• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

csibeszke

Well-Known Member
2015. február 12.
1 745
4 002
113
A főváros azért megkerülhetetlen mert ez az egyetlen civilizált regionális központnak alkalmas város Bécstől keletre. Másfél-kétmillió lakos alatt nincs regionális központ, ahova települhetnének a cégközpontok, a szolgáltató szektor java, anélkül pedig nincs gazdasági élet. Budapest nélkül egész Magyarország éhezne.
Akkor pl. Győrbe, Esztergomba, Kecskemétre stb. mi a francnak költöznek? Csak nyomod a következetlen marhaságot.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 766
28 761
113
Igen lessz duna híd de ez csak kalocsa az 51 és athuzas személyautóval oké de teherautokkal nagyon nem... a hatost tudod hogy ered el kalocsarol vagy kompal atmesz paksra és komlói fele sokat autozol vágy atverekeded magad pakson a rendorlampakon... nincs közel és a komp is óránként megy áruszállítás kilove vagy mész az m9 fele dunapataj kisfogto dusnok majd ezeken mész át köztük jópár kanyar m9 m6 durván 25 km 80al mert szar az ut... északra föld várnak inkább nem is írom... áruszállítás céljából ez nem út

Jó, dehát nem is kell árut szállítani, mert nincs hova, honnan és kinek.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nem tudom miért kellene egy eleve leterhelt vonalra ráereszteni még a várható konténerfolyamot is, de biztos okos dolog lenne.
 

karpatalja

Well-Known Member
2015. március 10.
3 322
3 315
113
Meg az ország fele az Észak-nyugat Dunántúltól Budapesten át Szegedig. Tudomásul kell venni, hogy a fejlettlen területek általában a fejlődési trendektől (a globális kereskedelem erővonalai) való távolság és a helyi lakosság silány minősége miatt fejlettlenek. Nincs érdemi remény a fejlesztésükre, viszont a fejlesztési pénzeknek a fejlettlen területekre irányításával a fejlett területek borítékolható fejlődését is vissza lehet fogni.
Te nem a Bokros vagy véletletül???
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 142
57 188
113
Meg az ország fele az Észak-nyugat Dunántúltól Budapesten át Szegedig. Tudomásul kell venni, hogy a fejlettlen területek általában a fejlődési trendektől (a globális kereskedelem erővonalai) való távolság


"és a helyi lakosság silány minősége miatt fejlettlenek"

. Nincs érdemi remény a fejlesztésükre, viszont a fejlesztési pénzeknek a fejlettlen területekre irányításával a fejlett területek borítékolható fejlődését is vissza lehet fogni.


Ez ott volt megint.;)
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 766
28 761
113
Hogy fogalmazzam meg tömörebben, ha az oktatás ott hiányos volt, vagy nem azt tanulták, amiből ma jól meg tudnának élni? Vagy éppen erősen feldúsult köreikben a munkától elzárkózó, azt csak kifejezés szintjén ismerő elemek aránya!

Csak egy térkép, hogy mennyire értelmetlen agyondotálni az elmaradott térségket:
MVH_2.jpg

Pont a százötvenes vonal mentén iszonyú pénzeket pazaroltunk eddig is a semmire, mert eredménye az nincs az ide írók szerint, ők újabb hétszázmilliárdot követelnek azoktól, akik megdolgoznak érte!
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 602
14 748
113
Az infrastruktúra fejlesztése az elmaradott régiókban nem hinném, hogy elhibázott döntés lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 766
28 761
113
Egy szintig nem, de hétszázmilliárd egy vasútvonalra, amit szinte senki nem használ és nem is fog haznákban, az őrület! Kicsinosítani néhány állomást, egy kis muskátli, meg új közvilágítás a kocsma és az állomás közé. Nagyjából ez lett volna a reális szint.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 288
113
Ezzel a b.efejtetessel nem csak a régiót fejkeszted az egész országnak hasznos. Tenger nélkül vagyunk mégis akkora szállítási lehetőség nyílik meg számunkra mintha lenne egy fel Hamburgi kikotonk
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

csibeszke

Well-Known Member
2015. február 12.
1 745
4 002
113
Hogy fogalmazzam meg tömörebben, ha az oktatás ott hiányos volt, vagy nem azt tanulták, amiből ma jól meg tudnának élni? Vagy éppen erősen feldúsult köreikben a munkától elzárkózó, azt csak kifejezés szintjén ismerő elemek aránya!

Csak egy térkép, hogy mennyire értelmetlen agyondotálni az elmaradott térségket:
MVH_2.jpg

Pont a százötvenes vonal mentén iszonyú pénzeket pazaroltunk eddig is a semmire, mert eredménye az nincs az ide írók szerint, ők újabb hétszázmilliárdot követelnek azoktól, akik megdolgoznak érte!
És pont hozol egy nyolc éves térképet a Fletó és Bajnaiféle lenyúlási korszakból, amikor mindent szétloptak a haverjaid a Leader vidékfejlesztési programja alatt.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 766
28 761
113
És pont hozol egy nyolc éves térképet a Fletó és Bajnaiféle lenyúlási korszakból, amikor mindent szétloptak a haverjaid a Leader vidékfejlesztési programja alatt.

Pont meg akartam mutatni, hogy milyen régóta öntik bele a pénzt az adott térségbe. Hogy aztán azt a kiskunságiak szétlopták, az már csak egy újabb érv a fejlesztésük ellen.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 766
28 761
113
Ezzel a b.efejtetessel nem csak a régiót fejkeszted az egész országnak hasznos. Tenger nélkül vagyunk mégis akkora szállítási lehetőség nyílik meg számunkra mintha lenne egy fel Hamburgi kikotonk

A magyar ipar Kotoron/Trieszten és Rotterdamon keresztül szállít.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 766
28 761
113
Hát nem fog, mert az athéni kikötőbe nem fog innen senki szállítani. A kínaiak is csak azért erőltetik ezt a hülyeséget, mert Pireuszt tudták olcsón megvenni.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 288
113
Megterulesre szamolgassunk kicsit ez amit leirok a mave. Nemzetkozire
Per vagon=pv
Mérlegelési dij 35€pv
Határ kozremukodesi dij 20€pv
Utkozbeni mintavetelezes 25€pv
Vagonok zárása 0,4-2,8 €
+2%BEVALLASI DIJ AZ ARUBOL
+RAKOMANY IGAZITAS 17€ ORA/FŐ
Ez a kötelező. Ebből 27% az államé a maradék a mave. A lemondási dij 330-560€.
És erre jöhet meg takarítás fertotlenites karbantartás egyebek. Nem rossz pénz és ez csak hogy áthalad rajtunk a szerelvény nem rak le nallunk semmit és nem is vesz fel mert az rakodas plusz 30€ az új utiokmany stb...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

karpatalja

Well-Known Member
2015. március 10.
3 322
3 315
113
Hogy fogalmazzam meg tömörebben, ha az oktatás ott hiányos volt, vagy nem azt tanulták, amiből ma jól meg tudnának élni? Vagy éppen erősen feldúsult köreikben a munkától elzárkózó, azt csak kifejezés szintjén ismerő elemek aránya!

Csak egy térkép, hogy mennyire értelmetlen agyondotálni az elmaradott térségket:
MVH_2.jpg

Pont a százötvenes vonal mentén iszonyú pénzeket pazaroltunk eddig is a semmire, mert eredménye az nincs az ide írók szerint, ők újabb hétszázmilliárdot követelnek azoktól, akik megdolgoznak érte!
Ebből a támogatásból most vedd ki azt a pénzt, amit a gyümölcsösök és a szőlők kivágására adtak!
 

karpatalja

Well-Known Member
2015. március 10.
3 322
3 315
113
Ráadásúl ez is csusztatás! Mert a Támogatás az terület alapú, a térkép pedig /fő mutatja az eloszlást. Ez csak azt bizonyitja, h a terség ritkábban lakott, mint más terület.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and lgabo