Beszélgető

Rendben, eltölt egy kis büszkeséggel.:) De a lényeg, amire utalni akartam. Ez bérmunka, akár összeszerelő akár nem. Nem látom, hogy ebből, hogy lesz saját.
Idővel, ha jól megy minden. Sajnos jelenleg hívjuk akár bérmunkának, a kezdeteknél éppen hogy egy picit vagyunk csak túl. Nem megérkeztünk, még nagyon nem, csak a jó irányba indultunk el.

Az mikor megtörtént a rendszerváltás, nem lett volna tovább tartható hogy próbálkozunk versenyezni a világgal azon a színvonalon amit megörököltünk a KGST-s iparunkból, el kellett indulni a majdnem nulláról. Legalább munka már van dögivel, és sok ember korszerű terméket állít elő, aminek ha csak lassacskán is, de szépen kialakul az ahogy telik az idő, hogy egyre nagyobb részben van magasabb hozzáadott értékű magyar része is.
 
Rendben, eltölt egy kis büszkeséggel.:) De a lényeg, amire utalni akartam. Ez bérmunka, akár összeszerelő akár nem. Nem látom, hogy ebből, hogy lesz saját.
Hány 10 milliós országnak van saját autógyára?
Svédeknél a Saab csődbe ment a Volvot meg megvették a kínaiak.
Az angoloknál talán az összes autógyártó szinte külföldi kézen van.
A franszoák összebútoroztak a japánokkal, mert egyedül nem birták.
Az olaszok meg az amcsikkal.
Milyen saját autógyárat akarsz?
 
Hány 10 milliós országnak van saját autógyára?
Svédeknél a Saab csődbe ment a Volvot meg megvették a kínaiak.
Az angoloknál talán az összes autógyártó szinte külföldi kézen van.
A franszoák összebútoroztak a japánokkal, mert egyedül nem birták.
Az olaszok meg az amcsikkal.
Milyen saját autógyárat akarsz?
Ha veszünk vadászgépet az a baj, hogy nem gyártjuk.
Ha gyártjuk, az a baj, hogy nem a legmodernebbet is felülmúló.
Ha a legmodernebbet is felülmúló, akkor minek nekünk vadászgép.
 
Hány 10 milliós országnak van saját autógyára?
Svédeknél a Saab csődbe ment a Volvot meg megvették a kínaiak.
Az angoloknál talán az összes autógyártó szinte külföldi kézen van.
A franszoák összebútoroztak a japánokkal, mert egyedül nem birták.
Az olaszok meg az amcsikkal.
Milyen saját autógyárat akarsz?
Rendben, de akkor, hogy használjuk ki az autógyártásban szerzett tapasztalatot?
 
A nickből következően kelet-németet? :D

(Elnézést, nem személyeskedésnek szánva ;) )
Semmi probléma. :-)
17986.png
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu and SilvioD
A nickből következően kelet-németet? :D

(Elnézést, nem személyeskedésnek szánva ;) )

Robur eredetileg Jules Verne hőse aki feltalálta a helikoptert és azzal közlekedett (még ha mai szemmel elég furcsa szerkezet is volt). A nemzetiségére sajnos már nem emlékszem - (de tuti nem NDK volt :D) - ők csak lenyúlták a nevet!!
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu
Robur eredetileg Jules Verne hőse aki feltalálta a helikoptert és azzal közlekedett (még ha mai szemmel elég furcsa szerkezet is volt). A nemzetiségére sajnos már nem emlékszem - (de tuti nem NDK volt :D) - ők csak lenyúlták a nevet!!
Mi más lehetett volna Robur, mint a szerző, Verna Gyula maga?
Há' csak magyar :P !!!
 
Hány 10 milliós országnak van saját autógyára?
Svédeknél a Saab csődbe ment a Volvot meg megvették a kínaiak.
Az angoloknál talán az összes autógyártó szinte külföldi kézen van.
A franszoák összebútoroztak a japánokkal, mert egyedül nem birták.
Az olaszok meg az amcsikkal.
Milyen saját autógyárat akarsz?
Konrétan a franciák (Renault) megvették a japánokat (Nissan, részben Mitsubishi), európai a konszernfőnök. Az a Ghosn volt eddig a főnök, akit először a franciák a Nissan vezérévé tettek, és gatyába rázta a japánokat.
Az olaszok meg megvették a Chryslert, ami miatt most szoaréban is vannak.
 
Ha veszünk vadászgépet az a baj, hogy nem gyártjuk.
Ha gyártjuk, az a baj, hogy nem a legmodernebbet is felülmúló.
Ha a legmodernebbet is felülmúló, akkor minek nekünk vadászgép.
Ezt a legmodernebbet is felülmúló reülőgépet gyártunk állapotot azért kipróbálnám, ha lehet három kívánságom.
 
  • Tetszik
Reactions: neptun892
Konrétan a franciák (Renault) megvették a japánokat (Nissan, részben Mitsubishi), európai a konszernfőnök. Az a Ghosn volt eddig a főnök, akit először a franciák a Nissan vezérévé tettek, és gatyába rázta a japánokat.
Az olaszok meg megvették a Chryslert, ami miatt most szoaréban is vannak.

Nem akartam én ebbe belemenni, de ne feledjük el, hogy a "másik" franciák (PSA) meg nemrég megvették a GM-től az Opelt...
Na ez milyen flash már, mi? Amikor a francia autógyártó vásárol magának németet. :D
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Nem mindennapi babaváró, pontosabban nem babaváró képet posztolt Facebook-oldalára egy kolumbiai pár. Ahogy egyre többen a csecsemő ultrahangos képével szokták közölni a világgal, hogy nemsokára gyerekük születik, úgy Nathalie Guzman és Andrés Flu azt közölte, hogy a férfi vaszektómiára vár.
Nagy örömöt szeretnénk bejelenteni. Sosem leszünk szülők
– írta Flu a közösségi oldalán.
Azért döntöttek úgy, hogy a férfi elkötteti magát, mert félnek attól, mit tapasztalna gyerekük a „kegyetlen” világban, mert már szemtanúi voltak annak, ahogy gyerekek „droggal, erőszakkal” találkoznak. Illetve azt is írja a férfi magyarázatként:
A legfőbb indokunk megőrizni a bolygót, ami olyan túlnépesedett és annyira megkárosított. Mi nem akarunk egy újabb embert létrehozni, aki beszennyezi.



És nem Európa! Itt nem lepődnék meg rajta, de ez a mentalitás terjedhetne a Közel-Keleten és főképp Afrikában is!
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Konrétan a franciák (Renault) megvették a japánokat (Nissan, részben Mitsubishi), európai a konszernfőnök. Az a Ghosn volt eddig a főnök, akit először a franciák a Nissan vezérévé tettek, és gatyába rázta a japánokat.
Az olaszok meg megvették a Chryslert, ami miatt most szoaréban is vannak.
Teljesen mindegy, nem bírták. Sőt, ha a 110 milliós high tech japánban szarban vannak az autógyárak, akkor mit akarunk mi a 10 milliós piacunkkal saját autómárkát fejleszteni?
Ghosn úgy gatyába rázta a japánokat, hogy már le is tartóztatták. :D
 
Teljesen mindegy, nem bírták. Sőt, ha a 110 milliós high tech japánban szarban vannak az autógyárak, akkor mit akarunk mi a 10 milliós piacunkkal saját autómárkát fejleszteni?
Ghosn úgy gatyába rázta a japánokat, hogy már le is tartóztatták. :D
De nem azért, mert tönkretette a Nissant, hanem mert adót csalt: "Hivatalos források szerint hosszú éveken át alacsonyabb bért vallott be magának a Tokiói Értéktőzsdére vonatkozó értékpapír-jelentésekben; a Kyodo hírügynökség szerint Ghosn öt év alatt összesen 40 millió eurót, vagyis 13 milliárd forintot felejtett el. Ezenfelül a Nissan még további vádakkal gyanúsítja az elnököt, mint például, hogy rengeteg vállalati tőkét használt fel privát célokra." A Renault meg úgy hallottam köszöni, jól van. Saját autómárkát nem vizionáltam. Annyit még nem ittam.;)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Cifu
Teljesen mindegy, nem bírták. Sőt, ha a 110 milliós high tech japánban szarban vannak az autógyárak, akkor mit akarunk mi a 10 milliós piacunkkal saját autómárkát fejleszteni?
Ghosn úgy gatyába rázta a japánokat, hogy már le is tartóztatták. :D

Mondjuk egyfelől az, hogy van (volt) két japán autómárka, ahol gondok voltak (Nissan és Mitsubishi) még nem igazán ad való képet úgy, hogy ott van mellette a világ egyik (időről időre A) legnagyobb autógyártója, a Toyota, valamint a kisebb, de alapjában véve egészséges Honda, Suzuki és Mazda. Szóval abban egyértek, hogy teljesen saját magyar autómárka az marhaság, de nem azért, mert a 110 milliós japánban néhány autómárkának épp rossz napjai voltak...

Másfelől azért a Ghosn-éra alatt kapta össze magát a Nissan. Hogy egyesek szerint ehhez inkább a Nissan saját mérnökeinek és döntéshozóinak volt több köze, mint Ghosnak, az egy másik történet. De azt nehéz elvitatni, hogy Ghosn ült az igazgatói székben, amikor a Nissan a csődközeli helyzetből egy meglehetősen stabil üzleti helyzetbe manőverezte magát...
 
Teljesen mindegy, nem bírták. Sőt, ha a 110 milliós high tech japánban szarban vannak az autógyárak, akkor mit akarunk mi a 10 milliós piacunkkal saját autómárkát fejleszteni? Ghosn úgy gatyába rázta a japánokat, hogy már le is tartóztatták. :D

A Nissan azért a japó autógyárak közül inkább az olcsó(bb) kategória volt, ebben jól passzolt a fransziákhoz. A Mitsunak is voltak szebb napjai. Hogy a Nissan mennyire lett gyatyába rázva, az más kérdés. Gazdaságilag lehet. Minőség ott ahol a francia alkatrészek vannak, hááát. Nekem tulajok csak annyit mondtak hogy ebbe is a fosadék francia váltó van... meg kell nézni a japóknál az árat, a Nissan jóval olcsóbb, mint a Toyota/Honda/Mazda trió. Az Infinity más tészta.

Ettől függetlenül a jappó márkák többnyire köszönik, jól vannak, kőkemény pozíciókkal az Ázsiai és az Amerikai piacon. Talán az sem véletlen, hogy pont az olcsóbb jappók kerültek gondba, hiszen a koreaiak keményen jönnek fel.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 008
...... Minőség ott ahol a francia alkatrészek vannak, hááát. Nekem tulajok csak annyit mondtak hogy ebbe is a fosadék francia váltó van... .....
Ezt megerősíthetem Nissan tulajként. Az egyetlen alkatrész amit szeretnék szurokba mártani, meghempergetni kis üveggyapotba majd feldugni a tervezőjének az a váltó.
 
Ez úgy látszik franszia jellegzetesség. Renault Thalián (is) tanultam anno vezetni - a váltót úgy tudnám jellemezni, mint ha valaki egy vödör takonyba egy WC pumpát dugott volna.. óriási volt a kontraszt a VW Polo váltójával, az egy precíz német szerkentyű volt ezen a téren is.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger