[BIZTPOL] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 642
97 915
113
Minél jobban be akarja betonozni egy kormány a hatalmát, egy új kormány annál durvább eszközökkel lesz kénytelen azt lerombolni. Ha nem ezt teszi, akkor béna kacsa lesz, és gyorsan megbukik. Ez nem jó az országnak, de az új kormánynak nem lesz sok választási lehetősége.

Most éppen egy párhuzamos állam kiépítése folyik az állami vagyon alapítványokba történő kiszervezésével. Az új kormány vagy elfogadja hogy egy csomó kérdésben nincs döntési joga, csak adnia kell a pénzt, vagy a jogállamot romboló módszerekkel visszaszerzi az irányítást.
Ezt hívják egyetemi autonómiának. Ami mkinek csak akkor szimpatikus, ha az egyetem vezetése a mindenkori kormánnyal egy követ fúj. Ugyanígy van a Jegybanki függetlenség esetén.

Kieg.
Jelen helyzetben a jövő kormányai az egyetemeket pénzzel sem zsarolhatják, ezért kaptak a kuratóriumok olyan állami vagyont, amiből gazdálkodhatnak. Nem lesznek a kormányok költségvetési pénzeire rászorulva. Ezért is van pánik ellenoldalon.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 612
37 003
113
Ez szerintem kicsit összetettebb.De ami azt illeti,nem nagyon izgat Soros lelki élete,se a fia ferdesége.Az izgassa a Szájert.
Migráció kérdése sem egy egyszerű ügy.Önmagában a migráció egy természetes folyamat.Mi is úgy vándoroltunk be ide,a KM-be.500 éve meg nem is ismerték még a zárt határ fogalmát.És Európán belül is hatalmas migráció van.
Különben engem ez az egész a Romai Birodalom összeomlására emlékeztet.Róma Bukása 2.0

Napjainkban azt láthatjuk, hogy a válság megoldását a globális kormányzás bevezetésében látják egyes befolyásos csoportok, de ez nem új, hanem régi elképzelése a progresszív utópistáknak. Egy ilyen globális birodalom természetesen nem lehet demokrácia, tehát nem is lesz az, max. annyira, mint a Szovjetunió volt. A Szovjetunió alkotmánya is biztosított minden jogot, a szólás- és sajtószabadságot, a gyülekezési szabadságot és így tovább, rendszeresen megtartották a választásokat. A legfelsőtől a legalsóbb szintig kollektív választott testületek kezében volt a hatalom, természetesen a nép felhatalmazásával. Mármint papíron. Persze kimondták azt is a tudományos marxizmusnak nevezett mambo-dzsambóban, hogy ez a "népi" demokrácia egyben diktatúra is, a "proletariátus diktatúrája", és hogy "demokratikus centralizmus" van, vagyis a gyakorlatban a centrum, a Párt Központi Bizottsága, illetve annak távollétében a legszűkebb élcsapat (Политбюро ЦК КПСС) dönt minden kérdésben, és jelöli ki az irányt. Természetesen a valóságban még ez sem volt igaz, Sztálin vagy Brezsnyev idején a Politburo ülései is szinte mindig formalitások voltak.
A Szovjetunió népei természetesen teljes körű autonómiát élveztek, "szövetségbe forrt szabad köztársaságokban" (Союз нерушимый республик свободных) éltek, minden nemzetiség szabadon kiteljesedhetett kulturálisan, használhatta saját nyelvét az óvodától az egyetemig stb. Valóságos földi utópia volt ez, nem véletlenül kábította el a nyugati értelmiség jelentős részét sokáig.
Nos, a globalista birodalom intézményrendszerét is már régen felállították, az ENSZ-t és az Európai Uniót is eleve ilyennek szánták. Már csak meg kell őket tölteni az eredetileg is eltervezett tartalommal. Természetesen egy birodalom nem működhet vallás nélkül (ez volt a Szovjetunióban a marxizmus-leninizmus, ami problémás, de úgy tűnik megtalálták a megfelelő jelöltet, bár nincs neve, illetve sok neve van, antirasszizmus, antifasizmus, zöld eszme stb. de kooptálják a keresztény egyházakat is, a jelenlegi, ki tudja hogyan hatalomba segített pápa is besimul ebbe a sorba. A nyugati "fővonali" protestáns egyházak (amerikai, brit, német, skandináv) pedig már régóta megtették. Nevezhetjük ezt a vallást "our values"-nak is, a szokásos politikusi szófordulatot kifigurázva.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 662
17 127
113
Ezt hívják egyetemi autonómiának. Ami mkinek csak akkor szimpatikus, ha az egyetem vezetése a mindenkori kormánnyal egy követ fúj. Ugyanígy van a Jegybanki függetlenség esetén.

Kieg.
Jelen helyzetben a jövő kormányai az egyetemeket pénzzel sem zsarolhatják, ezért kaptak a kuratóriumok olyan állami vagyont, amiből gazdálkodhatnak. Nem lesznek a kormányok költségvetési pénzeire rászorulva. Ezért is van pánik ellenoldalon.
Ez egy jó érv is lehetne az átalakítás mellett.
Én nem látom át az oktatáspolitika/egyetemvezetést annyira, hogy lobogtassam az álláspontom, csak azt látom, hogy megint érdemi egyeztetések nélkül, nyomják át az egészet, ahogy azt tették az egészségügyi dolgozokkal, és sok más esetben.
És ők a Nemzeti Konzultációk pártja.
 
  • Tetszik
Reactions: Negan

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 770
34 573
113
Érdekes gondolat.
Én a gyengülő demokráciákról, az erősödő kétpólusú szélsőségekről, a jogállam lassú lerombolásáról a kezdeti Weimarizáció szokot eszembe jutni..
Szerintem a mi konkrét esetünk az weimarizáció.De európai,vagy inkább ny e-i szinten engem inkább Róma bukására emlékeztet.
Persze azért ez egy nagyondurva hasonlat.
Napjainkban azt láthatjuk, hogy a válság megoldását a globális kormányzás bevezetésében látják egyes befolyásos csoportok, de ez nem új, hanem régi elképzelése a progresszív utópistáknak. Egy ilyen globális birodalom természetesen nem lehet demokrácia, tehát nem is lesz az, max. annyira, mint a Szovjetunió volt. A Szovjetunió alkotmánya is biztosított minden jogot, a szólás- és sajtószabadságot, a gyülekezési szabadságot és így tovább, rendszeresen megtartották a választásokat. A legfelsőtől a legalsóbb szintig kollektív választott testületek kezében volt a hatalom, természetesen a nép felhatalmazásával. Mármint papíron. Persze kimondták azt is a tudományos marxizmusnak nevezett mambo-dzsambóban, hogy ez a "népi" demokrácia egyben diktatúra is, a "proletariátus diktatúrája", és hogy "demokratikus centralizmus" van, vagyis a gyakorlatban a centrum, a Párt Központi Bizottsága, illetve annak távollétében a legszűkebb élcsapat (Политбюро ЦК КПСС) dönt minden kérdésben, és jelöli ki az irányt. Természetesen a valóságban még ez sem volt igaz, Sztálin vagy Brezsnyev idején a Politburo ülései is szinte mindig formalitások voltak.
A Szovjetunió népei természetesen teljes körű autonómiát élveztek, "szövetségbe forrt szabad köztársaságokban" (Союз нерушимый республик свободных) éltek, minden nemzetiség szabadon kiteljesedhetett kulturálisan, használhatta saját nyelvét az óvodától az egyetemig stb. Valóságos földi utópia volt ez, nem véletlenül kábította el a nyugati értelmiség jelentős részét sokáig.
Nos, a globalista birodalom intézményrendszerét is már régen felállították, az ENSZ-t és az Európai Uniót is eleve ilyennek szánták. Már csak meg kell őket tölteni az eredetileg is eltervezett tartalommal. Természetesen egy birodalom nem működhet vallás nélkül (ez volt a Szovjetunióban a marxizmus-leninizmus, ami problémás, de úgy tűnik megtalálták a megfelelő jelöltet, bár nincs neve, illetve sok neve van, antirasszizmus, antifasizmus, zöld eszme stb. de kooptálják a keresztény egyházakat is, a jelenlegi, ki tudja hogyan hatalomba segített pápa is besimul ebbe a sorba. A nyugati "fővonali" protestáns egyházak (amerikai, brit, német, skandináv) pedig már régóta megtették. Nevezhetjük ezt a vallást "our values"-nak is, a szokásos politikusi szófordulatot kifigurázva.
Szerintem a NER hatalmi rendszere pont olyan,mint a Szu-é volt.
Unio és unio között azért hatalmas különbség van.1867 után az OMM is egyfajta unio volt,és az egyik legproduktivabb fejlódési szakaszát hozta Mo-nak.A jelző mögötti tartalom különbbsége ég és föld is lehet.
Szerintem az EU legfőbb gondja pont az,hogy valójában nem unio.Mégcsak nem is állam.A jelenlegi katyvaszos holtpontrol elmozdulás szerintem pont a valódi uniová vállás lehetne.Persze nem a Szu mintájára,hanem inkább az OMM mintájára.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 612
37 003
113
komment alóla:
naebneerG szerint:
2021.05.23 - 19:42
A kínai oktatási piac óriási, de pl. csak gyári angol anyanyelvűek oktathatnak azokon a business school-okban, amelyeket én ismerek abban a tartományban, ahová rendszeresen járok. Ez a szűkítés és az óriási angoltudás hiány szembeszökően visszafogja a kínai fejlődést. Ha felépül kínai hitelből egy X ezer diákot angolul képző egyetem, ahová már a középgazdag kínai is simán elküldi az egy szem gyermekét, még ha nem is ő a legélesebb kés a fiókban, Kínának tiszta haszon. Mo. metszet, itt oktathat profi litván vagy portugál oktató, EU-n belül, a maga nem gyári akcentusával, de világszintű szaktudásával, óriási fizetésért, a kínai hallgató az EU-n belül él éveken keresztül, de nem a drágább felén, minőségi oktatást kap, utána hazamegy, és minimum középvezető lesz, még szép, hogy megéri.
Nekünk persze nem, mert az átlag magyar nem tudja ideküldeni majd a fiát-lányát, nekik marad Csehország, Ausztria, Lengyelország, esetleg Dánia és Hollandia, ha minőségi felsőoktatást akarnak – de ez sem a Fideszt, sem Palkovicsot, sem a rájuk szavazó 3 millió MAGYART nem érdekli.
Ja, hogy valamelyik Palkovics hasadvány megint hazudott? Nem mondod ...

Megnézve, hogy hol áll Paks2, hol áll a Budapest-Belgrád vasútvonal, én egyáltalán nem lennék benne biztos, hogy egyhamar lesz Fudan Egyetem Bp-en, még ha nem is lesz kormányváltás és alá is írják a megállapodást. Szerintem itt nincs más a háttérben, csak a hitel, lehetett volna bármi más is, mint egyetem.

Azt sem látom miért építenének a kínaiak Budapesten egyetemet direkt a saját diákjaiknak, a kínai egyetemek meg tudnak fizetni külföldi oktatókat Kínában is.

Az az "átlag magyar" (khm), amelyik el tudja küldeni a gyerekét külföldi egyetemre, az meg el tudná küldeni akár a pesti Fudanra is, ha lesz valamikor.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Én nem látom át az oktatáspolitika/egyetemvezetést annyira, hogy lobogtassam az álláspontom, csak azt látom, hogy megint érdemi egyeztetések nélkül, nyomják át az egészet, ahogy azt tették az egészségügyi dolgozokkal, és sok más esetben.
Ez jogos észrevétel lenne, de honnan veszed, hogy nem egyeztettek az illetékesekkel? Pl. az alapítványi működési formát konkrétan az egyetem többsége maga kérte. Az eü átalakítás miatt is csak néhány ellenérdekelt sírt. Jól csinálták, hogy nem alkudoztak velük. Azt pedig nem tudom kitalálni, hogy milyen más esetekről beszélsz.
És ők a Nemzeti Konzultációk pártja.
Az szdsz velünk élő szelleme felsír és a balos szakszervezetek hisztiznek, ha nem úgy történnek a dolgok, ahogy ők szeretnék... Ilyenkor bezzeg nincs bajod a nemzeti konzultációval? :oops:
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 612
37 003
113
Unio és unio között azért hatalmas különbség van.1867 után az OMM is egyfajta unio volt,és az egyik legproduktivabb fejlódési szakaszát hozta Mo-nak.A jelző mögötti tartalom különbbsége ég és föld is lehet.
Szerintem az EU legfőbb gondja pont az,hogy valójában nem unio.Mégcsak nem is állam.A jelenlegi katyvaszos holtpontrol elmozdulás szerintem pont a valódi uniová vállás lehetne.Persze nem a Szu mintájára,hanem inkább az OMM mintájára.

Az OMM közös uralkodó és a közös ügyként igazgatott külügy, hadügy és az ezekkel kapcsolatos pénzügyek által összekapcsolt önálló államok voltak, duális monarchia. Az uralkodón és a három közös minisztériumon kívül a Monarchiának nem volt más közös szerve. A közös végrehajtó szervek parlamentáris ellenőrzésére a két állam törvényhozásai (az osztrák Birodalmi Tanács és a magyar Országgyűlés) delegációkat küldtek ki. Ezek azonban nem alkottak közös törvényhozó testületet, csupán a kifejezetten rájuk ruházott hatáskörben jártak el, erősen korlátozott eljárási rend szerint. Ezeket az uralkodó hívta össze, évente felváltva Budapestre és Bécsbe (vagy elvileg bármely osztrák tartomány fővárosába). A delegációk nem tárgyaltak együttesen, mindig külön-külön hallgatták meg a közös minisztereket és alakították ki saját álláspontjukat többségi szavazással, egymással pedig csak írásban érintkeztek. Amennyiben ez az eljárás nem vezetett eredményre, vagyis közös álláspont kialakítására, úgy a delegációk együttes ülést tartottak, kizárólag szavazás céljából.

Szóval nem volt se közös parlament, sem bécsi biztosok és ügyészek, akik Magyarország ügyeibe beleártották volna magukat stb.

Ferenc Ferdinánd akart "Nagy-Ausztiai Egyesült Államokat" az OMM föderális átszervezésével. De ez sem lett volna annyira centralizált, mint amilyet az Európai Egyesült Államok apostolai szeretnének.

 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 612
37 003
113

Aztán teltek a hetek, és minden pontosan ott folytatódott, ahol Őszöd előtt volt. A lobbicsoportok továbbra is szétbombázták a költségvetést, és kikényszerítették az eladósodás folytatását. Az állami vagyonból már nem volt mit eladni, és noha a nagy hitelminősítők továbbra is jó besorolást adtak a magyar állampapíroknak, a hitelek kamata emelkedni kezdett. Magyarország 2006 nyarán, a nemzetközi gazdasági konjunktúra kellős közepén menetelt az államcsőd felé.

Ráadásul közeledett az önkormányzati választás, a koalíciót a súlyos vereség réme fenyegette. Gyurcsány úgy érezhette, hogy tehetetlen. Barátaival egyre többször beszélt erről a tehetetlenségről. Hogy továbbra is majd beledöglik, hogy úgy kell tennie, mintha kormányozna, ehelyett hazudik reggel, éjjel meg este. Egyre többször merült föl az őszödi beszéd is, amely, lám, nem hozott eredményt. Szűk körben meghallgatták a kazettát. A barátok lelkesedtek: Feri, hiszen ez egy szenvedélyes igazságbeszéd! Ezt meg kellene ismernie az egész országnak!

Ne hülyéskedjetek, mondhatta Gyurcsány, ez képtelenség.

Nem képtelenség, mondhatták a barátok, ez a megoldás. Hát nem igaz minden szó, amit akkor elmondtál? De, igaz. Na látod. Feri, nyúlj át a saját pártod feje fölött, köss szövetséget a néppel! Állj a nép élére!

Gyurcsánynak tetszhetett az ötlet. Miért is ne? Újra és újra meghallgathatta a kazettát, mérlegelve a nyilvánosságra hozatal következményeit. Arra juthatott, hogy meg lehet próbálni. Kérdés persze, hogyan kerüljön nyilvánosságra, de ez ügyben Gyurcsány leinthette a barátait: bízzátok csak rám, az ilyesmiben jó vagyok. A köteles beszédet is milyen jól összerakta. Megoldja ezt is. Kiszivárogtatja.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Az Antifával is kapcsolatban állt a terrorcselekményre készülő magyar iszlamista

481869_tek_elfogas.jpg
ott is like-olt valamit?

kezd ennek a sztorinak a köritése nagyon hónaljszagúvá válni.....
 
  • Tetszik
Reactions: ladagrant

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 770
34 573
113
Az OMM közös uralkodó és a közös ügyként igazgatott külügy, hadügy és az ezekkel kapcsolatos pénzügyek által összekapcsolt önálló államok voltak, duális monarchia. Az uralkodón és a három közös minisztériumon kívül a Monarchiának nem volt más közös szerve. A közös végrehajtó szervek parlamentáris ellenőrzésére a két állam törvényhozásai (az osztrák Birodalmi Tanács és a magyar Országgyűlés) delegációkat küldtek ki. Ezek azonban nem alkottak közös törvényhozó testületet, csupán a kifejezetten rájuk ruházott hatáskörben jártak el, erősen korlátozott eljárási rend szerint. Ezeket az uralkodó hívta össze, évente felváltva Budapestre és Bécsbe (vagy elvileg bármely osztrák tartomány fővárosába). A delegációk nem tárgyaltak együttesen, mindig külön-külön hallgatták meg a közös minisztereket és alakították ki saját álláspontjukat többségi szavazással, egymással pedig csak írásban érintkeztek. Amennyiben ez az eljárás nem vezetett eredményre, vagyis közös álláspont kialakítására, úgy a delegációk együttes ülést tartottak, kizárólag szavazás céljából.

Szóval nem volt se közös parlament, sem bécsi biztosok és ügyészek, akik Magyarország ügyeibe beleártották volna magukat stb.

Ferenc Ferdinánd akart "Nagy-Ausztiai Egyesült Államokat" az OMM föderális átszervezésével. De ez sem lett volna annyira centralizált, mint amilyet az Európai Egyesült Államok apostolai szeretnének.

Az USA is eredetileg egy jóval lazább egyesülés volt,mint ma (polgárháború valójában inkább erről a változásrol szolt,és nem annyira a rabszolgatartásrol)
Unio szerű volt az OMM,de nem az
EU viszont joggal követeli,hogy ha pénzt ad,arrol el is számoljon,ki kapta.És mivel a mi kis abszurdisztánunk példája is mutatja,ez az elszámolás nem mindig megy nemzeti keretek között,igy szükség van eu-i elszámoltató szervre.
Van aki ezt akarja,van aki azt.Én spec egy olyan laza uniot,ami a közös ügyekért felelő valodi kormányt is tartalmaz,el tudnák képzelni.
De nem vagyok valami optimista.Szerintem ez a katyvasz csak még katyvaszosabb lesz,és végül szétesik.Utána meg jön a vizözön.
De azért egy ideig még elcsühög valahogy,nem fog ez olyan gyorsan megtörténni.
 
  • Tetszik
Reactions: szzsolt81

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 662
17 127
113
Ez jogos észrevétel lenne, de honnan veszed, hogy nem egyeztettek az illetékesekkel? Pl. az alapítványi működési formát konkrétan az egyetem többsége maga kérte. Az eü átalakítás miatt is csak néhány ellenérdekelt sírt. Jól csinálták, hogy nem alkudoztak velük. Azt pedig nem tudom kitalálni, hogy milyen más esetekről beszélsz.

Az szdsz velünk élő szelleme felsír és a balos szakszervezetek hisztiznek, ha nem úgy történnek a dolgok, ahogy ők szeretnék... Ilyenkor bezzeg nincs bajod a nemzeti konzultációval? :oops:
Jól látod! Érdemi dolgokról lenne értelme konzultálni, propaganda célból megfogalmazott kérdéseket feltenni továbbra is netto pénzkidobás.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 995
29 510
113
Az OMM közös uralkodó és a közös ügyként igazgatott külügy, hadügy és az ezekkel kapcsolatos pénzügyek által összekapcsolt önálló államok voltak, duális monarchia. Az uralkodón és a három közös minisztériumon kívül a Monarchiának nem volt más közös szerve. A közös végrehajtó szervek parlamentáris ellenőrzésére a két állam törvényhozásai (az osztrák Birodalmi Tanács és a magyar Országgyűlés) delegációkat küldtek ki. Ezek azonban nem alkottak közös törvényhozó testületet, csupán a kifejezetten rájuk ruházott hatáskörben jártak el, erősen korlátozott eljárási rend szerint. Ezeket az uralkodó hívta össze, évente felváltva Budapestre és Bécsbe (vagy elvileg bármely osztrák tartomány fővárosába). A delegációk nem tárgyaltak együttesen, mindig külön-külön hallgatták meg a közös minisztereket és alakították ki saját álláspontjukat többségi szavazással, egymással pedig csak írásban érintkeztek. Amennyiben ez az eljárás nem vezetett eredményre, vagyis közös álláspont kialakítására, úgy a delegációk együttes ülést tartottak, kizárólag szavazás céljából.

Szóval nem volt se közös parlament, sem bécsi biztosok és ügyészek, akik Magyarország ügyeibe beleártották volna magukat stb.

Ferenc Ferdinánd akart "Nagy-Ausztiai Egyesült Államokat" az OMM föderális átszervezésével. De ez sem lett volna annyira centralizált, mint amilyet az Európai Egyesült Államok apostolai szeretnének.

Így van, nem volt ez semmilyen únió, hanem kőkeményen lehatárolt hatáskörökkel létezett pár közös intézmény, amit inkább az uralkodó igazgatott, mint a tagállamok és azon kívül két parlament, a működőképes magyar és a totális csődöt jelentő osztrák.

Amúgy a delegációs termet pompásan helyreállították az Országházban:
e316fbf6-c1f2-48ac-8898-29d7399c4055
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Az
Az OMM közös uralkodó és a közös ügyként igazgatott külügy, hadügy és az ezekkel kapcsolatos pénzügyek által összekapcsolt önálló államok voltak, duális monarchia. Az uralkodón és a három közös minisztériumon kívül a Monarchiának nem volt más közös szerve. A közös végrehajtó szervek parlamentáris ellenőrzésére a két állam törvényhozásai (az osztrák Birodalmi Tanács és a magyar Országgyűlés) delegációkat küldtek ki. Ezek azonban nem alkottak közös törvényhozó testületet, csupán a kifejezetten rájuk ruházott hatáskörben jártak el, erősen korlátozott eljárási rend szerint. Ezeket az uralkodó hívta össze, évente felváltva Budapestre és Bécsbe (vagy elvileg bármely osztrák tartomány fővárosába). A delegációk nem tárgyaltak együttesen, mindig külön-külön hallgatták meg a közös minisztereket és alakították ki saját álláspontjukat többségi szavazással, egymással pedig csak írásban érintkeztek. Amennyiben ez az eljárás nem vezetett eredményre, vagyis közös álláspont kialakítására, úgy a delegációk együttes ülést tartottak, kizárólag szavazás céljából.

Szóval nem volt se közös parlament, sem bécsi biztosok és ügyészek, akik Magyarország ügyeibe beleártották volna magukat stb.

Ferenc Ferdinánd akart "Nagy-Ausztiai Egyesült Államokat" az OMM föderális átszervezésével. De ez sem lett volna annyira centralizált, mint amilyet az Európai Egyesült Államok apostolai szeretnének.

Az OMM konföderáció volt annak minden előnyével és hátrányával. Az Unió egy hibrod szervezet, ami egyesíti a föderális, és konföderális államszervezet minden hátrányát az előnyök nélkül.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 516
5 459
113
Nevetséges az egész libbantság. Úgy gondolom, hogy egy polgármesternek nem az lenne a dolga, hogy barom szobrokkal és idióta utca átnevezéssel foglalkozzon akkor, amikor alig csillapodott un. járvány. Ez egy egyszerű botránypolitizálás, olcsó politikai haszonszerzés, celebszintű probléma felvetés, ócska hangulatkeltés, és aljas közbeszédtematizálás. Mindez azoktól, akik szavakban bátrak, hogyaszongyjá "free Tibet" ami annyiban kimerül, hogy kitesszük a tibeti zászlót, és a romkocsmában két hányás közt megdiskuráljuk, a "tetű kínjaijak" újabb és legújabb bűneit, de az Aliex..essről rendelünk minden lóhányást, mert az ökovegaspiri és zöld.
Azok teszik ezt, kommunistáznak, diktatúráznak, meg "sárgaveszedelmeznek" akik az előző szoci rendszer haszonélvező, leszármazottai illetve azok politikai szövetségesei és tettestársai. Nekem már csak ezért sem kerek a mese.
Ahogy a Magyar Nemzeti Bank vezetőjének sem az a dolga, hogy az intézmény bevételeit, teszem azt nyereségét kiszervezze alapítványokba, vagy költse műkincsekre, ingatlan befektetésre....., amik közben "elvesztik közpénz jellegüket"! ! Azért a kettő között nagyságrendileg hatalmas különbség van, utóbbi "javára"!
A kommunistázásról meg a bagoly és a veréb esete jut eszembe hirtelen, remélem érted, mire gondolok! Azért nem minden "verébbel" lehet megetetni mindent!
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
12 508
36 497
113
Ahogy a Magyar Nemzeti Bank vezetőjének sem az a dolga, hogy az intézmény bevételeit, teszem azt nyereségét kiszervezze alapítványokba, vagy költse műkincsekre, ingatlan befektetésre....., amik közben "elvesztik közpénz jellegüket"! ! Azért a kettő között nagyságrendileg hatalmas különbség van, utóbbi "javára"!
A kommunistázásról meg a bagoly és a veréb esete jut eszembe hirtelen, remélem érted, mire gondolok! Azért nem minden "verébbel" lehet megetetni mindent!
Azért akkor elnevezhetne Banyai úrhölgy legalább:
-Ülő Bika köz.
-Geronimo tér.
-Kolcsak adm. sétány.
-Reza Pahlavi sah kútja.
-Jörg Haider park.
-Tell Vilmos átjáró.
-Pétain marsall árkád.
És még sokan másokról...
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 737
113
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 737
113
Ez nem sok aki kint van. Trükkösek, rengeteg a külföldi diák, főleg CEUs, ami nincs, sokuknak ált. fog sincs miért is vannak ott, de próbálnak soknak látszani, pedig ...
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and Kim Philby
Status
Not open for further replies.