[BIZTPOL] A nagy sakktábla

Status
Not open for further replies.
<blockquote rel="honved">....
A multinacionális vállalatok betelepítése, egyenlőre alapvető nemzetgazdasági érdek jelenleg.

MULTIK HAZA!
MULTIK HAZA!
MULTIK HAZA!

Nem is érdemes ezt magyarázni hogy miért.




</blockquote>

Nem.
 
<blockquote rel="ozymandias">

- A hajógyártás mélyponton (Hyundai, Daewoo, stb..) a vállalati kötvényeknek ez nem jelent jót, másrészt a munkanélküliségi rátának sem
- Samsung profitwarn
Daewoo, Hyundai csebolok, több lábon állnak. Amúgy ha tank hajó nem kell, az olcsó üzemanyag miatt, majd kell konténerszállító, mert akkor olcsó a szállítás.
Samsung meg megtanul normális telefont gyártani és akkor nem lesz baj. A mobil üzletág viszi el a pénzt.
</blockquote>

A baltic dry index nem csak a tankerekre vonatkozik, hanem a többi szállítóhajóra is, legyen az konténerszállító, vagy ércszállító.

A Hyundai Motor értéke 2014 óta lefeleződött (kínai leány gyengélkedése, geopolitikai kockázatok)

Hyundai Heavy Industries 2014 óta leharmadolódott. (Hajó és kikötőtechnika haldoklik egy ideje..)

A Daewoo dettó. A különböző üzletágai feleződtek vagy harmadolódtak a tőzsdén

Samsung hullámzik. Az Apple-val együtt visszafogták a telefonértékesítést. A beszállítói szektorban már folyik a vér. A Samsung 7,85-ös P/E rátán van, az Apple 10,55-ön. Ez sem a véletlen műve

Nem készítettem most fundamentális elemzést róluk. Ezeknek a cégeknek a papírjai 7÷8-as P/E rátán mozognak. A piac beáraz mindent. Beárazta a részvényeket, meg a devizákat.
A többi csak duma.

Most képzeld el azt, hogy nálunk az OTP/MOL/EGIS/Richter tőzsdei értéke lefeleződik. Felteszem, ott is sok állampolgár birtokolja ezeket a részvényeket...
 
<blockquote rel="Fennek"><blockquote rel="ozymandias">

- A hajógyártás mélyponton (Hyundai, Daewoo, stb..) a vállalati kötvényeknek ez nem jelent jót, másrészt a munkanélküliségi rátának sem
- Samsung profitwarn
Daewoo, Hyundai csebolok, több lábon állnak. Amúgy ha tank hajó nem kell, az olcsó üzemanyag miatt, majd kell konténerszállító, mert akkor olcsó a szállítás.
Samsung meg megtanul normális telefont gyártani és akkor nem lesz baj. A mobil üzletág viszi el a pénzt.
</blockquote>

A baltic dry index nem csak a tankerekre vonatkozik, hanem a többi szállítóhajóra is, legyen az konténerszállító, vagy ércszállító.

A Hyundai Motor értéke 2014 óta lefeleződött (kínai leány gyengélkedése, geopolitikai kockázatok)

Hyundai Heavy Industries 2014 óta leharmadolódott. (Hajó és kikötőtechnika haldoklik egy ideje..)

A Daewoo dettó. A különböző üzletágai feleződtek vagy harmadolódtak a tőzsdén

Samsung hullámzik. Az Apple-val együtt visszafogták a telefonértékesítést. A beszállítói szektorban már folyik a vér. A Samsung 7,85-ös P/E rátán van, az Apple 10,55-ön. Ez sem a véletlen műve

Nem készítettem most fundamentális elemzést róluk. Ezeknek a cégeknek a papírjai 7÷8-as P/E rátán mozognak. A piac beáraz mindent. Beárazta a részvényeket, meg a devizákat.
A többi csak duma.

Most képzeld el azt, hogy nálunk az OTP/MOL/EGIS/Richter tőzsdei értéke lefeleződik. Felteszem, ott is sok állampolgár birtokolja ezeket a részvényeket...</blockquote>

a tozsde manapsag inkabb szerencsejatek sem mint valos gazdasagi alapokon nyugvo befektetes.

szerintem
 
<blockquote rel="ozymandias"><blockquote rel="Fennek"><blockquote rel="ozymandias">

- A hajógyártás mélyponton (Hyundai, Daewoo, stb..) a vállalati kötvényeknek ez nem jelent jót, másrészt a munkanélküliségi rátának sem
- Samsung profitwarn
Daewoo, Hyundai csebolok, több lábon állnak. Amúgy ha tank hajó nem kell, az olcsó üzemanyag miatt, majd kell konténerszállító, mert akkor olcsó a szállítás.
Samsung meg megtanul normális telefont gyártani és akkor nem lesz baj. A mobil üzletág viszi el a pénzt.
</blockquote>

A baltic dry index nem csak a tankerekre vonatkozik, hanem a többi szállítóhajóra is, legyen az konténerszállító, vagy ércszállító.

A Hyundai Motor értéke 2014 óta lefeleződött (kínai leány gyengélkedése, geopolitikai kockázatok)

Hyundai Heavy Industries 2014 óta leharmadolódott. (Hajó és kikötőtechnika haldoklik egy ideje..)

A Daewoo dettó. A különböző üzletágai feleződtek vagy harmadolódtak a tőzsdén

Samsung hullámzik. Az Apple-val együtt visszafogták a telefonértékesítést. A beszállítói szektorban már folyik a vér. A Samsung 7,85-ös P/E rátán van, az Apple 10,55-ön. Ez sem a véletlen műve

Nem készítettem most fundamentális elemzést róluk. Ezeknek a cégeknek a papírjai 7÷8-as P/E rátán mozognak. A piac beáraz mindent. Beárazta a részvényeket, meg a devizákat.
A többi csak duma.

Most képzeld el azt, hogy nálunk az OTP/MOL/EGIS/Richter tőzsdei értéke lefeleződik. Felteszem, ott is sok állampolgár birtokolja ezeket a részvényeket...</blockquote>

a tozsde manapsag inkabb szerencsejatek sem mint valos gazdasagi alapokon nyugvo befektetes.

szerintem</blockquote>
Ha ma tudod, te is én is más is mindenki, hogy holnap egy euró 100 forint lesz, akkor ma nem adsz 300-at érte, mert holnap megkapod 100-ér, így vársz inkább holnapig és akkor veszel eurót. De más is vár az euróvásárlással holnapig, mivel ő sem hülye, lecsökkentve ezzel a keresletet és az árat. Így már ma 100 forint lesz az euro. Az árat továbbra is a kereslet-kínálat határozza meg, azt meg a jövőbeli elvárások.
 
<blockquote rel="ozymandias"><blockquote rel="Fennek"><blockquote rel="ozymandias">

- A hajógyártás mélyponton (Hyundai, Daewoo, stb..) a vállalati kötvényeknek ez nem jelent jót, másrészt a munkanélküliségi rátának sem
- Samsung profitwarn
Daewoo, Hyundai csebolok, több lábon állnak. Amúgy ha tank hajó nem kell, az olcsó üzemanyag miatt, majd kell konténerszállító, mert akkor olcsó a szállítás.
Samsung meg megtanul normális telefont gyártani és akkor nem lesz baj. A mobil üzletág viszi el a pénzt.
</blockquote>

A baltic dry index nem csak a tankerekre vonatkozik, hanem a többi szállítóhajóra is, legyen az konténerszállító, vagy ércszállító.

A Hyundai Motor értéke 2014 óta lefeleződött (kínai leány gyengélkedése, geopolitikai kockázatok)

Hyundai Heavy Industries 2014 óta leharmadolódott. (Hajó és kikötőtechnika haldoklik egy ideje..)

A Daewoo dettó. A különböző üzletágai feleződtek vagy harmadolódtak a tőzsdén

Samsung hullámzik. Az Apple-val együtt visszafogták a telefonértékesítést. A beszállítói szektorban már folyik a vér. A Samsung 7,85-ös P/E rátán van, az Apple 10,55-ön. Ez sem a véletlen műve

Nem készítettem most fundamentális elemzést róluk. Ezeknek a cégeknek a papírjai 7÷8-as P/E rátán mozognak. A piac beáraz mindent. Beárazta a részvényeket, meg a devizákat.
A többi csak duma.

Most képzeld el azt, hogy nálunk az OTP/MOL/EGIS/Richter tőzsdei értéke lefeleződik. Felteszem, ott is sok állampolgár birtokolja ezeket a részvényeket...</blockquote>

a tozsde manapsag inkabb szerencsejatek sem mint valos gazdasagi alapokon nyugvo befektetes.

szerintem</blockquote>
ez nem így van. A szerencsejátéknál mindent vagy semmit van. A tőzsde merőben más mechanizmus mentén működik. Aki érti, annak nem kell elmagyarázni, aki meg nem, annak felesleges magyarázni. Olyan ez, mint a repülés :)
 
<blockquote rel="kalapacs"><blockquote rel="ozymandias"><blockquote rel="Fennek"><blockquote rel="ozymandias">

- A hajógyártás mélyponton (Hyundai, Daewoo, stb..) a vállalati kötvényeknek ez nem jelent jót, másrészt a munkanélküliségi rátának sem
- Samsung profitwarn
Daewoo, Hyundai csebolok, több lábon állnak. Amúgy ha tank hajó nem kell, az olcsó üzemanyag miatt, majd kell konténerszállító, mert akkor olcsó a szállítás.
Samsung meg megtanul normális telefont gyártani és akkor nem lesz baj. A mobil üzletág viszi el a pénzt.
</blockquote>

A baltic dry index nem csak a tankerekre vonatkozik, hanem a többi szállítóhajóra is, legyen az konténerszállító, vagy ércszállító.

A Hyundai Motor értéke 2014 óta lefeleződött (kínai leány gyengélkedése, geopolitikai kockázatok)

Hyundai Heavy Industries 2014 óta leharmadolódott. (Hajó és kikötőtechnika haldoklik egy ideje..)

A Daewoo dettó. A különböző üzletágai feleződtek vagy harmadolódtak a tőzsdén

Samsung hullámzik. Az Apple-val együtt visszafogták a telefonértékesítést. A beszállítói szektorban már folyik a vér. A Samsung 7,85-ös P/E rátán van, az Apple 10,55-ön. Ez sem a véletlen műve

Nem készítettem most fundamentális elemzést róluk. Ezeknek a cégeknek a papírjai 7÷8-as P/E rátán mozognak. A piac beáraz mindent. Beárazta a részvényeket, meg a devizákat.
A többi csak duma.

Most képzeld el azt, hogy nálunk az OTP/MOL/EGIS/Richter tőzsdei értéke lefeleződik. Felteszem, ott is sok állampolgár birtokolja ezeket a részvényeket...</blockquote>

a tozsde manapsag inkabb szerencsejatek sem mint valos gazdasagi alapokon nyugvo befektetes.

szerintem</blockquote>
ez nem így van. A szerencsejátéknál mindent vagy semmit van. A tőzsde merőben más mechanizmus mentén működik. Aki érti, annak nem kell elmagyarázni, aki meg nem, annak felesleges magyarázni. Olyan ez, mint a repülés :)</blockquote>



Es te is ugy szulettel hogy rogton erteted vagy esetleg ( de csak esetleg ) valakinek valakiknek elkelett magyaraznia azt neked ?
 
<blockquote rel="honved">....
A multinacionális vállalatok betelepítése, egyenlőre alapvető nemzetgazdasági érdek jelenleg.

MULTIK HAZA!
MULTIK HAZA!
MULTIK HAZA!

Nem is érdemes ezt magyarázni hogy miért.




</blockquote>

Had legyen csak itt. Minél több technológiával. Hamarabb behozzuk a lemaradást.
 
<blockquote rel="thomashewitt">WTI, BRENT esik mint az állat, ezt a laikusok is tudják, mellette, a surranópályán, a Mister Economic réz, meg a vasérc sem kell a kutyának sem.
Ha így marad, akkor bukni fognak:
Oroszország, Brazília, Dél-Afrika
Szerényebben élnek majd:
Norvégia, Kanada, Ausztrália

A szerényebben élők helyett szopórollert mondanék és hozzávenném még Perut, Új-Zélandot, Szaud-Arábiát, Katart

A bukók helyett rászexuáltakat mondanék és hozzávenném még: Kína, Venezuela, Argentína, Nigéria, Türkmenisztán, stb..



</blockquote>

Kiegészítés: Kazahsztán, Malajzia, Mexikó, Bahrein, Emirátusok.
 
<blockquote rel="Fennek"><blockquote rel="ozymandias">

- A hajógyártás mélyponton (Hyundai, Daewoo, stb..) a vállalati kötvényeknek ez nem jelent jót, másrészt a munkanélküliségi rátának sem
- Samsung profitwarn
Daewoo, Hyundai csebolok, több lábon állnak. Amúgy ha tank hajó nem kell, az olcsó üzemanyag miatt, majd kell konténerszállító, mert akkor olcsó a szállítás.
Samsung meg megtanul normális telefont gyártani és akkor nem lesz baj. A mobil üzletág viszi el a pénzt.
</blockquote>

A baltic dry index nem csak a tankerekre vonatkozik, hanem a többi szállítóhajóra is, legyen az konténerszállító, vagy ércszállító.

A Hyundai Motor értéke 2014 óta lefeleződött (kínai leány gyengélkedése, geopolitikai kockázatok)

Hyundai Heavy Industries 2014 óta leharmadolódott. (Hajó és kikötőtechnika haldoklik egy ideje..)

A Daewoo dettó. A különböző üzletágai feleződtek vagy harmadolódtak a tőzsdén

Samsung hullámzik. Az Apple-val együtt visszafogták a telefonértékesítést. A beszállítói szektorban már folyik a vér. A Samsung 7,85-ös P/E rátán van, az Apple 10,55-ön. Ez sem a véletlen műve

Nem készítettem most fundamentális elemzést róluk. Ezeknek a cégeknek a papírjai 7÷8-as P/E rátán mozognak. A piac beáraz mindent. Beárazta a részvényeket, meg a devizákat.
A többi csak duma.

Most képzeld el azt, hogy nálunk az OTP/MOL/EGIS/Richter tőzsdei értéke lefeleződik. Felteszem, ott is sok állampolgár birtokolja ezeket a részvényeket...</blockquote>

Szakember a fedélzeten.
Más.
Én ázsiától nem tartok. 98-ban is volt egy erös medve. Mégis itt vagyunk.
 
<blockquote rel="ozymandias"><blockquote rel="Fennek"><blockquote rel="ozymandias">

- A hajógyártás mélyponton (Hyundai, Daewoo, stb..) a vállalati kötvényeknek ez nem jelent jót, másrészt a munkanélküliségi rátának sem
- Samsung profitwarn
Daewoo, Hyundai csebolok, több lábon állnak. Amúgy ha tank hajó nem kell, az olcsó üzemanyag miatt, majd kell konténerszállító, mert akkor olcsó a szállítás.
Samsung meg megtanul normális telefont gyártani és akkor nem lesz baj. A mobil üzletág viszi el a pénzt.
</blockquote>

A baltic dry index nem csak a tankerekre vonatkozik, hanem a többi szállítóhajóra is, legyen az konténerszállító, vagy ércszállító.

A Hyundai Motor értéke 2014 óta lefeleződött (kínai leány gyengélkedése, geopolitikai kockázatok)

Hyundai Heavy Industries 2014 óta leharmadolódott. (Hajó és kikötőtechnika haldoklik egy ideje..)

A Daewoo dettó. A különböző üzletágai feleződtek vagy harmadolódtak a tőzsdén

Samsung hullámzik. Az Apple-val együtt visszafogták a telefonértékesítést. A beszállítói szektorban már folyik a vér. A Samsung 7,85-ös P/E rátán van, az Apple 10,55-ön. Ez sem a véletlen műve

Nem készítettem most fundamentális elemzést róluk. Ezeknek a cégeknek a papírjai 7÷8-as P/E rátán mozognak. A piac beáraz mindent. Beárazta a részvényeket, meg a devizákat.
A többi csak duma.

Most képzeld el azt, hogy nálunk az OTP/MOL/EGIS/Richter tőzsdei értéke lefeleződik. Felteszem, ott is sok állampolgár birtokolja ezeket a részvényeket...</blockquote>

Szakember a fedélzeten.
Más.
Én ázsiától nem tartok. 98-ban is volt egy erös medve. Mégis itt vagyunk.</blockquote>

A 98-as életszínvonal a béka segge alatt volt, aki érdekelt volt akkoriban az ázsiai ügyekben, pórul járt (pl. Buda Cash), de ugyanez igaz volt az orosz válságra. Cégek szintjén jelentkezett, de makroszinten rövid megingást eredményezett. Mára tele vagyunk derivatívákkal, EFT-ekkel, meg a fene se tudja, hogy mikkel, a valós pénz többszöröse, hatalmas tőkeáttétellel, robotizálva. Ha jön egy gap, akkor az átlag robot nem sok mindent tud vele csinálni, csak erősíti a trendet.

A kínai hard landing bejön Európába, pillanatok alatt... Kínai leányok, kínai és feltörekvő keresletre felturbózott gyártósorok. Az amerikai high-yield vállalati kötvények ugyanez a kategória.
 
<blockquote rel="ozymandias"><blockquote rel="kalapacs"><blockquote rel="ozymandias"><blockquote rel="Fennek"><blockquote rel="ozymandias">

- A hajógyártás mélyponton (Hyundai, Daewoo, stb..) a vállalati kötvényeknek ez nem jelent jót, másrészt a munkanélküliségi rátának sem
- Samsung profitwarn
Daewoo, Hyundai csebolok, több lábon állnak. Amúgy ha tank hajó nem kell, az olcsó üzemanyag miatt, majd kell konténerszállító, mert akkor olcsó a szállítás.
Samsung meg megtanul normális telefont gyártani és akkor nem lesz baj. A mobil üzletág viszi el a pénzt.
</blockquote>

A baltic dry index nem csak a tankerekre vonatkozik, hanem a többi szállítóhajóra is, legyen az konténerszállító, vagy ércszállító.

A Hyundai Motor értéke 2014 óta lefeleződött (kínai leány gyengélkedése, geopolitikai kockázatok)

Hyundai Heavy Industries 2014 óta leharmadolódott. (Hajó és kikötőtechnika haldoklik egy ideje..)

A Daewoo dettó. A különböző üzletágai feleződtek vagy harmadolódtak a tőzsdén

Samsung hullámzik. Az Apple-val együtt visszafogták a telefonértékesítést. A beszállítói szektorban már folyik a vér. A Samsung 7,85-ös P/E rátán van, az Apple 10,55-ön. Ez sem a véletlen műve

Nem készítettem most fundamentális elemzést róluk. Ezeknek a cégeknek a papírjai 7÷8-as P/E rátán mozognak. A piac beáraz mindent. Beárazta a részvényeket, meg a devizákat.
A többi csak duma.

Most képzeld el azt, hogy nálunk az OTP/MOL/EGIS/Richter tőzsdei értéke lefeleződik. Felteszem, ott is sok állampolgár birtokolja ezeket a részvényeket...</blockquote>

a tozsde manapsag inkabb szerencsejatek sem mint valos gazdasagi alapokon nyugvo befektetes.

szerintem</blockquote>
ez nem így van. A szerencsejátéknál mindent vagy semmit van. A tőzsde merőben más mechanizmus mentén működik. Aki érti, annak nem kell elmagyarázni, aki meg nem, annak felesleges magyarázni. Olyan ez, mint a repülés :)</blockquote>



Es te is ugy szulettel hogy rogton erteted vagy esetleg ( de csak esetleg ) valakinek valakiknek elkelett magyaraznia azt neked ?</blockquote>
természetesen nem, de pl. a légiharchoz totál süsü vagyok. (Anyagmérnök és tervezőmérnök vagyok). Ezért nem is írok hozzá semmit ahhoz a részhez, csak csendben olvasok, miközben írhatnék hozzá valami légbőlkapottat vagy közhelyszerű "bölcsességet" tök laikusként...

Írtál egy mondatot, amit nem fejtettél ki, csak engedetted a szélben.
 
<b>Ausztria ideiglenesen hatályon kívül helyezi a schengeni megállapodást, minden menekültet ellenőriz a határon, és a gazdasági menekülteket elutasítja - közölte Werner Faymann osztrák kancellár az Österreich című osztrák lapnak adott interjúban.</b>
http://www.vg.hu/kozelet/kozeleti-hirek/ausztria-ideiglenesen-hatalyon-kivul-helyezi-schengent-464040
 
<blockquote rel="tomcat1"><blockquote rel="ozymandias"><blockquote rel="Fennek"><blockquote rel="ozymandias">

- A hajógyártás mélyponton (Hyundai, Daewoo, stb..) a vállalati kötvényeknek ez nem jelent jót, másrészt a munkanélküliségi rátának sem
- Samsung profitwarn
Daewoo, Hyundai csebolok, több lábon állnak. Amúgy ha tank hajó nem kell, az olcsó üzemanyag miatt, majd kell konténerszállító, mert akkor olcsó a szállítás.
Samsung meg megtanul normális telefont gyártani és akkor nem lesz baj. A mobil üzletág viszi el a pénzt.
</blockquote>

A baltic dry index nem csak a tankerekre vonatkozik, hanem a többi szállítóhajóra is, legyen az konténerszállító, vagy ércszállító.

A Hyundai Motor értéke 2014 óta lefeleződött (kínai leány gyengélkedése, geopolitikai kockázatok)

Hyundai Heavy Industries 2014 óta leharmadolódott. (Hajó és kikötőtechnika haldoklik egy ideje..)

A Daewoo dettó. A különböző üzletágai feleződtek vagy harmadolódtak a tőzsdén

Samsung hullámzik. Az Apple-val együtt visszafogták a telefonértékesítést. A beszállítói szektorban már folyik a vér. A Samsung 7,85-ös P/E rátán van, az Apple 10,55-ön. Ez sem a véletlen műve

Nem készítettem most fundamentális elemzést róluk. Ezeknek a cégeknek a papírjai 7÷8-as P/E rátán mozognak. A piac beáraz mindent. Beárazta a részvényeket, meg a devizákat.
A többi csak duma.

Most képzeld el azt, hogy nálunk az OTP/MOL/EGIS/Richter tőzsdei értéke lefeleződik. Felteszem, ott is sok állampolgár birtokolja ezeket a részvényeket...</blockquote>

Szakember a fedélzeten.
Más.
Én ázsiától nem tartok. 98-ban is volt egy erös medve. Mégis itt vagyunk.</blockquote>

A 98-as életszínvonal a béka segge alatt volt, aki érdekelt volt akkoriban az ázsiai ügyekben, pórul járt (pl. Buda Cash), de ugyanez igaz volt az orosz válságra. Cégek szintjén jelentkezett, de makroszinten rövid megingást eredményezett. Mára tele vagyunk derivatívákkal, EFT-ekkel, meg a fene se tudja, hogy mikkel, a valós pénz többszöröse, hatalmas tőkeáttétellel, robotizálva. Ha jön egy gap, akkor az átlag robot nem sok mindent tud vele csinálni, csak erősíti a trendet.

A kínai hard landing bejön Európába, pillanatok alatt... Kínai leányok, kínai és feltörekvő keresletre felturbózott gyártósorok. Az amerikai high-yield vállalati kötvények ugyanez a kategória. </blockquote>

Látom, értem. Hajlok az elfogadásra. De a kulcs a kínai hard landing+stb. Ilyen bukók ellenére is a Bloomberg elemzöi szerint, mivel ott fentröl lehet beavatkozni: Komunista piacgazdaság miatt kizárt az összeomlás. Maximum további lecsorgás. Én is inkább erre hajlok.

Ott egy éve a csúcson vetették meg a néppel a xart. Ez fáj, mellette a világpiacot megnyerik (acélipar, mobilpiac). Keverik a kártyát szerintem.

Mint a németek. Nyárra új kancellár, új remények, paritás, és boldogság (akár meg Brit kilépéssel is).
 
.

Ott egy éve a csúcson vetették meg a néppel a xart. Ez fáj, mellette a világpiacot megnyerik (acélipar, mobilpiac). Keverik a kártyát szerintem.
Sikerült feltenned a tízezer milliárd dolláros kérdést.
Ki adta el nekik egy éve a szart és ki verte fel az árát csillagászati magasságokba?
A jó válasz tízezer milliárd dollárt ér.
 
Esztelen bosszúvágy vezérli Orbán Viktort, amikor módszeresen számolja fel Magyarország jövőjének alapjait. Ennek érdekében kihívóan kollaborál olyanokkal, akiket mesés vagyonokhoz juttat a neki tett szolgálatok fejében. Ezzel magyaráztam előző, Tarlós sem érti Orbánt című posztomban azt a hovatovább irracionális folyamatot, amelynek következményeit szenvedi az ország döntő hányada a cinikusan nemzeti együttműködés rendszerének nevezett kormányzás miatt.
Persze nem csak egy ember hatalmi tébolyával lehet magyarázni az önsorsrontó ámokfutást. Ha például a washingtoni adminisztráció szemszögéből nézzük, nem is olyan káros a magyarországi miniszterelnök ügyködése. Ezzel még csak véletlenül sem akarom azt a látszatot kelteni, hogy ördögien tudatos terv következtében történnek a dolgok. Viszont azt a kijelentést megkockáztatom, hogy időről időre összhangba kerül Orbán Viktor kormányfői tevékenysége az amerikai multinacionális cégek érdekeit képviselő Fehér Ház európai törekvéseivel.

Az USA malmára hajtja a vizet
Az utóbbi időben hovatovább evidenciaként fogalmazza meg sok szakértő, hogy az Amerikai Egyesült Államok, illetve az Európai Unió gazdasági érdekei ütköznek egymással. Washington enyhén szólva bizalmatlanul kezeli azt a lehetőséget, hogy az EU vezető állama, Németország összefoghat Oroszországgal, s ketten együtt a világgazdaságot meghatározó tényezővé válhatnak. Ezzel kapcsolatban nemrégiben, itt a Bekiáltás blogon is ismertettem egy amerikai elemzőnek, George Friedmannek az USA geopolitikai szerepéről elhangzott szavait. Ugyanitt a minap Henry Kissinger egykori amerikai külügyminisztert idéztem, aki az utóbbi két évben többször is nemtetszését fejezte ki az a jelenlegi washingtoni adminisztráció Oroszország-politikája miatt.
Ha ebben a konstellációban vizsgáljuk Orbán Viktor szerepét, akkor tetszik, nem tetszik, arra a következtetésre kell jutnunk: azzal, hogy úgymond nemzeti érdekek miatt belülről lazítja fel az EU-tagországok közötti kötelékeket, akarva, akaratlanul az USA malmára hajtja a vizet. Teszi ezt akkor, amikor az Egyesült Államok és az Európai Unió között szabadkereskedelmi tárgyalások zajlanak. Ezek egyik célja, hogy az amerikai vállalatok gyakorlatilag akadálytalanul hatolhassanak be az Unió piacára, s ott előnyöket élvezzenek, saját érdekeiket követve felléphessenek a tagállamok kormányaival szemben.
http://bekialtas.blog.hu/2016/01/16/tevutakon_vezet_bennunket_orban

LOL
Eltekintve attól, hogy nagyon nem vagyok Orbán-rajongó, de azért csak motoszkál bennem a kérdés, hogy ha Orbánék Merkellel mindenben egy követ fújnának, az mivel is lenne jobb Magyarországnak, a magyar népnek?
 
<blockquote rel="gergo55"><blockquote rel="honved">....
A multinacionális vállalatok betelepítése, egyenlőre alapvető nemzetgazdasági érdek jelenleg.

MULTIK HAZA!
MULTIK HAZA!
MULTIK HAZA!

Nem is érdemes ezt magyarázni hogy miért.




</blockquote>

Had legyen csak itt. Minél több technológiával. Hamarabb behozzuk a lemaradást. </blockquote>

Hát, ha a kicsomagolcsavarozpattintbecsomagol "technológiával" be lehet hozni a lemaradást...? !
 
Az EU és az Egyesült Államok feloldotta az Irán elleni szankcióikat
http://index.hu/kulfold/2016/01/16/az_eu_es_az_egyesult_allamok_feloldotta_az_iran_elleni_szankcioikat/
Nagy üzlet van születőben.
 
Az EU és az Egyesült Államok feloldotta az Irán elleni szankcióikat
http://index.hu/kulfold/2016/01/16/az_eu_es_az_egyesult_allamok_feloldotta_az_iran_elleni_szankcioikat/
Nagy üzlet van születőben.

Pár éve már megénekeltem itt, hogy lesz még Iránnak F-15 Silent Eagle-je. :DD
 
Az F-15 még viccnek is rossz. Irán csak vmi "nagyon lebutított" gépet kaphatna. /-A ruszkiktól is./
Inkább gazdaságilag fontos a szankciófeloldás, katonailag viszont marad a távolságtartás.
 
Status
Not open for further replies.