Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Értelek. (Legalábbis remélem. )Nyilván nem celebekről van szó. De feltételezhető, hogy nem csak rontó pálok kezelgetik az emberiséget, hiszen akkor már nem is léteznénk. Vagy csak eldurrant volna egypár atom az elmúlt 50 évben. Vagy Adolf agytrösztje nem blokkol le 43ban, vagy nincs reneszánsz, vagy nincs antik kultúra, vagy megannyi dolog ami reménysugarat jelent, hogy az emberi felemelkedés lehetséges.
Az eredeti Star Wars trilógia meg nyilván nem Mahabharata, kb mint csermely és folyam, de szerintem is ugyanarra a forrásra talál az ember ha utánanéz honnan jött rá az inspiráció.
Lfy, de nem puccs.Ormenyorszagba puccs tortent. Bovebben tud valaki valamit ? /egyebkent nem mondom hogy megmondtam mert isztanra tippeltem./ ormemyorszagot csak mint masodvonalas lehtosegre szamoltam.
Erre fullba tolod a kétbites "kétbites bölcsességeket amit összekapartál a netről."Értelek. (Legalábbis remélem. )
De szerintem meg nem.
EZ nem az a forrás.
Ez egy mesterséges konzummítosz, ahol a bugyuta jó győzedelmeskedik a bugyuta gonosz felett, és ez az egész csak azt a célt szolgálja, hogy belesimulva a történelem uralkodó
(és egyébként szándékosan hazug) interpretációjába, elhitesse veled
(vagy inkább megerősítse), hogy régen sokkal szarabb volt, mint ma, de jó úton haladunk, mert végül győz a (bugyuta) jó.
Ha nem ezt hinnéd, akkor észrevehetnéd (most nyilván nem te személy szerint) hogy mennyire csőbe vagy húzva.
A Star Wars a konzumhangyaemberek mítosza.
Ezt összekeverni az emberiség igazi mítoszaival: minimum ostobaság.
(Nekem akkor telt be ezzel a pohár, amikor azt láttam a TV-ben, hogy Karácsony Gergely valami MSZP kongresszuson, vagy min a StarWarsból idézett egy "bölcsességet". Egyenesen Yoda "mestertől".
Nem mintha bármit vártam volna ettől a kis gyökértől (K. GY.)
meg a rablóbandájától, de EZ nekem nagyon durva volt.
Ha erre tartunk, akkor inkább hagyjunk mindent a picsába, és kössük föl magunkat. Ne zaklassuk tovább ezt a szegény bolygót.)
Asszem ez a poszt inkább a társadalmi folyamatok topicba illene. Na mindegy.
Értelek. (Legalábbis remélem. )
De szerintem meg nem.
EZ nem az a forrás.
Ez egy mesterséges konzummítosz, ahol a bugyuta jó győzedelmeskedik a bugyuta gonosz felett, és ez az egész csak azt a célt szolgálja, hogy belesimulva a történelem uralkodó
(és egyébként szándékosan hazug) interpretációjába, elhitesse veled
(vagy inkább megerősítse), hogy régen sokkal szarabb volt, mint ma, de jó úton haladunk, mert végül győz a (bugyuta) jó.
Ha nem ezt hinnéd, akkor észrevehetnéd (most nyilván nem te személy szerint) hogy mennyire csőbe vagy húzva.
A Star Wars a konzumhangyaemberek mítosza.
Ezt összekeverni az emberiség igazi mítoszaival: minimum ostobaság.
(Nekem akkor telt be ezzel a pohár, amikor azt láttam a TV-ben, hogy Karácsony Gergely valami MSZP kongresszuson, vagy min a StarWarsból idézett egy "bölcsességet". Egyenesen Yoda "mestertől".
Nem mintha bármit vártam volna ettől a kis gyökértől (K. GY.)
meg a rablóbandájától, de EZ nekem nagyon durva volt.
Ha erre tartunk, akkor inkább hagyjunk mindent a picsába, és kössük föl magunkat. Ne zaklassuk tovább ezt a szegény bolygót.)
Asszem ez a poszt inkább a társadalmi folyamatok topicba illene. Na mindegy.
nem elég, reptiliánok ellen komolyabb cuvv kell. ami véd az ERŐ ellen is...Figyu. George Lucas egy reptilian es az agyhullamaidat minden egyes alkalommal latja amikor leirod hogy Star Wars. Az alufolia tok jo vedekezes ez ellen de nem sisak formajaban, hanem csikokban mert az mar a II. Vilaghaboruban is bevalt a nemet radarok ellen.
Akkor ezt megbeszéltük.Figyu. George Lucas egy reptilian es az agyhullamaidat minden egyes alkalommal latja amikor leirod hogy Star Wars. Az alufolia tok jo vedekezes ez ellen de nem sisak formajaban, hanem csikokban mert az mar a II. Vilaghaboruban is bevalt a nemet radarok ellen.
Figyu. George Lucas egy reptilian es az agyhullamaidat minden egyes alkalommal latja amikor leirod hogy Star Wars. Az alufolia tok jo vedekezes ez ellen de nem sisak formajaban, hanem csikokban mert az mar a II. Vilaghaboruban is bevalt a nemet radarok ellen.
http://kitekinto.hu/2018/04/24/gazdasagpolitika/kina-szep-csendben-felzabalja-europat/
Egy, a Bloomberg szakértői által készített tanulmány feltárja, hogy Kína az elmúlt tíz évben legalább 318 milliárd dollár értékben vásárolt vagy fektetett be Európában. A rendelkezésre álló adatok szerint a kontinensnek továbbá körülbelül 45 százalékkal több Kínával kapcsolatos projektje volt ebben az időszakban, mint az Egyesült Államoknak.
Kína mintegy 360 vállalatot vett át teljes egészében, az olasz gumiabroncsgyártó Pirelli & C. SpA-tól az írországi Avolon Holdings Ltd. nevű repülőkölcsönző cégig, továbbá számos kínai jogi személynek vannak érdekeltségei Európában: részben vagy teljesen az övék legalább négy repülőtér, hat kikötő, szélerőműparkok (legalább kilenc országban), valamint 13 profi futballcsapat.
Fontos megjegyezni, hogy a rendelkezésre álló adatok rendesen alábecsülik Kína ambícióinak valódi méretét és terjedelmét: például 355 olyan fúziót, befektetést és vegyesvállalatot nem tettek bele a kalapba, amelyek nem voltak nyilvánosak. A Bloomberg becslései ez alapján további 13,3 milliárd dollár összértékű ügyletet sugallnak.
Ezen kívül az összesítésben nem szerepeltek a zöldmezős beruházások, illetve a tőzsdei műveletek – amelyek további 40 milliárd dollárt tesznek ki –, valamint az sem, hogy a Geely kínai autógyártó anyacége, a Zhejiang Geely Holding Group tulajdonosa, Li Sufu idén februárban mintegy 9 milliárd dollárért megszerezte a német Daimler járműgyártó 9,69 százalékát, amivel az autóipari óriás legnagyobb egyéni részvényesévé vált.
...a kínaiak csak az Egyesült Királyságban 70 milliárd dollár értékben fektettek be. Azonban Kína a periférián játssza legnagyobb infrastrukturális játékait, például többségi tulajdonos Görögország legnagyobb kikötőjében, Pireuszban.
Európa államai is megosztottak abban hogyan viszonyuljanak a Kínai terjeszkedéshez...
„A pénz oda folyik, ahol a leginkább várják. Mindaddig, míg Európában nem léptetnek hatályba egy felülvizsgálati mechanizmust, ide ömlik a kínai befektetés oroszlánrésze. Számítunk arra, hogy az EU nemsokára – az Egyesült Államokhoz és Ausztráliához hasonlóan – szabályozza majd a kínai beruházásokat, addig azonban ez lesz az első számú cél” – fejtette ki Derek Scissors, az American Enterprise Institute Kína-kutatója.
A jövőre nézve már most elmondható, hogy a kínai beruházások folytatódni fognak: egyes kínai vállalatok érdeklődést mutattak olyan európai ügyletek iránt, amelyeket még nem is hirdettek meg hivatalosan. Hogy csak néhány példát említsünk:
- nukleáris reaktorok építése Romániában és Bulgáriában,
- egy horvát konténerszállító terminál megvásárlása,
- egy svéd kikötő kiépítése,
- a Skoda cseh autógyártó és egy írországi olaj- és gáztermelő felvásárlása,
- a francia Compagnie des Alpes sífelvonó cégbe, valamint egy német villamosenergia-hálózat üzemeltetőbe történő befektetés,
- továbbá finanszírozás nyújtása egy horvátországi hídhoz és a Budapest-Belgrád vasútvonal kiépítéséhez.
Na akkkor pontosítsunk egy kicsit!Pirelli, Volvo kuka.
Precízebben:
Pirelli, Volvo, KUKA
Ezek a felvásárlások nem jöhettek volna létre, ha az eredeti tulajdonosai bíztak volna abban, hogy ezek a cégek hosszú távon is versenyképesek maradnak.
De ahogy kidőlt az európai könnyűipar (cipő, textil, mikroelektronika stb.) ugyanúgy fognak versenyképtelenné válni ezek a "nehezebb"cégek is.
Márpedig, ha ez várható, akkor a tulajdonosok, befektetők inkább eladják addig a cégeket, amíg értékesek, illetve nem kezd bezuhanni az értéke.
Ők hatalmas likvid összegek birtokába kerülnek, Európa iparilag meg mehet a süllyesztőbe...
http://www.origo.hu/nagyvilag/20180420-nagyhatalmi-jatszma-indiai-ocean-kina-india-usa.html
Úgy néz ki hogy az export túlsúlyos gazdaságú Kínának pont a szállítási útvonalak biztosítása az Achilles-sarka...de vajon meddig?
Na akkkor pontosítsunk egy kicsit!
Pirelli-mikor is vásárolta fel kína? Mikor kezdtek a kínai abroncsok minőségben javulni?
Volvo? Tavaly néztem egy új töréstesztett. A kínai verdák közel 2 pontott javítottak a tesztekken. Tehát az eddigi 0 ról meg 1 ről feljőttek 2 re 4 re. Európai mérce szerint mérve. A Geely és a többi ottani nevesebb kínai kocsinàl igaz új kínai rendszer szerint (lényegébben az egyel réggebbi ADAC teszt) már 5 is adtak. Ausztrálok kb 4 et. Ugyanez a minőségi javulás figyelhető meg a gumiabroncsnál, csapágy (az skf márra minőségben lement és ezt nem egy szaki mondta), ipari gépek stb...............
Tehát ezeknek a felvásárolásoknak elsőre nem a közgazdasági jelentősége van, hanem a szürkeàllomány és a fejlett minőségi ipari gyártás megszerzése. Másodsorban pár év alatt bőven vissza hozzák a befektetett tőkét.
Off teloról nyomom.
Ahhoz hogy jobban tudja érvényesítenni az érdekeit ahhoz legalább 5-6 hordozóra és jóval nagyobb fejletebb tengo flottára van szüksége. Továbbá egyre több szomszédos országot az érdekszfrérájába bevonni.Én még mindig nem értem, hogy lehet olyanokat leírni, hogy Kína nem tudja megvédeni a kereskedelmi útvonalait? Miért megtámadták őket vagy valamelyik ország veszélyezteti?
Ha támadás alá kerülnének a hajóik, az már világháborút jelentene és az lenne a legkevesebb problémánk, hogy nem érkezett meg az aliexpressről rendelt karácsonyfaégő.
...Tehát ezeknek a felvásárolásoknak elsőre nem a közgazdasági jelentősége van, hanem a szürkeàllomány és a fejlett minőségi ipari gyártás megszerzése...
http://www.origo.hu/nagyvilag/20180420-nagyhatalmi-jatszma-indiai-ocean-kina-india-usa.html
Úgy néz ki hogy az export túlsúlyos gazdaságú Kínának pont a szállítási útvonalak biztosítása az Achilles-sarka...de vajon meddig?
Ahhoz hogy jobban tudja érvényesítenni az érdekeit ahhoz legalább 5-6 hordozóra és jóval nagyobb fejletebb tengo flottára van szüksége. Továbbá egyre több szomszédos országot az érdekszfrérájába bevonni.