Ez szerintem is így lesz, de itt három dolgot meg kell jegyezni.
2021 őszén az volt a terv, hogy a vasútvonal magyar oldalon
2025-ben kerül átadásra.
A fentebb említésre kerülő csatorna (sajnos) még csak terv, ha jól tudom. Vagy valaki tud pontosabb infót?
Lehet, hogy a most következő problémák még 2025-ben is éreztetni fogják a hatásukat, de előbb-utóbb minden válságnak vége lesz, és újra elindul valamilyen szintű fellendülés. Amellett a logisztika elsődleges fontossága (a biztonság mellett) az, hogy az árú milyen gyorsan jut el x-ből y-ba.
Talán a következő két kép többet ér ezer szónál:
A fenti a Shanghai-Rotterdam leggyakoribb útvonala.
Ez pedig az északi-tengeri útvonal, de ez is
nyáron használható elsődlegesen, mikor alapvetően jégmentesnek tekinthető, bár az oroszok több atomjégtörője is dolgozik azon, hogy a hajózhatóságot tovább fenntartsa, de ezen a ponton megint eljutunk a kikitők teherbírásához, illetve ahhoz, hogy pontosan hova megy az árú.
Szerk.: Visszatérve. A Budapest-Belgrád vasútvonal ágyazhat majd meg új projekteknek, mert az ide beérkező áruknak valahogy tovább is kell majd haladniuk, ez újabb fejlesztéseket fog hozni hozzánk. Egy ilyen projektet önmagában nem lehet megítélni. Olyan ez, mint az autópálya kihasználtság. Lehet, hogy amiatt megy a világ egyik vezető cége az adott területre, mert van megfelelő infrastrukturális kapcsolat, ami az autópálya tervezésekor, sőt még közvetlenül a kivitelezése után sem látható.