Ma délelőtt a kezembe került az AS májusi száma és találtam benne egy-két érdekes hírmorzsát (és Trautmann Balázstól egy korrekt helis cikket is).
Bár most OFF-olok egy kicsit, de a rövidhírekből szemezgetnék, mert egy részük téma volt már ezeken az oldalakon is és szegről-végről csak van valami halvény kapcsolatuk a biztpol/geopol témával.
<i>Az USAF pilótahiánya miatt (jelenleg 500 fő) százas nagyságrendű harci gép van tartalék állományba helyezve. Jelenleg 54 vadász- és vadászbombázó század üzemel, míg az 1991-es Öböl-háborúban 134 századuk volt.</i>
A minap olvastam, hogy a német polgári repülés is pilótahiánnyal küzd, ott is több száz pilóta hiányzik a rendszerből. Ezt mondjuk nem egészen értem, azért pilótának lenni bárhol a világon elit dolognak számít, függetlenül a nettó óradíjtól.
<i>
Az oroszok sikeresen tesztelték a Cirkont szárazföldi bázisról indítva, a jövőben főleg a tengók fegyverzete lesz. A Cirkon nagyobb magasságon repül, emiatt könnyebb lesz felderíteni, de a sebessége miatt nehéz lesz megoldani a hatékony védekezést.</i>
Tehát könnyen lehet, hogy nem is úgy fog működni, ahogy feltételeztem. Ha az oroszok nagyobb mennyiségben telepítik a hajóikra a Kalibr cirkálórakétákat és ezeket párosítják az Onix és Cirkon rendszerekkel, akkor ez azt jelenti, hogy a hajók elleni rakétafegyverzetben rávertek a Nyugatra, hiszen mindhárom kategória (szub-, szuper- és hiperszonikus) egyszerre fog a rendelkezésükre állni.
<i>F-22A: A repült óra költsége több, mint egy B-1B nehézbombázóé és nem kedvezőek a baleseti statisztikák az elvárthoz képest (??? Hogy ez mit jelent, passzolom). A gyártósor újraindítását már cáfolták az illetékesek.</i>
Komoly kérdés az, hogy az F-22 fenntartási/üzemeltetési költségei milyen arányban állnak azokkal az előnyökkel, amit a gép egyébként biztosítani tud.
Kétlem, hogy ez így rendben lenne, az F-22 „csak” egy vadászgép, persze minden előnyével, a B-1B meg egy stratégiai nehézbombázó.
Szerintem itt mindenki dobna egy hátast, ha a PAK-FA fajlagos repülési és üzemeltetési költsége meghaladná konkrétan a TU-160-ét – úgy vélem, hogy a hasonlat jelen esetben tökéletesen ül.
<b>emel</b>
Nem kizárt, az biztos, hogy az amerikai politikai elit és az amerikai kormány(ok) pont az ellenkezőjét teszik annak, mint amit Kissinger már évek óta mond.
Brzezinski legutóbbi könyve után pedig szemernyi kétségem sincs, hogy az ottani agytrösztök nagyon nem elégedettek azzal, ami az USA-ban történik és azzal sem, amit az USA geopolitika címén művel.