Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 217
4 568
113
Miért a speciális eseteket emeled ki? Akivel gond van, az nem a 7 éves Pistike, hanem a 27 éves. Na de az országban, ahol valaki azt mondja, hogy egy 30 éves nő ne akarjon már képviselő lenni, bár az EPben két 30 év alatti buliK van kint, miért ne lehetne az, hogy egy óvódásnak jogsi kell a bicajhoz?
Nem speciális esetek. Mindennapos dolgokról beszélek. Lehetne kötelező KRESZ oktatás már általános iskolában, (hiszen a gyalogos is része a forgalomnak, ahogy kereszteződésbe ér). Mi is jártunk gyerekként KRESZ-parkba a sulival, ahol bringával megtanultuk az úton való közlekedés alapjait.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 585
63 972
113
Megnézem majd a kisvárosi-falusi 6 éves gyerekeket, ahogy sorba állnak vizsgázni jogosítványra. Pedig kerékpároznak rendesen. Ilyen szabályozás mellett megszűnnének a családi-baráti kerékpártúrák az ország jó részében. Közlekedhetne mindenki apuci-anyuci autójával. Pedig nálunk sok gyerek jár iskolába is biciklivel, már alsós korában is. Óvodáva is járnak úgy, hogy teker az apróság, mellette meg a szülő. Biztos lesz jogsija. Vigyázunk rájuk, nem száguldozunk a lakott területen belül, ennyi a titok.
Szuloi felugyelettel miert nem tekerhet? Ha a kismotor kreszt 13,5 evesen elkezdheti akkor a biciklit is. Viszont egy kismotor azert ugye joval tobb loero mint egy huszonnyolcas csepel.
Nalunk van kerekparut a hazak elotti jardaval egybeepitve. Nem egy az utcara ovatlanul kilepo gyalogost elsodortak mar a kb 15 ev alatt. A gyerekeknek pl mindig a szajaba kell ragni hogy nem ok mennek ki a kapun eloszor.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 217
4 568
113
Ha a kismotor kreszt 13,5 evesen elkezdheti akkor a biciklit is. Viszont egy kismotor azert ugye joval tobb loero mint egy huszonnyolcas csepel.
Persze, hogy elkezdheti. De mint írtam, általánosba járnak kerékpárral a gyerekek, gond nélkül. Több problémám volt a kivilágítatlan felnőttekkel, mint a suliba tekerő 8-10 évesekkel. Örülök, hogy bicikliznek, és igen, lehetne nekik közlekedési alapismereteket tanítani már negyedik osztálytól, hogy mire el mered engedni egyedül, legyen fogalma róla. Addig marad a szülői oktatás, amit nem biztos, hogy ugyanúgy megfogad.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
24 563
80 934
113
Nem speciális esetek. Mindennapos dolgokról beszélek. Lehetne kötelező KRESZ oktatás már általános iskolában, (hiszen a gyalogos is része a forgalomnak, ahogy kereszteződésbe ér). Mi is jártunk gyerekként KRESZ-parkba a sulival, ahol bringával megtanultuk az úton való közlekedés alapjait.
Tény, de ami kötelező, azt általában leszarják. Honvédelmi ismeretek anno, bár akkor még azért azt komolyabban vették. Én is Kresz-parkban nőttem fel. Városliget, ill. ha mentünk kirándulni folyamatosan bringa, és milyen jó volt az Visegrádon is. Volt.

Most alig van már Kresz-park. A nagyot leszámítva van értelmes bringás kereszteződéses a XI. kerületben (mondjuk ott rögtön kettő), a XXII. kerületben, meg talán Kőbányán (bár mintha 1x lettünk volna a csepelin és Zuglóban is, de az se most volt), és kész. (Megj. móka szempontjából a XXII. kerületi a legjobb! :D)

Hidd el, nem azokkal van baj, akik apu-anyu után mennek, hanem azokkal a tahókkal, akik feljöttek vidékről a fővárosba, a faluban bringáztak részegen, nem részegen az egyetlen főutcájukban, majd feljöttek a fővárosba, és kb. ugyanúgy tekernek (faluban nem volt lámpa, nem volt tábla), mintha a szülőfalujukban lennének. Semmi közlekedési kultúra, csak a zúzás. És innentől ez átesik olyanba, hogy zebra, de ott nem tolja, hanem hajtja, és vagy megáll az autó, vagy nem, pedig van macisajtjuk is, nincs elsőbbségük, oszt csodálkoznak ha a másfél tonna rájuk esik.

Akiket most megbüntettek, tuti vagy megnézik van-e mögöttük Skoda, vagy visszavesznek. Némelyik havi fizu méretű büntit kapott. Helyesen.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Persze magatokat, meg a masik autojat. Aztan rohogtok a markotokba hogy csinaltal neki tobb szazezres kart amit a budos eletbe be nem hajt rajtatok, netan meg le is leptek a helyszinrol mert senki sem tudja azonositani a bicajost. Nem zsigulik rojjak mar az utakat, par elemen a horpadasok karcolasok kijavitasa mar nem bagatell osszeg, plane ha meg mas is serul, nem beszelve rola ha a javitas ideje alatt masik autot kell berelni.


2019, Magyarország.
299 sérüléssel járó baleset, ahonnan a balesetet okozó elhajtott.
2768 baleset amiben az okozónak nem volt kötelező felelősségbiztosítása.
A vicces, hogy van pár eset, aminek a rendezése már több mint 15 éve húzódik, de valóban az a legnagyobb gond, hogy a hülye bringás a nyílt csonttörésével akár meg is karcolhatja a fényezést és akkor aztán ki fizeti ki a kárt.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 869
113
Hidd el, nem azokkal van baj, akik apu-anyu után mennek, hanem azokkal a tahókkal, akik feljöttek vidékről a fővárosba, a faluban bringáztak részegen, nem részegen az egyetlen főutcájukban, majd feljöttek a fővárosba, és kb. ugyanúgy tekernek (faluban nem volt lámpa, nem volt tábla), mintha a szülőfalujukban lennének. Semmi közlekedési kultúra, csak a zúzás.

Eszedbe sem jut, hogy szegény vidéki csak azért teker annyira össze-vissza 1. mert szédül a betonon; 2.megszokta, hogy a gázpalacknak ellent kell tartani; 3. megszokta, hogy a tápos zsák/kapa/kasza ott van a lába közt és most elvesztette a ballasztot?
Hát ezért raktátok ki a szivárványos zászlót? Ennyit ér a toleranciátok?
 

Leonidas

Well-Known Member
2019. október 16.
2 636
3 434
113
Eszedbe sem jut, hogy szegény vidéki csak azért teker annyira össze-vissza 1. mert szédül a betonon; 2.megszokta, hogy a gázpalacknak ellent kell tartani; 3. megszokta, hogy a tápos zsák/kapa/kasza ott van a lába közt és most elvesztette a ballasztot?
Hát ezért raktátok ki a szivárványos zászlót? Ennyit ér a toleranciátok?
:D:D
 
  • Tetszik
Reactions: milagro

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 064
23 139
113
Eszedbe sem jut, hogy szegény vidéki csak azért teker annyira össze-vissza 1. mert szédül a betonon; 2.megszokta, hogy a gázpalacknak ellent kell tartani; 3. megszokta, hogy a tápos zsák/kapa/kasza ott van a lába közt és most elvesztette a ballasztot?
Hát ezért raktátok ki a szivárványos zászlót? Ennyit ér a toleranciátok?
Tus. :D
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 064
23 139
113
Ez az "apró" difi van. És a humorba tettem, nem a beszélgetőbe.
Vicces volt..., ahogy ez is, csak ezen te nem nevettél mert bántották az ügyefogyott főpolgit. :rolleyes:
Én mondtam, hogy autógyűlölő a pasas, ezért szívatja az autósokat. Legalább már azt is tudjuk, hogy miért. Bár ezt majd az autós topikban kitárgyaljuk.
 
M

molnibalage

Guest
Vicces volt..., ahogy ez is, csak ezen te nem nevettél mert bántották az ügyefogyott főpolgit. :rolleyes:
Én mondtam, hogy autógyűlölő a pasas, ezért szívatja az autósokat. Legalább már azt is tudjuk, hogy miért. Bár ezt majd az autós topikban kitárgyaljuk.
Nekem sem a szívem csücske. De én nem látom az autógyűlöletet. Csak pusztán látja, hogy másfajta prioritás is lehet, mint minden átmenő és ingázó forgalomnak alárendelni.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 064
23 139
113
De én nem látom az autógyűlöletet.
Hát... mert te sem vagy egy autómániás, és akkor finoman fogalmaztam. :rolleyes:
Csak pusztán látja, hogy másfajta prioritás is lehet, mint minden átmenő és ingázó forgalomnak alárendelni.
Oké, de mégsem kellene dacból két vödör festékkel szívatni az autósokat. Az úgy nem megoldás, ezt mindenki tudja. Végezzenek szimulációkat, készítsenek terveket, stb...., de ne ugrasszák össze az autósokat a biciklisekkel. Tök fölöslegesen beszél erről most mindenki, amikor máshol meg elszivárog a pénz illetve a tömegközlekedéssel kellene foglalkozni, mert sokkal több ember utazása múlik rajta, plusz a szennyező buszokkal is kezdeni kellene valamit, ilyesmik.
 
M

molnibalage

Guest
Hát... mert te sem vagy egy autómániás, és akkor finoman fogalmaztam. :rolleyes:
Használom, amikor szükség van rá, szoktam taxival járni. Attól, mert nekem nincs, ez is autóhasználat. Csak megosztott.

Oké, de mégsem kellene dacból két vödör festékkel szívatni az autósokat. Az úgy nem megoldás, ezt mindenki tudja. Végezzenek szimulációkat, készítsenek terveket, stb...., de ne ugrasszák össze az autósokat a biciklisekkel. Tök fölöslegesen beszél erről most mindenki, amikor máshol meg elszivárog a pénz illetve a tömegközlekedéssel kellene foglalkozni, mert sokkal több ember utazása múlik rajta, plusz a szennyező buszokkal is kezdeni kellene valamit, ilyesmik
A probléma pont ez. Ez semmiféle szivatás. Csak olyan sikeres volt az agymosás, hogy bármiféle olyan változás, amit a károsan hat az autózásra akkor elszabadul a pokol.

Tudod mi a szivatás? Hogy pl. olyan kerékpárút van, ami gyakorlatilag alkalmatlan arra, hogy haladj rajta, pedig sokak verik az asztalt, hogy ha van, menj azon. Budán az egyetlen ÉD irányú út egy ponton olyan szűk, hogy két ember nem fér el egymás mellett, ha nagyok. Na, ezen a ponton meg át még a bringa is. A másik részén gyalogos mindenütt.

Egyesek meg arra sírnak, hogy elveszik majd most a parkolást a körúton. Brühühü...
Miközben kerékpáros nyom se volt még a körúton eddig.

Na, akkor most kit is szivatnak meg? Mert közút mindenhol van, ahol a bringás is mehetne, ha betartanák a szabályokat. De mivel nem, és félöngyilkos vállalkozás, gyakorlatilag egyes helyeken nem lehet haladni. Ez mi, ha nem szivatás?

Az Üllői úti bringasáv valóban nem volt indokolt. De mos már buszsáv van ott. Ahova behajthat a bringás is.

Úgy, hogy a zöldbuzulás van minden zászlón lassan, de közben meg egyesek segge alól kirobbantahatlan a kocsi?

Vagy a járdára parkolás, amiről mutattam képet? Hogy ameddig nem tör ki a dzsihád, és nem tesz rendet a közterület, akkor én sétálhatok az úton, ahol meg ledudálnak?

Az is miféle elv, hogy egy településnél lényegében kb. az ott lakók le vannak szarva. A lényeg az, hogy hadd menjen 80-nal a kocsi, mert az jó annak, aki nem ott lakik.

Ezen vezérgondolatot miért nem alkalmazzák az agglo településeken? Ezt Bp-n miért is kell eltűrni? Mert csak...????

Igen, most még nincs rendes elővárosi közlekedés. De amint lesz, akkor majd kíváncsi leszek, hogy egy belvárosi autózgatás mennyire lesz védgető.

Szóval ez kit és hol szivatnak duma kicsit bicskanyitogató.
 
  • Tetszik
Reactions: FilcTroll