[BIZTPOL] A nagy sakktábla

Status
Not open for further replies.
Nem klikkeltem még, de mitől lenne példa "európai ceg költözésre" az Exxon Mobil...?
Konkrétan egyetlen idekoltozo
európai cégről nem hallottam...
Ezek nem odaköltözők... haszonélvezői.
"Mindennek a haszonélvezői nemcsak Az amerikai fegyvergyártó cégek, mint például a Lockheed Martin, és a kitermelő cégek, mint például az ExxonMobil, amelyek az európai zuhanás miatt növekednek, ami annak köszönhető, hogy Európa elvágta magát az olcsó energiától, amelyet korábban élvezett. "
 
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: Pogány and kamm
Ez szerintem is így lesz, de itt három dolgot meg kell jegyezni.
2021 őszén az volt a terv, hogy a vasútvonal magyar oldalon 2025-ben kerül átadásra.
A fentebb említésre kerülő csatorna (sajnos) még csak terv, ha jól tudom. Vagy valaki tud pontosabb infót?
Lehet, hogy a most következő problémák még 2025-ben is éreztetni fogják a hatásukat, de előbb-utóbb minden válságnak vége lesz, és újra elindul valamilyen szintű fellendülés. Amellett a logisztika elsődleges fontossága (a biztonság mellett) az, hogy az árú milyen gyorsan jut el x-ből y-ba.
Talán a következő két kép többet ér ezer szónál:
main-qimg-61e0ac26bcc59cec192a1302586c2665-lq

A fenti a Shanghai-Rotterdam leggyakoribb útvonala.

Map-of-Northern-Sea-Route-blue-vs-Southern-Sea-Route-red-68_Q320.jpg

Ez pedig az északi-tengeri útvonal, de ez is nyáron használható elsődlegesen, mikor alapvetően jégmentesnek tekinthető, bár az oroszok több atomjégtörője is dolgozik azon, hogy a hajózhatóságot tovább fenntartsa, de ezen a ponton megint eljutunk a kikitők teherbírásához, illetve ahhoz, hogy pontosan hova megy az árú.

Szerk.: Visszatérve. A Budapest-Belgrád vasútvonal ágyazhat majd meg új projekteknek, mert az ide beérkező áruknak valahogy tovább is kell majd haladniuk, ez újabb fejlesztéseket fog hozni hozzánk. Egy ilyen projektet önmagában nem lehet megítélni. Olyan ez, mint az autópálya kihasználtság. Lehet, hogy amiatt megy a világ egyik vezető cége az adott területre, mert van megfelelő infrastrukturális kapcsolat, ami az autópálya tervezésekor, sőt még közvetlenül a kivitelezése után sem látható.
Miért kellene vagy-vagy?
Egyébként van egy harmadik lehetőség, belső-kontinentális szállítás. Részben vasút, de nagyrészt tengeri-folyami szállítás; már meglevő infrastruktúrákkal. Felrakodás-lerakodás nélkül egy, esetleg ha Kínában vízi úton is van árúmozgatás, akkor kettő átrakással. Igaz kisebb kapacitás egy egységre, de gyorsabb szállítás.
Tulajdonképen talán csak Kazahsztánban kellene egy ilyen irányú vasutat kiépíteni.

Az agymenésem felvázolva:
eurasia-political-map-with-capitals-and-national-borders-combined-HF9-H2-C55.jpg
 
Miért kellene vagy-vagy?
Egyébként van egy harmadik lehetőség, belső-kontinentális szállítás. Részben vasút, de nagyrészt tengeri-folyami szállítás; már meglevő infrastruktúrákkal. Felrakodás-lerakodás nélkül egy, esetleg ha Kínában vízi úton is van árúmozgatás, akkor kettő átrakással. Igaz kisebb kapacitás egy egységre, de gyorsabb szállítás.
Tulajdonképen talán csak Kazahsztánban kellene egy ilyen irányú vasutat kiépíteni.

Az agymenésem felvázolva:
eurasia-political-map-with-capitals-and-national-borders-combined-HF9-H2-C55.jpg
A vasutot en is támogatom, de egyszerűen képtelenség a tengerhajozassal arban es plane mennyisegben versenyezni, egyetlen konténerszállító hajó elvisz tobbszaz tehervonatnyi arut.
 
Miért kellene vagy-vagy?
Egyébként van egy harmadik lehetőség, belső-kontinentális szállítás. Részben vasút, de nagyrészt tengeri-folyami szállítás; már meglevő infrastruktúrákkal. Felrakodás-lerakodás nélkül egy, esetleg ha Kínában vízi úton is van árúmozgatás, akkor kettő átrakással. Igaz kisebb kapacitás egy egységre, de gyorsabb szállítás.
Tulajdonképen talán csak Kazahsztánban kellene egy ilyen irányú vasutat kiépíteni.

Az agymenésem felvázolva:
eurasia-political-map-with-capitals-and-national-borders-combined-HF9-H2-C55.jpg
Sőt van egy 4. (tervezett) vasúti vonal is Kínából. Mindenféle isztánon keresztül Irán, Törökország, EU. Már valamikor pedzegették, hogy fejleszteni kéne a török vonalakat, és emlegették Iránt is. Persze Irán helyzetbe hozása senkinek sem érdeke az EU-n kívül. Nna, várjunk csak! Honnan ismerős ez nekem?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Ugyan, dehogy, micsoda illogikus marhasag ez. Ez eddig a legbutabb probalkozas osszemosni a kettot, hogy kimossuk az oroszokat, komolyan. :D Dezso nem kemkedik mas orszagnak meg szerinted sem, baszki.
Nem kémkedik, csak kap a CIAtől dokumentumokat (vitán felül hiteleseket!) amiket aztán felhasznál. Persze csakis oknyomozó újságíróként, véletlenül sem ügynök féregként.
 
Hat ha valami vagyvezerelt, akkor ez a hihetetlenül vicces "64 kilométeres konvojjal szopatták az ukránokat és a NATOt" avantgárdan újraértelmezett előadása az oroszok publikus logisztikai és hadműveleti csodjenek, az egész világ előtt. :cool::cool::cool:
Mèg szerencse, hogy kedvenc nagyhatalmunk megmutatta Afganisztán esetében újra a rendezett high-tec kivonulás örökkè érvényes best practice-ját. Mint elötte már Vietnamban is.
Igy van kitöl tanulnunk, ha legközelebb futnunk kellene.:D
 
Miért kellene vagy-vagy?
Egyébként van egy harmadik lehetőség, belső-kontinentális szállítás. Részben vasút, de nagyrészt tengeri-folyami szállítás; már meglevő infrastruktúrákkal. Felrakodás-lerakodás nélkül egy, esetleg ha Kínában vízi úton is van árúmozgatás, akkor kettő átrakással. Igaz kisebb kapacitás egy egységre, de gyorsabb szállítás.
Tulajdonképen talán csak Kazahsztánban kellene egy ilyen irányú vasutat kiépíteni.

Az agymenésem felvázolva:
eurasia-political-map-with-capitals-and-national-borders-combined-HF9-H2-C55.jpg
Bennem a "vagy-vagy" fel sem merült, elnézést ha félreérthetően fogalmaztam.

Számunkra az a jobb, ha minél tovább a vizen történik a szállítás és minél később történik meg az átrakás a vasútra, illetve közútra, ezért is jó BB vasútvonal, vagy éppen a csatorna ötlete, vagy egyéb olyan fejlesztések, melyek javítják a Duna hajózhatóságát. Ezek a különböző alternatívák mind-mind kiegészítik egymást, ahogy a légi cargo-nak, úgy a vasútnak (más-más útvonalakon) is van létjogosultsága, csak mások a léptékek.
 
Sőt van egy 4. (tervezett) vasúti vonal is Kínából. Mindenféle isztánon keresztül Irán, Törökország, EU. Már valamikor pedzegették, hogy fejleszteni kéne a török vonalakat, és emlegették Iránt is. Persze Irán helyzetbe hozása senkinek sem érdeke az EU-n kívül. Nna, várjunk csak! Honnan ismerős ez nekem?
Persze van.

(nagyítható képek)
Egyik verzió:
image.jpg


Másik verzió:
Trans-Caspian-Map-i.jpg


Úgy gondolom, hogy az a tervezet, ami mint alternatíva szimpatikus nekem, az részben gyorsabb, mint a mostani; a vasút bevonása révén. Részben gazdaságosabb, mint a teljes vasúton szállítás.
Az infrastruktúra jelentős része ki van építve, rendelkezésre áll egy Európát átszövő csatornahálózat, akár a Kaszpi-tenger-Balti-tenger között, akár Közép-Európán át a Duna-Rajna-Majna csatornán. Egészen Angliáig is. De akár Dél Európa is elérhető.
És minimális átrakodással.
E mellett előnye, hogy így Magyarország is közvetlenebbül be tud kapcsolódni a kereskedelembe, szállításba; potenciális közép-európai; de legalábbis kárpát-medencei elosztó központ szerepe lehet. Illetve még, ha Kína a tengerek felől le van zárva -pl.: Tajvan miatt- akkor is marad alternatív útvonal Európába; bár nincsenek kétségeim afelől, hogy ez se tetszene sokaknak.
Hátránya többek közt, hogy nem tudja megkerülni Oroszországot, ami egyeseknek nyilván nem tetszik; illetve a jelenleginél drágább szállítási költség.
De nem gondolom, hogy egy ilyen szállítás teljesen ki tudná váltani a tengeri kereskedelmet.
 
Persze van.

(nagyítható képek)
Egyik verzió:
image.jpg


Másik verzió:
Trans-Caspian-Map-i.jpg


Úgy gondolom, hogy az a tervezet, ami mint alternatíva szimpatikus nekem, az részben gyorsabb, mint a mostani; a vasút bevonása révén. Részben gazdaságosabb, mint a teljes vasúton szállítás.
Az infrastruktúra jelentős része ki van építve, rendelkezésre áll egy Európát átszövő csatornahálózat, akár a Kaszpi-tenger-Balti-tenger között, akár Közép-Európán át a Duna-Rajna-Majna csatornán. Egészen Angliáig is. De akár Dél Európa is elérhető.
És minimális átrakodással.
E mellett előnye, hogy így Magyarország is közvetlenebbül be tud kapcsolódni a kereskedelembe, szállításba; potenciális közép-európai; de legalábbis kárpát-medencei elosztó központ szerepe lehet. Illetve még, ha Kína a tengerek felől le van zárva -pl.: Tajvan miatt- akkor is marad alternatív útvonal Európába; bár nincsenek kétségeim afelől, hogy ez se tetszene sokaknak.
Hátránya többek közt, hogy nem tudja megkerülni Oroszországot, ami egyeseknek nyilván nem tetszik; illetve a jelenleginél drágább szállítási költség.
De nem gondolom, hogy egy ilyen szállítás teljesen ki tudná váltani a tengeri kereskedelmet.
Túlléptem az időt, de azt még hozzá tenném, hogy:
Illetve az alternatíva alternatív előnye, egy olcsó(bb) és kvázi szinte közvetlen kereskedelmi út Európának Közép-Ázsiával és Iránnal, Azerbajdzsánnal. Akár átrakodás nélkül.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Persze van.

(nagyítható képek)
Egyik verzió:
image.jpg


Másik verzió:
Trans-Caspian-Map-i.jpg


Úgy gondolom, hogy az a tervezet, ami mint alternatíva szimpatikus nekem, az részben gyorsabb, mint a mostani; a vasút bevonása révén. Részben gazdaságosabb, mint a teljes vasúton szállítás.
Az infrastruktúra jelentős része ki van építve, rendelkezésre áll egy Európát átszövő csatornahálózat, akár a Kaszpi-tenger-Balti-tenger között, akár Közép-Európán át a Duna-Rajna-Majna csatornán. Egészen Angliáig is. De akár Dél Európa is elérhető.
És minimális átrakodással.
E mellett előnye, hogy így Magyarország is közvetlenebbül be tud kapcsolódni a kereskedelembe, szállításba; potenciális közép-európai; de legalábbis kárpát-medencei elosztó központ szerepe lehet. Illetve még, ha Kína a tengerek felől le van zárva -pl.: Tajvan miatt- akkor is marad alternatív útvonal Európába; bár nincsenek kétségeim afelől, hogy ez se tetszene sokaknak.
Hátránya többek közt, hogy nem tudja megkerülni Oroszországot, ami egyeseknek nyilván nem tetszik; illetve a jelenleginél drágább szállítási költség.
De nem gondolom, hogy egy ilyen szállítás teljesen ki tudná váltani a tengeri kereskedelmet.

Amiről én beszélek annak nagy része még nem létezik, de nekümk a legoptimálisabb megoldás lenne, ráadásul egy ígéretes Pakisztán, India ág kiépülésének lehetőségével.


U542P886T1D230756F12DT20161019093016.jpeg
 
Jaja, nagyon is erdekesek:

BigTony

Well-Known Member
Csatlakozott 2022. március 3.
2022. március 3.



Mondjuk ugy, hogy hibatlanul felmondtad az orosz kamut KGBela kapcsan (akit konkretan tettenertek.)

KGBela egy klasszikus, hosszan felepitett orosz ugynok fereg volt, akinek meg az eletutja is hamis volt, a KGBs nevelopajanak koszonhetoen (ezek a szovjetek tenyleg ilyen allati modon a sajat gyerekeiket is belevontak az uzelmeikbe) - meg az anyakonyvet is kipucoltak a nyolcvanas evekben: https://index.hu/belfold/2014/09/23/a_nagy_oroszorszag_kovacsolta_frigy/

Ez jó :D
leírod, hogy orosz kamu, aztán belinkeled pont azt a cikket, amiről írtam :D

Szóval orosz kamu lenne, hogy Béla neje feltehetően KGB ügynök, hogy a nevelőapja komcsi diplomata volt, hogy igazi apja szovjet tiszt stb stb :D

Te egy bohóc vagy.
 
Azért a STRATFOR lehozott egy olyan verziót ami világosan mutatja: miért amcsi érdek, hogy az ÉÁ 1/2 ne is tudjon újraindulni.

Kezdünk ott tartani, hogy lassan igazából mindegy, ki tette, emelik a tétet. Egyszerre provokálják az oroszt és húzzák ki Európa gazdasága alól a talajt vagy az orosz ugyanúgy benne van és ugyanúgy megyünk a levesbe vagyis vissza a középkorba ha a fűtést nézem.
 
Nem kémkedik, csak kap a CIAtől dokumentumokat (vitán felül hiteleseket!) amiket aztán felhasznál. Persze csakis oknyomozó újságíróként, véletlenül sem ügynök féregként.
Érted a különbséget kapni meg szolgaltatni az információt között?
Az újságíró dolga az információszerzés, a cikkeihez, baszki, még jó hogy elfogadja. (És nekem is büdös Dezső bevallottan hardcore kommunista apja, aki ráadásul próbálta is a "belügyesekhez" terelni, de ettől még ez az újságírók munkája.)
KGBela meg kémkedett.
 
Ez jó :D
leírod, hogy orosz kamu, aztán belinkeled pont azt a cikket, amiről írtam :D

Szóval orosz kamu lenne, hogy Béla neje feltehetően KGB ügynök, hogy a nevelőapja komcsi diplomata volt, hogy igazi apja szovjet tiszt stb stb :D

Te egy bohóc vagy.
Mit szeretnél mondani? Fuss neki újra nyugodtan, segítünk...

Azért a STRATFOR lehozott egy olyan verziót ami világosan mutatja: miért amcsi érdek, hogy az ÉÁ 1/2 ne is tudjon újraindulni.

A Stratfort hagyjuk, az egy bohóc társaság, szerintem egyébként szándékosan etetik őket kamuval (vagy ők is tudják, de jól megélnek belőle.) Eleve minden komolyabb pénzügyi cegnek van saját biztonsagi elemző-hirszerzo csoportja (egy Morgan Stanley nem a Stratfortol fog tajekozodni), így már a piacuk is korlátozott, azaz a az információik is sima open access alapon vannak gyűjtve, lefogadom.
 
Érted a különbséget kapni meg szolgaltatni az információt között?
Az újságíró dolga az információszerzés, a cikkeihez, baszki, még jó hogy elfogadja. (És nekem is büdös Dezső bevallottan hardcore kommunista apja, aki ráadásul próbálta is a "belügyesekhez" terelni, de ettől még ez az újságírók munkája.)
KGBela meg kémkedett.
Aha, gondolom akkor sem változna az álláspontod, ha az orosz attasé adna dokumentumokat, esetleg videókat (amik biztosan hitelesek, nem direkt dezinformáció céljából készült hamisítványok vagy deepfake) mondjuk egy magas pozícióban lévő USA személyről, ahogy mittomén egy 3 éves gyereket dug. Az újságírói munka lenne, nem rássán dezinformésön, és véletlenül sem lenne más ország titokzatos szolgálatával való együttműködés.
 
Aha, gondolom akkor sem változna az álláspontod, ha az orosz attasé adna dokumentumokat, esetleg videókat (amik biztosan hitelesek, nem direkt dezinformáció céljából készült hamisítványok vagy deepfake) mondjuk egy magas pozícióban lévő USA személyről, ahogy mittomén egy 3 éves gyereket dug. Az újságírói munka lenne, nem rássán dezinformésön, és véletlenül sem lenne más ország titokzatos szolgálatával való együttműködés.
Az is, bezony. Latod, nem olyan bonyolult.
Nem arról van szó, hogy nem kaphat, hanem arról van szó, mit csinál vele. Az újságírói stnadard szerint ellenorizned kell (regi NYT szerint két masik, független forrásból, ez persze rég ment a levesbe, amúgy tulzas is volt), másrészt nem mindegy, mi az. Ha pl olyan info, aki vmifele akcióról előre sejtet valamit, avagy tőled akarnak valamit, netán úgy érzed, probalnak magukhoz edesgetni, akkor szólsz a hazai elharitasnak, logikus.
 
Status
Not open for further replies.