Beszélgető

Egy csotores elhritasa memmyibe kerul pesten ahol aszfltot kell bontani majd helyrehozni mikozbe falun az utmellett assak a godrot....

Elárulok egy titkot!
Nem csak Budapesten van aszfaltos út!
 
Te figyukám, mi lenne ha kijelentéseidre forrást is adnál?
Mi a búbánattól nőne a főváros vízigénye, amikor 10 év alatt úgy 200 ezer ember költözött ki és az ipar sem igényli...?

Ez 2013-as és csak az elejét látom, de...

"A hazai lakosság jelentősen kevesebb vizet használ jelenleg, mint a rendszerváltást megelőzően, amihez az ipari termelés visszaesése épp úgy hozzájárul, mint a vízellátás árának jelentős emelkedése. A KSH publikációiból összeszedtünk néhány érdekes adatot a hazai vízfelhasználásról."


Az nem ok arra, hogy hülyeségeket beszéljen még attól.
Az egy főre jutó vízigény folyamatosan csökken az egész országban a rendszerváltás óta, kivéve talán az utóbbi pár évben Budapest.
Szinte mindenhol az a fő probléma hogy túl nagy átmérőjű csövek vannak beépítve ahhoz képet hogy mekkora a fogyasztás.
Annyira nagy volt a visszaesés hogy 1991-re elkészült a budapesti felszíni vízkivételi üzem irgalmatlan pénzekért, amit mára el is bontottak, gyakorlatilag használat nélkül.

Igaz hogy Budapesten/nagy városokban mindig kell cső javításhoz aszfaltot bontani, de mára ez már oda fejlődött hogy alig van csőtörés, (összehasonlítva a 20-30 évvel ezelőtti állapotokkal), gyakorlatilag van tervezett vezetékcsere még ma is, még ha kevés is. Illyen Magyarországon már csak nagyvárosban van, ott is egyre kevésbe, egyszerűen nem tudják a vezetékeket vidéken fenntartani, annyira sok pénzt visz el az hogy hossz-hosszú vezetékek szolgálnak ki pár száz embert. ÉS nem csak a vezeték hosszabb, egy hosszú vezetéknek nagyobb a ellenállása, több szivattyúzás kell, egy hosszabb vezetéken sokáig utazik a víz, több klór kell bele hogy ne legyen a víz szennyezett, ne szaporodjanak benne a mikrobák. Mára ráadásul elöregedett a régi azbesztcement gerinchálózat/elosztó hálózat, időzített bombán ül minden vizes szolgáltató, nincsen pénzük cserélni a vezetékeket. Sok kis víztisztítót/szenyviztisztítót kell üzemeltetniük, szigetüzemeket is akár, baromira nem jó technológiákkal amik nyelik a pénzt. (Az meg, hogy EU-s pénzből kaptak az utóbbi pár évben egy nagy rakat fenntarthatatlan szart,amit politikai nyomásra át kellett venni, az lesz a végső tőrdöfés) Egyszerűen kis falvakban többször annyi a víz bekerülési költsége mint egy városban. Gondolom más közművekkel is így van. A tömegközlekedéssel is így van.
 
Nem kell üzemnek lennie a falunak, de most tekints el a saját falusi mezőgazdasági nosztalgiádtól. Ha messzebb mégy visza az időben, sokkal diverzebb volt a vidéki gazdaság: volt kovács és vályogvatő, azaz gép és építőipar ott is, ahol amúgy valami mezőgadasági termény volt a fő termék.
a falusi iparosok nagyrésze a mezőgazdaságot szolgálta ki, pl kapákat kovácsolt meg ilyesmi
Nem, nem lehet minden porfészekben vasút/kötött pálya mert az drága, főként ha villamosított a pálya. Nem lehet mindenhova mellékvonalat húzni, a HÉV-eket régen kiváltotta a busz meg a teherautó.
na ja, nem ártana elsőnek újraaszfaltozni az utakat. trágya a legtöbb még a kisvárosokban is
 
Igazából a szomorú igazság, hogy a mai civilizáció turizmus nélkül egy irányba mutat. Ha nincs közel legalább egy 30-60 ezres város, akkor a kis faluk és településeknek kampó. Mert fajlagosan drága bennük az élet és egyszerű geográfiai összefüggések miatt ilyen helyekre ipar sem települ = szolgáltató ipar sem települ = nincs munka = game over.

Nem merő passzióból költöznek az emberek városokba vagy azok közelébe. Mert ez éri meg. A gazdaságnak tehát nekik is. És ez öngerjesztő folyamat. Mert maga az élethez szükséges infrastruktúra kiépítése is drága. Az áramtól, csatornáig sokkal olcsóbb fajlagosan egy DN50/80 szutyok vezeték helyett letenni egy DN500-as és arról leágazni több ezer fogyasztó felé, mint azonos hosszon egy DN50/80-ra rátenni 20 házat.
stb.

(Nekem tökéletesen elég lenne egy olyan lakópart, ahol alsó szinten lenne egy akkor kis kert, ahol esetleg egy kutyát lehetne emberi körülmények között tartani, mert sajnos a lakástulajok többsége nem enged semmiféle kisállatot. Mintha valami pestises valami lenne. Semmi pénzért nem kötöznék ki ilyen faluba, de még agglomerációba se nagyon. Egy életre elegem lett abból, hogy vég nélküli utazgatás az életem. Ok, ameddig összekapcsolható volt tekeréssel addig 2 in 1 volt, de ez nem maradhat így örökké.)

Nem véletlenül alakultak már ki a városok 6 ezer éve is. Mert már akkor is az érte meg. Csak akkor a mezőgazdaság fajlagos kihozatala sokkal rosszabb volt és a mobilitás sem a mai volt.

Egyrészt egyetértek veled. A kihalófélben lévő világvégi kis zsákfalukat szerintem is felesleges megpróbálni megmenteni.
Viszont ott ahol van egy 5000-10000-es kisváros, körülötte pár km-re pár falu, azt szerintem érdemes fejleszteni, meg meg tud állni a lábán állandó kisegítés nélkül is.
Egy akkora településen van elég gyerek az óvoda és iskola megtöltéséhez. Van elég vásárlóerő egy szupermarketnek. Kell egy orvosi rendelő, egy bankfiók, gyógyszertár és egyéb szolgáltatókra is van elég ígény.
Nagyvárosokban se hiszem, hogy 10000 embernél több jutna egy-egy bankfiókra, szupermarketre, stb.
Persze kell egy ipari park is, ahol legalább néhány száz főt foglalkoztató cég(ek) legyenek, hisz valaki meg is kell keresse a pénzt a szolgáltató szektor fenntartására.
Tudok 5000-res településről, ami szintén zuhanórepülésben volt, de a polgármester időben kapcsolt, építettek egy ipari parkot és pár hónap alatt már meg is telt cégekkel, azóta már bővítik is.
Én azt vettem észre, hogy ha a cégek segge alá nyomják a kiépített infrastruktúrát, akkor akár olyan helyre is mennek, ahova elsőre nem is gondolná az ember. Persze ha a város vezetőség nem tesz semmit, egy cég nem fog jönni azzal, hogy majd ő kiépíti.
Na meg persze kell egy jó út is, amin aztán a gyárak termékeit el lehet szállítani. Itt jön ugye képbe a kormány gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése.

Egyébként az infrastruktúra kiépítése nem feltétlenül drágább egy kis településen, mint egy nagyvárosban.
Múltkoriban olvastam, egy cikket, optikai internet kábelhálózatot épít ki valamelyik cég, mit ne mondjak, a falvakkal kezdték. Kérdezte az újságíró, hogy miért. Válasz: az ígény a falvakon is ugyanúgy megvan, viszont jóval olcsóbb és egyszerűbb kiépíteni, mint nagyvárosokban.
Nagyvárosban millió engedélynek kell megfelelni, nem lehet csak úgy bárhol le vagy felrakni a kábeleket, ráadásul ha el is húzzák végre a társasházig (mert ugye jellemzően az szokott lenni), nagyon sok vita szokott lenni, mert vagy a gondnok vagy egyes lakók nem engedik beköttetni.
A szülőfalumban (1200 fő) a csatornázást 3 ember egy kis géppel végezte el 1 év alatt. Na egy nagyvárosban lehet még egy utcára való engedély sem lett volna meg annyi pénzből.
 
(Nekem tökéletesen elég lenne egy olyan lakópart, ahol alsó szinten lenne egy akkor kis kert, ahol esetleg egy kutyát lehetne emberi körülmények között tartani, mert sajnos a lakástulajok többsége nem enged semmiféle kisállatot. Mintha valami pestises valami lenne. Semmi pénzért nem kötöznék ki ilyen faluba, de még agglomerációba se nagyon. Egy életre elegem lett abból, hogy vég nélküli utazgatás az életem. Ok, ameddig összekapcsolható volt tekeréssel addig 2 in 1 volt, de ez nem maradhat így örökké.)

Ez a vég nélküli utazás is nem feltétlenül igaz. Van munkatársam aki a város egyik végéből indul a másik végébe lévő ipari parkba dolgozni, 30 perc az út tömegközlekedéssel. 30 perc alatt másik munkatársam 30 km-re lévő faluból beér dolgozni.
Pesten is csak addig jó lakni, amíg közel van a munkahelyhez a lakás. Ha elmész másik céghez, akkor sokszor lehet költözni is, vagy akár egy órát is utazgatni.
 
A muris az, hogy ez még klíma védelmileg sem indokolható. Mert az egy nagy épület fűtési költsége is töredéke a n+1 családi házénak. A két véglet a családi ház és a Hong Kong féle toronyban nyomorgás. Azonban bőven lenne a kettő között sweet spot. Csak tenni kéne érte szabályozás oldalról is...

Ha meg visszaköltözünk a barlangba, akkor még kisebb lesz az ökológiai lábnyomunk. :P
Vannak már passzív házak is, vagy kevés pénzből kifűthetőek. Nehogy már oda jussunk, hogy a 21-dik századra akkora luxus legyen egy ház, hogy ne engedhessük meg magunknak, merthát mindjárt behal a bolygó tőle.
 
Ez a vég nélküli utazás is nem feltétlenül igaz. Van munkatársam aki a város egyik végéből indul a másik végébe lévő ipari parkba dolgozni, 30 perc az út tömegközlekedéssel. 30 perc alatt másik munkatársam 30 km-re lévő faluból beér dolgozni.
Pesten is csak addig jó lakni, amíg közel van a munkahelyhez a lakás. Ha elmész másik céghez, akkor sokszor lehet költözni is, vagy akár egy órát is utazgatni.
Ezt meg tudom erősíteni, sőt, Pesten is lehet egy órát utazni a munkahelyre. Ha a hétvégi ritkább járatokkal bkv-zik az ember, akkor 2 átszállással ez az idő simán összejöhet.
Pl. egy sebességkorlát nélküli autópályán szinte a fél országból előbb lehetne beérni, de 45-50 km-ről már ma is így van. Jó közlekedés mellett a kisebb falvak sem sorvadnának el. :rolleyes:
 
Ezt meg tudom erősíteni, sőt, Pesten is lehet egy órát utazni a munkahelyre. Ha a hétvégi ritkább járatokkal bkv-zik az ember, akkor 2 átszállással ez az idő simán összejöhet.
Pl. egy sebességkorlát nélküli autópályán szinte a fél országból előbb lehetne beérni, de 45-50 km-ről már ma is így van. Jó közlekedés mellett a kisebb falvak sem sorvadnának el. :rolleyes:

Miskolc- Dunakanyar 1 óra 30-50 perc a legális sebesség határok felső szintjén !
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
a falusi iparosok nagyrésze a mezőgazdaságot szolgálta ki, pl kapákat kovácsolt meg ilyesmi
Nem teljesen igaz. A mindennapi életet ugyanúgy igényelt rengeteg iparcikket, mint ma is. Voltak üveghuták, voltak szénégetők, voltak kocsikészítők, szűcsök, fazekasok, az egykori építőipar is igényelt szerszámokat: szöget, csákányt, lapátot, fűrészt, szekercét. Más kérdés, hogy mivel más volt az emberek életmódja, sok háztartás idényben hol ezzel, hol azzal foglalkozott, és nem feltétlen specializáltan másoknak szolgáltatásként, inkább háztájiban, kalákában végezte a munkákat.
na ja, nem ártana elsőnek újraaszfaltozni az utakat. trágya a legtöbb még a kisvárosokban is
Teljesen egyetértek. Valami történik, jártam frissiben megcsinált utakon, és azokkal elégedett vagyok, de kérdés, hogy utolérik-e a több évtizedes lemaradást, mire ezekhez újra hozzá kell nyúlni?
 
Diszlexia mond valamit?
Egy helyesírás ellenőrző azért sokat tud segíteni akkor is. Nem szeretem, ha az emberek olyan dolgokat használnak kifogásnak, amire van már könnyen elérhető (ingyenes) mesterséges mankó.

Firefox böngésző például tudja a szövegdobozok helyesírását ellenőrizni ingyenes nyelvi bővítmény telepítése után.

Nem kifogás az sem az érettségin pl, ha valaki távollátó. Vegyen fel szemüveget.
 
Egy helyesírás ellenőrző azért sokat tud segíteni akkor is. Nem szeretem, ha az emberek olyan dolgokat használnak kifogásnak, amire van már könnyen elérhető (ingyenes) mesterséges mankó.

Firefox böngésző például tudja a szövegdobozok helyesírását ellenőrizni ingyenes nyelvi bővítmény telepítése után.

Nem kifogás az sem az érettségin pl, ha valaki távollátó. Vegyen fel szemüveget.
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/magyar-nyelvi/
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/hungarian-dictionary/
 
Nem szeretem, ha az emberek olyan dolgokat használnak kifogásnak, amire van már könnyen elérhető (ingyenes) mesterséges mankó.

Pont tegnap néztem újra azt a South Park részt amiben a szülők szarrá gyógyszerezik a gyerekeket mert "hiperaktívak" aztán egy pszichológus bemutat neki egy vadi új forradalmi gyógymódot: pofon kell baszni a gyereket és ráüvölteni, hogy üljön le és tanuljon. 100%-os hatékonyságot sikerült elérnie vele...
 
Egyrészt egyetértek veled. A kihalófélben lévő világvégi kis zsákfalukat szerintem is felesleges megpróbálni megmenteni.
Viszont ott ahol van egy 5000-10000-es kisváros, körülötte pár km-re pár falu, azt szerintem érdemes fejleszteni, meg meg tud állni a lábán állandó kisegítés nélkül is.
Ahhoz, hogy kb. 1-2 középiskola értelmezhető mennyiségű gyerekkel legyen megtöltve inkább egy 25-30 ezres kisváros kell. De pl. Szigetszentmiklósón is azt látom, hogy ez a fajta méret optimalizálás oda vezetett, hogy az egész városban kb. 2 értelmezhető méretű bolt van, ami nem "kisbolt".
Penny Market és SPAR. Kész passz. És ezek is a lakótelepek közelében vannak. A város lakosságának kb. 70%-a a város területének úgy 30%-án lakhat. Már egy településen belül kijelöli, hogy hol van üzlet és hol nincs. Na, akkor tessék ezt országos szinten elképzelni...
https://www.google.hu/maps/@47.3403193,19.0403144,901m/data=!3m1!1e3

Nagyvárosokban se hiszem, hogy 10000 embernél több jutna egy-egy bankfiókra, szupermarketre, stb.
Ez attól függ hogyan számolod. Én pl. tudnék Bp-n egy helyet mondani, ahol ennél magasabb szám lehet. A magyar átlagos 2,36 lakos/háztartással kijött, hogy kb, 1,5 km2-en lakik úgy 5-6 ezer ember úgy, hogy a beépítettség nincs 50% sem. Itt.
https://www.google.hu/maps/@47.4838173,19.0858808,490a,35y,317.06h,44.5t/data=!3m1!1e3

Persze kell egy ipari park is, ahol legalább néhány száz főt foglalkoztató cég(ek) legyenek, hisz valaki meg is kell keresse a pénzt a szolgáltató szektor fenntartására.
Tudok 5000-res településről, ami szintén zuhanórepülésben volt, de a polgármester időben kapcsolt, építettek egy ipari parkot és pár hónap alatt már meg is telt cégekkel, azóta már bővítik is.
Én azt vettem észre, hogy ha a cégek segge alá nyomják a kiépített infrastruktúrát, akkor akár olyan helyre is mennek, ahova elsőre nem is gondolná az ember. Persze ha a város vezetőség nem tesz semmit, egy cég nem fog jönni azzal, hogy majd ő kiépíti.
Na meg persze kell egy jó út is, amin aztán a gyárak termékeit el lehet szállítani. Itt jön ugye képbe a kormány gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése.
Az M0 keleti szektora azért lett olyan elbaszott, mert sok település nem akarta közel engedni magához. Fel nem fogják, hogy micsoda előnye van annak.
Még 2000-ben is így nézett ki Szigetszentmiklós térsége. Aztán tessék átváltani mai műhold képre...
https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/166387?r=1&c=2120267.2696014997:6003882.1182470005:7

Na, ennek eredménye lett az, hogy a sok odatelepült cég adójából a város saját erőből épített új dolgokat, sportcsarnok, orvosi rendelő, iskola és lettek piszok szép parkok és közterek. Kis koromból emlékszem. Szszm egy lepattant izé volt. A parkokban néhány fűcsomó, semmi sem volt rendben tartva, az ország átlagos lepukkantság szinten volt. Ma az ország egyik legszebb és rendezettebb kisvárosa. Ez ellen tiltakoztak egyesek balfaszok...

Egyébként az infrastruktúra kiépítése nem feltétlenül drágább egy kis településen, mint egy nagyvárosban.
Múltkoriban olvastam, egy cikket, optikai internet kábelhálózatot épít ki valamelyik cég, mit ne mondjak, a falvakkal kezdték. Kérdezte az újságíró, hogy miért. Válasz: az ígény a falvakon is ugyanúgy megvan, viszont jóval olcsóbb és egyszerűbb kiépíteni, mint nagyvárosokban.
Abszolút áron lehet. És relatívon? Egyetlen utcába behúzva több száz vagy ezer fogyasztó. Faluban sok sok km kell ehhez...


Ha meg visszaköltözünk a barlangba, akkor még kisebb lesz az ökológiai lábnyomunk. :p
Vannak már passzív házak is, vagy kevés pénzből kifűthetőek. Nehogy már oda jussunk, hogy a 21-dik századra akkora luxus legyen egy ház, hogy ne engedhessük meg magunknak, merthát mindjárt behal a bolygó tőle.
A passzív ház a XXI. század egyik bullshtije. Egy valódi passzív ház, nem amit csak annak csúfolnak az megfizetetetlen és legfeljebb családi ház lehet. Tehát egy lakópark soha nem lesz. Hiába jobb a fajlagos mutatója, mint egy családi ház, az energia igény egy pontban mégis magas. Egy családi házat te fűtes és hűtesz talajszondával. Egy lakópark 200 lakását nem, mert a termodinamika tudja a dolgát.

Ezt meg tudom erősíteni, sőt, Pesten is lehet egy órát utazni a munkahelyre. Ha a hétvégi ritkább járatokkal bkv-zik az ember, akkor 2 átszállással ez az idő simán összejöhet.
Pl. egy sebességkorlát nélküli autópályán szinte a fél országból előbb lehetne beérni, de 45-50 km-ről már ma is így van. Jó közlekedés mellett a kisebb falvak sem sorvadnának el. :rolleyes:
Az emberek nagy része nem fogja fel, hogy a bringa micsoda mobilitást ad. Nem kell parkolóhelyet keresni, azok a néhány perces holtidők, amik autózásnál is összeadódnak azt jelenti, hogy te bringával már régen úton vagy. Csak mindenféle kifogással élnek, hogy nem kényelmes és más, amikor kis sem próbálták...
És igen, Bp-n is lehet sokat utazni. De ilyenkor mindig felmerül bennem a kérdés, hogy akkor rossz helyen él az adott ember.
Ide vezet az, hogy a 90%+ lakástulaj, ami kvázi röghözkötést is jelent....
 
Ide vezet az, hogy a 90%+ lakástulaj, ami kvázi röghözkötést is jelent....

Mindig ezzel a jössz... Én 1-4 évente váltottam munkahelyet eddig. Akkor ha van(nak) gyerek(ek) a családnál, a gyerek(ek) 1 évente más iskolában illeszkedjen(ek) be, mert elkötözök? Asszony is keressen új munkahelyet, mert én pár kerülettel odább kaptam munkát?

Tovább voltál egy munkahelyen, és panaszkodtál itt a fórumon a rossz fizetésről, mint ahányszor én váltottam és költöztem időközben. Nem olyan jó móka ám, veled ellentétben én (ugyan gyerek nélkül) toltam de nem jó teljesen gyökértelennek lenni mindenhol, alvókaptárban élni, mert mélyebb társas kapcsolatokra nincs idő, hogy kialakuljanak a szomszédokkal pl. Tudom, a barátaimmal találkozhatok máskor, máshol is, nem kell a szomszédokat ismerni. És akkor oda ingázzak, a társasélethez? Vagy ha van gyerek, az ingázzon az iskolába? A gyereknek mindegy? A munka az ember életének egy része. Fontos része, de nem csak az van, és nem csak annak kell mindent alárendelni.

Kompromisszumot kell kötni, és egy racionális döntés nem a munkahely közvetlen közelében letelepedni, és egy közösség részének lenni, szép környezetben, és a gyereknek a legsérülékenyebb korukban biztonságot adni, ahogy pl. szüleim tették anno. Az USA-ban a gyakori költözés sokkal elfogadottabb, ahogy a gyerekek pszichológiai gondjai is gyakoribbak. Lehetséges, hogy van korreláció?

Az én iparágamban pár környékre koncentrálódnak a cégek, ahol nagyon drágán bérelnek felnőttjátszóteres nevetséges gagyi, de trendy irodákat, és a közelében lakni drága, és kényelmetlen. (Pl. Andrássyn levő irodák közelébe nem költöznék annyi pénzért, amit adnak), bringától függetlenül. Amúgy ha többen kerékpároznak, majd lesznek kerékpáros dugók. Van már villamos dugó is a fonódó vonalán reggelente. Éppen az általad javasolt túlzott koncentráció okozza a gondot, amire a megoldás nem a még több koncentráció. Ez ilyen technikai civilizációs betegség: minden technikai mellékhatásra/problémára még több technikával válaszolunk. Egyre magasabbra épül a kártyavár, minden egyre kiszolgáltatottabb lesz.

De jó albérlet fizetést, míg mások megtakarítássá plusz egy kis adósságszolgálattá alakítanak ugyanannyi pénzt.
 
Mindig ezzel a jössz... Én 1-4 évente váltottam munkahelyet eddig. Akkor ha van(nak) gyerek(ek) a családnál, a gyerek(ek) 1 évente más iskolában illeszkedjen(ek) be, mert elkötözök? Asszony is keressen új munkahelyet, mert én pár kerülettel odább kaptam munkát?

Tovább voltál egy munkahelyen, és panaszkodtál itt a fórumon a rossz fizetésről, mint ahányszor én váltottam és költöztem időközben. Nem olyan jó móka ám, veled ellentétben én (ugyan gyerek nélkül) toltam de nem jó teljesen gyökértelennek lenni mindenhol, alvókaptárban élni, mert mélyebb társas kapcsolatokra nincs idő, hogy kialakuljanak a szomszédokkal pl. Tudom, a barátaimmal találkozhatok máskor, máshol is, nem kell a szomszédokat ismerni. És akkor oda ingázzak, a társasélethez? Vagy ha van gyerek, az ingázzon az iskolába? A gyereknek mindegy? A munka az ember életének egy része. Fontos része, de nem csak az van, és nem csak annak kell mindent alárendelni.

Kompromisszumot kell kötni, és egy racionális döntés nem a munkahely közvetlen közelében letelepedni, és egy közösség részének lenni, szép környezetben, és a gyereknek a legsérülékenyebb korukban biztonságot adni, ahogy pl. szüleim tették anno. Az USA-ban a gyakori költözés sokkal elfogadottabb, ahogy a gyerekek pszichológiai gondjai is gyakoribbak. Lehetséges, hogy van korreláció?

Az én iparágamban pár környékre koncentrálódnak a cégek, ahol nagyon drágán bérelnek felnőttjátszóteres nevetséges gagyi, de trendy irodákat, és a közelében lakni drága, és kényelmetlen. (Pl. Andrássyn levő irodák közelébe nem költöznék annyi pénzért, amit adnak), bringától függetlenül. Amúgy ha többen kerékpároznak, majd lesznek kerékpáros dugók. Van már villamos dugó is a fonódó vonalán reggelente. Éppen az általad javasolt túlzott koncentráció okozza a gondot, amire a megoldás nem a még több koncentráció. Ez ilyen technikai civilizációs betegség: minden technikai mellékhatásra/problémára még több technikával válaszolunk. Egyre magasabbra épül a kártyavár, minden egyre kiszolgáltatottabb lesz.

De jó albérlet fizetést, míg mások megtakarítássá plusz egy kis adósságszolgálattá alakítanak ugyanannyi pénzt.
Napi 2x1 óra utazás ok. De amikor olyanokat olvasok, hogy napi 3 óra utazás és 50 ezer HUF elmegy utazásra, akkor ott szerintem ez már nem jó.
Vagy akkor lehet utazni, lehet új melód, de nem lesz időd. Mindig ez az örök hármas.
Nekem a röplabdás csapattársam 15 év alatt kb. 7 helyen lakott. Csak így soha nem vett lakást, nem volt kezdőrészlet és soha nem adta el buktával a lakást.
Most nősül másodjára és így van pénze saját lakásra. Ha 7-szer adta volna el, akkor azon 100%, hogy bukta.

Ennek fényében az utolsó kommenteden nem értem. Ha lenne pénzem ma hitelre megvenni a lakást ahol élek, akkor a törlesztője sokkal magasabb lenne, mint a lakbér. Bútorozatlanul...
Engem nem is kellett megmenteni más pénzén. De hát így jár, aki felelősen él és nem kerget álmokat...
Az ember nyugdíjas korában nem mozog már nagyon sehova. Akkora lenne szükség egy lakás, amit nem vesz el alólam a bank, ha szarul áll a helyzet, mert az enyém. Nem, nem a banké. az ENYÉM.
 
Az emberek nagy része nem fogja fel, hogy a bringa micsoda mobilitást ad. Nem kell parkolóhelyet keresni, azok a néhány perces holtidők, amik autózásnál is összeadódnak azt jelenti, hogy te bringával már régen úton vagy. Csak mindenféle kifogással élnek, hogy nem kényelmes és más, amikor kis sem próbálták...
Jó dolog a bicikli, de nem mindenkinek. Aki hétvégén is dolgozik, az sokszor 12 órában nyomja az ipart. Azért egy durva éjszakai műszak után a bicikli már nem opció. Álmosan autóba sem szívesen ülsz, de biciklinél biztosan bármi jobb, még a bkv is.
Aztán ott van a leizzadás vagy az időjárás. Nem mindenki tud lezuhanyozni a munkahelyen a meló előtt. Ha mégis, akkor időben nem is nyert semmit. stb, stb.
És igen, Bp-n is lehet sokat utazni. De ilyenkor mindig felmerül bennem a kérdés, hogy akkor rossz helyen él az adott ember.
Ide vezet az, hogy a 90%+ lakástulaj, ami kvázi röghözkötést is jelent....
Nekem 45 perces utazási időket albérletből sikerült produkálnom, hétvégente, a nagykörúton belül. Ha kevés pénzed van és gyorsan kell a lakás, akkor nincs olyan nagy választék Pesten sem. Valahol a tizedik költözés után már annyira nem erőltettem a váltást.
Sokan a másodállás miatt utaznak messzebbre. Örülnek ha találnak egy rugalmas beosztású fél állást valahol. Ez saját lakásból vagy albérletből, az már olyan mindegy.


Mondjuk az vicces, hogy sokkal többet késtem a melóból amikor 50 méterre laktam. :)
 
A kommented simán leszarja az economics of scale szabályait...

Igen, ha az ország ország teljes területén ugyanazok a szabályok lennének, akkor igazad is lenne. Csakhogy egy faluban a polgármester pár közmunkással lefektet egy 5 centi vastag műanyagcsövet és meg van oldva egy utca ivóvízellátása. Míg ugyanez Pesten azzal jár, hogy az gázelosztótól, az áramelosztóig, meg még millió egyéb helytől mindenki kijön megvizgálni, hogy fel szabad-e ott vágni az aszfaltot. Ez meg természetesen mind pénzbe kerül.
 
Oke akkor rovidre zarom.
https://www.vizmuvek.hu/hu/fovarosi-vizmuvek/tarsasagi-informaciok/fovarosi_vizmuvek ennek a fogyasztoival hogy fizetteted ki http://www.drv.hu/ ennek a fogyasztoinak a vizsza!lajanak egy reszet? Mert inet indult a vita. /ez van nem jo minosegu a viz bp kormyeken ami jobb az melyen van es nezz utanna hogy hiaba nem nolt bp vizfogyasztasa majd minden regi kut helyett ujat kellett mar furni./ mert elszennyezodott az. Reteg ahonnan eddig vizet emeltek ki./lakosra lebontva nem piztos hogy nagyobb csohalozat kell egy falusi vizmutelepnek mint pesten./ ahol a varostol tavolabbrol vezetik a vizet a kutakbol. Tobb iranyba.