Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
Szerintem érdekes téma:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem érdekes téma:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Hát nem tudom. Beletekergettem az eleje után...
Az iparban a SIMENS folyamatirányító rendszer fogalom...
Nem csak okostelefon, LCD TV-ből meg ilyen gadgetekből áll a világ... Az, hogy a gyök2 polgár csak ezzel találkozik...
Igen, van már echte kínai fejlesztésű okosteló és ez-az, de a "kínai" termékek elég nagy része az, ahogy Európában lefejlesztik, majd euórpai szürkeállomány + gyártósoron oda települve legyártják.

Ez hol "kínai"? A kíngai MEGLEV vagy minek is csodájára jár mindenki. Ja, hogy echte német az egész?
Szóljon bárki, ha majd oda eljutunk, hogy nem lesz az műszaki tartalom kiírásban, hogy kínai szerelvény és motor beépítése nem lesz élből elvetve... Mert én sokszor láttam már ilyet...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Asszem kiemeli az elején, hogy csak konzumer cuccokról beszél.
Mondjuk nekem a Stadler jutott eszembe, még a qvára piacvédő USA is beengedte a ter,ékeit, igaz helyben kell legyártania :cool:.

Ahogy megnéztem pár videóját tipikus youtube tech channel, wikipediáról összeollózott tudással és hatásvadász videókkal.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

csibeszke

Well-Known Member
2015. február 12.
1 768
4 182
113
És ezt ki mondta? Egyébként javíts ki, ha tévednék, de az autópályák viszonylag kis százaléka megy át BP-n vagy szolgálja az elővárosi közlekedést... Vagy bármilyet... Mégis központi pénzből épülnek.

Most tényleg megint kezdi valaki a bp vs vidéket?. Ok, erről a vidéken élő nem tehet.)
Ne haragudj , hogy csak most válaszolok, 48 óra HTKA-át vontam meg magamtól, mint streszmentes rehabot. Az autópályák 100% százaléka megy át Budapesten, ill. indul onnét és szolgálja az elővárosi közlekedést. És( éssel nem kezdünk mondatot) központi pénzből épülnek!

Nem kezdünk bp vs vidék ellentétet, ám (Egyébknét meg a GDP 40-45%-kát Bp és agglomerációja adja... Az ország kb. 22-23%-a termeli a GDP nagyobb részét) ám az apró nyúanszokról talán talán nibcs is tudomásod mint pl. a mobilszolgáltatók csak bp.-n fizetik be az adót , de vidéken az átjátszó adók körzetében nem .Ez pl. évi csiliárdokban mérhető adókiesést jelent a vidéken.
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
2018 szeptemberétől nem lehet mobiltelefonokat használni a francia általános- és középiskolákban. Ezt Jean-Michel Blanquer oktatási miniszter jelentette be vasárnap, valóra váltva Emmanuel Macron elnök egyik választási ígéretét.

A francia általános iskolák osztálytermeiből eddig is ki voltak tiltva a mobilok, de a következő tanítási év elején bevezetendő szabályozás ennél jóval messzebbre megy. A diákok nemcsak órán, hanem az iskolákban sehol sem használhatják a mobiljaikat, se a szünetben, se a menzán.

Blanquer szerint „a gyerekek ma már nem is játszanak a szünetben. Csak a mobiljaikat bámulják, és ez oktatási szempontból problémás.” (Quartz)
 
M

molnibalage

Guest
2018 szeptemberétől nem lehet mobiltelefonokat használni a francia általános- és középiskolákban. Ezt Jean-Michel Blanquer oktatási miniszter jelentette be vasárnap, valóra váltva Emmanuel Macron elnök egyik választási ígéretét.

A francia általános iskolák osztálytermeiből eddig is ki voltak tiltva a mobilok, de a következő tanítási év elején bevezetendő szabályozás ennél jóval messzebbre megy. A diákok nemcsak órán, hanem az iskolákban sehol sem használhatják a mobiljaikat, se a szünetben, se a menzán.

Blanquer szerint „a gyerekek ma már nem is játszanak a szünetben. Csak a mobiljaikat bámulják, és ez oktatási szempontból problémás.” (Quartz)
Elég kretén megközelítése egy problémának szerintem...
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 542
12 785
113
Elég kretén megközelítése egy problémának szerintem...
Inkább huszárosnak nevezném.
A nagyobbik lányom 12 éves, a kisebbik 7. Naponta járok a suliba velük és amit ott látok az iszonytató. A legkisebbektől kezdve szinte mindenki 45 fokba hajtott nyakcsigolyákkal ül és meredten bámulja a mobilját, a gyerekek egymás mellett ülve (!) nem beszélgetnek, hanem chat-elnek. Amikor a nagylány megkapta az első okostelóját 2 hónap alatt drasztikusan esett a tanulmányi eredménye és társasági szinten elvesztettük a gyereket szinte azonnal. Naponta 2x merítette le csutkára a telefont...
3 hónap után elvettem, talán mostanra kezdenek mutatkozni a jelei, hogy újra fókuszba fog kerülni. Próbából visszaadtam 1 napra, az eredmény: mint az alkoholista, aki hosszú idő után iszik egy pohárral: estére mattrészeg lesz.
Szóval nincs telefon addig amíg meg nem keresi a rávalót és fel nem nő hozzá, addig megy a butafonnal mindenhova. Rendkívül hasznos lenne ha megengedhetném neki hogy használja, de ehelyett az van, hogy óvnom kell tőle mert felfalja mint a többi gyereket. Ahogy tapasztalom a lányom korosztálya a valós tereket nyűgnek, szükséges rossznak, két bejelentkezés, vagy akksitöltés közötti kényszerű állapotnak tekinti.
A suliban ki fogom verni a balhét hamarosan, mert már többször előfordult, hogy az egyes tanulmányi, vagy közösségi információkat facebookon tették közzé.
A pedagógus, aki nem ismeri fel a közösségi médiának a korosztályra gyakorolt káros hatását és kényelmi szempontokból döntően a virtuális közösségi terekre támaszkodik az általános iskolásokkal való kommunikáció során, az nem pedagógus, hanem sarlatán, ékes példája a diplomás agyhalott kategóriának.

Szóval a francia irányzat mint kezdőlépés remek egy olyan folyamatban, ahol a cél a vissza az alapvonalra, ahonnan teljesen más szemlélettel fel lehet építeni a közösség és a virtuális terek hasznos viszonyát, mert jelenleg ez egy beteg, torz és a jövőt tekintve tragikus viszony.
 
T

torsen

Guest
Inkább huszárosnak nevezném.
A nagyobbik lányom 12 éves, a kisebbik 7. Naponta járok a suliba velük és amit ott látok az iszonytató. A legkisebbektől kezdve szinte mindenki 45 fokba hajtott nyakcsigolyákkal ül és meredten bámulja a mobilját, a gyerekek egymás mellett ülve (!) nem beszélgetnek, hanem chat-elnek. Amikor a nagylány megkapta az első okostelóját 2 hónap alatt drasztikusan esett a tanulmányi eredménye és társasági szinten elvesztettük a gyereket szinte azonnal. Naponta 2x merítette le csutkára a telefont...
3 hónap után elvettem, talán mostanra kezdenek mutatkozni a jelei, hogy újra fókuszba fog kerülni. Próbából visszaadtam 1 napra, az eredmény: mint az alkoholista, aki hosszú idő után iszik egy pohárral: estére mattrészeg lesz.
Szóval nincs telefon addig amíg meg nem keresi a rávalót és fel nem nő hozzá, addig megy a butafonnal mindenhova. Rendkívül hasznos lenne ha megengedhetném neki hogy használja, de ehelyett az van, hogy óvnom kell tőle mert felfalja mint a többi gyereket. Ahogy tapasztalom a lányom korosztálya a valós tereket nyűgnek, szükséges rossznak, két bejelentkezés, vagy akksitöltés közötti kényszerű állapotnak tekinti.
A suliban ki fogom verni a balhét hamarosan, mert már többször előfordult, hogy az egyes tanulmányi, vagy közösségi információkat facebookon tették közzé.
A pedagógus, aki nem ismeri fel a közösségi médiának a korosztályra gyakorolt káros hatását és kényelmi szempontokból döntően a virtuális közösségi terekre támaszkodik az általános iskolásokkal való kommunikáció során, az nem pedagógus, hanem sarlatán, ékes példája a diplomás agyhalott kategóriának.

Szóval a francia irányzat mint kezdőlépés remek egy olyan folyamatban, ahol a cél a vissza az alapvonalra, ahonnan teljesen más szemlélettel fel lehet építeni a közösség és a virtuális terek hasznos viszonyát, mert jelenleg ez egy beteg, torz és a jövőt tekintve tragikus viszony.

Van abban igazság amit írsz, de...
Attól, hogy az iskolából kitiltod, megmarad a lehetőség a "45 fokos görnyedésre" a buszon, tereken, parkban, sőt otthon is. Akinek van közületek gyereke, hány tiltja a mobiltelefont otthon?, Ez a fajta tiltás egy őrületes szélmalomharc kezdete. Azoknak a tanároknak , akik betartatják a szabályt az energiáik jelentős része csendőrködésre fog elmenni, és mindig lesznek olyanok akik lusták erre, és ezzel erodálják a szabályt, és hülyét csinálnak a csendőrködő tanárokból. (hozzáteszem a magyar Köznevelési törvény is tilt minden olyan tárgyat a tanteremben, ami zavarja az óra menetét, pl. mobil)

Szerintem az iskolának kellene lenni az első olyan helynek, ahol a mobilt és netet - az okos eszközöket- valóban okos célokra használják és erre megtanítják a srácokat. Meg kellene tanítani a kölyköket keresni a neten, kulcsszavakat találni a kereséshez (iszonyú milyen bambán tudnak állni egy kérdésnél, hogy ezt most hogy találom meg? Főiskolán!!!!), olyan alkalmazások használatával foglalkozni, ami gyorsítja, könnyíti az életét, pl. közlekedésszervezés, távműködtetések, programok, saját appol írása stb. Az a tapasztalatom, hogy a mobil egyenlő zeneforrás, pletykaforrás (facebook, twitter) chat lehetőség, esetleg kamera. Na meg státuszszimbólum. (Ha iPhone-od van érsz valamit !)Ezeknek tényleg nincs helye a tanórán.

Minőségirányításból szoktam mesélni egy példát, egy korábbi korszakból. A gyárcsarnokban a falon van egy nyilvános telefonkészülék.(ki emlékszik még erre?) A főnök megfigyeli, hogy sorokban állnak a melósok, várva a telefonra, hosszú percekre kiesve a munkából. Az egyik döntés: leszereltetni a telefont! Eredmény? Kiszökdösnek a melósok az utcai fülkéhez, és még több munkaidő esik ki. Másik megoldás: több készüléket a falra, így mindenki csak egy rövid-várakozásmentes- időre esik ki a munkából. Úgyérzem, itt is egy ilyenfajta döntésnél vagyunk, mert az a baj, hogy a mobil úgy beépült a fiatalok "szervezetébe", hogy abból már nem lehet kitiltani, csak értelmesen kihasználni ezt dolgo., Nem tiltandó jelenségnek kellene látni, hanem kihasználható lehetőségnek! Ne kérdezd hogyan, nem tudom, de vannak okos emberek, akik kitalálhatnák! Ötlet????
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 269
2 090
113
1. Egyetértesz a Black Lives Matterrel?
Persze, meg a white lives matterrel, ahogyan a yellow meg az interracial lives matterrel is. Úgy hívják, hogy BTK...
2. Mit gondolsz genderről és szexuális orientációról?
Nem árt ha van, mégsem vagyunk csigák...
3. Mit teszel a mindennapokban azért, hogy legyőzd a szexizmust és a nőgyűlöletet?
Nem nyitom meg bizonyos kollégák emailjet, főleg nem este.
4. Mit gondolsz a szexmunkáról?
Amíg ad számlát és szűri az orvos, kit érdekel?! Én mondjuk nem élek vele, de valakinek biztos ez kell.
5. Támogatod a BDS mozgalmat?
Az mégis mi?! (gondolom nem az alpinista cuccok háztartásbeli felhasználása)
6. Mi a véleményed a telepes kolonializmusról és az amerikai őslakosok jogairól?
Aluldefiniált kérdés. Közép-Európából ha nem is irreleváns, de végső soron egy eredményes folyamatról beszélhetünk aká az egy főre eső GDP-t akár más mutatókat nézünk.
7. Szerinted a kapitalizmus kizsákmányolás?
Csak egy (kripto)kommunista kérdezhet ilyet.
8. Lehet bármilyen ember illegális?
A BTK alapján igen. Ha útlevél nélkül beszöknék Ausztráliába és egy szál fütykösben randalírozni, akkor többszörösen kimeríteném.
9. Támogatod a muszlim amerikaiakat és a muszlim országokból érkező nem-muszlimokat?
A bálványimádás (tök mindegy melyik szektáról van szó) g##ire taszít.
10. A fogyatékossággal élők mellett is kiállsz?
Ez önmagában édeskevés.







 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 542
12 785
113
Van abban igazság amit írsz, de...
Attól, hogy az iskolából kitiltod, megmarad a lehetőség a "45 fokos görnyedésre" a buszon, tereken, parkban, sőt otthon is. Akinek van közületek gyereke, hány tiltja a mobiltelefont otthon?, Ez a fajta tiltás egy őrületes szélmalomharc kezdete. Azoknak a tanároknak , akik betartatják a szabályt az energiáik jelentős része csendőrködésre fog elmenni, és mindig lesznek olyanok akik lusták erre, és ezzel erodálják a szabályt, és hülyét csinálnak a csendőrködő tanárokból. (hozzáteszem a magyar Köznevelési törvény is tilt minden olyan tárgyat a tanteremben, ami zavarja az óra menetét, pl. mobil)

Szerintem az iskolának kellene lenni az első olyan helynek, ahol a mobilt és netet - az okos eszközöket- valóban okos célokra használják és erre megtanítják a srácokat. Meg kellene tanítani a kölyköket keresni a neten, kulcsszavakat találni a kereséshez (iszonyú milyen bambán tudnak állni egy kérdésnél, hogy ezt most hogy találom meg? Főiskolán!!!!), olyan alkalmazások használatával foglalkozni, ami gyorsítja, könnyíti az életét, pl. közlekedésszervezés, távműködtetések, programok, saját appol írása stb. Az a tapasztalatom, hogy a mobil egyenlő zeneforrás, pletykaforrás (facebook, twitter) chat lehetőség, esetleg kamera. Na meg státuszszimbólum. (Ha iPhone-od van érsz valamit !)Ezeknek tényleg nincs helye a tanórán.

Minőségirányításból szoktam mesélni egy példát, egy korábbi korszakból. A gyárcsarnokban a falon van egy nyilvános telefonkészülék.(ki emlékszik még erre?) A főnök megfigyeli, hogy sorokban állnak a melósok, várva a telefonra, hosszú percekre kiesve a munkából. Az egyik döntés: leszereltetni a telefont! Eredmény? Kiszökdösnek a melósok az utcai fülkéhez, és még több munkaidő esik ki. Másik megoldás: több készüléket a falra, így mindenki csak egy rövid-várakozásmentes- időre esik ki a munkából. Úgyérzem, itt is egy ilyenfajta döntésnél vagyunk, mert az a baj, hogy a mobil úgy beépült a fiatalok "szervezetébe", hogy abból már nem lehet kitiltani, csak értelmesen kihasználni ezt dolgo., Nem tiltandó jelenségnek kellene látni, hanem kihasználható lehetőségnek! Ne kérdezd hogyan, nem tudom, de vannak okos emberek, akik kitalálhatnák! Ötlet????
...
Szóval a francia irányzat mint kezdőlépés remek egy olyan folyamatban, ahol a cél a vissza az alapvonalra, ahonnan teljesen más szemlélettel fel lehet építeni a közösség és a virtuális terek hasznos viszonyát, ...

Nem vetem el én sem a mobileszközök és a virtuális terek használatát bizonyos életkor felett (jellemzően azon kortól, ahol a gyerek már élesen tud különbséget tenni a valóság, annak működése és a virtuális tér és annak működése között, a kettő nem csúszik számára össze és a megfelelő egyensúlyban tudja tartani a kettőt). A tudás átadásában és annak megszerzésében is nagyszerű lehetőséget rejt. Emiatt muszáj új alapokra hozni a gyerekek és a mobil eszközök viszonyát.
A mostani állapot a szabályozatlanságból ered. Jelenleg a fiatal korosztály úgy rohan a szellemi végzete felé, mint a lovak, amelyek közé bedobták a gyeplőt. A szabályozatlanságot egy idő után leszabályozná a természetes kiválasztódás (aki csak a mobil világban tud létezni, vagy annyira befolyásolja a létét a virtualitás, az nem fog megfelelő tudással és képességekkel rendelkezni, vagy már azokra szert tenni, hogy megteremtse az eléréséhez szükséges erőforrásokat, társadalmilag ellehetetlenül, lecsúszik és elpusztul), de ez mint lehetőség a felépített társadalmi létformánk és a szociális "bukótér" miatt olyannyira csökevényessé vált, hogy már nem tudja ellátni a feladatát, ezért a szellemi-szociális zombihadsereg csak nőni fog, ha nem teszünk semmit ellene.
Mivel a virtualitás széles tömegek általi elérhetőségének kezdetén a használati szokások és normák alapvetően rossz irányba indultak el, a mostani állapot egy alapjaiban rossz struktúrára épül, amelynek megreformálására a piac nagysága, a felhasználók száma, a cselekedni kész aktorok gyenge és szűkös eszközkészlete miatt vajmi kevés esély van.

Elsősorban a fiatalokat vissza kellene rántani a valóságba, a fizikai-biológiai létük és a virtuális létük között kiépült torz és frusztrált kapcsolatot legalább arra az időre kellene megszüntetni, amíg az iskolában vannak. Ugyanakkor egy új, egészséges, a virtualitás előnyeit kiaknázó, a fizikai létet és a szellemi erőfeszítéseket segítő eszközként definiált kapcsolatot kell kialakítani a jelenlegi helyett. A jelenlegi ugyanis torzítja a valóság érzékelését/értékelését, hamis és/vagy haszontalan információkat, illuzórikus világképet közvetít, addiktív és alkalmas arra, hogy a szabad gondolkodás és a minél tisztább véleményalkotás helyett egy szellemi kontroll alatt, korlátok között tartott emberré tegye azt, aki napi szinten együtt él vele. Mindezt úgy, hogy az egyén egy hamis térben reflektál önmagára, tehát esélye sincs, hogy a korlátain túl lásson és felismerje mit tettek/tesznek vele.

Hogy ezt miként oldják meg arra a súlyos állami pénzekből kitanított szakembereknek kellene a társadalom számára hasznos választ adni, de amíg erre képtelenek, a puszta tiltás is többet ér, mint az ami most van.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 780
18 056
113
1. Egyetértesz a Black Lives Matterrel?
Persze, meg a white lives matterrel, ahogyan a yellow meg az interracial lives matterrel is. Úgy hívják, hogy BTK...
2. Mit gondolsz genderről és szexuális orientációról?
Nem árt ha van, mégsem vagyunk csigák...
3. Mit teszel a mindennapokban azért, hogy legyőzd a szexizmust és a nőgyűlöletet?
Nem nyitom meg bizonyos kollégák emailjet, főleg nem este.
4. Mit gondolsz a szexmunkáról?
Amíg ad számlát és szűri az orvos, kit érdekel?! Én mondjuk nem élek vele, de valakinek biztos ez kell.
5. Támogatod a BDS mozgalmat?
Az mégis mi?! (gondolom nem az alpinista cuccok háztartásbeli felhasználása)
6. Mi a véleményed a telepes kolonializmusról és az amerikai őslakosok jogairól?
Aluldefiniált kérdés. Közép-Európából ha nem is irreleváns, de végső soron egy eredményes folyamatról beszélhetünk aká az egy főre eső GDP-t akár más mutatókat nézünk.
7. Szerinted a kapitalizmus kizsákmányolás?
Csak egy (kripto)kommunista kérdezhet ilyet.
8. Lehet bármilyen ember illegális?
A BTK alapján igen. Ha útlevél nélkül beszöknék Ausztráliába és egy szál fütykösben randalírozni, akkor többszörösen kimeríteném.
9. Támogatod a muszlim amerikaiakat és a muszlim országokból érkező nem-muszlimokat?
A bálványimádás (tök mindegy melyik szektáról van szó) g##ire taszít.
10. A fogyatékossággal élők mellett is kiállsz?
Ez önmagában édeskevés.






Ha én leírnám erre a 10 pontra, hogy mit gondolok...
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
Eltekintve a kiábrándult istenhívő/kommunista/cionista etc etc hangnemtől:


A Facebook újabb, egykori vezetője fogalmazott meg éles kritikát a közösségi médiaoldal ellen. Chamath Palihapitiya 2011-ig volt a cég egyik részlegének vezetője, és novemberben az Axios által rendezett konferencián tartott előadást tapasztalatairól, ami aztán oda vezetett, hogy elhagyja a vállalatot.

„A rövid lejáratú, dopamin vezérelte érzelmi visszacsatolások, amit csináltunk, szétveri társadalmunk működését. Nincs diskurzus, nincs kooperáció csak megtévesztés, bizalmatlanság. (...) Nem az orosz politikai kampány a lényeg... ez egy globális probléma... erodálja a társadalmi együttműködés alapjait, amely alapján az emberek egymással viselkednek” – fogalmazott Palihapitiya, aki azt is előadta, hogy a Facebooknál megkeresett vagyonával valami „jót akar kezdeni”.

Palihapitiya előadását nem sokkal azután mondta el, hogy a Facebook egyik alapítója, Sean Parker hasonló őszinteséggel és keserűséggel beszéltegykori cégéről.



Nem tudom kontrollálni [a Facebookot]. Csak magamat tudom kontrollálni, szóval nem használom azt a fost. A gyerekeimet tudom kontrolálni, szóval ők sem használják azt a fost.

https://444.hu/2017/12/12/volt-face...l-egy-dolgot-tehetsz-nem-hasznalom-azt-a-fost

https://444.hu/2017/11/09/a-faceboo...a-joisten-tudja-mit-tesz-a-gyerekeink-agyaval
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and notaricon
T

torsen

Guest
Nem vetem el én sem a mobileszközök és a virtuális terek használatát bizonyos életkor felett (jellemzően azon kortól, ahol a gyerek már élesen tud különbséget tenni a valóság, annak működése és a virtuális tér és annak működése között, a kettő nem csúszik számára össze és a megfelelő egyensúlyban tudja tartani a kettőt). A tudás átadásában és annak megszerzésében is nagyszerű lehetőséget rejt. Emiatt muszáj új alapokra hozni a gyerekek és a mobil eszközök viszonyát.
A mostani állapot a szabályozatlanságból ered. Jelenleg a fiatal korosztály úgy rohan a szellemi végzete felé, mint a lovak, amelyek közé bedobták a gyeplőt. A szabályozatlanságot egy idő után leszabályozná a természetes kiválasztódás (aki csak a mobil világban tud létezni, vagy annyira befolyásolja a létét a virtualitás, az nem fog megfelelő tudással és képességekkel rendelkezni, vagy már azokra szert tenni, hogy megteremtse az eléréséhez szükséges erőforrásokat, társadalmilag ellehetetlenül, lecsúszik és elpusztul), de ez mint lehetőség a felépített társadalmi létformánk és a szociális "bukótér" miatt olyannyira csökevényessé vált, hogy már nem tudja ellátni a feladatát, ezért a szellemi-szociális zombihadsereg csak nőni fog, ha nem teszünk semmit ellene.
Mivel a virtualitás széles tömegek általi elérhetőségének kezdetén a használati szokások és normák alapvetően rossz irányba indultak el, a mostani állapot egy alapjaiban rossz struktúrára épül, amelynek megreformálására a piac nagysága, a felhasználók száma, a cselekedni kész aktorok gyenge és szűkös eszközkészlete miatt vajmi kevés esély van.

Elsősorban a fiatalokat vissza kellene rántani a valóságba, a fizikai-biológiai létük és a virtuális létük között kiépült torz és frusztrált kapcsolatot legalább arra az időre kellene megszüntetni, amíg az iskolában vannak. Ugyanakkor egy új, egészséges, a virtualitás előnyeit kiaknázó, a fizikai létet és a szellemi erőfeszítéseket segítő eszközként definiált kapcsolatot kell kialakítani a jelenlegi helyett. A jelenlegi ugyanis torzítja a valóság érzékelését/értékelését, hamis és/vagy haszontalan információkat, illuzórikus világképet közvetít, addiktív és alkalmas arra, hogy a szabad gondolkodás és a minél tisztább véleményalkotás helyett egy szellemi kontroll alatt, korlátok között tartott emberré tegye azt, aki napi szinten együtt él vele. Mindezt úgy, hogy az egyén egy hamis térben reflektál önmagára, tehát esélye sincs, hogy a korlátain túl lásson és felismerje mit tettek/tesznek vele.

Hogy ezt miként oldják meg arra a súlyos állami pénzekből kitanított szakembereknek kellene a társadalom számára hasznos választ adni, de amíg erre képtelenek, a puszta tiltás is többet ér, mint az ami most van.


Igazad van, abban is, hogy kilátástalan a helyzet....főleg azért, és én itt éppen a francia példára utalnék, mert a társadalom az iskolától várja annak megjavítását, amit leginkább a szülők basznak el otthon...de hárítanak. A társadalmi normák döntő részét a családnak kellene átadnia. Apukának, anyukának, akik "nem érnek rá", de arra igen, hogy hisztit csináljanak a suliban (jobb esetben) vagy megtépjék a tanítónénit (rosszabb esetben). Nem a tanárokat mentegetem, kollektív a felelősség.