Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 249
5 293
113
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 003
13 973
113
Majd megsajnálom a művészeket, ha lesz időm. Akik annyi pénzt keresnek egy év alatt mint más egész életében, csak elszabják az egészet és amikor kéne, akkor nincs és jó lenne segílyke.


Nincs benned semmi empátia. Nehéz a művész-élet: drága a pia, még a művész-klubbokban is. 4-5 kör után "áremelés" van. (nem csak ott, szinte mindenhol :) )"AZzzanyag" sem olcsó.
A (kb. 30-40 évesen) szétcsúszott művészt meg nem akarja támogatni az a sok "nyavalyás" színház-igazgató, hogy továbbra is tudjon "rendesen" piálni(drogozni, "bármizni"...). Ha nincs "elég ihlet", nem megy a "művészet", lásd: Stohl "Buci" Andrást.
Tessék adakozni!!! :confused: , o_O




u.i: ...aki komolyan veszi, "megverem"!!! ;)
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 696
65 970
113
Az arcoskodás a személyeskedésnél bontakozik ki . Hát én rám pont nem jellemző

5 évig aranysast olvastam míg nem volt internet szóval olvastam eleget:).

Én aktívan 1998-ban a főiskolán kezdtem internetezni (annak már 22 éve), keresni a repülős témákat, tanulmányozni a fotókat. Repülőnapokra jártam előtte is, azóta is, nemcsak idehaza, de az angoloknál, amerikaiaknál, olaszoknál, németeknél, lengyeleknél, szlovákoknál és az oroszoknál is voltam, élőben láttam dolgokat.

1998 előtt nyolc évig olvastam rendszeresen a Top Gun-t (a legelsőtől kezdve, ami 90-ben jelent meg), a Haditechnikát és elődjét a Haditechnikai Szemlét, a Flug Revue-t, Aviation Week-et, meg amihez hozzájutottam. 1966-72-es amerikai Military Review-hoz, az 1981-85-ös Arzenál könyvekhez, különféle Haditechnika Fiataloknak kötetekhez, szovjet-orosz, csehszlovák eredeti repülős és egyéb hadiechnikai kiadványokhoz.
Rendszeresen néztem a tévéműsorokat, meg az ismétléseket is, mert videóm az nem volt.
Eltettem az összes újságot, napilapot,amiben repülős téma volt, hír, cikk, repülőgépszerencsétlenség, akármi.
Jártam a Repülés Baráti Kör-ébe előadásokat hallgatni, ahogy a Forszázs egyesületbe is, aktív tagja vagyok a magyarországi szovjet repülőalakulatokat bemutató múzeum csapatának.
És repülőgépész-technikusként végeztem és egykoron még vitorlázórepülőgéppet is vezettem.
És a memóriám is elég jó az ilyen témákat illetően.
Ez nem öt év Aranysas olvasgatás, ez több, mint 30 év haditechnika- és repülőbuzulás.

De... kb lófaszt se tudok még mindig és ez még nagyon sokáig így is fog maradni.

Szóval, ahogy a mondás is tartja, nem az a bölcs, aki tudja, hogy mit tud, hanem aki tudja, hogy még mit nem...
 
M

molnibalage

Guest
Amikor a nagykörúttól 1 km-re kintebb levő szutyok házakat siratják? Ahol egy gram turista, annyi sincs...?

Pontosan, a XIX. századi "lakópark" az miért is védendő, amiben sokszor mai napig komfort nélküli lakások vannak. Röhej.
https://index.hu/belfold/2020/05/08...ves_jozsefvarosi_epulet_muemleki_vedettseget/

Na tessék....
Azt, hogy mit építenek a helyére és mit okoz másnak, azon lehet csámcsogni...

De, hogy egy anno kutya közönséges, kb. putri szerű épületért mit kell sírni, a digitális dokumentálhatóság korában, ahol 3D szemüveggel is emlékké tehető és bejárható egyszerűen nem értem. Úgy, hogy tudtommal nem látogatható. Akkor árulják már el, hogy ez ki a f*szomnak emlék...? Ki a büdös francnak van őrizgetve...?

Érdekesség, hogy mai napig fennmaradt egy ennyire elavult valami ott? Igen.
Emiatt védeni kéne? Oszt miért is...? A Nagykörúton kívül azért vannak még ilyenek.

Basszus ennyi erővel akkor az utcán elhagyott bringa és rohadó kocsi is műemlék lesz...?
Vagy majd akkor, a kétszintes lakópark is védett lesz, ha ritka lesz és fura helyen van, ami 40 éves?

Komolyan mondom valami indoklás kéne, hogy egy tök átlagos régi épületben mi a védendő.
Ez kb. akkora faszság, mintha megtiltanánk, hogy lecserélje valaki a Skoda 120-ast, mert emlék. Amikor nem is túl ritka és semmi különleges nincs benne...
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 820
9 680
113
https://index.hu/belfold/2020/05/08...ves_jozsefvarosi_epulet_muemleki_vedettseget/

Na tessék....
Azt, hogy mit építenek a helyére és mit okoz másnak, azon lehet csámcsogni...

De, hogy egy anno kutya közönséges, kb. putri szerű épületért mit kell sírni, a digitális dokumentálhatóság korában, ahol 3D szemüveggel is emlékké tehető és bejárható egyszerűen nem értem. Úgy, hogy tudtommal nem látogatható. Akkor árulják már el, hogy ez ki a f*szomnak emlék...? Ki a büdös francnak van őrizgetve...?

Érdekesség, hogy mai napig fennmaradt egy ennyire elavult valami ott? Igen.
Emiatt védeni kéne? Oszt miért is...? A Nagykörúton kívül azért vannak még ilyenek.

Basszus ennyi erővel akkor az utcán elhagyott bringa és rohadó kocsi is műemlék lesz...?
Vagy majd akkor, a kétszintes lakópark is védett lesz, ha ritka lesz és fura helyen van, ami 40 éves?

Komolyan mondom valami indoklás kéne, hogy egy tök átlagos régi épületben mi a védendő.
Ez kb. akkora faszság, mintha megtiltanánk, hogy lecserélje valaki a Skoda 120-ast, mert emlék. Amikor nem is túl ritka és semmi különleges nincs benne...

Hát valóban nem feltétlenül kell mindent megmenteni. Az építés jogi módja viszont lehet aggályos. Meg talán zöldterületet kéne oda rakni, nem újabb épületet.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 491
16 185
113
https://index.hu/belfold/2020/05/08...ves_jozsefvarosi_epulet_muemleki_vedettseget/

Na tessék....
Azt, hogy mit építenek a helyére és mit okoz másnak, azon lehet csámcsogni...

De, hogy egy anno kutya közönséges, kb. putri szerű épületért mit kell sírni, a digitális dokumentálhatóság korában, ahol 3D szemüveggel is emlékké tehető és bejárható egyszerűen nem értem. Úgy, hogy tudtommal nem látogatható. Akkor árulják már el, hogy ez ki a f*szomnak emlék...? Ki a büdös francnak van őrizgetve...?

Érdekesség, hogy mai napig fennmaradt egy ennyire elavult valami ott? Igen.
Emiatt védeni kéne? Oszt miért is...? A Nagykörúton kívül azért vannak még ilyenek.

Basszus ennyi erővel akkor az utcán elhagyott bringa és rohadó kocsi is műemlék lesz...?
Vagy majd akkor, a kétszintes lakópark is védett lesz, ha ritka lesz és fura helyen van, ami 40 éves?

Komolyan mondom valami indoklás kéne, hogy egy tök átlagos régi épületben mi a védendő.
Ez kb. akkora faszság, mintha megtiltanánk, hogy lecserélje valaki a Skoda 120-ast, mert emlék. Amikor nem is túl ritka és semmi különleges nincs benne...
Ezt adom én is.
Anno pl. Kecskeméten ment a sírás amikor a belvárosban lévő régi Malom épületkomplexumot bontásra itélték silóval mindennel eggyütt. Sokan azért akarták volna megtartani mert régi... a korától eltekintve nem volt építeszetileg kiemelkedő, vagy különleges. Tipikus ipari épület, de egy mára már belvárosi területen, közlekedési csomópont szomszédságában.
bkml_hlno_m13_1_09.jpg

Próbálkoztak mindennel, hogy megvédjék a a funkciójában már elavult, másra nem igazán hasznalható épületegyüttest.
Mondjuk piacképes és a város számára hasznos próbàlkozás nem nagyon akadt.
De még így is lehetett is volna értelme, ha nem a belváros közvetlen közelében állt volna.
Aztán szerencsére eltakarították. (a politikai vonalt direkt hanyagolnám ami meghúzódott a sztori mögött.)
ckILmZBdGK1jeBv0u8mXViKPBG8G3wDCyUJoNoi5nChWi4iN7Gnyay_6YtwVo-PuelimuY4gfrE5VPpZMNFCwHBy-MJ2LIFN6I7bz-c1z4rRdHCTn0ISl5TQf7JHemwC

Persze lehet azon vitatkozni, hogy mi került a helyére, és hogy néz ki. De egy városnak az épület funkcióját is szem előtt kell tartani.
Csak azért mert valami régi még nem kell mindenáron ragaszkodni hozzá.
Mondjuk nekem az új malom is tetszik.
imagethumb
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Az arcoskodás a személyeskedésnél bontakozik ki . Hát én rám pont nem jellemző

5 évig aranysast olvastam míg nem volt internet szóval olvastam eleget:).
Nem akarlak elkeseríteni de hiába írják az Aranysast részben gyakorló repülő-műszaki szakemberek, ha a saját szintjükön írnának akkor elég kevesen értenék meg, szóval csak párszáz példányt tudnának eladni belőle. Ezért az olvasók nagy többségének kedvéért egy átlagos műszaki érdeklődésű olvasó szintjére "vissza kell fogni magukat", hogy finoman fejezzem ki a lényeget!!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 272
83 997
113
Nem akarlak elkeseríteni de hiába írják az Aranysast részben gyakorló repülő-műszaki szakemberek, ha a saját szintjükön írnának akkor elég kevesen értenék meg, szóval csak párszáz példányt tudnának eladni belőle. Ezért az olvasók nagy többségének kedvéért egy átlagos műszaki érdeklődésű olvasó szintjére "vissza kell fogni magukat", hogy finoman fejezzem ki a lényeget!!

Úgy gondolod,hogy ez baj?Lássuk be keveseket fog meg a hidraulikaszivattyúk rejtelmes világa.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 747
17 473
113
https://index.hu/belfold/2020/05/08...ves_jozsefvarosi_epulet_muemleki_vedettseget/

Na tessék....
Azt, hogy mit építenek a helyére és mit okoz másnak, azon lehet csámcsogni...

De, hogy egy anno kutya közönséges, kb. putri szerű épületért mit kell sírni, a digitális dokumentálhatóság korában, ahol 3D szemüveggel is emlékké tehető és bejárható egyszerűen nem értem. Úgy, hogy tudtommal nem látogatható. Akkor árulják már el, hogy ez ki a f*szomnak emlék...? Ki a büdös francnak van őrizgetve...?

Érdekesség, hogy mai napig fennmaradt egy ennyire elavult valami ott? Igen.
Emiatt védeni kéne? Oszt miért is...? A Nagykörúton kívül azért vannak még ilyenek.

Basszus ennyi erővel akkor az utcán elhagyott bringa és rohadó kocsi is műemlék lesz...?
Vagy majd akkor, a kétszintes lakópark is védett lesz, ha ritka lesz és fura helyen van, ami 40 éves?

Komolyan mondom valami indoklás kéne, hogy egy tök átlagos régi épületben mi a védendő.
Ez kb. akkora faszság, mintha megtiltanánk, hogy lecserélje valaki a Skoda 120-ast, mert emlék. Amikor nem is túl ritka és semmi különleges nincs benne...

Te elvileg egy magasan kvalifikált mérnök vagy, de néha olyan sötét és csőlátásos hozzászólásaid vannak, hogy szinte fájnak...

Attól, hogy egy épület a maga korában tucat épület volt, és önmagáéban esetleg "értéktelen", még teljesen jogosan kaphat műemléki védettséget, uyganistöbb hasonó társával együtt a városképi jelleget határozhatja meg.
Az R banda meg korábban mások számos ilyen épületet bontattak el, az általad felsorolt lózungok mentén, hogy aztán a helyére bizniszeljenek valami sokkal rosszabb és kártékonyabb épületet.




Hát valóban nem feltétlenül kell mindent megmenteni. Az építés jogi módja viszont lehet aggályos. Meg talán zöldterületet kéne oda rakni, nem újabb épületet.

Na ez már egy előremutató álláspont.

Ezt adom én is.
Anno pl. Kecskeméten ment a sírás amikor a belvárosban lévő régi Malom épületkomplexumot bontásra itélték silóval mindennel eggyütt. Sokan azért akarták volna megtartani mert régi... a korától eltekintve nem volt építeszetileg kiemelkedő, vagy különleges. Tipikus ipari épület, de egy mára már belvárosi területen, közlekedési csomópont szomszédságában.
bkml_hlno_m13_1_09.jpg

Próbálkoztak mindennel, hogy megvédjék a a funkciójában már elavult, másra nem igazán hasznalható épületegyüttest.
Mondjuk piacképes és a város számára hasznos próbàlkozás nem nagyon akadt.
De még így is lehetett is volna értelme, ha nem a belváros közvetlen közelében állt volna.
Aztán szerencsére eltakarították. (a politikai vonalt direkt hanyagolnám ami meghúzódott a sztori mögött.)
ckILmZBdGK1jeBv0u8mXViKPBG8G3wDCyUJoNoi5nChWi4iN7Gnyay_6YtwVo-PuelimuY4gfrE5VPpZMNFCwHBy-MJ2LIFN6I7bz-c1z4rRdHCTn0ISl5TQf7JHemwC

Persze lehet azon vitatkozni, hogy mi került a helyére, és hogy néz ki. De egy városnak az épület funkcióját is szem előtt kell tartani.
Csak azért mert valami régi még nem kell mindenáron ragaszkodni hozzá.
Mondjuk nekem az új malom is tetszik.
imagethumb

Ne tessék, egy újabb gyöngyszem.

Ezek a régi ipari épületek ált . elég jól meg voltak építve, és elég széles lehetőséget biztosítanak szerepük hangulatos újragondolására.

https://en.wikipedia.org/wiki/Musée_d'Orsay

https://en.wikipedia.org/wiki/Gasometer,_Vienna

https://en.wikipedia.org/wiki/Pratt_Street_Power_Plant

https://en.wikipedia.org/wiki/Manufaktura

+ egy magyar:

https://hu.wikipedia.org/wiki/Millenáris_Park

+

https://www.archdaily.com/783283/20-creative-adaptive-reuse-projects
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Úgy gondolod,hogy ez baj?Lássuk be keveseket fog meg a hidraulikaszivattyúk rejtelmes világa.
Ez nem baj. A baj az, ha valaki az csak Aranysast és az internetet olvasva minden szakmai hozzáértés nélkül repülési szakértőnek képzeli magát, és szakmai kérdésekben saját maga által döntőnek és 100%-nak hitt "ítéletet" hirdet - nem egyszer és nem kétszer. Ráadásul gyakran vitatkozik sokkal hozzáértőbb, sok irányból tájékozódó szakmai alapokon álló emberekkel. Csak és kizárólag ismeretterjesztő médiából szerzett információk alapján ...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
B+, a héten csréltem egyet a homlokrakodón, és éltem is az alkalommal, szétkaptam a régit, mielott ment volna a kukába, nem bírtam ellen állni... :rolleyes::D
Akkor velem együtt te is a "kevesek" közé tartozol! :D Egyébként milyen volt a szivattyú, fogaskerekes vagy dugattyús? Milyen nyomáson dolgozik egy ilyen "földtúró" hidraulika?
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 491
16 185
113
Nem vagyok a régi épületek ellen, sőt nekem kifejezetten bejön amikor a modernel kombinálják. Egymàs mellett is nagyon jól mutatnak mert jó kontrasztot tud adni, es kiemeli a másikat. Londonban látni erre sok példát de Budapesten is már találni. Ugyanakkor nem minden esetben.
Nézd meg a bazilika mellett álló szocreál rémálmot. Már rég kezdhettek volna valamit azzal is, mert városképileg kiemelt helyen áll. És remélem egyszer majd sorra is kerül, és nem az lessz, hogy tartsuk meg azt is mert régi, meg jól meg van építve.
A kecskemèti malom szerkezetileg lehet jól meg volt építve, de az ipari épületi mércèvel mérve is unalmas semmitmondó épületekből állt. A siló, meg az a torony adott neki valami arculatot, de azok meg pont a hasznosíthatatlan kategória.
És nem csak az épület maga a szempont.
Hanem a város szükségletei is.
Most ott egy 3szintes mélygarázs, bevásárló központ, mozi, stb.