Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
1 612
5 219
113
És ezen sajnos egyre nehezebb röhögni...
meg evangélisták, meg through leader meg anyámkínja. A LinkedIn hemzseg ezektől a sztároktól.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

Veér István

Well-Known Member
2011. február 14.
2 393
4 089
113

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 031
36 966
113
A cikk összevissza vagdalkozik.

Akkor a 2. kocsi havi 130k az hogyan 580 HUF/óra?
Vagy az első autót sem hagyják?

Azt a részét meg kár tagadni ,hogy a cikk azon része igaz, hogy pozitív diszkrimináció van. Van kocsid? Kapod az ingyen közteret. Van kerület, ahol két kocsira is.
Fenntartható módon bringával jársz. Mit kapsz? Semmit...
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 140
2 602
113
A cikk összevissza vagdalkozik.

Akkor a 2. kocsi havi 130k az hogyan 580 HUF/óra?
Vagy az első autót sem hagyják?

Azt a részét meg kár tagadni ,hogy a cikk azon része igaz, hogy pozitív diszkrimináció van. Van kocsid? Kapod az ingyen közteret. Van kerület, ahol két kocsira is.
Fenntartható módon bringával jársz. Mit kapsz? Semmit...
Ez mondjuk elég populizmus, még ha igazad is van...:)
A lakóhelyen parkolás egy jog, amivel vagy élsz, vagy nem. Nyilván ha nincs kocsid, nem élsz vele, de nem negarív diszkrimináció, csak nem élsz vele.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 031
36 966
113
Ez mondjuk elég populizmus, még ha igazad is van...:)
A lakóhelyen parkolás egy jog, amivel vagy élsz, vagy nem. Nyilván ha nincs kocsid, nem élsz vele, de nem negarív diszkrimináció, csak nem élsz vele.
Az ugye megvan, akkor akkor ez megint azok dotálása, akinek van pénze erre?
Ez a közterület felhasználási kiosztás nettó ökörség. Mindez úgy, hogy közben a mélygarázsok üresek és felszíni parkolóhelyet nem számolnak fel...

A Blahán parkozóház töküres, gokartpálya van benne, de egyesek verik a tamtamot a nagykörúti parkolás miatt.
Agyfasz a köbön...
 
  • Tetszik
Reactions: Ooorky

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 140
2 602
113
Az ugye megvan, akkor akkor ez megint azok dotálása, akinek van pénze erre?
Ez a közterület felhasználási kiosztás nettó ökörség. Mindez úgy, hogy közben a mélygarázsok üresek és felszíni parkolóhelyet nem számolnak fel...

A Blahán parkozóház töküres, gokartpálya van benne, de egyesek verik a tamtamot a nagykörúti parkolás miatt.
Agyfasz a köbön...
A parkolóházak valóban megoldások lehetnének, ha az önkormányzatok fejlesztenék őket. A helyi lakosság parkolása akkor is kérdéses lenne, hogy ki állja.
Ma egy családban egy autó nem luxus. Ezt meg kell érteni.
Azt el tudom képzelni hogy önkormányzati parkolóházakban vehetik igénybe az ingyenes parkolást és a közterületeken időkorlátos, azontúl pedig fizetős.
Viszont ehhez előbb infrastruktúra építés kellene és azután az emberkedés.

A kinek a pénze és ki használja vita nagyon meddő. Én pl nem utazom vasúttal, mégis örülök hogy fejlesztik. Nem használok kerékpár utakat, de annak is örülök, hogy építik őket.
Nem vagyok rá büszke, de színházlátogató sem igen vagyok, mégis örülök pl a kaposvári Csiky Gergely színháznak is, pedig kaposvári sem vagyok és oda színházba végkép nem járok... :rolleyes:

A dotáció alanyi jogon (adott kerület lakója) legyen, ne anyagi helyzet alapján.
A rokkant kártya sem aszerint vagy hogy gazdag vagy e, hanem rászorultság szerint. Most már, szerencsére.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
8 756
24 322
113

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
4 169
5 565
113
Azt el tudom képzelni hogy önkormányzati parkolóházakban vehetik igénybe az ingyenes parkolást és a közterületeken időkorlátos, azontúl pedig fizetős.
Belvárosban a lakossági kedvezményes mélygarázs használat havi 30-35 ezer forint, de ha cégre akarod számlával már instant 50 felett vagyunk. Volt pár kísérlet az önkormányzat részéről mikor a helyi lakóknak felajánlották lehetőségként, hogy kiválthatják a parkolóhelyet ingyenes mélygarázzsal, csak a helyszín éppen 1-2 kerülettel odébb volt így sokan nem is éltek vele. Lenne közelebb is jópár csak az elvinné a bevételt...
 
  • Tetszik
Reactions: Hegylakó

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
8 789
14 070
113
Milyen volt az idei termése, azt hallottam, hogy EU szerte gyenge termés volt haszon novényekbol, és télire diéta lehet, némi áremeléssel, esetleg rántott hús lesz a koret a pacalhoz?
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
3 620
6 441
113
Milyen volt az idei termése, azt hallottam, hogy EU szerte gyenge termés volt haszon novényekbol, és télire diéta lehet, némi áremeléssel, esetleg rántott hús lesz a koret a pacalhoz?

Szörnyű már most is, ~1000ft egy kiló alma...
Félig nyers/rothadt őszi barack 600ft akciósan, amúgy azok is 1000ft fölött...
Meg holnaptól a Tatratea utánpótlás is el lesz vágva :-(
 
  • Tetszik
Reactions: csibeszke

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
845
1 811
93
Az ugye megvan, akkor akkor ez megint azok dotálása, akinek van pénze erre?
Ez a közterület felhasználási kiosztás nettó ökörség. Mindez úgy, hogy közben a mélygarázsok üresek és felszíni parkolóhelyet nem számolnak fel...

A Blahán parkozóház töküres, gokartpálya van benne, de egyesek verik a tamtamot a nagykörúti parkolás miatt.
Agyfasz a köbön...

Ez több szempontból is érdekes kérdéseket vet. Még csak nem is olyanokra, hogy pl. a várban túl sok mélygarázs nincsen.

Inkább valami olyasmi, hogy az "igazságos rendszerek" - legyen az bármi pl. tömegközlekedés, úthasználat vagy tényleg bármi - mint ez is általánosságban nem nagyon szólnak másról csak lehúzásról. Valószínűleg itt sem igen van szó másról - bárhogy is kommunikálják.

Tovább menve "rendszerben gondolkodva" (mondjuk vegyük azt, hogy egy tucatnyi ilyen "igazságos rendszert" használsz). Lehet, hogy kijön néhánynál, hogy jobban jársz vagy éppen nem érint, mint előtte, de amennyiben az összeset nézzük akkor rájössz, hogy mégiscsak kevesebb maradt a zsebedben. Persze abba is érdemes lehet belegondolni, hogy amikor a háttér IT rendszereket fejlesztenek hozzá, akkor is megy sokat a matekozás, hogy zusammen kevesebbet ezzel együtt sem akarnak majd a bevételi oldalon látni ...

Még tovább menve esetleg még azt is tapasztalhatjuk, hogy mindezt olyan módon, hogy "többletszolgáltatás" nincs mögötte. Pl. konkrét példánál maradva pl. a kulturált parkolási lehetőségek - akár mélygarázsokkal - megoldva. Itt is arról lesz szó, hogy emberek egyszerűen többet fognak fizetni. Ugye ennek a fizetős parkolóhely koncepciónak az is alappillére volt a mondás szerint, hogy ebből a forrásból lesz majd P+R, meg tömegközlekedés fejlesztés, meg parkolóhelyek kialakítása - akár pl. mélygarázs. Na most ez utóbbi is, ahol van egyáltalán ott is sok helyen ilyen-olyan ok miatt kihasználatlan. Az oka első körben mindegy is (hogy drága vagy rossz helyen van stb.) - a lényeg, hogy nem sikerült megoldani.

Most gondoljunk bele amit 'Hegylakó" is írt - egy százszázalékosan "igazságos" rendszerben egy csomó dolog egyszerűen nem létezne amit alkalomszerűen azért Te is használnál vagy örülnél, ha lenne.

Most csak apró betűvel és ez tényleg nem lényeg - egy vagy két autó egy háztartásban tényleg nem akkora luxus már (és ezeknek nem is kell munkábajárós autónak lenni). Azokról pedig nem is beszélve, akik olyan módon "urizálnak", hogy mondjuk ez a munkaeszközük. Most mindegy is, hogy egyéni vállalkozó vagy cégtől kapta - hátrányba kerül azzal szemben, ahol a helyhatóság nem szab ki rá ekkora parkolási díjat. Ez nem igazságtalan? ;)