• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
20-25 év alatt megterul de nem csak ez 50-60% os kihasználtság mellett. Es meg mielott belekotnel 20 nap zéró forgalom mellett. Amúgy a 70-80% os kihasználtság évi 5-10nap allassal realis.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Ha meg is áll az országba jönnek a varakozasi dijak.
Egy vagany 240€ +mozdonyonkent 110€\óra és kocsinkent 1,5€\óra. Ez ha csak épp pirosat kap (ez előre be van tervezve alt) is fizetni kell kvázi parkolojegy
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
A sínek elhasznalodasa kiszámítható ha nagyobb a forgalom nagyobb a kopas de a profit is... a kovetkezo nagy felujitasig jelenlegi árfolyamon 200 milliárd profitot fog termelni ami felújítás ha bővítéssel nem párosul olyan 100-150 milliárdra tehető. Tehát a valódi profit 50-100 milliárd felújítási időközönként. Ha miniden szerelvény csak áthalad rajtunk és nem áll meg karbantartasra mosasra egyebek vagy hoz árut hozzánk. De ez lehetetlen 10% pesszimista esetben is megáll pirosnal hoz arut vagy javítják. Így a pesszimista profit pesszimista 10%al tovább nol. 55-110 milliárd ft ra .felújítási költség elifinanszirozasaval. És erre jön meg ra a régióra gyakorolt hatása. Optimista helyzetben 70-150 milliárd profitot termel majd csak a vasúti paly 16-18 év alatt amire szintén rájön a regionális delylodes profitja. A profitokon osztozik az állami üzemeltető és az állam egyik zsebéből a másikba ezért nem vontam adót a vegosszegbol.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Az időszakos karbantartást az uzemanyagba épített adó és a kopasidij szintén adó bőven fedezi.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Arról nem is beszélve hogy az építési és felújítási dijak negyede kapásból az államkasszába landol ami negyedet ha jól kezelnek a hasznabol kiaiaknak fizetett alacsony kamat kitermelheto majdhogynem teljesen... vagy épp. Befektetés függő.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 920
73 011
113
3_1.jpg

http://www.pageobudapest.hu/materials/file/53
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Az lenne igazán jó, ha Ukrajnában kitörne a béke, mert akkor ukránokon és oroszokon keresztül el lehet jutni a Kaukázusba és Közép-Ázsiában. Lehet Európa-Kína útvonalon olcsóbb a tengeri szállítás, viszont ezekbe a régiókba a vasút a legelőnyösebb.
Pireuszon keresztül meg mehet az árú Afrikába.
 
T

Törölt tag 1526

Guest
Én láttam már sok térképet erről a selyemútról, de nem sok volt köztük ami hasonlított egymásra. Úgy tűnik mintha ez nem egy kiforrott koncepció lenne még hanem csak ötletelgetés. Kínától nyugatra mindenhol házalnak vele és talán azt várják, hogy ha elég sok kikötőt, vasútvonalat, kereskedelmi állomást be tudnak vonni akkor az majd összeáll egy rendszerré.
 
T

Törölt tag 1526

Guest
Ukrajnában most tartanak selyemutas fórumot, ott olyan szépeket mondanak, hogy Ukrajna nélkül elképzelhetetlen a selyemút meg hogy szabad kereskedelmi egyezményt akarnak kötni, húzogatják a mézesmadzagot de mintha még nem lenne pontos koncepciójuk. Nálunk a Budapest-Belgrád vasútvonallal házalnak de ezen se látszik még, hogy ez milyen rendszerbe illene bele.

Nekem úgy tűnik, hogy nem egy konkrét útvonal tervét próbálják kivitelezni hanem mindenhol próbálnak mindenféle projekteket beindítani és azt várják ha összegyűlik egy kritikus tömeg akkor az összeáll egy hálózattá.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Ez nem egy útvonalat jelent, hanem rengeteget. Gondolom egyik oka, hogy egy érintett állam se érezze, hogy mellőzve van. Másodsorba azt se gondolja magáról, hogy kiemelt jelentősége lenne és egyszer valamikor ezt zsarolásra használhassa.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and karpatalja

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 739
12 273
113
Úgy látom, sok keveredés van itt a fejekben, illetve van, akinek egyáltalán nem értem a mondandóját... :D
A kínais hitel eddig úgy tűnik, hogy a 150-es, kelebiai vasútvonalat érinti. Ez eddig is elsősorban teher célt szolgált.
Nézzétek meg a mellékelt térképet, nagyon gondosan elkerül mindenféle települést. :D
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/df/Budapest–Kelebia-vasútvonal.svg
Sokáig szó volt a 140-es vonalról is, hogy azt újítanák föl, lévén a 140-es még szarabb állapotban van talán, és több várost is érint, valamint elmegy a ferihegyi reptér mellett. Ebben az időben még 200-as pályáról beszéltek, nem tudom, most éppen ki miről.
Tehervonattal viszont, úgy tervezik, hogy max. 750m-es vonatokra lesz engedélyezve, még 160-al sem okos dolog menni, nemhogy 200-al, mert a büdös életben nem áll meg, de legalább gyötri a pályát nagyon. Amúgy meg lehet fejet vakarni, hogy akkor most lesz egy 200-as pálya a 140-esen, akkor a tehervonatokat fogják itt-ott félreállítani, hogy az IC elhúzhasson, ami amúgy megállna tán még Lajosmizsén is, vagy lesz ugyan 200-as pálya, de a tehervonatok miatt 100-120 km/óránál gyorsabban a személyszállítás sem fog menni, hogy ne érje utol. harmadik opció a 140-esen, hogy itt-ott harmadik vágányt építenek, esetleg végig. Értelemszerűen minél többet, annál drágább. Vonatbefolyásolónak is ETCS II kell ehhez a sebességhez, kördülőállomány meg nuku. Vannak helyek, ahol tán még 40-es lassújelek is vannak...
Emellett van az, hogy inkább a 150-es, kelebiai vonal kapja a kínai pénzt, és azt újítják fel, de azt is tök fölösleges 160-ra, simán elég a 120, hogy ne három faluval előbb kelljen fékezni.
Ezen kb. zavartalanul mehetne a teher éjjel-nappal. amúgy szinte végig kétvágányúsítani kéne. Budapesten már elkezdhették volna, Soroksár környékén ki is tisztítottá a helyét, de most az olimpiás marhaság, illetve, hogy mi lenne, ha behúznák valahol Pestersébeten keresztül Ferihegyre idea miatt az is egy, de inkább két évet csúszik, pedig amúgy a Kunszentmiklósig meglenne a két vágány, már az nagyot dobna a menetrendeken. Egyébként meg, ha a 150-es kapja a felújítást, akkor a 140-es valószínűleg várhatja továbbra is.
Uff.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 920
73 011
113
Az eleje meg a vége biztos. A Berlin-Párizs-London háromszög és a kínai Peking, vagy a tengerparti városaik. Nagyjából az eddig is évszázadokon, évezredeken át jól bejáratódott útvonalakon fog futni, emellett célszerű a nagyobb városokat, fővárosokat felfűzni rá hiszen azok területi elosztó központok is egyben. Nyugatról a Közel Keletre húzódó hagyományos szárazföldi út rajtunk vezet át, már a keresztesek is ezen vonultak mikor nem hajóval mentek. A közelben Isztambul,Moszkva,Róma nem fog lemaradni róla.Akár tengeri,akár szárazföldi útvonalon de rajta lesznek. Mi a Berlin-Isztambul szakaszba beleférünk. A másik a Berlin -Moszkva szintén adott. A harmadik a Berlin/Párizs-Róma, itt a kikötők délen Nápoly,Brindisi,Bari lehetnek a hajóknak amik átkelnek a Szuezi csatornán.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Az igazán nagy újítás, hogy belefoglalták Afrikát is. Ott is hatalmas infrastrukturális fejlesztések zajlanak.
Viszont volt régebben hír Madrid és valamilyen nyugat-kínai nagyváros közti vasútjáratról.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 920
73 011
113
Az igazán nagy újítás, hogy belefoglalták Afrikát is. Ott is hatalmas infrastrukturális fejlesztések zajlanak.
Viszont volt régebben hír Madrid és valamilyen nyugat-kínai nagyváros közti vasútjáratról.
Gondolom az afrikai kínai gyarmatokat. Onnét is és oda is szállítani kell.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Ok, de oda Magyarország is szállíthat. Budapest-Belgrád vasútvonal a Pireuszi kikötő megvétele óta értékelődött fel. Onnan hajóval néhány nap Kelet-Afrika. Ha kiépülnek/kibővülnek a kikötők és a vasútvonalak, akkor a magyar áruk is könnyebben eljuthatnak a régióba.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and karpatalja

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
De nem is lesz, mert ez a semmi közepe. Kecskeméten van az ipar meg Szegeden, mert az a fejlődési tengely közepe. A semmi közepén minden befektetett pénz elpazarolt, mert semmilyen adottság nincs a fejlődésre. Se az emberanyag nem képzett, se semmi. A büdös életben ott semmi nem lesz. Néhány buldózert kell küldeni oda, elősegítendő a lakosság elvándorlását a semmiből.
Attól tartok, inkább a te lakásodhoz kellene bulldózert küldeni, hogy "önként" elvándorolj valami olyan helyre, ahol osztanak némi emberi együttérzést is...
Te egy olyan környékről beszélsz ilyen felsőbbrendű übermentsch módjára, ahol sok embernek annyi pénze sincs a sz.. fizetések miatt hogy 30-40km-re elmenjen jobb munkahelyet keresni (ha egyáltalán lenne ilyen), és ezek alól akarod te a házat eldózeroltatni?!! És még te haragszol a nácikra meg a kommunistákra, hát mitől képzeled te magadat azoknál jobbnak....
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 075
113
Attól tartok, inkább a te lakásodhoz kellene bulldózert küldeni, hogy "önként" elvándorolj valami olyan helyre, ahol osztanak némi emberi együttérzést is...
Te egy olyan környékről beszélsz ilyen felsőbbrendű übermentsch módjára, ahol sok embernek annyi pénze sincs a sz.. fizetések miatt hogy 30-40km-re elmenjen jobb munkahelyet keresni (ha egyáltalán lenne ilyen), és ezek alól akarod te a házat eldózeroltatni?!! És még te haragszol a nácikra meg a kommunistákra, hát mitől képzeled te magadat azoknál jobbnak....

Jól elvitatkozol magaddal?
 

tioman

New Member
2016. november 12.
28
21
3
http://www.scmp.com/news/china/arti...requires-members-resurrect-maoist-term-signal

Az egyre jobban terjedo maoista kulsosegek jegyeben, a KKP legujabb iranymutatasa szerint a parttagoknak egymast ismet elvtarsnak kell szolitaniuk, ami az utobbi evtizedekben elegge kikopott a hasznalatbol.

A gond az, ma az elvtars, a "tongzhi" szonak van egy masodlagos jelentese, ami egyre inkabb elsodleges lesz, megpedig az, hogy homoszexualis.