Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 640
5 491
113
Ki mondja meg, hogy ki az elvtárs? A Nemzeti Bank elnöke, és ha szigorúbban vesszük az Országgyűlés elnöke, a köztársasági elnök, a miniszterelnök.... azok nem elvtársak, mert ők megtértek? Csak mert mostanában divat lett lekomcsizni, ügynöközni mindenkit, akivel nem értünk egyet!
És a Palkovicsnak enyhén szólva is elég rosszak a referenciái, képességei egy ilyen tisztogatáshoz! Mert ne legyenek kétségeink, a vége az lesz, hogy többen visszavonulnak, és elhagyják az országot a tudósaink közül, ha még eddig nem tették meg!

Na a szart azért már ne védjük. Ami értelmes kutatás ma az országban folyik ahhoz maximum névlegesen vagy még úgy sincs köze az MTA-nak. Most hogy a kormány olyan embert tett meg tisztogatónak az megint más kérdés, de eddig te elvtársozol, meg ügynöközöl senki más. Én azt írtam, hogy a most ott lévő bagázs léhűtőkből áll, akik bebetonozták magukat, és igenis ki kell robbantani onnan. Az meg ha pár olyan "tudós" aki eddig és ezután se csinál semmit csak tartja a markát, az bizony szerintem nem érdemli meg a kiemelt szerepet. Nincsenek üldözve, csak ez a kormány benyújtotta 30 év után a számlát, és ők nem tudták kiegyenlíteni, ideje másokkal próbálkozni.

Tudod mindig az kiabál akinek a háza ég. Vagy mondhatnám vaj van a fejükön.
De ha bíbliai idézetet szeretne valaki: "Megmérettetek és könnyűnek találtattak"
 

Morishima

Well-Known Member
2017. július 29.
1 440
10 238
113
Tehát svájc a gyarmataiból él jól?
Természetesen!! Ahogy az aljas mocskos Singaporiak is, de ha mégse akkor valami más mocsokság miatt, csak mi, csak mi magyarok nem... mert szegény magyar nép téged vihar tép lalala...
Ha én meg egy másik szerencsétlen egy szigeten lennénk és mindkettőnket megmarna egy kígyó de csak egy ellenszérum lenne, gondolkodás nélkül magamnak adnám, be ha megpróbálná elvenni hát hamarabb távozna. Ilyen az ember mocskosságokat tesz olykor hogy boldoguljon, de mikor egyesek folyamatosan a lehető legnagyobb erkölcsi magasságokból ítélik el a múltat és a jelent.....
Lehet jobb ha elengedjük mert úgysincs kit meggyőzni.
 

32karakter

Well-Known Member
2011. február 21.
1 159
2 385
113
Nézem a távolabbi, webkamerás felvételt:

https://index.hu/belfold/2019/05/30/webkameras_felvetelen_latszik_a_dunai_hajoszerencsetlenseg/

+ érdemes megnézni a webkamerafelvételeket, csak hogy "érezze" az ember a forgalmat... elég brutális.

Szóval, amennyire látom, a nagy hajók mind kihúznak középre majd balról jobbra haladva mennek át a két pillér között.

Így tett a Viking is.

A Hableány meg nem fordult sehová, parlament előtt már belőtte magának a hídnyílás közepét és ment oda - úgy, hogy a Viking még mögötte van.

Viking meg ráfordult a nyílásra, jóval nagyobb sebességgel mint a Hableány és letiporta...

Most én ehez az egész hajózás dologhoz hülye vagyok, de... most előzni akart - híd alatt szerintem tilos - vagy csak nem vette észre? Enynire vak nem lehet, hiszen amikor elmegy balra, elmegy mellette is..

Mindegy, úgy érzem, nem véletlenül vették őrizetbe a Viking kapitányát.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 288
33 902
113
Természetesen!! Ahogy az aljas mocskos Singaporiak is, de ha mégse akkor valami más mocsokság miatt, csak mi, csak mi magyarok nem... mert szegény magyar nép téged vihar tép lalala...
Ha én meg egy másik szerencsétlen egy szigeten lennénk és mindkettőnket megmarna egy kígyó de csak egy ellenszérum lenne, gondolkodás nélkül magamnak adnám, be ha megpróbálná elvenni hát hamarabb távozna. Ilyen az ember mocskosságokat tesz olykor hogy boldoguljon, de mikor egyesek folyamatosan a lehető legnagyobb erkölcsi magasságokból ítélik el a múltat és a jelent.....
Lehet jobb ha elengedjük mert úgysincs kit meggyőzni.
Nem nem azzal van a baj hogy pl svajc a bankjain keresztul szolgava tesz embereket. Hanem azzal hogy vedve van es helyeselve. Mig ameddig mas ki meri mondani hogy erkolcsrelen dologbol el magas eletszinvonalon az egesz orszag /mas veren hizik./ ki van figurazva. /nem nincs hitelem nem is volt soha nem is lesz bankszamlam is csak azert van mert kell a vallalkozoihoz.../ amugy az se lenne...
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 449
25 143
113
Akármit mond az akárki, itt én semmiféle az ütközés előtt történő Viking elé fordulást nem látok. A nagyobb hajó egyszerűen gyorsabban ment, utolérte a Hableányt, kissé a baloldalán hátulról nekiment, ennek hatására kezdett befordulni, majd a Viking egyszerűen maga alá gyűrte és legázolta, elsüllyesztette. Csak azt nem értem, ekkora forgalomnál miért nincs figyelő a hajóorrban vagy legalább a napozófedélzet elején, ahonnan sokkal többet láthat mint a hídról a vezénylő tiszt vagy a kormányos?!!
Egyetértek. Szerintem elfeledkeztek a Hableányról, el voltak foglalva a nagy hajónak a helyes bepozícionálásával, mert - állítólag - ott a Duna igen szeszélyes áramlásokat produkál árvíz idején, a M.sziget megdobja a folyós sodrását, amely a híd pillérjei összekavarnak. A Viking első útja volt Bp-en, márciusban volt a névkeresztelője. Magas vízállásnál még kisebb a híd alatt az átférési hely. Eleve túl nagy sebességgel haladtak és előztek egy hozzájuk képest kis hajót. A Viking orr kialakítása is olyan, hogy inkább begyűri az előtte levő akadályt.
Azt írják az értők, hogy a nagyon megnövekedett bp-i esti városnézés miatt kódolva volt már egy hasonló baleset esélye.

Állítólag a Hableány matrózának ez lett volna a nyugdíjig az utolsó útja. Sajnos az lett. :(

Az egész még szörnyűbb az utasok összetételét nézve. :(

Béke poraikra. :(

Megjegyezném, hogy a Viking Sigyn visszamenőleges útja, már nem látható, folyik a takarítás!

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:5880402/zoom:14
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
25 050
83 228
113
Egyetértek. Szerintem elfeledkeztek a Hableányról, el voltak foglalva a nagy hajónak a helyes bepozícionálásával, mert - állítólag - ott a Duna igen szeszélyes áramlásokat produkál árvíz idején, a M.sziget megdobja a folyós sodrását, amely a híd pillérjei összekavarnak. A Viking első útja volt Bp-en, márciusban volt a névkeresztelője. Magas vízállásnál még kisebb a híd alatt az átférési hely. Eleve túl nagy sebességgel haladtak és előztek egy hozzájuk képest kis hajót. A Viking orr kialakítása is olyan, hogy inkább begyűri az előtte levő akadályt.
Azt írják az értők, hogy a nagyon megnövekedett bp-i esti városnézés miatt kódolva volt már egy hasonló baleset esélye.

Állítólag a Hableány matrózának ez lett volna a nyugdíjig az utolsó útja. Sajnos az lett. :(

Az egész még szörnyűbb az utasok összetételét nézve. :(

Béke poraikra. :(

Megjegyezném, hogy a Viking Sigyn visszamenőleges útja, már nem látható, folyik a takarítás!

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:5880402/zoom:14

Mit emel ki a rádióforgalomból ez a farok index?

"Szép jó estét, mi is kifogtunk két embert"

Hát a qurva anyjukat. Ha ég a házam, stb. és este betelefonálok a mentőknek, az első mondatuk a következő, pedig tudják, hogy nem véletlenül hív mentőt az ember:
"Szép jó estét, miben segíthetek?"
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 001
113
Azt írják az értők, hogy a nagyon megnövekedett bp-i esti városnézés miatt kódolva volt már egy hasonló baleset esélye.
Sajnos elérkezett a vizekre is, ami már a közutakon jelen van.
Annyira telitettek, hogy egy apró szabályszegés is emberéletekbe kerül.
A 4-esen 3 nap alatt 10-en haltak meg.
Az első kellene hogy legyen annak a szerencsétlen brüsszeli bagázsnak, hogy a kamionforgalmat lekorlátozzák, tegyék vasútra az áruszállítást -arra találták ki - ne a közutakon raktározzanak.
Már Magyarország is kezd élhetetlen lenni és halálfélelme van az embernek már az alsóbb rendű utakon is, a nagy dögök miatt.
Ráadásul, direkt figyeltem valamelyik nap is a szembe jövőket nyílt útszakaszokon, leszarják a szabályokat, folyamatosan mobiloznak - vagyis inkább facebookoznak.
(rendőrség .... na ja, az baxogat akit a legkönnyebb ...)
Visszatérve:
Mellékesen egy tömött városi folyamszakaszon hogyan tarthat egy ekkora mostrum "sétahajókázást" a lusta utazópublikum miatt ???
Megérkezik, kössön ki, kalap, aki akar kis sétahajóra átszáll. Ráadásul éjszaka.
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 480
24 082
113
Sajnos elérkezett a vizekre is, ami már a közutakon jelen van.
Annyira telitettek, hogy egy apró szabályszegés is emberéletekbe kerül.
A 4-esen 3 nap alatt 10-en haltak meg.
Az első kellene hogy legyen annak a szerencsétlen brüsszeli bagázsnak, hogy a kamionforgalmat lekorlátozzák, tegyék vasútra az áruszállítást -arra találták ki - ne a közutakon raktározzanak.
Már Magyarország is kezd élhetetlen lenni és halálfélelme van az embernek már az alsóbb rendű utakon is, a nagy dögök miatt.
Ráadásul, direkt figyeltem valamelyik nap is a szembe jövőket nyílt útszakaszokon, leszarják a szabályokat, folyamatosan mobiloznak - vagyis inkább facebookoznak.
(rendőrség .... na ja, az baxogat akit a legkönnyebb ...)
Visszatérve:
Mellékesen egy tömött városi folyamszakaszon hogyan tarthat egy ekkora mostrum "sétahajókázást" a lusta utazópublikum miatt ???
Megérkezik, kössön ki, kalap, aki akar kis sétahajóra átszáll. Ráadásul éjszaka.
Az hagyján hogy mobiloznak, már a 4. Estet hogy faterral jövünk haza szolnokról aztán a kamionos lazán kihajt a főútra úgy hogy a forgalmat teljesen belassítja/megállásra kényszeríti, aztán nem azért csinálja mert ott áll félórája és nem tud kiállni hanem simán belassít a kanyarodás előtt és ráhajt az útra leszarja hogy éppen a személygk ott jön....
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and hunter85

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 480
24 082
113
5-ös autóp. rendszeres, hogy megyünk a belsőbe ~140el előttünk buszos/kamionos ~100m kibassza az indexet aztán lazán kivág a belsőbe a fostos 90es tempójával, ebből már 2x láttam balesetet.
 
M

molnibalage

Guest
.
Az első kellene hogy legyen annak a szerencsétlen brüsszeli bagázsnak, hogy a kamionforgalmat lekorlátozzák, tegyék vasútra az áruszállítást -arra találták ki - ne a közutakon raktározzanak.
Ez az emberek számára életmód változást jelentene, mert az áruszállítás sokkal kevésbé lenne gyors és rugalmas. Az én tapasztalatom az, hogy az emberek túlnyomó része nem képes életén változtatni.

A mai elosztóhálózat mellett is a végén mindent teherautóra vagy kaminra raknak a végén. A mai vasúti kapacitás sanszosan nem igazán tudná kielégíteni a szállítási igényeket, ha nagyhirtelen csak rádobnál +20-30% szállítási igényt Persze itt is lehetne ösztönzőkkel dolgozni. Végig úton mész? Akkor legyen kurvadrága és erőből terelni őket a vasút felé. Pontosan ugyanaz, mint dugódíj. Meg kell fizettetni annak valód árát, hogy mennyi ember életlével és károkozással szórakoznak a hatalmas teherautók.

Mellékesen egy tömött városi folyamszakaszon hogyan tarthat egy ekkora mostrum "sétahajókázást" a lusta utazópublikum miatt ???
Én csak bringázva látta a hajóforgalmat a partról az utóbbi 3+ évben és pislogtam, hogy mennyire sűrű és mekkora hajók. A most linkelt gyorsított videón van olyan, hogy vagy a folyó 1/4-ét hajó foglalja el keresztmetszetben.

Bebizonyosodott, hogy ez hova vezet. De basszus, semmit nem változot a mentalitás 40+ év alatt, mint amit a Légikatasztrófák könyvben leírtak és egy fejezeti címe. Meg fog változni a szabályozás most? Lehet.

De csak, ha már vér folyik.

Az üzleti szempontok még mai is túl sok helyen írják felül a biztonságosságot...
 

AirNinja

Member
2019. május 6.
11
33
13
Messze nem okoskodni akarok, és nagyon sajnálom a baleset áldozatait. Úgy gondolom, hogy a dunai turisztikai séta/városnéző hajózás az utóbbi pár évben futott fel, ahogy Budapest egyre népszerűbb desztináció az egész világ turistáinak a szemében. Ehhez a dinamikus változáshoz nem tud elég gyorsan alkalmazkodni a meglévő budapesti hajóállomány és vízi közlekedési kultúra.
Persze a katasztrófát, (ahogy általában a katasztrófákat mindig), sok befolyásoló tényező negatív együttállása okozta. (rossz idő, árhullám, sötétség, zsúfolt hajóforgalom, hídpillérek, emberi mulasztás, műszaki hiba?, kommunikáció hiánya?)
A hajózás iránti kereslet előbb-utóbb kialakítja a megfelelő szabályozást, kultúrát, tudást, eszközállományt. Csak sajnos ennek a folyamatnak a "komolyan vétele" 21 ember életébe került.

Máshol azért nem esnek kétségbe a nagy hajóforgalomtól, persze nem lehet összehasonlítani egy az egyben a budapesti Duna szakaszt és az amszterdami kikötőt, csak érdekességként linkelem a videót.

 

Huba

Active Member
2018. november 13.
64
181
33
A mai elosztóhálózat mellett is a végén mindent teherautóra vagy kaminra raknak a végén. A mai vasúti kapacitás sanszosan nem igazán tudná kielégíteni a szállítási igényeket, ha nagyhirtelen csak rádobnál +20-30% szállítási igényt Persze itt is lehetne ösztönzőkkel dolgozni. Végig úton mész? Akkor legyen kurvadrága és erőből terelni őket a vasút felé. Pontosan ugyanaz, mint dugódíj. Meg kell fizettetni annak valód árát, hogy mennyi ember életlével és károkozással szórakoznak a hatalmas teherautók.

Most már mindent JIT rendszerben akarnak megoldani, mivel ott nem kell akkora raktározási költségekkel számolni. A fuvarozási mennyiség már nem teszi lehetővé a kamionok használatát, ezért vasútra váltanak. Konkrét irányvonatot nem tudnak megtölteni, ezért az egyes kocsi forgalmat választják. Az utóbbi minden csak nem kiszámítható. Ezt természetesen nem akarja felfogni az ügyfél és kötbéresen köti meg a szerződést. Hála a széttagolt gondolkodásnak a fuvarozók be is vállalják.
Szerinted ilyen helyzetben lévő ügyfél mennyire hajlandó kompromisszumra?

A plusz szállítási igényt az európai vasút nem tudja megoldani. Lásd 2017-et. Konkrétan elhasalt a teherfuvarozás Európában. Most kezd lassan helyreállni bizonyos országokban, mivel a gazdaság érezhetően lelassult tavasszal.

Jelenleg a támogatást a vasútvállalattok kapják Magyarországon, de büntetést tudtommal nem kap a közúti szállítás.

Bebizonyosodott, hogy ez hova vezet. De basszus, semmit nem változot a mentalitás 40+ év alatt, mint amit a Légikatasztrófák könyvben leírtak és egy fejezeti címe. Meg fog változni a szabályozás most? Lehet.

De csak, ha már vér folyik.

Az üzleti szempontok még mai is túl sok helyen írják felül a biztonságosságot...

Nem is látom, hogy ez valaha is megváltozna. Mindig bejön valami újdonság azt összecsapják, felét kihagyják. Ha jön valami újdonság, akkor azt valahogy trehányan beépítik, azt' kész van. Ebből készül egy nagy büdös trutyi, aminek a "feltakarításához" a megfelelő embereknél az akarat hiányzik, bizonyos embereknél meg a jogkör nincs meg. Utána pedig csak imádkoznak, hogy a trutyiból ne legyen semmi probléma.
 
M

molnibalage

Guest
Messze nem okoskodni akarok, és nagyon sajnálom a baleset áldozatait. Úgy gondolom, hogy a dunai turisztikai séta/városnéző hajózás az utóbbi pár évben futott fel, ahogy Budapest egyre népszerűbb desztináció az egész világ turistáinak a szemében. Ehhez a dinamikus változáshoz nem tud elég gyorsan alkalmazkodni a meglévő budapesti hajóállomány és vízi közlekedési kultúra.
Persze a katasztrófát, (ahogy általában a katasztrófákat mindig), sok befolyásoló tényező negatív együttállása okozta. (rossz idő, árhullám, sötétség, zsúfolt hajóforgalom, hídpillérek, emberi mulasztás, műszaki hiba?, kommunikáció hiánya?)
A hajózás iránti kereslet előbb-utóbb kialakítja a megfelelő szabályozást, kultúrát, tudást, eszközállományt. Csak sajnos ennek a folyamatnak a "komolyan vétele" 21 ember életébe került.

Máshol azért nem esnek kétségbe a nagy hajóforgalomtól, persze nem lehet összehasonlítani egy az egyben a budapesti Duna szakaszt és az amszterdami kikötőt, csak érdekességként linkelem a videót.

Ez nem egy különleges rendezvény és speciálisan kezelt forgalom? Ez nem a napi átlag, ha jól látom...
Ez az átlag forgalom.
https://www.webcamtaxi.com/en/netherlands/north-holland/port-of-amsterdam.html
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 449
25 143
113
Fog itt még sok minden történni, addig is

https://forum.htka.hu/threads/beszélgető.489/page-386#post-563306

https://index.hu/belfold/2019/05/31/bemutattak_az_elso_kepeket_a_dunaban_fekvo_hajoroncsrol/

Én, nem tartom kizárva, hogy több szerencsétleneket bedarált a - csak a saját útvonaltervével foglalkozó [ na innentől van a felelősség a tulajdonosig ] - kabinos/szállodás hajó meghajtó rendszere!

Valami póthajtómű az orr kormányzásához - orr segédhajtómű?. Prolulziós?

És az ütközés után - az egyik videó szerint - elkezdett fényjelezni.

Hogy a tulajdosoktól lefelé meg kellene büntetni a vezérló/mozgató rendszerüket!

A kis unokám, most 2 éves, az ottani gyerek 5 éves volt, elvágták az élethez való jogát és még sok minden mást. :::

Talán beleéreztem a család érzéseibe.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 063
10 193
113
Sajnos elérkezett a vizekre is, ami már a közutakon jelen van.
Annyira telitettek, hogy egy apró szabályszegés is emberéletekbe kerül.
A 4-esen 3 nap alatt 10-en haltak meg.
Az első kellene hogy legyen annak a szerencsétlen brüsszeli bagázsnak, hogy a kamionforgalmat lekorlátozzák, tegyék vasútra az áruszállítást -arra találták ki - ne a közutakon raktározzanak.
Már Magyarország is kezd élhetetlen lenni és halálfélelme van az embernek már az alsóbb rendű utakon is, a nagy dögök miatt.
Ráadásul, direkt figyeltem valamelyik nap is a szembe jövőket nyílt útszakaszokon, leszarják a szabályokat, folyamatosan mobiloznak - vagyis inkább facebookoznak.
(rendőrség .... na ja, az baxogat akit a legkönnyebb ...)
Visszatérve:
Mellékesen egy tömött városi folyamszakaszon hogyan tarthat egy ekkora mostrum "sétahajókázást" a lusta utazópublikum miatt ???
Megérkezik, kössön ki, kalap, aki akar kis sétahajóra átszáll. Ráadásul éjszaka.
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/PDF/?uri=CELEX:52011DC0144&from=EN
10. oldal
Le akarták korlátozni a kamionforgalmat, a 300km feletti szállításokkal kezdve, nem sikerült. Minden vasúti felújítás azzal számolt hogy ez megvalósul. A nemzeti kormányok buktatták el az egészet.
Lehet hogy megdöbbentő de:
1. ott sem csak sült bolondok ülnek a hivatalban
2. nem úgy kelnek fel hogy ma mindenkinek rosszat csinálok
3. jobbára minden állam mást akar, mindegyik tud fenyegetőzni ha nem az lesz amit akar akkor megvétoz valamit, mert ő szuverén, ami jó mert így Kína, USA, Oroszo. meg külön-külön majd megeszi mindet mint egy kis afrikai országocskát.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
25 050
83 228
113
Fog itt még sok minden történni, addig is

https://forum.htka.hu/threads/beszélgető.489/page-386#post-563306

https://index.hu/belfold/2019/05/31/bemutattak_az_elso_kepeket_a_dunaban_fekvo_hajoroncsrol/

Én, nem tartom kizárva, hogy több szerencsétleneket bedarált a - csak a saját útvonaltervével foglalkozó [ na innentől van a felelősség a tulajdonosig ] - kabinos/szállodás hajó meghajtó rendszere!

Valami póthajtómű az orr kormányzásához - orr segédhajtómű?. Prolulziós?

És az ütközés után - az egyik videó szerint - elkezdett fényjelezni.

Hogy a tulajdosoktól lefelé meg kellene büntetni a vezérló/mozgató rendszerüket!

A kis unokám, most 2 éves, az ottani gyerek 5 éves volt, elvágták az élethez való jogát és még sok minden mást. :::

Talán beleéreztem a család érzéseibe.

Már nyomják is át az indexen a főcímben a Vikinget mintha a magyar államé lenne a cég és a felelősség, holott csak a Viking Cruises magyar leánycége és a magyar állam közös tulajdonos a legfőbb dunai hajós cégben, amely a kikötőket működteti. A Viking magyar leányvállalata is csak azért, hogy még olcsóbban parkolhassanak Budapest legszebb helyein. Egyébként két nap óta ez megy az indexen. Először védték a Vikinget, hogy a Hableány ment be elé, majd amikor ez nem jött be, semmi mást nem csinálnak két napja, mint az állam felelősségét keresik, és erőlködnek, hogy van is. Undorító.