[BIZTPOL] Japán, Dél-Korea és Délkelet-Ázsia (Dél-kínai tenger)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 935
72 736
113
Egy japán bíróság beidézte Kim Dzsong Un észak-koreai vezetőt a szigetországban élő koreaiak hazatelepítését szolgáló program károsultjai által indított kártérítési perben - közölte kedden az egyik felperes és jogi képviselője tokiói sajtótájékoztatóján.
Forrás: https://kuruc.info/r/4/233345/
 
  • Hűha
Reactions: formosa1
W

Wilson

Guest
A brit haditengerészet az orosz és a kínai tengeri kalandorok és opportunizmus ellen.

e2f313a9051447d5b6f66b0d33d43.jpeg


A brit média egy propagandavideót tett közzé a Királyi Haditengerészetről, amely Oroszország és Kína tengeri követeléseivel "száll szembe".

6349369_900.jpg


A kínai Global Times gúnyolódik Nagy-Britannia azon döntésén, hogy az Indo-csendes-óceáni térségben is megmozgatja az izmait. A szerkesztői megjegyzés az orosz közmondásra redukálható: "emlékezett a nagymama, amikor még szűz volt".


Egy nappal korábban, szeptember 6-án a brit haditengerészet bemutatta a HMS Queen Elizabeth (Erzsébet királynő) repülőgép-hordozóját a japán hadsereg vezetőjének egy Tokió melletti bázison. A hajóval megkezdődött Nagy-Britannia állandó katonai jelenléte a térségben, amely nem hajlandó eltűrni Kína növekvő hatalmát - jelentette a The Telegraph, amely egy videót közölt, amely szerint Nagy-Britannia célja "Oroszország és a Kínai Népköztársaság tengeri kalandvágya és opportunizmusa ellen".


A kiadvány megjegyzi, hogy a brit haditengerészet repülőgép-hordozó csapásmérő csoportja (AUG) a HMS Queen Elizabeth repülőgép-hordozó vezetésével Japánba érkezett, hogy biztosítsa a békét és stabilitást az Indo-csendes-óceáni térségben. A cikk szerint az esemény "a kezdete volt Nagy-Britannia folyamatos katonai jelenlétének a térségben, amely nem hajlandó elviselni Kína növekvő hatalmát".

"A kampány egyik célja, hogy jelezze új elhatározásunkat. Ennek a régiónak a jelentősége jelentősen növekszik" - mondta Steve Moorhouse, a brit Carrier Strike Group kapitánya egy repülőgép-hordozó fedélzetén tartott eligazításon.
"Oroszország dezinformációt folytat, amit rendszeresen látunk. Ez nem meglepő számunkra, tervezünk, megteszünk minden szükséges intézkedést annak érdekében, hogy fellépésünk ne tűnjön eszkalációnak vagy provokációnak. Ugyanakkor határozottan meg fogjuk védeni a nemzetközi jogot és a tengeri jogainkat" - mondta Ben Wallace brit védelmi miniszter.
Szeptember 4-én érkezett meg először a brit haditengerészet zászlóshajójának számító HMS Queen Elizabeth repülőgép-hordozó a japán Yokosuka bázis kikötőjébe, a Tokiói-öböl bejáratánál.



Augusztus 24-én Japán és Nagy-Britannia közös haditengerészeti gyakorlatot tartott a Csendes-óceánon, Okinawa szigetétől délre. Ebben részt vett a brit haditengerészet egy repülőgép-hordozó csapásmérő csoportja a japán önvédelmi erők Ise rombolója, valamint a japán és az amerikai légierő F-35B és F-15 repülőgépei. A repülőgép-hordozó fedélzetén nyolc F35B vadászgép és az amerikai tengerészgyalogság 10 F35B repülőgépe található. Korábban arról számoltak be, hogy a Queen Elizabeth repülőgép-hordozó hat brit hadihajóval a Dél-kínai-tengerre tart, hogy "jelzést küldjön Pekingnek", hogy a területen lévő nemzetközi tengeri útvonalaknak nyitva kell maradniuk.

Szeptember 3-án a kínai külügyminisztérium szóvivője, Wang Wenbin azt mondta, hogy a fegyverropogtatás ilyen "gyakorlata nem konstruktív". Reményét fejezte ki, hogy Nagy-Britannia és Japán "konstruktív szerepet fog játszani az ázsiai-csendes-óceáni térség békéjének és stabilitásának előmozdításában, ahelyett, hogy ennek ellenére cselekednének".

Colonelcassad
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 600
97 780
113
Várható volt, hogy Kína miatt fordulat lesz, de azért mégis érdekes.
Japán - Vietnám vs. Kína.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
Várható volt, hogy Kína miatt fordulat lesz, de azért mégis érdekes.
Japán - Vietnám vs. Kína.

Ez jó eséllyel csak a szokásos Kína bosszantás, konkrét érdemi tartalom nélkül.
Legfeljebb jelképes eszközökről lehet szó. Mondjuk szállító járművekről, szállító repülőgépekről, partvédelmi járőr hajókról, amik alig különböznek a kereskedelmi forgalomban is megvásárolható, civil eszközöktől.

Kötve hiszem, hogy az olcsó orosz/szovjet fegyverekkel telepakolt Vietnám hirtelen a világ legdrágább fegyvereit szeretné megvenni. Márpedig a japán fegyverek nem épp az olcsóságukról híresek. Azt sem hiszem, hogy megbíznának a japán kiképzésben, technikai és alkatrész ellátásban. Ha pedig az adott fegyverben van jenki technológia, akkor még az USA-ban is meg kellene bízniuk. (Illetve az USA-nak is engedélyt kellene adnia, pedig ők még a papíron szövetségeseik felé is sűrűn megfúrják mások fegyverexportját.)
A japánok sem hiszem, hogy túlzottan bíznának a papíron még kommunista Vietnámban, amellyel a közelmúltban nem volt épp baráti a kapcsolat. Amit Vietnámnak szállítanának, azt minimum tanulmányozni fogják a Vietnámmal jó kapcsolatban lévő oroszok, de még az sem lehetetlen, hogy a két ország ismét szembe kerüljön egymással egy háborúban.
Vietnám valószínűleg nem felejtette el sem az 1941-es japán megszállást, sem a Vietnámi háborúban játszott japán szerepet. A japán fegyverexport tilalmi törvényeknek is az volt a közvetlen kiváltó oka, hogy a vietnámi háborúban használt napalm nagy részét egy ideig a japánok gyártották és ez nem volt túlzottan népszerű Japánban, ahol nemrég az amerikaiak ugyanígy felégették a nagyvárosaikat és atombombákat dobtak rájuk. Kicsit pikáns lenne, ha most, hogy feloldották a Vietnám miatt bevezetett export tilalmat, épp a Vietnámiak vennének tőlük fegyvert.

Mindketten ferde szemmel néznek Kínára, ezért egy semmit mondó védelmi megállapodást összehoztak, mert a papír semmibe sem kerül és minden elbír, de a konkrét tartalommal kapcsolatban vannak kétségeim.
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 917
25 933
113
o_O
"On Monday, Japan’s Foreign Ministry warned its citizens against possible terror attacks in six Southeast Asian countries – Singapore, Philippines, Thailand, Malaysia, Indonesia, and Myanmar. They encouraged its citizens to avoid crowded places and any “Western-owned” facilities such as hotels and restaurants, and religious sites. According to the Japanese ministry, it had obtained information that “there are increased risks such as suicide bombings."
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 935
72 736
113
A Fülöp-szigetek nem fog együttműködni a Nemzetközi Büntetőbírósággal (ICC), amely hivatalos vizsgálatot indított emberiesség elleni bűncselekmények feltételezett elkövetése miatt Rodrigo Duterte elnök drogháborújával kapcsolatban - jelentette ki csütörtökön Salvador Panelo, a manilai államfői hivatal jogi ügyekért felelős szóvivője.
Forrás: https://kuruc.info/r/4/233691/
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Helyreállt a nyugalom a Salamon-szigeteken, ahol az utóbbi napokban zavargásokba torkollt tüntetések zajlottak - közölte vasárnapra virradóra a The Solomon Star című helyi lap.
Forrás: https://kuruc.info/r/4/236681/
A Salamon-szigetek nem a Távol-Kelethez, hanem /Pápua Új-Guineához hasonlóan/ Óceániához tartoznak - de most már nehéz lenne áthelyezni... :)
 

ladagrant

Well-Known Member
2019. január 30.
2 527
4 823
113

Szep eredmeny az indiaiaktol, raadasul novelhetik befolyasukat a tersegben Kina elleneben.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
W

Wilson

Guest
cable-network-arctic.jpg

A térkép illusztrációja a Far North Digital jóvoltából

Új transz-sarkvidéki útvonal az Ázsiába tartó tenger alatti kábelhez​

Miután a finn állami tulajdonú Cinia és az orosz MegaFon az év elején leállították az Európából Szibériától északra fekvő Ázsiába tartó távközlési kábelek lefektetését, új partnerek fogtak össze, hogy Izlandon, Grönlandon, Kanadán és Alaszkán keresztül Japánig keressenek lehetőséget.

A Cinia megállapodott az alaszkai Far North Digital céggel egy új sarkvidéki tenger alatti kábel építésének megkezdéséről – jelentette be a két cég
december 21-én.
A Far North Fibre Express Route névre keresztelt kábel lesz az első hosszú távú tengeralattjáró üvegszálas útvonal a Jeges-tengeren Ázsiából Észak-Amerikába, Észak-Európába és Skandináviába az Északnyugati Átjárón keresztül – tájékoztat a Far North Digital .

A kábel tenger alatti szakasza Észak-Norvégiától Japánig, Írországba, Izlandra, Észak-Grönlandra, négy helyen Kanadában és Alaszkában húzódik, majd két helyen Japánban eléri a partokat.
A tervek szerint a kábelrendszer három, egymással zökkenőmentesen összekapcsolódó szegmensből áll: az ázsiai észak-csendes-óceáni szegmensből, az észak-amerikai sarkvidéki szegmensből és az európai észak-atlanti szegmensből.
Észak-Norvégia partjainál található csatlakozási ponttól a kábel szárazföldön nyúlik el Finnországba.

tromso_harbor-1000x562.jpeg
Tromsø, Észak-Norvégia. Fotó: Thomas Nilsen

„Növekvő igény mutatkozik a biztonságos és gyors nemzetközi kapcsolatok iránt, új, változatos útvonalakkal. A világ három legnagyobb internetet alkalmazó kontinensén átívelő Far North Fibre igazi globális vállalkozás lesz” – mondja Ari-Jussi Knaapila, a Cinia vezérigazgatója egy sajtóközleményben .
Az északnyugati átjárón keresztül az új sarkvidéki útvonal 14 000 kilométer, szemben az eredetileg tervezett 10 500 kilométeres útvonallal Japánból és Kínából a norvégiai Kirkenesbe és az oroszországi Kola-félszigetre.

Cinia szerint a kábelút-tanulmány 2022-ben kezdődik, és körülbelül öt évnyi építkezéssel a kábel 2025 végére állhat üzembe.
„A 14 000 kilométeres kábelrendszer nagymértékben csökkenti az optikai távolságot Ázsia és Európa között, így minimálisra csökkenti a jel késleltetését” – írja Cinia a frissítésben.

A Barents Observer kérdésére a finn cég nem kíván részletezni a projekt folytatásának lehetőségeit Oroszország sarkvidéki partjai mentén Ázsiáig.
„A Northeast Passage projektjét idén májusban felfüggesztették, és a Ciniának nincs további megjegyzése ehhez” – mondja Taneli Vuorinen, a Cinia ügyvezető alelnöke.

Eközben az orosz sarkvidéki projekt továbbra is terítéken van, de immár hazai szereplőkkel, amint arról a Barents Observer is beszámolt tavasszal, amikor megadták az építési engedélyt a Murmanszkból Vlagyivosztokba tartó optikai kábelre.
A Polar Express névre keresztelt 6 páros optikai kábel az orosz sarkvidéki tengerfenéken a tervek szerint 2026-ban 100 terbit/s adatforgalmat fog biztosítani, amikor üzembe helyezi. Ezt megelőzően a tervek szerint 2024-re üzembe helyezik az első szakaszt, amely Teriberkától Murmanszktól északra, a Barents-tengeren és a Kara-tengeren át Amderma, Naryan-Mar és Dikson felé nyúlik.


 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 829
82 357
113
Háda Béla: Mianmar egy évvel a katonai hatalomátvétel után – következmények és kilátások

"2021. február 1-én hajnalban lezárult egy politikatörténeti korszak a Mianmari Államszövetség Köztársaságának életében, amikor a Tatmadaw, a délkelet-ázsiai ország fegyveres ereje Min Aung Hlaing főparancsnokkal az élén őrizetbe vette a 2020. november 8-i választásokon győztes Nemzeti Liga a Demokráciáért párt kormány-alakításra készülő vezetőit Aung Szán Szú Csí külügyminiszter-államtanácsossal és Vin Mjint köztársasági elnökkel egyetemben. Ezzel párhuzamosan pedig választási csalásokra – azaz értelmezésük szerint a hatalom törvénytelen, erőszakos megragadásának kísérletére – hivatkozva megakadályozta a parlament aznap esedékes magalakulását is. Miután a törvényhozó és végrehajtó hatalom működését ellehetetlenítette, a Tatmadaw vezérkara saját irányítása alá vonta az országnak azon részét, amely felett egyáltalán érvényesült a központi államigazgatás. Egy év telt el az államcsíny óta, ami egy rövid számvetésre már alkalmat ad. Alábbi elemzésünkben erre vállalkozunk, külön figyelmet szentelve az ország belbiztonsági helyzete alakulásának, az összetett válság gazdasági következményeinek és a katonai kormányzat nemzetközi mozgásterének is."