M
molnibalage
Guest
Bakker, ez lehet, hogy ez minden idők legsúlyosabb katasztrófája a Dunán?A baleset pillanata:
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Bakker, ez lehet, hogy ez minden idők legsúlyosabb katasztrófája a Dunán?A baleset pillanata:
Nem, volt Romániában egy súlyosabb! Mindjárt rá is keresek:Bakker, ez lehet, hogy ez minden idők legsúlyosabb katasztrófája a Dunán?
Akármit mond az akárki, itt én semmiféle az ütközés előtt történő Viking elé fordulást nem látok. A nagyobb hajó egyszerűen gyorsabban ment, utolérte a Hableányt, kissé a baloldalán hátulról nekiment, ennek hatására kezdett befordulni, majd a Viking egyszerűen maga alá gyűrte és legázolta, elsüllyesztette. Csak azt nem értem, ekkora forgalomnál miért nincs figyelő a hajóorrban vagy legalább a napozófedélzet elején, ahonnan sokkal többet láthat mint a hídról a vezénylő tiszt vagy a kormányos?!!A baleset pillanata:
Szerintem ez a 30 másodperces videó kevés ahhoz hogy felelőst találjunk. Nem látni rajta a Hableány útját, hogy tényleg a Viking elé vágott-e, utóbbinak kitérni sem volt lehetősége se jobbra se balra, mert ott a hídpillér, és egy ekkora hajó nem fordul olyan könnyen. Így a Viking kapitánya választhatott, hogy nekimegy a hídnak és elsüllyeszti a saját hajóját (ebben az esetben még nagyobb lett volna a halálos áldozatok száma), vagy bízik abban, hogy a Hableány kitér előle. Az látszik, hogy a látási viszonyokhoz, körülményekhez képest túl gyorsan ment. Illetve tudni kellene, hogy mit tehet ilyenkor egy ekkora hajó, milyen gyorsan tud megállni, miután hátramenetbe tették teljes gőzzel. Lassításnak mindenesetre nyomát sem látni.Akármit mond az akárki, itt én semmiféle az ütközés előtt történő Viking elé fordulást nem látok. A nagyobb hajó egyszerűen gyorsabban ment, utolérte a Hableányt, kissé a baloldalán hátulról nekiment, ennek hatására kezdett befordulni, majd a Viking egyszerűen maga alá gyűrte és legázolta, elsüllyesztette. Csak azt nem értem, ekkora forgalomnál miért nincs figyelő a hajóorrban vagy legalább a napozófedélzet elején, ahonnan sokkal többet láthat mint a hídról a vezénylő tiszt vagy a kormányos?!!
Németország a II. vh után gyarmatokkal nem bírt. Mégis ők voltak Európa gazdasági motorja.Svájc a világháborúkból nagy hasznot húzott, ázsiai kis tigriseknél úgy tudom a heti 80 munkaóra az alap.
Németek komoly pénzeket kaptak hogy talpra áljanak és a tehetségüket nem szabad elvitatni. Nézzük meg a többi gyarmat tartó országot mind el van adósodva mivel elkényelmesedtek a gyarmati időkben. Franciaország a mai napig komoly hasznot húz a volt afrikai gyarmatokból ha az nem lenne már rég őssze omlott volna.Németország a II. vh után gyarmatokkal nem bírt. Mégis ők voltak Európa gazdasági motorja.
FRA és POR esetén 1945 után a gyarmatok inkább mintha csak vitték volna a pénzt...
A teljes háború utáni nyugat kapott Marshall segélyt, szóval...Németek komoly pénzeket kaptak hogy talpra áljanak és a tehetségüket nem szabad elvitatni.
Konkrétumot légy szíves...Franciaország a mai napig komoly hasznot húz a volt afrikai gyarmatokból ha az nem lenne már rég őssze omlott volna.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Afrikai_valutaközösségi_frankA teljes háború utáni nyugat kapott Marshall segélyt, szóval...
Konkrétumot légy szíves...
Most komolyan? Ennyi?
https://24.hu/kulfold/2015/01/14/a-gyarmatoktol-a-charlie-hebdo-i-terrorig/A teljes háború utáni nyugat kapott Marshall segélyt, szóval...
Konkrétumot légy szíves...
Nagyban hozzájárul afrika kiszipolyozásához a mai napig. Akik aztán kénytelenek elmenekülni, majd rajtunk számonkérik hogy miért nem fogadjuk be őket. Amikor meg nemet mondunk akkor még ő sértődik meg, ez ma Franciaország.Most komolyan? Ennyi?
Milyen komoly gazdasági tevékenységet folytat FRA Afrikával, amiből profitál?
N+1 olyan ország van, ami az USD-hez kötötte valutájának váltását. Ebből nem lesz gazdasági erő önmagában.
Ez most komoly? Turbó oldalakat és az kormipropi migránsos origó a forrás?
Én is pontosan így látom, és arcpirító, hogy a sajtó tele van azzal, hogy "a kis hajó befordult a nagy elé". Sokkal inkább az látszik a videón, amit írtál, ráadásul mindez folyásiránnyal szemben zajlott, ami még rá is segített a folyamatra, lényegében az első érintéstől már nem volt visszaút. A 24.hu cikkében egy szemtanúra hivatkozva írják, hogy "a szállodahajónak középütt kellett volna haladnia, de ehelyett a jobb oldali hajópillér mellett ment, és figyelmen kívül hagyott jelzéseket." Gondolom, hídpillért akart mondani, de a lényeg átjön. Hajózásban jártas olvtársak biztos tudják értelmezni az idevágó vízikreszt és a hídon látható jelzéseket.Akármit mond az akárki, itt én semmiféle az ütközés előtt történő Viking elé fordulást nem látok. A nagyobb hajó egyszerűen gyorsabban ment, utolérte a Hableányt, kissé a baloldalán hátulról nekiment, ennek hatására kezdett befordulni, majd a Viking egyszerűen maga alá gyűrte és legázolta, elsüllyesztette. Csak azt nem értem, ekkora forgalomnál miért nincs figyelő a hajóorrban vagy legalább a napozófedélzet elején, ahonnan sokkal többet láthat mint a hídról a vezénylő tiszt vagy a kormányos?!!
Én is pontosan így látom, és arcpirító, hogy a sajtó tele van azzal, hogy "a kis hajó befordult a nagy elé". Sokkal inkább az látszik a videón, amit írtál, ráadásul mindez folyásiránnyal szemben zajlott, ami még rá is segített a folyamatra, lényegében az első érintéstől már nem volt visszaút. A 24.hu cikkében egy szemtanúra hivatkozva írják, hogy "a szállodahajónak középütt kellett volna haladnia, de ehelyett a jobb oldali hajópillér mellett ment, és figyelmen kívül hagyott jelzéseket." Gondolom, hídpillért akart mondani, de a lényeg átjön. Hajózásban jártas olvtársak biztos tudják értelmezni az idevágó vízikreszt és a hídon látható jelzéseket.
Én is pontosan így látom, és arcpirító, hogy a sajtó tele van azzal, hogy "a kis hajó befordult a nagy elé". Sokkal inkább az látszik a videón, amit írtál, ráadásul mindez folyásiránnyal szemben zajlott, ami még rá is segített a folyamatra, lényegében az első érintéstől már nem volt visszaút. A 24.hu cikkében egy szemtanúra hivatkozva írják, hogy "a szállodahajónak középütt kellett volna haladnia, de ehelyett a jobb oldali hajópillér mellett ment, és figyelmen kívül hagyott jelzéseket." Gondolom, hídpillért akart mondani, de a lényeg átjön. Hajózásban jártas olvtársak biztos tudják értelmezni az idevágó vízikreszt és a hídon látható jelzéseket.
"A Hableányon utazott a koreai belügyminisztérium három nyugalmazott munkatársa" ...
Most komolyan? Ennyi?
Milyen komoly gazdasági tevékenységet folytat FRA Afrikával, amiből profitál?
N+1 olyan ország van, ami az USD-hez kötötte valutájának váltását. Ebből nem lesz gazdasági erő önmagában.
Akár elévágott a Hableány a Vikingnek akár nem, egy hídnyílás alatti áthaladásban annak a hajónak van elsőbbsége, amelyik előbb ér oda (kivéve ha rádión lebeszélték egymás közt, hogy az elöl lévő lemond az előnyéről). Tehát a Viking nem kerülgethette volna a Hableányt, nem kellett volna fordulnia, arra ott nincs is hely. Lassítania kellett volna, elég ha leveszi a gázt és a mostani gyors Duna-sodrásban néhány másodperc alatt megáll volna helyben. Nem a látási viszonyokhoz képest hajózott gyorsan, nézd meg milyen távolról készült a videó és tisztán látszanak a Hableányon még a közelítő Viking tükröződő fényei is. A Hableányhoz képest hajózott túl gyorsan (egyértelmű, mert utolérte és legázolta!), úgy hogy nem a Vikingnek volt elsőbbségi behajózási joga a hídnyílásba.Szerintem ez a 30 másodperces videó kevés ahhoz hogy felelőst találjunk. Nem látni rajta a Hableány útját, hogy tényleg a Viking elé vágott-e, utóbbinak kitérni sem volt lehetősége se jobbra se balra, mert ott a hídpillér, és egy ekkora hajó nem fordul olyan könnyen. Így a Viking kapitánya választhatott, hogy nekimegy a hídnak és elsüllyeszti a saját hajóját (ebben az esetben még nagyobb lett volna a halálos áldozatok száma), vagy bízik abban, hogy a Hableány kitér előle. Az látszik, hogy a látási viszonyokhoz, körülményekhez képest túl gyorsan ment. Illetve tudni kellene, hogy mit tehet ilyenkor egy ekkora hajó, milyen gyorsan tud megállni, miután hátramenetbe tették teljes gőzzel. Lassításnak mindenesetre nyomát sem látni.
https://blogs.mediapart.fr/jecmaus/...olonial-tax-benefits-slavery-and-colonizationEz most komoly? Turbó oldalakat és az kormipropi migránsos origó a forrás?
Keresem a kandi kamerát mögöttem...
Hú bakker, elég durva ellentmondások vannak a videóban.https://blogs.mediapart.fr/jecmaus/...olonial-tax-benefits-slavery-and-colonization
https://www.pambazuka.org/governance/france-still-robbing-its-former-african-colonies
https://thisisafrica.me/france-loots-former-colonies/
https://www.bbc.com/news/world-africa-41094094
http://www.ieri.be/fr/publications/wp/2019/f-vrier/france-still-exploiting-africa
Átolvasgattam őket, nagyjából mind ugyanazt a helyzetet járja körül.
Van 14 ex francia gyarmat, amiket úgy engedett el Franciaország, hogy szerződést kötött velük.
Ennek főbb részei:
- amit lehet csak Franciaországtól vesznek
-minden termékükre, nyersanyagukra Franciaországnak elővásárlási joga van
-valutájuk jó részét francia bankban kell tartaniuk
-a hadseregük és a fegyveres erejük tiszti állományának egy jó részét Franciaországban képzik ki
-francia csapatok állomásozhatnak a területükön
-a mindenkori francia vezetés erőteljesen befolyásolja a bel-és külpolitikájukat.
-gyamrati adót kell fizetniük a francia fejlesztések miatt
Tudom, nem szép dolog, de van még jó pár külföldi oldal, ami a témát boncolgatja, mindet nem linkeltem. A francia oldalakat sem, mert csak angolul értek, esetleg Lator tudna segiteni ebben.
Egyébként ez a dolog nem nagy titok, volt már ebből botrány, meg dokumentum film és tüntetés is.
Youtobe videok:
Ebben konkrétan azt fejtegetik ,hogy Kina most már lépéseket fog tenni, (innentől maximális cinizmus bekapcsolva) mert nem tudja normálisan gyarmatosítani Afrikát, mert a franciák még mindig gyarmatként bánnak a volt gyarmataikkal és nem akarják átengedni őket Kínának....
Kb az lenne a lényeg, hogy a francia jólét és gazdaság egyik pillére az, hogy még ma is lerabolják ezt a 14 afrikai országot.