Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 688
246
83
Ha már kínai ételek:
Tud valaki rendes kínai éttermeket az országban? (fétisem, hogy végig akarom járni őket)
Eddig Szombathelyen a főtéren, meg a Keleti oldalában találkoztam ilyenekkel :eek:
Természetesen nem szecsuáni csirkés európaisított izékre gondolok.
Budapest, XI. Tétényi-Bartók út sarka. Tíz emeletes ház alatt. Ha, megkéred a tulajt, szívesen főznek neked igazi kínait! (Értenek és beszélnek is törten magyarul.). A két nagylányuk, viszont tökéletes magyarsággal fogad. Ami még erény a tisztaság.
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 522
12 630
113
Az indexes tudósklub egy újabb tagja:
"
20 méterrel arrébb tolnak egy 3600 tonnás palotát Svájcban
Sankt Gallenben kell a hely egy szociális intézménynek, ezért a városvezetők úgy döntöttek, hogy arrébb tolják a Jacob-palotát. Az épület 3600 tonna, ezért óránként legfeljebb 4 méteres sebességgel lehet elmozdítani."

Tehát ha az épület csupán 60 tonna lenne, akkor óránként 240 méteres sebességgel lehetne mozgatni? Micsoda összefüggés! Zseniális. :D
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 106
9 428
113
Nos, az ablakmosás az megvolt:

Ennek a videónak az introjában és 03:20 környékétől kezdődően is látszik gyorsított felvételen, hogy ilyen viharban kap rendesen a hajótest:
(Szerintem érdemes végignézni az elejétől.)
 
M

molnibalage

Guest
Nos, az ablakmosás az megvolt:

Ennek a videónak az introjában és 03:20 környékétől kezdődően is látszik gyorsított felvételen, hogy ilyen viharban kap rendesen a hajótest:
(Szerintem érdemes végignézni az elejétől.)
A hajótest deformácoós videó durva.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 217
57 568
113



Azért ez elég közel volt a tankhoz...
Megjegyzem,eznekem egy laboratóriumi,szélsőségesen optimális esetnek tűnik,pont szemből,optimális szögből jön az áldás,mi van ha más irányból jön a cucc?Az ellenrakéta vetőcsöve irányba fordul,vagy nem kell pont egy pályán mozogni a a támadó,meg a védekező rakétának?
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 106
9 428
113
USA, Ohio állam - avagy igazi minőségi pálya :)

A videón látható vasútvonal az Erie-tó délnyugati csücsknél fekvő Toledo és az Indiana államban található Fort Wayne között nyílt meg 1855-ben nem sokkal korábban lecsapolt mocsaras területen. 1959 környékéig zajlott rajta személyforgalom, annak megszűnésekor, vagy utána alacsony prioritású ipari vasútvonallá vált, a tulajdonosok az elkövetkező 50 évben nem költöttek karbantartásra, felújításra. 2012 végén lett új tulajdonosa, aki hosszú távú projectként a lehetőségekhez mérten elkezdte a rettenetes állapotúra degradálódott vonal helyreállítását.

2016-ban ugyanez:


A csatornát ajánlom egyébként, jó kis vonatos videók vannak fent.
 
M

molnibalage

Guest
USA, Ohio állam - avagy igazi minőségi pálya :)
.
Csodálom a kamerman bátorásgát, én attól félem volna, hogy rámdől az egész vonat...
Én el sem tudtam képezelni azt, hogy komoly van képes ilyen minőségű pályán egyáltalán mozogni...
Számomra elképzető, hogy ez a vonal rendelkezett üzemeltetési engedéllyel vagy bármi ilyesmivel, ha ott létezik ez.
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 269
2 090
113
A hajótest deformácoós videó durva.
Egyszer volt szerencsém vízszintes havazásban felszállni Helsinkiben úgy, hogy a gép farkában ültem. Az is érdekesen tekergett az utazó magasság eléréséig (vagy csak hülyén húzták a rémszarvasok, mert mögöttem ült az igazi Télapó).
Az ilyen kis szutyok üvegszálas kenukat amúgy már egy nagyobb hullámon (pl motorcsónak) el lehet törni, de kolléga multkor mutatott egy vastag műanyag kenut, aminak az egyik fele fennakadt egy zúgón, a másik fele meg letörött. Szóval már ilyen kis méreteknél is bekavar a hullámzás.
(Sárkányhajón csak egyszer ültem, de júniusban kapott el vihar tengeri kajakban úgy, hogy mi vígan - közepesen befosva a körülöttünk cikázó villámoktól - haza tudtunk menni a jókora hullámzásban. Azok a nagy dögök olyankor megállnak és helyben eveznek, hogy ne boruljanak fel. Haver kenujának az orra pl felment a saját orra magasságáig. Nekem meg az elöl ülő kislány felfogta az orr által nem teljesen szétcsapott hullámokat, így még a jég előtt kikötöttünk :rolleyes: ).
Illusztráció:
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 269
2 090
113
USA, Ohio állam - avagy igazi minőségi pálya :)

A videón látható vasútvonal az Erie-tó délnyugati csücsknél fekvő Toledo és az Indiana államban található Fort Wayne között nyílt meg 1855-ben nem sokkal korábban lecsapolt mocsaras területen. 1959 környékéig zajlott rajta személyforgalom, annak megszűnésekor, vagy utána alacsony prioritású ipari vasútvonallá vált, a tulajdonosok az elkövetkező 50 évben nem költöttek karbantartásra, felújításra. 2012 végén lett új tulajdonosa, aki hosszú távú projectként a lehetőségekhez mérten elkezdte a rettenetes állapotúra degradálódott vonal helyreállítását.

2016-ban ugyanez:


A csatornát ajánlom egyébként, jó kis vonatos videók vannak fent.
Sínszeges faaljas pálya rengeteg fekszint hibával. Nyamiii, nagygéppel szerintem nem is lehet beszabályozni, max. kézi képekkel. Tehervonatnál meg úgy vannak vele, hogy a Vmax 10 km/h is elég.
A személyszállítás elől már rég bezárt Vásárhely-Makó vonalon szolgálták ki az M43 építését, ott is már elég sok 20-as lassújel ütötte fel a fejét az amúgy 40/60-as pályán. De a tengelyterhelés ott is le van korlátozva 18,5 tonnára a standard 22,5-ről. Na azon nem táncolt így a rakomány, pedig bőven van benne száz éves vasanyag.
 
  • Tetszik
Reactions: Tcat

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 802
2 554
113
Sínszeges faaljas pálya rengeteg fekszint hibával. Nyamiii, nagygéppel szerintem nem is lehet beszabályozni, max. kézi képekkel. Tehervonatnál meg úgy vannak vele, hogy a Vmax 10 km/h is elég.
A személyszállítás elől már rég bezárt Vásárhely-Makó vonalon szolgálták ki az M43 építését, ott is már elég sok 20-as lassújel ütötte fel a fejét az amúgy 40/60-as pályán. De a tengelyterhelés ott is le van korlátozva 18,5 tonnára a standard 22,5-ről. Na azon nem táncolt így a rakomány, pedig bőven van benne száz éves vasanyag.
Van azért ott irányhiba is jócskán! :D Annak idején a Pécsvárad-Bátaszék vonalon is elcsattogtunk ott még MD-vel is nem csak Studenkával! 20 km/h max sebességgel, szémályvonattal! :D 63 km majd 3 óra menetidővel. :) Ay aláverő géppel meg csak nagyobb kárt tetnnél a pályában mit ami van benne. Itt már csak a teljes felépítmény csere segít. De mint @sirdavegd mondta, erre a sebességre, tehervonatnak bőven jó! Sok iparvágány kishazánkban sem különb!
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 269
2 090
113
Van azért ott irányhiba is jócskán! :D Annak idején a Pécsvárad-Bátaszék vonalon is elcsattogtunk ott még MD-vel is nem csak Studenkával! 20 km/h max sebességgel, szémályvonattal! :D 63 km majd 3 óra menetidővel. :) Ay aláverő géppel meg csak nagyobb kárt tetnnél a pályában mit ami van benne. Itt már csak a teljes felépítmény csere segít. De mint @sirdavegd mondta, erre a sebességre, tehervonatnak bőven jó! Sok iparvágány kishazánkban sem különb!
Ha jól emlékszem az IH pályás különszámára, akkor itthon gépi aláveréshez, szabályozashoz minimum 48kg/m sínszálak és betonaljas pálya kell (mondjuk fásat is szoktak) zúzottkőben. De ez mára többnyire teljesül, kivéte talán pár kilométert a Szentes-Orosházában, ahol még muzeális dolgok vannak (de visszanyert anyagból újulgat az is).
Pécs-Bátaszéket mára sajnos benőtte az erdő, pedig 8 évesen még MD vonta Szeged-Pécs vonattal csattogtunk arra.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 802
2 554
113
Ha jól emlékszem az IH pályás különszámára, akkor itthon gépi aláveréshez, szabályozashoz minimum 48kg/m sínszálak és betonaljas pálya kell (mondjuk fásat is szoktak) zúzottkőben. De ez mára többnyire teljesül, kivéte talán pár kilométert a Szentes-Orosházában, ahol még muzeális dolgok vannak (de visszanyert anyagból újulgat az is).
Pécs-Bátaszéket mára sajnos benőtte az erdő, pedig 8 évesen még MD vonta Szeged-Pécs vonattal csattogtunk arra.
A talpfa állagtól függően ment az aláverés, de,igen, ritka már az olyan felépítmány ami volt régen, salak, folyami kavics, egyéb nyalánkságok. Gépi aláverés egyébként sem olcsó, igyekeznek a fővonalakra koncentrálni. A pécsváradi főpályamesteri szakasz felszámolásában személyesen is részt vettem, mint anyagos pályamester. Anno kalauzként sok vidám percet töltöttem el azon a vonalon. Ritka madár volt az utas, mindenkit személyes ismerősként üdvözöltünk a vonaton. A szegedi gyors azóta is hiányzik, igen kalandos ma eljutni Pécsről Szegedre.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd