• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1526

Guest
Ha jól tudom a Budapest - Belgrád vonalat a kínaiak kezdeményezték és nem orbánék fejéből pattant ki. Az viszont egy jó kérdés, hogy egy ilyen volumenű beruházás ekkora összegben tényleg hasznot hozhat. Mondjuk azt nem hiszem, hogy ez a vonal fejlesztés csak Szerbia - Magyarország viszonylatában valósulna meg. Csak ez a fejlesztés nem érné meg a kínaiaknak. Véleményem szerint ez csak a kirakós egy darabja (a selyem út megvalósításához kell).
A felcsuti példát azért hoztam mert Orbán láthatóan képes belemenni olyan vasúti projektekbe ami indokolatlan és nem nyereséges. Azért aggódom, hogy nehogy ilyen legyen ez is mert ez sokkal nagyobb volumenű. Nehogy az legyen, hogy ez igazából csak a kivitelezőknek érdeke mert nekik óriási üzlet lesz az biztos és kibulizzák a projektet a döntéshozóknak kiosztott pénzekkel aztán mehet. Mert ha kész és a kivitelező megkapta a pénzét őket már nem fogja érdekelni, hogy van-e rajta forgalom.
Ezért lenne jó látni, hogy ez tényleg egy nagy forgalmú és jövedelmező selyemút része lesz-e, vagy csak egy hiperszuper Budapest-Belgrád vonal amit tulajdonképp a jelenlegi infrastruktúra is ki tud szolgálni.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 174
54 977
113
Kína fejleszteni készül Ukrajnával a kereskedelmi kapcsolatokat, ők lettek Ukrajna második legfontosabb kereskedelmi partnere és komoly kínai beruházások vannak ott, úgyhogy Kínának nem érdeke, hogy Szergejék "megoldják az ukrajnai problémát", inkább szeretnék biztonságban látni az ottani befektetéseiket Szergejéktől és inkább morcosak lennének ha azt fenyegetni látnák.
http://news.xinhuanet.com/english/2016-11/05/c_135806963.htm


Szerintem is ukrajna fontosabb Kínának,mint az Oroszokkal jóban lenni.
 

panoz

Well-Known Member
2011. szeptember 3.
1 464
142
63
Szerintem is ukrajna fontosabb Kínának,mint az Oroszokkal jóban lenni.
Amikor nyakra főre másoltak valahogy a sárkány nem félt a medve haragjától. Pedig ott több milliárd rubel veszett oda.
Másrészről szemlélve Ukrajna már Európa kapuja, stratégiailag és kereskedelmileg hosszútávon fontosabb mint egy észak-ázsiai állam.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
A kínaiak által megvett pireuszi kikötőt fogja összekötni Béccsel, ha egyszer kész lesz lesz a teljes vasútvonal. Ukrajna ignorálása miatt van rá szükség.
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos and fip7

panoz

Well-Known Member
2011. szeptember 3.
1 464
142
63
Jó lenne látni a hatástanulmányt (ha készült egyáltalán) ami bemutatja, hogy Budapest-Belgrád viszonylatban olyan igény lesz személy és áruszállításra ami igazol egy ilyen nagyberuházást. Óvatosságra int a felcsuti kisvasút esete ami megépült mert csak és punktum aztán most majdnem üresen zakatol és többe kerül fenntartani mint amennyi bevételt hoz, egy buszjárattal gazdaságosabban ki lehetett volna elégíteni a valós igényt. Jó dolog a modern vasút de lehet, hogy egy Budapest-Bécs vonalban nagyobb perspektíva lett volna mint a belgrádiban.
Egy infrastruktúra fejlesztés sose okoz kárt. Később még hasznos lehet az a vonal.
Az okoz kárt ha nagyobb prioritású vonalakat és gazdasági folyosókat hanyagolunk el miatta.
Felőlem jöhetnek a kínai cégek tucatjával amíg nem kényszerítenek ránk a kultúránktól eltérő ideológiát.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 229
113
Jó lenne látni a hatástanulmányt (ha készült egyáltalán) ami bemutatja, hogy Budapest-Belgrád viszonylatban olyan igény lesz személy és áruszállításra ami igazol egy ilyen nagyberuházást. Óvatosságra int a felcsuti kisvasút esete ami megépült mert csak és punktum aztán most majdnem üresen zakatol és többe kerül fenntartani mint amennyi bevételt hoz, egy buszjárattal gazdaságosabban ki lehetett volna elégíteni a valós igényt. Jó dolog a modern vasút de lehet, hogy egy Budapest-Bécs vonalban nagyobb perspektíva lett volna mint a belgrádiban.

Dehát van igény, a Budapest-Kecskemét-Szeged-Szabadka-Újvidék-Belgrád vonalon. Ehelyett tisztán kínai és szerb érdekeket figyelembevéve épül a Belgrád-Újvidék-Szabadka-Budapest vonal, ami az összes valamirevaló fejlett magyar város (Győr, Szfehérvár, Kecskemét, Szeged) felét kihagyja a képletből. Ja, és mindezt a magyar adófizetők pénzéből. Na ez tisztán hazaárulás.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
De jó, hogy nincs szerkesztés:

A Szerb Államvasút idén kapott 1 milliárd dollár kölcsönt az Orosz Államvasúttól, amiből 100 milliót nem kell visszatéríteniük, cserébe az összegből Orosz gyártású vonatokat vesznek és Orosz cégekkel cégeztetik a pálya felújítását, többek között a Budapest-Belgrád szerbiai részét is.

 
T

Törölt tag 1526

Guest
Szerintem is ukrajna fontosabb Kínának,mint az Oroszokkal jóban lenni.
Kína nem az a súlycsoport amit az oroszok be tudnak fenyíteni ilyen maffia eszközökkel, hogy ha jóban akarsz lenni velünk akkor felejtsd el az ukrajnai befektetéseidet és terveidet mert az le fogjuk nyúlni és ha nem tetszik akkor nem leszünk jóban. Kínát nem lehet belevinni ilyen vagy-vagy játékba, ők nem fogják hagyni hogy az ukrajnai befektetéseiket úgy lenyúlja valami novorossziás gengszterbanda mint ahogy a McDonaldsot lenyúlták Donyeckben.
Volt egy lista azokról az országokról akik a legtöbb segítséget nyújtanak az ukrán hadseregnek, USA, Kanada, Nagy-Britannia és Lengyelország után Kína az ötödik ilyen.
A kínaiak selyemút-tervének is része Ukrajna, az agrárszektorban is komoly befektetéseik vannak, nem érdemes veszélyeztetni a kínai érdekeltségeket, nem sok barátja maradt már az oroszoknak, ha Kínával is összerúgják a port a beteges terjeszkedési vágyaik miatt akkor lehúzhatják magukat.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 174
54 977
113
Kína nem az a súlycsoport amit az oroszok be tudnak fenyíteni ilyen maffia eszközökkel, hogy ha jóban akarsz lenni velünk akkor felejtsd el az ukrajnai befektetéseidet és terveidet mert az le fogjuk nyúlni és ha nem tetszik akkor nem leszünk jóban. Kínát nem lehet belevinni ilyen vagy-vagy játékba, ők nem fogják hagyni hogy az ukrajnai befektetéseiket úgy lenyúlja valami novorossziás gengszterbanda mint ahogy a McDonaldsot lenyúlták Donyeckben.
Volt egy lista azokról az országokról akik a legtöbb segítséget nyújtanak az ukrán hadseregnek, USA, Kanada, Nagy-Britannia és Lengyelország után Kína az ötödik ilyen.
A kínaiak selyemút-tervének is része Ukrajna, az agrárszektorban is komoly befektetéseik vannak, nem érdemes veszélyeztetni a kínai érdekeltségeket, nem sok barátja maradt már az oroszoknak, ha Kínával is összerúgják a port a beteges terjeszkedési vágyaik miatt akkor lehúzhatják magukat.


Oroszország nem az a súlycsoport,amit Kína be tudna fenyíteni,az usa sem tudja,az eu sem tudja,maradjunk ennyiben.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and lgabo

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 813
35 097
113
Ez nem igaz a budapest belgrád vasútvonalat igy is úgyis fel kellet volna újítani annyi hogy ez most egyszerre egy összegbe valósul meg és nem 20 év 10 szakaszba. És hiszed vagy sem lépnünk kellett ha azt akarjuk hogy kína rajtunk keresztül hordja az árut. Mert a horvát bizony alternatíva. Miert nem ingyenpezes konstrukciot valasztottuk... mert ingyenpenzbol szinte ingyen használná így holcsonnel olcsóbb a palyahasznalati díja kínának mint egy kulsosnek de jóval magasabb mint ha ő epittete volna meg. Így ha csak áthalad rajtunk a vasúti szerelvény is tekintélyes összeg... de a szlovákiába lengyel be ukrán ba tartó szerelvények nálunk lesznek összeállítva ez jelentős osszeg. Arról nem is beszélve ha már autopaja nem köti össze ezt a dél duna tisza kötet bpvel akkor legalább gyorsvasut legyen. Van itt elég város amit érint. Ez a régió miért nem érdemli meg hogy be legyen kötve az országos hálózatba. Miért pont csak székesfehérvár és hasonlók...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and zeal

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 813
35 097
113
Arról nem is beszélve hogy nincs tengerunk de ezzel a selyemura való csatlakozással a világ 1/10 et el tudjuk érni komolyabb logisztika nélkül azt a vasútvonalat mi is igenybevehetjuk
 
  • Tetszik
Reactions: lgabo

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 813
35 097
113
Gabonát vagy ásványvizet de barmely más terméküket pik park el tudjuk juttatni indiába kínába vagy egyiptomba hajók repülők nélkül amik nincsenek
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 229
113
Ez nem igaz a budapest belgrád vasútvonalat igy is úgyis fel kellet volna újítani annyi hogy ez most egyszerre egy összegbe valósul meg és nem 20 év 10 szakaszba. És hiszed vagy sem lépnünk kellett ha azt akarjuk hogy kína rajtunk keresztül hordja az árut. Mert a horvát bizony alternatíva. Miert nem ingyenpezes konstrukciot valasztottuk... mert ingyenpenzbol szinte ingyen használná így holcsonnel olcsóbb a palyahasznalati díja kínának mint egy kulsosnek de jóval magasabb mint ha ő epittete volna meg. Így ha csak áthalad rajtunk a vasúti szerelvény is tekintélyes összeg... de a szlovákiába lengyel be ukrán ba tartó szerelvények nálunk lesznek összeállítva ez jelentős osszeg. Arról nem is beszélve ha már autopaja nem köti össze ezt a dél duna tisza kötet bpvel akkor legalább gyorsvasut legyen. Van itt elég város amit érint. Ez a régió miért nem érdemli meg hogy be legyen kötve az országos hálózatba. Miért pont csak székesfehérvár és hasonlók...

Tényleg nem érted, hogy elkerüli Kecskemétet és Szegedet. Egy magyar szempontból teljesen haszontalan vasútvonal felújítás ez horribilis költséggel a magyar adófizetők pénzéből kizárólag kínai és szerb érdekeket szolgálva ebben a formában. Ebben a régióban, ahol a 150-es vasútvonal halad ugyanis nincs semmi. Ez egy homokpusztaság néhány mocsárral Budapest és Szabadka között, miközben ötven-száz kilométerrel párhuzamosan ott húzódik Magyarország egyik legfejlettebb városláncolata, ami csak arra vár, hogy rendes vasúti kapcsolat épüljön ki végre Budapest és Belgrád között Szegeden és Kecskeméten keresztül.

Ez ilyen egyszerű.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 813
35 097
113
Na én jelenleg pont ebbe a homokpusztaba lakok... kit érdekel hogy elkerüli szegedet szekszardot is elkeruli azt mi van... szűk sz van itt is valamire ha már autópálya nincs a vállalatoknak it is kell az infrastruktura
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 813
35 097
113
Szar sincs itt nézz már rá a térképre max gyorsforgalmi út amit vicc kategória annak nevezni
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 813
35 097
113
Kiskunhalas átmegy kiskőrös atmegy kalocsa bekotovonalat kap... 30km sugarú kör 3 város profitál miért nem erdemli meg miért csak a nagyvarosok
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 229
113
Kiskőrös egy tanyaközpont szarkupaccal és dögkúttal. Kecskemét és Szeged városok. Kiskunhalas megérdemel egy trianon emlékművet egymillió forintból, de nem 750, azaz hétszázötven milliárd Forintból, ami a magyar haderő három évi költségvetése és amit az unokáink is fizetni fognak, mert ebből az összegből háromszáz milliárd a kamatok amikből a kínai bankok menedzserei vesznek jachtokat és magángépeket.
 

panoz

Well-Known Member
2011. szeptember 3.
1 464
142
63
Kiskunhalas átmegy kiskőrös atmegy kalocsa bekotovonalat kap... 30km sugarú kör 3 város profitál miért nem erdemli meg miért csak a nagyvarosok
Jöhetne Ököritófülpösre vagy Cégénydányádra is. Én örülnék neki. Ne csak a nagyvárosok fejlődjenek.
 
  • Tetszik
Reactions: omae

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 813
35 097
113
Ember a dél bacskiskun megyei régióba nincs autopalya se normális vasut sőt autopalya is csak kecskemetnel gyorsforgalmiutak is hiányoznak. Miért ne lehetne e ennek a régiónak is fejlődés. A 3 varos amit felsoroltam nem olyan kis városok...
Ideveheted meg baját is ahol a vasutvonali összeköttetés lessz van és kiskunmalysat is 5 varos ebbe a regioba... miert baj hogy fejlődik a közlekedés vele a gazdaság nő a beruházás hogy az általad homok és mocsár mellett legyen pár üzem a meglévők mellett. Hogy itt is legyen munka ne csak az eszakdunantulon....
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz