Tekintve,hogy az olcsó kinai import a deficit legnagyobb oka.....Jüant mesterségessen alacsonnyan tartják,és a koppintásokkal sokat sporolnak a fejlesztési költségen.Környezetvéédelmi költségekkel se nagyon terhelik az árút.Ezek különben sokak szemét szúrják.Azonkivűl ha az amik lezárják a kereskedelmi utakat,a kinai kivitel 98%a leáll.Amik kereskedhetnek másokkal.Rövid távon az amik is megsinylik,de nem omlik össze,és felszabadulnak a kinaiak uralta piacok
Ahogyan elnézem a berakott híreket, az új Kínai bázisok és kikötők (Pakisztán, Mianmar, Srí Lanka) építésével sikerült elkerülnie Kínának hogy elzárják az Indiai óceántól. Ráadásul a Pakisztáni helyezkedéséből az is látszik, hogy ha megépülne az Irán Oroszország összefogással az Iránon átvezető Kaszpi tengerhez vezető csatorna, újabb kereskedelmi útvonal mentén tudná magát jobb pozícióba helyezni. (nem beszélve a többi előnyről, mint hogy többek közt Afrikától és Európától sem sikerül így elvágni azon az útvonalon (sem) ) Így nem is kissé semlegesítik az USA India "politikáját".
Ezenkívül kinézték az Északi útvonalat, és Grönland felé is terjeszkednének már egy ideje (https://cpianalysis.org/2017/01/02/china-greenland-and-competition-for-the-arctic/ ), hogy (többek közt) az Északi útvonalon is szabadabban tudjanak mozogni. A mesterséges szigetek építésével meg a Kína előtti bezárásukat teszik lehetetlenné.