• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 842
31 975
113
Szerintem a 300 nem ilyen, igaz még nem mentem annyival, de ha ignyesen összehegesztik a sineket akkor más vonat is simán kell guruljon állandó sebesség mellett.
 
  • Tetszik
Reactions: vendég3

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
Igen, gondolom ez a lényeg, hogy igényesen vannak összehegesztve a sinek. Viszont azt nem értem, hogy összehegesztett sinek esetében hogyan küszöbölik ki a hőingadozás következtében fellépő alakváltozásokat?
 

32karakter

Well-Known Member
2011. február 21.
1 584
3 347
113

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
Kicsit elkeztem számolni. Ha ugyebár 300 megy a vonat óránként, akkor egy perc alatt 5 kilómétert tesz meg. Tehát a fenti videó majdnem 10 perce alatt közel 50 kilómétert tett meg.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
Az se rossz :D de az avg is széria vonat olaszoknak gyártották öket , ott már szeli is a roma-nápoly vonalat egy jo pár db, amúgy most a 620at tervezik meg dönteni

Ok, hogy szria vonat volt, de úgy értettem, hogy nem voltak benne ülések, meg ilyenek. Miután felállították vele a rekodrott ment is vissza a gyárba, hogy befejezzék. Vele ellentétben a kínai vonat egy befejezett szerelvény volt, ami másnap végezhette is a munkáját.
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 816
2 598
113
Hézagnélküli pályába (általában aluminium thermitel hegesztenek , mi is) a sint huzo eröket a felépitményre ható erők kiegyenlitik vannak lélegző szakaszok ahol ki lehet engedni a tulzott feszültséget
Hejj, számoltam én is hegesztési hézagot éjszakai vágányzárban, nem egyszer, nem kétszer. Egyik kedvenc vasúti szakszavam a "hidraulikus dudorletoló" :D Ja meg a sínfeszítés is egy jó dolog. Csak a segged ne fagyjon be! :D
Bocs az off-ért!
 
  • Tetszik
Reactions: Mackensen

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
Ezt mindig is egy általános topiknak szántam amibe minden Kínához kapcsolódó téma jöhet. Nem annyira pörgős, hogy megérje szétaprózni több részre.
 

talpfafogó

Member
2017. március 14.
39
16
8
Hejj, számoltam én is hegesztési hézagot éjszakai vágányzárban, nem egyszer, nem kétszer. Egyik kedvenc vasúti szakszavam a "hidraulikus dudorletoló" :D Ja meg a sínfeszítés is egy jó dolog. Csak a segged ne fagyjon be! :D
Bocs az off-ért!

Igen ezt a részét nevezik cigány munkának de ezt is meg kell csinálni :D
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75

32karakter

Well-Known Member
2011. február 21.
1 584
3 347
113
Ok, hogy szria vonat volt, de úgy értettem, hogy nem voltak benne ülések, meg ilyenek. Miután felállították vele a rekodrott ment is vissza a gyárba, hogy befejezzék. Vele ellentétben a kínai vonat egy befejezett szerelvény volt, ami másnap végezhette is a munkáját.

Mondanám azt, hogy lényegtelen. Rekord, kicsit pöcsméregetés, ugyanakkor határfeszegetés. Kérdés, hogy valósul meg ezeknek következtében a tényleges közlekedésben.

Hozzáteszem, maga a koncepció úgy kb világszerte erősen fejlődik - kivétel az USA, de ki tudja, mi lesz még ott is?
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
Kérdés, hogy valósul meg ezeknek következtében a tényleges közlekedésben.

Kínában kb 10 éve fogtak bele a gyúrsvasutak építésébe és ez alatt az idő alatt világelsők lettek 22000 kilométerrel. A terv az, hogy 2025-re elérik a 38 000 kilométert.
https://en.wikipedia.org/wiki/High-speed_rail_in_China
Itt egy térkép is:
Rail_map_of_China.svg
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 842
31 975
113