Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 249
5 293
113
Senkitől nem vettek el semmit ! Csináltak egy új rendszert amit megpályáztattak és aki nyert az csinálja ! Mellesleg én tudok legalább 8 olyan Trafik tulajdonost aki ehte ellenzéki és mégis nyert nem is rossz helyen !
Hazugság. Egy csomó ember bukta a trafikját.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Ugye tudsz róla,hogy Svájc hadserege nem csak könnyűfegyverzetű milicia.Nagyon komly légiereje és manőverező nehézfegyverzetü ereje is van.
Ha újra elolvasod,amit irtam,én is egy kétszintű hadsereget propagálok.Egy területvédelmi miliciát,ÉS egy gépesitett manöverezőerő Honvédséget.
Különféle,de főleg gazdasági okokbol képtelenek vagyunk akkora manőverező erőt kiállitani,hogy az önmagában elégséges legyen a honvédelemre.
És mivel svájcot védik a bankok senki nem fogja letesztelni az elsővonalas egységeit. De ha azt szétverték utána tudod mit fog csinálni a milicia? Azt, amit a vietkong, vagy a mudzahed. Meghal.

Nekünk pont, hogy a kétszintes baromságra nincs pénzünk. Mert még mindig nem elfelejteni, hogy magyarhon egy kőkeményen gazdag ország. De ha szegény lenne se lenne pénze területvédő miliciákra.
 
M

molnibalage

Guest
Oké, akkor lehet mondani sorban az a; b; c; variációkat, hogy mivel lehet érdekelté tenni a szülőket/diákokat, hogy az oktatásban partnerek legyenek és ne mint szükséges rosszra tekintsenek.
WUT? Mi ez a generális megközelítés...?
Én mindig is lehetőségként tekintettem az oktatásra, mert az oktatók olyan dolgokat tudtak elmagyarázni nekem, amit magamtól soha nem értettem volna meg. Kellett egy bizonyos mértékű hátszél. Mert óriások vállán állva könnyebb. És ezzel sokan vannak így.

(A HTÖ sem azért lett olyan és lőtt ki látványosan a tudásom, mert nagyhirtelen magamtól lettem szuperokos. Volt egy jó oktatóm, úgy hívják Hpasp. Csak a tőle kapott ismertekkel ma már tudom azt, amit...)

Az előadások és gyakorlatok kb. 95%-ra bejártam, mert mikor párat kihagytam rájöttem, hogy nehéz tárgyaknál máshogy nem megy. De, ha meg amiatt bent vagyok, akkor minek ne legyek a többin? Így otthon nem kellett sok időt erre elbaszni és szenvedni.

Ha valaki rosszra tekint az oktatásként, akkor azzal nincs mit tenni. Mert simán buta vagy hülye.

Mert ötletet, pláne épkézláb ötletet még senki nem mutatott fel, csak, hogy a fizetős rendszer rossz. Nem a legjobb, tudom. Ideális esetben nem kellenének ilyen drasztikus módszerek, mert ennek természetesnek kellene lennie.
Az ilyen kommentektől megyek a falnak. Ha valaki szórakozásként kitalálja a kötél nélküli bungee jumpingot és közlöm, hogy rossz, akkor nem az a kérdés, hogy tudok-e jobbat. Első körben talán ne romboljunk nyilvánvalóan ostoba ötletekkel, ha csak olyan ötlete van valakinek.

Nem érdekes az USA. Magyarországon élünk. Van rá magyar példa, már vagy egy generáció ember végezte el a diákhitel jellegű rendszerben az egyetemet/főiskolát, alapvető probléma nélkül. Az, hogy ki mire használta a diákhitelt, az meg megint más kérdés, egyéni felőség. Sokan nem arra használták, amire ki volt a konstrukció találva, de az még nem a hitel hibája.
A diákhitel lehetőségét összemosni a fizetős felsőokatással olyan szintű marhaság, amire szavakat alig találok.

A diákhitel egy lehetőség azok számára, akik még azt sem engedhették/ik meg meg, hogy az "ingyenes" oktatás ellenére felsőoktatásban vegyenek részt, mert nem telik még arra sem, hogy a csemete koliban lakjon - ha kap - és önálló életet tudjon élni. Vagy csak valami vártalan kiadása van, amit nem tud fedezni, mert pl. az egyik szülő hirtelen súlyos beteg lesz vagy akár meghal. (Tudok ilyenről.) De ez kurvára nem azonos azzal, hogy akkor következő évtől fizetős a felsőoktatás úgy, hogy a minőség tök ugyanaz lesz.

Már én is ebben a korszakban voltam és véletlenül majd 2 fél évig felvettem. Az első félév kellett volna csak, mert bekrepált a számítógép és kellett még ez-az és máshogy nem volt rá pénz, ami kellett. Aztán folyósították automatikusan a kövi félévet is, mire lemondtam, jött még 2 havi. Úgy nem volt rá pénz, hogy dolgoztam egyetem mellett.

A nyelvoktatással egyet értek. Bár azt hiszem, hogy a lehetőség meg van rá, de nem él minden iskola azzal, hogy elsőtől tanítson legalább egy nyelvet.
A nyelvoktatás legnagyobb hibája az, hogy két nyelvet oktatnak gimiben kötelezően, aminek kurvára semmi értelme. Engem 4 évig kínoztak az olasszal, amit hátam közepére sem kívántam. Semmiféle haszna nincs olaszul beszélni, ellenben azt az időt fordíthattam volna másra is. Ez ma különösen igaz.

Ha ma lennék gimis és csak het 3x45 perc online angol kurzus + a szar házi feladat helyett is még az angolra gyúr bárki, akkor erőlködés nélkül el tudja érni a középszintű tudást. Ehelyett ma is tudtommal két nyelvvel szopatnak. Mindenkit. Met csak. Értelme semmi. Mikor kezdődik el az, hogy a fiatal felnőttet is komolyan vesszük és optimalizálhatja idejét arra, amire akarja? Pl, ha több fizikát akarna tanulni egy olyan nyelv helyett, amivel a seggét törölheti ki nagyjából?

A reform alapján azt tartanám jónak, hogy teljesen eltörölni a nyelvizsga követelményeit. Aki akarja és szüksége van a boldoguláshoz majd úgyis megtanulja és talán több értelme van, mint kényszerből elvárni, miközben mondjuk ugyan ennyire, vagy még jobban fontos egy jogosítvány megléte a boldoguláshoz. De ugyan így hozhatnám párhuzamba többek közt közgazdasági alapismeretek meglétét is. Szóval sok mindent máshogy csinálnék én is, csak a diákok és szülők motivációja és partnersége nélkül nem menne.
Szürkezóna, részben egyetértek, részben nem. Tényleg sok helyen felesleges a nyelvvizsga és valódi tudás helyett ilyen hülyeséget erőltetnek.
Papíron egy cimborám is tudott németül ls angoul, mert két nyelvvizsgája volt 19 éves korára. A bibi az volt, hogy 14 évesen tette le a német középszintűt és után nem használta. Soha. 19 éves korára megszólalni nem tudott németül úgy, hogy középfokú papírja volt róla, hogy tud...
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 731
72 115
113
És mivel svájcot védik a bankok senki nem fogja letesztelni az elsővonalas egységeit. De ha azt szétverték utána tudod mit fog csinálni a milicia? Azt, amit a vietkong, vagy a mudzahed. Meghal.

Nekünk pont, hogy a kétszintes baromságra nincs pénzünk. Mert még mindig nem elfelejteni, hogy magyarhon egy kőkeményen gazdag ország. De ha szegény lenne se lenne pénze területvédő miliciákra.


Őőő, izé, az ÖTT az miféle vala akkor?
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 517
60 090
113
Mert nyekenyókák vagytok.
14.5 éves voltam, mikor már a 4.40-es busszal indultam a nagyfaluba, kozvetve, mert vonatozni is kellett, szóval boven 7 elott már a Józsefvárosi PU-ban voltam, onnan a Blahára suliba.
Nyári szunetek a komuves brigádban látástól mikulásig.
4 év múlva már a hétvégéket gyakorlatilag alvás nélkül vettem, lévén portáztam diszkókban, közben edzettem, 200 csajt meg csináltam, le szakmunkás vizsgáztam, jogosítványok busz kivételével, sokat motoroztam,stb,stb,stb....
Mi az, hogy alvás?

:D

Ès mire vitted ezzel az aszociális viselkedéssel ? :). :)
Churchill mondta , hogy aki reggel 9h elött az utcán van, az nem vitte semmire. Én ehhez tartottam magam. Arról sajnos nem beszèlt, hogy 5-kor haza lehet menni. Igy bizony elöfordult, hogy hajnalban mentem haza , ha be kellett fejezni egy projektet.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Oké, akkor lehet mondani sorban az a; b; c; variációkat, hogy mivel lehet érdekelté tenni a szülőket/diákokat, hogy az oktatásban partnerek legyenek és ne mint szükséges rosszra tekintsenek.
Hagyni őket békén, és nem belenyúlkálni? Minden ilyen, motiváljuk valamivel a hallgatókat csak rontott a dolgon. Főleg, hogy a politikusaink nagy része bölcsész, így kb el se tudja képzelni mi megy egy STEM szakon.
Tehát kezdetben minden egyetem lefektetett szabályokat arra, hogy a melegedőnek használókat kiszórja:
Az SZTEn ez a 0 kredit egy félévben, vagy két félév alatt kevesebb mint 30 kredit volt. Ezzel tényleg azokat dobta át költségesre, akik nem oda valók/melegedni használják az egyetemet.
Aztán valamelyik politikusnak elsült az agya, hogy az alsó 10% autómatikusan átsorolódik. Ez még szódával elmegy, bár ismerek olyat aki ezért hagyta ott az egyetemet, úgy, hogy konkrétan jobban állt mint én, mert minden tárgya megvolt, míg nekem nem. De jó, ez extrém eset.
Aztán most ott tartunk, hogy 3 egészes átlagot kell elérni.
Megint az SZTE: tanulmányi ösztöndíjat a felső 30% kapott. A határ általában 2, 8 körül volt korkredben. De volt, hogy ez alatt...
De ez még a kisebbik baj, a nagyobbik, hogy súlyozott átlag alapján. A párom azért fizetett 2 félévet, mert megcsinálta a matek A2őt. Igaz 2essel, de ha elbukja, nem kerül (akkor még 2,75) alá.
Szóval köszönjük szépen, inkább ne nyúljanak ehhez.

Semmiféle haszna nincs olaszul beszélni, ellenben azt az időt fordíthattam volna másra is. Ez ma különösen igaz.
Én ma Mon az angolt nyomatnám tízezerrel, és közoktatásban ezen kívül csak a spanyol és az orosz jöhetne második nyelvnek de az is csak c sávban (tanidőn kívül), mert azoknak tényleg van haszna mint közvetítő nyelv (A volt Szu+vietnam és teljes latin-amerika+ duzzogva de az olaszok és a portugálok is értik)
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 549
16 555
113
A nyelvoktatás legnagyobb hibája az, hogy két nyelvet oktatnak gimiben kötelezően, aminek kurvára semmi értelme. Engem 4 évig kínoztak az olasszal, amit hátam közepére sem kívántam. Semmiféle haszna nincs olaszul beszélni, ellenben azt az időt fordíthattam volna másra is. Ez ma különösen igaz.

Ha ma lennék gimis és csak het 3x45 perc online angol kurzus + a szar házi feladat helyett is még az angolra gyúr bárki, akkor erőlködés nélkül el tudja érni a középszintű tudást. Ehelyett ma is tudtommal két nyelvvel szopatnak. Mindenkit. Met csak. Értelme semmi. Mikor kezdődik el az, hogy a fiatal felnőttet is komolyan vesszük és optimalizálhatja idejét arra, amire akarja? Pl, ha több fizikát akarna tanulni egy olyan nyelv helyett, amivel a seggét törölheti ki nagyjából?


Szürkezóna, részben egyetértek, részben nem. Tényleg sok helyen felesleges a nyelvvizsga és valódi tudás helyett ilyen hülyeséget erőltetnek.
Papíron egy cimborám is tudott németül ls angoul, mert két nyelvvizsgája volt 19 éves korára. A bibi az volt, hogy 14 évesen tette le a német középszintűt és után nem használta. Soha. 19 éves korára megszólalni nem tudott németül úgy, hogy középfokú papírja volt róla, hogy tud...
Nagyon egyet tudok érteni. Minket az angol mellett valami számomra érthetetlen okból a Francia nyelvel kínoztak, mondanom sem kell teljesen feleslegesen, senkit nem tudok aki érdemben megtanulta volna.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 549
16 555
113
Én ma Mon az angolt nyomatnám tízezerrel, és közoktatásban ezen kívül csak a spanyol és az orosz jöhetne második nyelvnek de az is csak c sávban (tanidőn kívül), mert azoknak tényleg van haszna mint közvetítő nyelv (A volt Szu+vietnam és teljes latin-amerika+ duzzogva de az olaszok és a portugálok is értik)

Az Angol az alap kellene legyen mindenhol,de a németet miért hagytad ki? Angol után nem is olyan vészes, és végeredményben a Német befolyás elég számottevő. Az orosszal én is szemezek már egy ideje, mert nem is tűnik olyan nehéznek.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Az Angol az alap kellene legyen mindenhol,de a németet miért hagytad ki? Angol után nem is olyan vészes, és végeredményben a Német befolyás elég számottevő. Az orosszal én is szemezek már egy ideje, mert nem is tűnik olyan nehéznek.
Mert semmi értelme. A közoktatásban azokat a nyelveket kellene tanítani, amivel valamit elérhetsz. Ahol a német közvetítö nyelv, ott az angolt is kvázi mindenki beszéli, mindenhol máshol meg nem beszélik. És második nyelvként meg társalgási szint felé úgyse tudod megtanulni.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 901
32 549
113
WUT? Mi ez a generális megközelítés...?
Nyilván vannak, akik nem destruktív szemlélettel állnak az oktatáshoz. A felsőfokú oktatásban meg már igencsak megszűrődik a dolog, azonban az egész oktatási rendszerről volt szó a részemről. Ott meg majdnem -elméletben- az első szakmáig, de ha valaki nem 8 év alatt teljesíti az ált. isk-et kötelező az intézmény látogatás. Se az nem megoldás, hogy átrugdossák, csak, hogy szabaduljanak tőle, se az, hogy eltanácsolják, se az, hogy nem gyógypedagógiai proplémával gyógypedagógiai iskolába járjon. Jelenleg ezek vannak, ha már semmi motivációt, semmi együttműködést nem lehet elérni.

Teljesen igaz, amit írsz, hogy mennyi pluszt tud adni, csak ugye ehhez mint mindig megfogalmazom a diák részéről is kell a partnerség; ez Nálad láthatóan megvolt és ez tök jó. De akinél nincs, és nem is biztos, hogy önhibája miatt, hanem akár családi körülményeinél fogva, az még kezdeni kell(ene) valamit. A pénzbeli ösztönzés és büntetés talán erre jó lehetne, mert a pénz mindenkinek pénz, kb. mindenkinek egyenértékű, mindenki érzi a bőrén. Aki teljesít azt jutalmazni, aki nem hoz egy elvárt minimális szintet, azt "büntetni" (mondjuk szebben: motiválni) kell.

A diákhitel egy lehetőség
Aha, csak igen jelentős része pont nem arra használta, amire írod.
De volt aki kezdte diákhitellel, aztán ráment a tanulásra és olyan jó ösztöndíja lett, hogy nemcsak, hogy nem kellett igénybe vennie a hitelt, de a suli végére ki is fizette azt a fél, vagy egy évet.

De ez kurvára nem azonos azzal, hogy akkor következő évtől fizetős a felsőoktatás úgy, hogy a minőség tök ugyanaz lesz.
Öhöm, oké, csak nem erről volt szó és nem csak a felsőoktatásról volt szó. A felsőoktatás az alapok nélkül szart sem ér. Pont a felsőoktatás az, ahol megvan a kerete annak, amiről írok. Ugye ha nem vagy túl jó, akkor csak fizetősen jutsz be, ha jók az eredmények, akkor átkerülsz állami finanszírozásra és ha átlagon felül teljesítesz, akkor ösztöndíjat kapsz. Ez az a rendszer, amiről sokadjára írok. Nem tudom, most így van e; 10-en éve így volt.
A minőség javulása nem csak a tanáron vagy az iskola felszereltségén múlik. Vagy szerinted mindegy, hogy a 45 percből mennyi megy el fegyelmezéssel, mennyi megy el azzal, hogy nem készült a gyerek, nem tudja azt a szintet, ahol nagyjából lennie kellene, hogy tovább lehessen menni, legyen mire építeni? Szerinted a tanár munkájának minőségét nem befolyásolják ezek? És így ezek nem befolyásolják az oktatás színvonalát? Pl.: minek tanítsunk angolt első osztályban, ha a gyerekek jelentős része még 3.-ban sem tud olyan magabiztossággal magyarul írni, olvasni, beszélni, amire egy nyelvoktatást rá lehet építeni. Pláne ha még a motiváció sincs meg rá.

A nyelvoktatás legnagyobb hibája az, hogy két nyelvet oktatnak gimiben kötelezően
Egyetértek. Az egyik nagy hiba ez. Ámbár nekem egy volt, 5x45-ben. Az se ment. Mi pont azért kezdtük el az iskolában tanulandó nyelv mellett elsőtől kezdve a másikat is, hogy ne gimiben csúcsosodjon ki. Persze szerencsére a gyereknek az apjával ellentétben még érzéke is van hozzá, ha nem lenne nem erőltetnénk. Ja meg persze itt van az utcában a tanár és legalább a feleségem tud németül és tanul angolul, tehát tudunk vele érdemben mi is foglalkozni.


Papíron egy cimborám is tudott németül ls angoul, mert két nyelvvizsgája volt 19 éves korára.
Nekem is van egy dettó ilyen ismerősöm. Földid; lehet hogy egy és ugyan az.
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
Senkitől nem vettek el semmit ! Csináltak egy új rendszert amit megpályáztattak és aki nyert az csinálja ! Mellesleg én tudok legalább 8 olyan Trafik tulajdonost aki ehte ellenzéki és mégis nyert nem is rossz helyen !

Read only off:
Már elnézést, de ez nincs így. Győr főutcáján volt 3 újságos-dohányárus-ajándékkütyüs. Volt, aki majd 20 éve üzemeltette. Elvették a dohányárusítást, be is zárhatta. Ergo elvették a megélhetését. Ugyanakkor Borkai sofőrje (aki a szomszédja volt, álítólag) 4 koncessziót kapott. Micsoda véletlen mi?
Read only on.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 549
16 555
113
Mert semmi értelme. A közoktatásban azokat a nyelveket kellene tanítani, amivel valamit elérhetsz. Ahol a német közvetítö nyelv, ott az angolt is kvázi mindenki beszéli, mindenhol máshol meg nem beszélik. És második nyelvként meg társalgási szint felé úgyse tudod megtanulni.
Tekintve, hogy német cégek mekkora számban vannak jelen idehaza, nagyon is van értelme. Mert ugyan való igaz, hogy a Német nagyszámban beszéli az angolt, de ha be akasz kerülni, vagy el akarsz, érni valamit, a kedvedért nemfognak angolul kommunikálni. Europa fele közvetlenül német befolyás alatt van és akkor még ottvan Ausztria, Svájc, és a Német határmenti régio ahol mindenki beszél Németül is.
Számunkra fontosabb nyelv mint a spanyol.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Read only off:
Már elnézést, de ez nincs így. Győr főutcáján volt 3 újságos-dohányárus-ajándékkütyüs. Volt, aki majd 20 éve üzemeltette. Elvették a dohányárusítást, be is zárhatta. Ergo elvették a megélhetését. Ugyanakkor Borkai sofőrje (aki a szomszédja volt, álítólag) 4 koncessziót kapott. Micsoda véletlen mi?
Read only on.
Tényleges belpol on
Budakalászon is végigsírta így egy volt trafikos, aztán kiderült, hogy a pályázatát azért bukta, mert "adóoptimalizálási" okok miatt kokrétan hivatalosan nem volt meg neki a pályázathoz minimálisan szükséges idő trafikosként ami előnyt jelent rublikában volt. Magyarul egy mocskos adócsaló volt, aki utána sírt, hogy őt báncsa az állam
Tényleges belpol off
 
T

Törölt tag 2822

Guest
Dettó egyetértek az előttem szólókkal, semmi értelme a második idegen nyelvnek középiskolában, DE és ez egy nagy de, kivéve olyan esetben ha a gyereknek az első idegen nyelvet már ovis korban elkezdik tanítani. De a második idegen nyelvet akkor is csak önkéntes alapon oktatnám ha a gyerek/szülők ezt igénylik. Nekem angol volt az első, német a második. Az angol magabiztos, már nem használom szóban, de ha használnám hamar fluent lenne, de németből négy év alatt annyit tudtak belém verni, hogy ich möchte ein bier bitte... meg persze a nevezetesebb köszöntési formákat is ismerem, de az a történelem órák miatt van o/ :D
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Tekintve, hogy német cégek mekkora számban vannak jelen idehaza, nagyon is van értelme. Mert ugyan való igaz, hogy a Német nagyszámban beszéli az angolt, de ha be akasz kerülni, vagy el akarsz, érni valamit, a kedvedért nemfognak angolul kommunikálni. Europa fele közvetlenül német befolyás alatt van és akkor még ottvan Ausztria, Svájc, és a Német határmenti régio ahol mindenki beszél Németül is.
Számunkra fontosabb nyelv mint a spanyol.
12 évig tanultam németet, megvan a középdokú nyelvvizsgám, és annak ellenére, hogy egy ideig mellékállásban hivatásos világutazókent dolgoztam (ha elmondanám mit le kellene lőnöm itt mindenkit) a nyelvvizsga letétele óta talán ha kétszer szólaltam meg németül, és szó szerint német regényeket olvasok, hogy legalább annyira megmaradjon a passzív tudásom, hogy ha muszáj tudjak 2 sört rendelni, miközben a kvázi alapszínt alapszíntje orosz tudásom szépen elkezdett felfele kúszni, mert hamar kiderült, hogy még az ukrán, észt, lett, litván meg a grúz is beszéli ha máshogy nem megy, a többi volt szovjet tagköztársaságban meg kvázi alapnyelv.
Ha valaminek szükséges tanulja meg, de második nyelvként, ahol tényleg csak társalgási szint alját fogod elérni szvsz felesleges.
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 895
25 835
113

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 901
32 549
113
Tekintve, hogy német cégek mekkora számban vannak jelen idehaza, nagyon is van értelme. Mert ugyan való igaz, hogy a Német nagyszámban beszéli az angolt, de ha be akasz kerülni, vagy el akarsz, érni valamit, a kedvedért nemfognak angolul kommunikálni. Europa fele közvetlenül német befolyás alatt van és akkor még ottvan Ausztria, Svájc, és a Német határmenti régio ahol mindenki beszél Németül is.
Számunkra fontosabb nyelv mint a spanyol.
Konkrétan Kecsón a Mercinél megmondták, hogy nagyon szép és nagyon örülnek, hogy perfekt angol tudása van a mérnöknek, de kezdhet el németül tanulni.