Ez pl a kazánoknál megtörtént. Atmoszférikus kazánt már csak "beragadt" raktárkészletről lehetett vásárolni évekkel ezelőtt is.
Kisebb fogyasztóknál (pl hűtők, stb) ezt a piac maga megoldotta, nem tudsz már olyat venni, amely ne lenne jóval energiahatékonyabb, mint mondjuk egy 20 éves modell.
Elvárás most is, energiatanúsítvány kell, stb.
Aha, és azt kinek a pénzén?
Azért kérdem, mert magam is laktam olyan panelházban, ahol a szomszéd épületek már rég összedobták (+megpályázták, ha volt mit) a pénzt pl házközponti fűtésre, ablakcserére, külső szigetelésre - míg a mi házunkban a közös képviselő személyesen azt gondolta, hogy még nem jött el az ideje.
Ha adópénzből szeretnél ilyen programot csinálni, az valahol kibaszás azokkal, akik ezért fizettek, nem gondolod?
Karigeri tanácsadója vagy? Vagy Ursuláé? Csak mert ott szoktak az ilyen hagymázas szuper ötletek születni.
Tudod, hogy a magáncélú autóhasználat mennyit nyom a latban, mondjuk a teljes közúti energiahasználatban? És ebben mennyi az ún. "nagyobb fogyasztású autók" része? Ugye.
Ha már Pareto-elv
Aminek tényleg lett volna (és még mindig van!) értelme, az a vasúti teherfuvarozás felfuttatása. Azon továbbra is rengeteg energiát lehetne fogni. Hogy miért nem csináltak ezzel valamit, a mai napig nem értem.