Beszélgető

A videót megnézem amint lesz egy kis időm. Egyébként a propaganda "szar" is ad forrást:
https://www.mackinac.org/archives/1997/s1997-04.pdf
A másik felével kapcsolatban viszont hiába vitatkozol. Az ember nyilvánvaló tulajdonsága, hogy amiért fizet azt jobban megbecsüli mint amiért nem. Ennek nem mond ellent, hogy van aki megbecsüli azt ami ingyen van, valaki a sajátját is lexarja. Csak általában nem ez a megszokott.
Az külön muris, hogy egy 1997-es anyagot linkelsz be, amikor a linkelt videó a 2000 utáni eredményekkel és nem tervekkel foglalkozik
 
A feleségem meg egy amerikai tanitónőnek megfelelően fog nemcsak keresni, hanem találni is fizetést...

Sajnos a tanárok ott is semmibe vannak nézve. A kezdő fizetés rettenetesen gyenge. LA-ben 1,5 hónapja volt egy laza kis 30 000 tanársztrájk a bérek miatt. Ha jól emlékszem kb. 900 iskolában nem volt tanítás.
 
A videót megnézem amint lesz egy kis időm. Egyébként a propaganda "szar" is ad forrást:
https://www.mackinac.org/archives/1997/s1997-04.pdf
A másik felével kapcsolatban viszont hiába vitatkozol. Az ember nyilvánvaló tulajdonsága, hogy amiért fizet azt jobban megbecsüli mint amiért nem. Ennek nem mond ellent, hogy van aki megbecsüli azt ami ingyen van, valaki a sajátját is lexarja. Csak általában nem ez a megszokott.

Szerintem inkább először ki kellene próbálni azt, hogy nem pátyolgatni a renintens hülyegyerekeket hanem kiba...ni. A tankötelezettséges dolgokat is át lehetne gondolni. Persze sok minden mást is egyben, de ez már sokkal több területet érint.
Érdekes lenne egy beszélgetés arról, hogy ki hogy képzeli a magyar oktatás jövőjét, mert a számok egyértelművé teszik, hogy xar, de legalább meredeken hanyatlik. Én mondtam valamit, a többség lehúrrogott. Azért kíváncsi lennék, hogy ők, hogy gondolják.
 
Érdekes lenne egy beszélgetés arról, hogy ki hogy képzeli a magyar oktatás jövőjét, mert a számok egyértelművé teszik, hogy xar, de legalább meredeken hanyatlik. Én mondtam valamit, a többség lehúrrogott. Azért kíváncsi lennék, hogy ők, hogy gondolják.
Azért a bérezésért, ami most van nem fogsz minőségi tanár garnitúrát kapni. Vagy lassan úgy BÁRMILYET. De ennek fixálása nem úgy zajlik, hogy akkor felszeleteled és a nagyobb nyereséges sulikat magánba tolod, a többi meg rohadjon meg... Mert kb. ezt vázoltad fel, csak nem ismerted fel.

Talán az oktatásba kellene pénzt tenni és nem szájbabaszott stadionokba. Vagy az nyereség kisebb az építőiparnak, ha új iskolát épít, mint új stadiont...?
De ez már belpol, úgyhogy itt vége. Forrást kell tenni bele. Ilyen egyszerű. Ha majd fizikai tanárként is megkeresek nettó 400k táját és eszközt adnak a kezemebe, akkor lesz ott minőségi tanár is meg elhivatottság. Addig meg lassan kihaló szakma lesz tanár. Minden, nem csak a fizika.
 
Azért az lássuk már hogy minél hátrányosabb helyzetből jön az a szerencsétlen gyerek annál több pénzt kellene a tanításba tolni, pótolni amit nem kap meg otthon és nem arról beszélni hogy kirakjuk az iskolából. Igen, akár kiscsoportos oktatások árán is, amire a mai kormány lassan egy huncut fityinget sem akar adni, ami van azt a leszólt civilek csinálják, de ennyi anyagi háttérrel az is jobbára szél szembe pisilés.
És ezt nem azért kellene mert én akkor cigánysimogató libsi vagyok hanem mert egyre kevesebb a gyerek, azokat nagyon meg kellene becsülni, mindet. Vannak már elveszett generációk, nekik marad a közmunka, de a foci (szemben azzal amit állítanak) nem lesz egy kitörési pont tömegekenek, ellenben a lakatos-CNC kezelő irány lehetne.
 
Azért az lássuk már hogy minél hátrányosabb helyzetből jön az a szerencsétlen gyerek annál több pénzt kellene a tanításba tolni, pótolni amit nem kap meg otthon és nem arról beszélni hogy kirakjuk az iskolából. Igen, akár kiscsoportos oktatások árán is, amire a mai kormány lassan egy huncut fityinget sem akar adni, ami van azt a leszólt civilek csinálják, de ennyi anyagi háttérrel az is jobbára szél szembe pisilés.

Költhetsz rá akármennyi pénzt, rakhatod akármilyen kis csoportba ha a purgyé azzal a tudattal megy oskolába, hogy nem buktathatják meg, mert a 3 bátyja már egyszer megverte miatta a tanárt...
 
Költhetsz rá akármennyi pénzt, rakhatod akármilyen kis csoportba ha a purgyé azzal a tudattal megy oskolába, hogy nem buktathatják meg, mert a 3 bátyja már egyszer megverte miatta a tanárt...
Akkor mi a megoldás arra hogy a gyerekek egy jelentős része lehetetlenül szar családi háttérrel kerül a rendszerbe, és a végtelenül alulfizetett, létszámhiányos pedagógus kar nem akar/tud velük vesződni?
Sorba fekszenek az úton és végighajtani rajtuk tankkal? Mert a ne csináljunk semmit nem működik, az látszik. Vagy lesznek favellák/gettók falat köré, mi nem megyünk be, az ott lévők nem jönnek ki? Mert azzal hogy utálod/lenézed/megveted/megvered őket a probléma még megmarad...
 
Akkor mi a megoldás arra hogy a gyerekek egy jelentős része lehetetlenül szar családi háttérrel kerül a rendszerbe, és a végtelenül alulfizetett, létszámhiányos pedagógus kar nem akar/tud velük vesződni?

Pedagógus dolga a tanítás, nem nevelés.

Lehetséges megoldás törvényi vasszigor (nem ez a langyiság ami most van) és kőkemény propaganda, közösségépítés olyan hozzájuk hasonló múlttal rendelkezőkkel akik vitték valamire, hogy ők legyenek a példakép, ne a szüleik akik a putriban dagonyáznak egész nap (vagy majka és tsa a tévéből).
 
Baráti társaságomban óvónő, középiskolai tanárok is vannak. Az ő egységes nagy megállapításuk az, hogy elég egy-két kis szarházi a csoportba, osztályba és onnantól az érdemi munka véget is ért. Ha ezeket a gyerekeket ki lehetne gyomlálni és egy nekik szánt csoportba átrakni akkor ez önmagában sokat javítana az oktatás színvonalán. Rengeteg idő és energia megy el feleslegesen az ilyen gyerekekkel.
 
Pedagógus dolga a tanítás, nem nevelés.

Ez tévedés...akkor miért hivják oktatási-nevelési programnak az iskola egyik alapdokumentumát?
https://www.oktatas.hu/kozneveles/p...akasz/projekthirek/nevelesi_oktatasi_program/


Lehetséges megoldás törvényi vasszigor (nem ez a langyiság ami most van) és kőkemény propaganda, közösségépítés olyan hozzájuk hasonló múlttal rendelkezőkkel akik vitték valamire, hogy ők legyenek a példakép, ne a szüleik akik a putriban dagonyáznak egész nap (vagy majka és tsa a tévéből).

Gyerekeknél a vasszigor nem oldja meg a problémát. a mai gyerek akkor tanul, ha ÉLVEZI. Élvezhető iskola kellene, nem ez a szar ami most van százéves módszerekkel, ezeréves tananyaggal, használhatatlan ismeretekkel. Olyan kreativ tanárok kellenének akik- mint a régi nagyok- betöltik a tantermet. Be kellene látni, hogy a tanár az nem a tananyagának tudósa (a fizikatanár nem fizikus) hanem olyan szakember aki ért valamennyit (nem sokkal többet annál, mint amit megtanit) a tantárgyához, de élvezhetően át tudja a tudását adni és tud inspirálni az önálló ismeretszerzésre. Erre okos és intelligens emberek kellenének, akiket megfizetnek.
 
Gyerekeknél a vasszigor nem oldja meg a problémát. a mai gyerek akkor tanul, ha ÉLVEZI. Élvezhető iskola kellene, nem ez a szar ami most van százéves módszerekkel, ezeréves tananyaggal, használhatatlan ismeretekkel.

Szarul fogalmaztam, vasszigor a szülőkkel szemben, hogy ne vigyék félre a gyereket. Szegénységben is lehet becsületesen élni, vagy ha bűnöznek akkor lássa, hogy azért BÜNTETÉS jár, nem pedig néhány hónapig melegben van és néhány kiló felesleggel megy haza.
 
Aranyos elképzelései vannak itt egyeseknek, én egy vidéki kisváros általánosába jártam, konkrétan volt olyan tanár, akit első héten kikezdtek és úgy zajlott az óra hogy teljes káosz, köpködték, mindennek elhordták, nem sokáig maradt a szakmánál, vagy angol tanárom, nagy büszkén, hogy ő meg speciális igényű gyerekekkel dolgozott angliában.... gondolhatjátok mi lett az egészből megették reggelire mert semmi tiszteltet nem tudott parancsolni, csak kéregette hogy jaj ne csináljátok és stb, zaklatás verekedés mindennapos volt, aki nem tudta magát megvédeni azt igazából senki nem tudta. Gimibe már más volt a helyzet ott a selejtet kirúgták picsába, már az elején és így a szociális meg egyéb háttér nem számított mert aki maradt az akart valamit az életével.
És ez a kétezres évek eleje, eltudom képzelni mi lehet most, bár úgy tudom most csinálták meg egyházi fenntartásúnak az általános iskolát, a régi mellet mert oda már normális szülő nem irtatta be a gyereket.

A másik hogy nevelni a gyereket a tanár meg az iskola dolga. ja meg a buszsofőré meg a boltosé meg mindenkié nem ? Több olyan ismerősöm is van aki ideiglenesen sok gyereket nevelt otthon, volt akit rövid volt akit hosszabb ideig és most kapaszkodjanak meg aki szerint nevelni nem a szülők dolga. Mindegyik azt monda aki 5 évesnél idősebben kerül be a rendszerbe az elveszett... nem tudtak belőlük már rendes embert nevelni, főleg hogy a valódi szülőkkel tarthatták a kapcsolatot. Még egyszer mondom mind, ha én hazudok akkor ők hazudtak. Akit ezalatt kaptak meg és nem volt szülői kapcsolat, még bizony cigány doktornő is lett köztük, és tartják a kapcsolatot azóta is az ilyenekkel. Viszont ez se cigány meg nem cigány kérdés csak ezt úgy kiemelték.
 
Mindenhol egyre nagyobb problemat okoz a minosegi emberanyag ianya, nem csak a tanaroknal
Nagyon egyszerű, ahol nincs minőségi fizetés, ott hosszú távon nincs elég minőségi dolgozó sem. Magyarán: ahol mogyoróval fizetnek, ott majmok dolgoznak. Aztán a majom időnként a fejéhez kap, körülnéz és észreveszi, hogy egy másik fán diót is találhat ... stb. ... itt tartunk most, szóval a mogyoróbokorhoz lassan nem találnak majmot, és egyre kevesebb a diófán is ...
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Ja és elmondok még egy titkot, még a normális hátterűek közül is sokan kezdenek el ebben a környezetben lezülleni, van egy két baromállat és akik fogékonyak rá azok bizony a suli végér, lévén kidobni elkülöníteni nem lehet őket, már meg is sokszorozzák magukat, és nem ők esnek át pálforduláson mert a normálisok többen vannak.. Ciki de ez van
 
Talán az oktatásba kellene pénzt tenni és nem szájbabaszott stadionokba. Vagy az nyereség kisebb az építőiparnak, ha új iskolát épít, mint új stadiont...

Oké, a demagógiát most kicsit letakarva kapsz kb 250 milliárdot 9 évre elosztva, hogy megjavítsd az oktatást és ha marad még pénz, az egészségügyet is rendbe teheted belőle.

Kerekítsük felfelé, és legyen 30 milliárdos extra büdzsé évente (itt már felsejlenek a gondok).

Az oktatási költségvetés idén 2036 milliárd forint lesz.

Várom a költségvetési tervet, mire, mennyi mehet és mit befolyásolna érdemben, mert ez az összeg kb kerekitesi hiba, inflációkövetésre talán elég.

Nekem van egy alternatív, 0 forintos, bevált ötletem. Aki nem figyel, pláne balhézik, annak a tanár ott helyben lebaszhat egy pofont, és nincs belőle rinya, ha van akkor a jogvédők kettőt kapnak és egy seggberúgást a tesitanártól.
 
Oké, a demagógiát most kicsit letakarva kapsz kb 250 milliárdot 9 évre elosztva, hogy megjavítsd az oktatást és ha marad még pénz, az egészségügyet is rendbe teheted belőle.

Kerekítsük felfelé, és legyen 30 milliárdos extra büdzsé évente (itt már felsejlenek a gondok).

Az oktatási költségvetés idén 2036 milliárd forint lesz.

Várom a költségvetési tervet, mire, mennyi mehet és mit befolyásolna érdemben, mert ez az összeg kb kerekitesi hiba, inflációkövetésre talán elég.

Nekem van egy alternatív, 0 forintos, bevált ötletem. Aki nem figyel, pláne balhézik, annak a tanár ott helyben lebaszhat egy pofont, és nincs belőle rinya, ha van akkor a jogvédők kettőt kapnak és egy seggberúgást a tesitanártól.
Lehet, hogy kerekítési hiba, minden esetre sok borsodi iskolát ki tudnék stafírungozni 30 milliárd pluszból. És oda többen járnak, mint az NB I. mérkőzéseire...
 
Gyerekeknél a vasszigor nem oldja meg a problémát. a mai gyerek akkor tanul, ha ÉLVEZI. Élvezhető iskola kellene, nem ez a szar ami most van százéves módszerekkel, ezeréves tananyaggal, használhatatlan ismeretekkel. Olyan kreativ tanárok kellenének akik- mint a régi nagyok- betöltik a tantermet. Be kellene látni, hogy a tanár az nem a tananyagának tudósa (a fizikatanár nem fizikus) hanem olyan szakember aki ért valamennyit (nem sokkal többet annál, mint amit megtanit) a tantárgyához, de élvezhetően át tudja a tudását adni és tud inspirálni az önálló ismeretszerzésre. Erre okos és intelligens emberek kellenének, akiket megfizetnek.

De, a leghatékonyabb a vasszigor. Ha van rend, fegyelem és meg tudod az alap dolgokat tanítani, akkor jöhet az élményalapú oktatás, a szemléltetés, a megbeszélés, inspirálás, meg még sok minden; azonban még nem tudsz órát tartani, azt nem tudod megfelelő mederben tartani, addig semmi nincs. Hogy ki, hogy éri el és hogy tudja az egyensúlyban tartani az más kérdés.
 
Oké, a demagógiát most kicsit letakarva kapsz kb 250 milliárdot 9 évre elosztva, hogy megjavítsd az oktatást és ha marad még pénz, az egészségügyet is rendbe teheted belőle.

Kerekítsük felfelé, és legyen 30 milliárdos extra büdzsé évente (itt már felsejlenek a gondok).

Az oktatási költségvetés idén 2036 milliárd forint lesz.

Várom a költségvetési tervet, mire, mennyi mehet és mit befolyásolna érdemben, mert ez az összeg kb kerekitesi hiba, inflációkövetésre talán elég.

Nekem van egy alternatív, 0 forintos, bevált ötletem. Aki nem figyel, pláne balhézik, annak a tanár ott helyben lebaszhat egy pofont, és nincs belőle rinya, ha van akkor a jogvédők kettőt kapnak és egy seggberúgást a tesitanártól.
Nem tökmindegy? Az ELV a lényeg. BAROMSÁGOKRA és a főnök hobbijára nem basszuk el a pénzt. A magyar futball outputja negatív szám.
 
  • Tetszik
Reactions: notaricon