• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 444
34 395
113
Kalocsa 16ezer szarnyvonal csatlakozas
Kiskunhalas 29ezer fovonal
Kiskőrös 15 ezer fovonal
Kiskunmajsa 11 ezer szarnyvonal csatlakozás
Janoshalma 10 ezer szarnyvonal csatlakozás
Baja 38 ezer szarnyvonal csatlakozas
Dél bács kis kun főbb városai majd 120 ezer ember csak a városokba... és ezekre se autopalya se gyorsforgalmi ut nem jut miert baj hogy a régi vasut felújítást kap...
 

krokomach

Well-Known Member
2010. április 27.
10 729
11 461
113
Rengeteg kapacitás és pénz,Kína azt most ráönti ahová csak tudja. Afrika, Európa, Fülöp-szigetek... Addig nincs baj, amíg Kína nem épít nálunk is fizetségként, és/vagy 30 év hitelre ingyen komplett több százezres városokat infrastruktúrával együtt (Afrika) De lehet hogy Ukrajna még annak is örülne, mert stabilitást jelentene a számukra egy Kínai enklávé (a végén úgy is az lesz Afrikában az üres városokkal) Kína most összeköti a hasznosat a kellemessel és a muszájjal, azt tudjuk.
Azért kínai haditechnika leeshetne nálunk félúton..
 

plushun

Well-Known Member
2014. augusztus 26.
6 496
18 048
113
A felcsuti példát azért hoztam mert Orbán láthatóan képes belemenni olyan vasúti projektekbe ami indokolatlan és nem nyereséges. Azért aggódom, hogy nehogy ilyen legyen ez is mert ez sokkal nagyobb volumenű. Nehogy az legyen, hogy ez igazából csak a kivitelezőknek érdeke mert nekik óriási üzlet lesz az biztos és kibulizzák a projektet a döntéshozóknak kiosztott pénzekkel aztán mehet. Mert ha kész és a kivitelező megkapta a pénzét őket már nem fogja érdekelni, hogy van-e rajta forgalom.
Ezért lenne jó látni, hogy ez tényleg egy nagy forgalmú és jövedelmező selyemút része lesz-e, vagy csak egy hiperszuper Budapest-Belgrád vonal amit tulajdonképp a jelenlegi infrastruktúra is ki tud szolgálni.

Felesleges emiatt aggódnod, mert úgyis a haverok fogják kapni. Ha nem is teljes egészében, de egy részét biztosan. Az EU-s pénzeknél ez megy kivétel nélkül. Miért lenne ez alól kivétel a kínai lóvé? A közbesz kiírást a NIF fogja csinálni, ott meg ki van adva, hogy kinek kell nyernie.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 449
27 726
113
Ember a dél bacskiskun megyei régióba nincs autopalya se normális vasut sőt autopalya is csak kecskemetnel gyorsforgalmiutak is hiányoznak. Miért ne lehetne e ennek a régiónak is fejlődés. A 3 varos amit felsoroltam nem olyan kis városok...

Három jelentéktelen papíron város van ott, ahol az olajszőkítés óta nem láttak ipart. Ne hülyéskedjünk már! Ráadásul az M6-os autópálya és az M5-ös autópálya elérhető közelségben van az összeshez olyan utakon, amelyek még településeken se haladnak át, mert nincsenek települések a pusztában. A homokon és mocsárban nem lesz soha semmi más, csak homok és mocsár. Az egyetlen valamirevaló település ami itt kialakult az Kecskemét és az is csak azért, mert félúton van Pest és Szeged között.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 444
34 395
113
Az m6 igen komoly közel van ott nincs teherszállítás m9 majd m6 joparfalun atmesz m5osre mire eljztsz szintén 3-4 km enkent egy 1000 1500 as falu puszta halom stb. .. miert nincs ipar mert nincs infrastruktura ez a beruhazas pont infrastrukturat jelentene tehat ipari lehetosegeket.
Ez a régió jobban el van hanyagolva mint bazd megye... ha nem épül meg ez a vasut egy a utopajat kellene építenünk 3-4 gyorsforgalmi úttal...
Mert nincs e nélkül fejlődés sincs
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 444
34 395
113
Kiskunhalas igen is varos ahogy kalocsa is az kiskoros is de meg kecel is... nevettem miert probléma hogy egyelhanyagolt regioba valami fejlesztés tortenik
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 449
27 726
113
De nem is lesz, mert ez a semmi közepe. Kecskeméten van az ipar meg Szegeden, mert az a fejlődési tengely közepe. A semmi közepén minden befektetett pénz elpazarolt, mert semmilyen adottság nincs a fejlődésre. Se az emberanyag nem képzett, se semmi. A büdös életben ott semmi nem lesz. Néhány buldózert kell küldeni oda, elősegítendő a lakosság elvándorlását a semmiből.
 

omae

Well-Known Member
2015. július 13.
1 690
2 303
113
Az ipar oda megy ahol van infrastruktúra. Nem lehet csak néhány régióra összpontosítani, mert akkor más helyekről elvándorol a munkaerő és még jobban leépül az amúgy is elhanyagolt régió.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 444
34 395
113
Egy f vagy. Buldozer... kalocsa előbb volt varos mint szeged Asztrik rémlik meg a korona... árpád nyári szallasterulete... van itt képzett ember van itt is főiskola egy tucat a gimnáziumi oktatás se elmaradott... azt se tudod miről beszélsz... nincs egyetem na bumm az ország megyei nek nagyreszebe nincs sőt jobb ha úgy fogalmazok nagyon kevés megye rendelkezik egyetemmel egy kezemen megszamolhato hány megye is...
 

csibeszke

Well-Known Member
2015. február 12.
1 737
3 875
113
De nem is lesz, mert ez a semmi közepe. Kecskeméten van az ipar meg Szegeden, mert az a fejlődési tengely közepe. A semmi közepén minden befektetett pénz elpazarolt, mert semmilyen adottság nincs a fejlődésre. Se az emberanyag nem képzett, se semmi. A büdös életben ott semmi nem lesz. Néhány buldózert kell küldeni oda, elősegítendő a lakosság elvándorlását a semmiből.
Ezzel a szemlélettel csak Budapest kell, oszt joccakát.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 449
27 726
113
Ezzel a szemlélettel csak Budapest kell, oszt joccakát.

Meg az ország fele az Észak-nyugat Dunántúltól Budapesten át Szegedig. Tudomásul kell venni, hogy a fejlettlen területek általában a fejlődési trendektől (a globális kereskedelem erővonalai) való távolság és a helyi lakosság silány minősége miatt fejlettlenek. Nincs érdemi remény a fejlesztésükre, viszont a fejlesztési pénzeknek a fejlettlen területekre irányításával a fejlett területek borítékolható fejlődését is vissza lehet fogni.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 449
27 726
113
Egy f vagy. Buldozer... kalocsa előbb volt varos mint szeged Asztrik rémlik meg a korona... árpád nyári szallasterulete... van itt képzett ember van itt is főiskola egy tucat a gimnáziumi oktatás se elmaradott... azt se tudod miről beszélsz... nincs egyetem na bumm az ország megyei nek nagyreszebe nincs sőt jobb ha úgy fogalmazok nagyon kevés megye rendelkezik egyetemmel egy kezemen megszamolhato hány megye is...

Kalocsára a tatárjárás után már az érseket is úgy kellett visszakényszeríteni, mert át akarta enni a puszta közepéről a székhelyét Bács mezővárosába. A helyzet azóta se változott érdemben.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 444
34 395
113
Igen akkor látogass el kalocsara és nézd meg. De ajánlom kard be a környékét mert elég surunlakott kis falvak és pusztak zazszamra 4-5 km enkent bármerre messz. Nem tanulatlanok vagy sötétkék. Igen a mezőgazdaság és a feldolgozó ipar a huzoagazat de kkv is van bőven egyedül ami hiányzik az az óriáscég leányvállalatai ez meg pont hogy az infrastruktura hiányának köszönhető. Ezen a kornyeken. Ha lessz infrastruktura lessz befektetés ha van befektetés van nagyobb beruhazas ha van nagyobb beruhazas csökken a munkanélküliség nolnek a fizetések amire új kkvk nyílnak és fejlődik a regio közel 200 000 ember akinek az életére jelentős kihatással lessz ez a vasutfejlesztes. Meg mindig nem értem hogy ebbe mi a probléma... máshová autópályák és fyorsforgalmi utak hálózata épül ugyan ezért itt mert baj hogy vasut. Vagy hogy egyáltalán épül valami. Miért baj ez?
 

csibeszke

Well-Known Member
2015. február 12.
1 737
3 875
113
Meg az ország fele az Észak-nyugat Dunántúltól Budapesten át Szegedig. Tudomásul kell venni, hogy a fejlettlen területek általában a fejlődési trendektől (a globális kereskedelem erővonalai) való távolság és a helyi lakosság silány minősége miatt fejlettlenek. Nincs érdemi remény a fejlesztésükre, viszont a fejlesztési pénzeknek a fejlettlen területekre irányításával a fejlett területek borítékolható fejlődését is vissza lehet fogni.
Csak ne kivételezz egyetlen régióval sem. Pusztuljon mind. Maradjon csak a két legnagyobb város Bp. és Debrecen. Hopsz Debrecen nem lehet , hisz már buldózerre ítélted a silány minősége miatt.
 

omae

Well-Known Member
2015. július 13.
1 690
2 303
113
Meg az ország fele az Észak-nyugat Dunántúltól Budapesten át Szegedig. Tudomásul kell venni, hogy a fejlettlen területek általában a fejlődési trendektől (a globális kereskedelem erővonalai) való távolság és a helyi lakosság silány minősége miatt fejlettlenek. Nincs érdemi remény a fejlesztésükre, viszont a fejlesztési pénzeknek a fejlettlen területekre irányításával a fejlett területek borítékolható fejlődését is vissza lehet fogni.

Ember, a te érdemi fejlesztésed tűnik reménytelennek.
 

csibeszke

Well-Known Member
2015. február 12.
1 737
3 875
113
Egyébként pont az a baj, hogy a pesti vízfejűek mindig elkaszálják az ország régióinak összekapcsolását Bp. kihagyásával , mert akkor csökkenne a főváros megkerülhetetlensége. A főváros elemi érdeke, hogy megmaradjon a közlekedés és áruszállítás sugaras elrendezése, pedig az ország gazdasága sokkal jobban járna a sugaras-körgyűrűs kialakítással.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 444
34 395
113
Janoshalma kis varos 10e fő szarnyvonallal kapcsolódna ik a bp blgd vasutvonalhoz felújításra kerül. Miért lényeg? Magyarország egyetlen magyar traktorgyara üzemel ebbe a homokos mocsaras varoskaba. Aki a szarnyvonal elhasznalodasa miatt szinte csak közúton kénytelen a traktorait szállítani és a nyersanyagot hozatni. Na ez az egyetlen traktorgyaruknsk hasznos hogy megépül a vonal. Egy kiragadott pl csak mert műszaki azért ezt hoztam fel
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 449
27 726
113
Egyébként pont az a baj, hogy a pesti vízfejűek mindig elkaszálják az ország régióinak összekapcsolását Bp. kihagyásával , mert akkor csökkenne a főváros megkerülhetetlensége. A főváros elemi érdeke, hogy megmaradjon a közlekedés és áruszállítás sugaras elrendezése, pedig az ország gazdasága sokkal jobban járna a sugaras-körgyűrűs kialakítással.

A főváros azért megkerülhetetlen mert ez az egyetlen civilizált regionális központnak alkalmas város Bécstől keletre. Másfél-kétmillió lakos alatt nincs regionális központ, ahova települhetnének a cégközpontok, a szolgáltató szektor java, anélkül pedig nincs gazdasági élet. Budapest nélkül egész Magyarország éhezne.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 449
27 726
113
Igen akkor látogass el kalocsara és nézd meg. De ajánlom kard be a környékét mert elég surunlakott kis falvak és pusztak zazszamra 4-5 km enkent bármerre messz. Nem tanulatlanok vagy sötétkék. Igen a mezőgazdaság és a feldolgozó ipar a huzoagazat de kkv is van bőven egyedül ami hiányzik az az óriáscég leányvállalatai ez meg pont hogy az infrastruktura hiányának köszönhető. Ezen a kornyeken. Ha lessz infrastruktura lessz befektetés ha van befektetés van nagyobb beruhazas ha van nagyobb beruhazas csökken a munkanélküliség nolnek a fizetések amire új kkvk nyílnak és fejlődik a regio közel 200 000 ember akinek az életére jelentős kihatással lessz ez a vasutfejlesztes. Meg mindig nem értem hogy ebbe mi a probléma... máshová autópályák és fyorsforgalmi utak hálózata épül ugyan ezért itt mert baj hogy vasut. Vagy hogy egyáltalán épül valami. Miért baj ez?

Kalocsának tökéletes infrastruktúrája van. A jó minőségű 51-es főúton át húsz perc alatt érhető onnan az M6-os autópálya és most kap egy Dunahidat is, amivel egy öt perc alá szorul.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 444
34 395
113
Igen lessz duna híd de ez csak kalocsa az 51 és athuzas személyautóval oké de teherautokkal nagyon nem... a hatost tudod hogy ered el kalocsarol vagy kompal atmesz paksra és komlói fele sokat autozol vágy atverekeded magad pakson a rendorlampakon... nincs közel és a komp is óránként megy áruszállítás kilove vagy mész az m9 fele dunapataj kisfogto dusnok majd ezeken mész át köztük jópár kanyar m9 m6 durván 25 km 80al mert szar az ut... északra föld várnak inkább nem is írom... áruszállítás céljából ez nem út