[BIZTPOL] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 137
33 348
113

ladagrant

Well-Known Member
2019. január 30.
2 529
4 824
113
Nézd 500 milliárd forint kb aprópénz...kínának.
500 milliárdért vajon nyitott volna az Oxford,vagy Yale,stb? Vagy ennyi suskát észre sem vesznek? 500 milliárd kemény magyar forint kb semmi lehet a büdzséjükben. ( Nem néztem utána.....)
Eddig miért nem tették meg? Mármint miért nem nyitottak itt a nyugati egyetemek?
Itt volt a CEU, elüldözték. Ilyen körülmények között melyik nyugati egyetem jönne ide józan észtől vezérelve?
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 971
72 868
113
Azért egy top amerikai top egyetem is érkezett. Debrecenbe az MIT.

Táblázzák körbe Szulejmánival, Tonkin öböllel, az összes megdrónozott járulékos veszteség nevével. Azért ezt elvárnám az erkölcsharcos libsiktől, ha már a kínaiba beleálltak. :D
 

ladagrant

Well-Known Member
2019. január 30.
2 529
4 824
113
Jé, és nem nevezték át meggyilkolt amerikai őslakosokról utcákat? Vagy Néger rabszolgákról? Amerikai gyarmatokról? :)
Figyelembe véve azt hogy USA egy civilizált demokratikus jogállam, a fenti kategóriák számukra kifejezetten tetszetősek. Hidd el még elismerést is kapna Orbán vagy a helyi kitartottja ha megtenné.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 784
34 596
113
Elolvastam a Fudan campus működtetésére létesitendő alapitványra beadott törvényjavaslatot.Nem valami közérthető.
Hát,nekem ez tipukus fikuszos alapitványnak tűnik,amiben a közpénz elveszti közpénz jellegét....A "köznek" jut a finanszirozás kötelezettsége,és a bedőlés/megszünés esetén a korlátlan anyagi felelőségvállalás.A csatlakozó kinai oldalnak korlátozott felelőségvállalás,de egyenlő beleszólása van (ráadásul az ő oldalukat is mi fizetjük).Az alapitvány a szempontbol is tipikus fikuszos,hagy magalakulása után a közpénzre jögosult,annak elköltésére lényegében szabad kezet kap,de maga a vezetése kikerül az oktatási kormányzat felelőségi köréböl.

Vagyis szerintem a hirek igazak,ebben a konstrukcióban a magyar adófizetőnek csak a fizetés joga marad.
Lesz lehetősége a magyar államnak támogatott oktatást biztositani a rendszerben,illetve közalapitványoknak is.Magyarul ha a költségvetés/alapitvány (pl Soros alapitvány :D ) átvállalja valaki tandiját,az tamulhat ott úgy is,hogy nem saját zsebböl fizeti-de ez plusz pénz.(magyae viszonyok közt ez azt jelenti általában,hogy ki bent van a pixisben,annak a kölyke ingyen tanul,aki nincs,az fizesse ahogy akarja-nem általános érvényű a tandijátvállalás,és mondjuk ez most is igy van már.Persze azért majd pár "diszcigány/proli" gyereket azért beraknak)
Azonkivűl erős a gyanum,hogy kifizető helyként is működni fog,a harmadik személynek biztositott szabad és ellenörzéstől mentesitett kifizetési jogával-akárcsak a többi fikuszalapitvány.
Nemzetárulás ez,ebben a formában.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 137
33 348
113
Igencsak sok illatos csirkét kéne megenniük a Fudan kinai diákjainak,hogy egyáltalán nullszaldós legyen ez az üzlet.
Egyenlöre ez 540 milliárd forint bevétel a kinai komcsiknak.:(
Erről volt szó korábban. Durván számolgattam bevételeket.
Talán ott lehet a magyarázat, hogy jelenleg körülbelül 40.000 külföldi diák tanul a Magyarországi felsőoktatásban. "Miért [...] jó ez a projekt a magyar társadalomnak"?
"Egy tanév alatt a külföldiek vásárlásaikon keresztül mintegy 111,2 milliárd értékben fogyasztanak, emellett együttesen további csaknem 63 milliárd forintnyi tandíjat fizetnek be, és még vendégeket is fogadnak, akik a becslések szerint évi hat és fél milliárd forintot költenek el Magyarországon. Az összes fogyasztás így egy tanévben több mint 180 milliárd forint átlagos bevételt eredményezhet." -hvg.hu Ugyan onnan:
"A külföldi diákok a foglalkoztatást is növelik: extra keresletet támasztanak, így az őket kiszolgáló vállalkozásoknál csaknem 2800 fővel növelik a munkaerőt."

Itt az elemzés: A befelé irányuló felsőoktatási mobilitás gazdasági hatásainak mérése:

És akkor még nem beszéltünk olyanról, hogy építkezés, albérlet (persze majd jól felnyomja megint a bérleti díjakat, ami van akinek jó, van, akinek meg nem), ingatlanfejlesztés, környező területek értékeinek emelkedése. Új munkahelyek jönnek létre. Stb.

Tehát durva számítás szerint ha 40 ezer diák egy évben 180 milliárd átlagos bevételt termel, akkor kb. 8000 diák pedig 36 milliárdot.

Ha feltételezhetően "550 milliárdot fizetünk ki valamiért" és évente termel -az eddigi hazai példák és ismeretek alapján- durván 36 milliárdot (egyéb járulékos hasznokról nem beszélve), akkor az kb. 15 év alatt megtérülő befektetés.

De megkérdezhetjük, mi hasznunk van a jelenlegi 40 ezer külföldi diákból? Miért nem mondják ki, hogy a magyarok elől veszik el a helyet/a pénzt és egyebeket, ami baj a fudani egyetem kapcsán?
Egyébként lehet úgy is matekozni, hogy azt nézzük, hogy 111,2 +6,5 milliárdot költenek; plusz a tandíj. A Fudannál -ugye pont ez az egyik nemtetszés tárgya, elég magas lesz a tandíj: "Az ITM háttérszámításai szerint az alapszakos tanulmányok 2,5 millió, a mesterszakosak 3,7 millió forintos éves tandíjjal indulnának, majd ezek még tovább emelkednének az évek során 3, illetve 4,4 millió forintra." -hvg. hu Akkor az durván, átlag 3 milliós jelenlegi tandíjjal számolva az ha jól számolom annyi, min:
23,6 milliárd+25,5 milliárd = 59,1 milliárd

Ha ennyire le akarod egyszerűsítani, hogy mennyi illatos csirkét kell megenniük, akkor annak járulékos költségeit is vedd figyelembe. Nézzük miután bement a csirke. Mivel annak ki is kell jönnie, ezért a sok illatos csirke sok wc-papírt, meg sok vizet fog eredményezni, meg sok bilagitot. De ha már az sem segít, akkor el kell menniük a magyar egészségügybe és ott kikúráltatni magukat. És ezeket nem fogják Kínából idehozni. Ez a hazai vízműnek, a hazai papírgyárnak, a hazai gyógyszeriparnak, a hazai egészségügynek termel bevételt. :)
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
Jé, és nem nevezték át meggyilkolt amerikai őslakosokról utcákat? Vagy Néger rabszolgákról? Amerikai gyarmatokról? :)

Mint ahogy Tarlós idején sem nevezték át a Nádor utcát és a környező utcákat, mondjuk azok tiszteletére, akik Sorost megbírságolták, elítélték, nemkívánatos személynek nyilvánították, pert nyertek vele szemben, stb.. a viselt dolgai miatt.
Egy szint alá magára valamit is adó ember nem süllyed le.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 784
34 596
113
Figyelembe véve azt hogy USA egy civilizált demokratikus jogállam, a fenti kategóriák számukra kifejezetten tetszetősek. Hidd el még elismerést is kapna Orbán vagy a helyi kitartottja ha megtenné.
Ami azt illeti,az 4 elnökkel szemben indiánok kifaragták Örült Ló szobrát is a hegyoldalba,és ez ott nem okozott semmi problémát.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 137
33 348
113
Nem jó az időhatározó, ugyanis itt van.
De a CEU-n kívül is van élet.
Itt volt a CEU, elüldözték. Ilyen körülmények között melyik nyugati egyetem jönne ide józan észtől vezérelve?
Ez akkor mi? Jé, egy amerikai egyetem? Magyarországon?
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 737
113
Mint ahogy Tarlós idején sem nevezték át a Nádor utcát és a környező utcákat, mondjuk azok tiszteletére, akik Sorost megbírságolták, elítélték, nemkívánatos személynek nyilvánították, pert nyertek vele szemben, stb.. a viselt dolgai miatt.
Egy szint alá magára valamit is adó ember nem süllyed le.
Magyar ember. Ezek idegenek.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Ha ugyanezt a pénzt egy kizárólag hazai erőforrásokra támaszkodó egyetem és kollégium fejlesztésre fordítanák, az lenne sokkal kisebb valószínűséggel megtérülő, fajlagosan több hazai forrásba kerülő, sokkal kevesebb hozadékkal járó beruházás
Anno a világ top 50 egyetemi könyvtára között lévő könyvtár névadójának (SZTE-Klebensberg) is biztos ezt mondták. Ő valahogy mégse értett egyet. Azóta meg nem próbálkoztunk ezzel. Na jó Straub F. Bruno még egy SZBKval, meg néhányan még abban a rendszerben KFKIval, KOKIval. Mind a kommunista, mind a Horthysta Fasiszta rendszer ilyen jellegű próbálkozásai bejöttek. Csak mostanság gondoljuk ezt, hogy ha nem költünk az oktatásra, K+Fre az akkor is működik.
Amúgy ezzel a szemlélettel lehetett pl leépíteni a magyar kisérletes állattenyésztést...
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and Pogány
T

Törölt tag 4082

Guest
Egy világ szinten ismeretlen magyar egyetem két szép szemért nem jönnének ide a külföldi hallgatók befizetni tandíjat, kifizetni a lakhatási és megélhetési költségeiket, elkölteni a pénzüket.
Megint egy remek hülyeség. Világszinten a Fundan ismeretlen nem az SZTE, DE, SOTE, ELTE, BME.
Azt akarod mondani, hogy szerinted a Sorbone vagy az Oxford kevésbé vonza a külföldieket, mint a Fundan? A ranglista nem ismertség, hanem pillanatnyi pozício.
 
W

Wilson

Guest
A hazugság akkor is hazugság marad, ha tucatszor megismétled.
  1. A kerületi polgármester vészhelyzeti felhatalmazása csak a saját kerületi közgyűlése hatáskörébe tartozó ügyekre terjed ki. A vészhelyzet arra nem hatalmazza fel a kerületet, hogy a Főváros hatáskörét bitorolja. Márpedig az utcák átnevezése a Fővárosi Közgyűlés hatáskörébe tartozik. Még maga Baranyi Krisztina is azt állítja, hogy "a vészhelyzet miatt a ferencvárosi közgyűlés jogát egy személyben gyakorolva nevezte át a szóban forgó köztereket, a döntés Budapest jóváhagyására vár". Azaz egy javaslat tételi jogot vett át a kerületi közgyűléstől, de a döntéshozatal joga őt nem illeti meg.
  2. A polgármesterek vészhelyzeti felhatalmazása nem korlátlan és öncélú. A Belügyminisztérium és a Miniszterelnökség közös állásfoglalása alapján:
  3. A felhatalmazás a vészhelyzethez (azaz a járványhoz) kapcsolódó, halasztást nem tűrő kérdésekre terjed ki, olyan helyzetben, amikor a közgyűlés összehívására nincs mód. (Szükségesség és arányosság elvét be kell tartani. A joggal való visszaélés tiltott.) Az utcák átnevezése sem a járványhoz nem kapcsolódik, sem halaszthatatlannak nem minősíthető. Szóval mind a szükségesség, mind az arányosság elvét sérti és joggal való visszaélésnek minősül.
  4. Ha a polgármester közgyűlést nem tud összehívni, de arra van lehetősége, hogy „e-mailben vagy más módon” a döntést megelőzően kikérje a képviselő-testület véleményét, akkor meg kell tennie. Márpedig a teljes képviselő-testülettel való egyeztetés nélkül nevezett át utcákat Baranyi Krisztina.
Azok az utcanév táblák jelenleg bizony illegálisak.
Te pedig egy siralmas, nevetséges, gyerekes, pitiáner, de kártékony, sértegetési, provokációs, gyűlöletkeltési és uszítási célú politikai bohócmutatványt védesz körömszakadtáig.
Na akkor tisztázzuk a dolgot mert látom,hogy nem vagy tisztában a dolgokkal,Branyi Krisztina elmondta,hogy "hogy a veszélyhelyzet miatt egyszemélyben ő döntött az új utcanevekről, azonban az ellenzéki pártok mindegyike támogatta az ötletet, a Fidesz pedig egyelőre nem kommentálta az átnevezéseket" a vészhelyzet miatt erre meg volt minden lehetősége, és így nem vett el semmilyen javaslat tételi jogot a kerületi közgyűléstől,az meg hogy az utcák átnevezése mennyiben kapcsolódik a járványhoz kb annyira mint amikor a különböző városvezetők a vészhelyzetet kihasználva saját maguknak szavaztak meg jutalmat (https://index.hu/belfold/2020/12/14/millios_jutalmak_a_polgarmesterek_szamlajan/),érdekes módon azzal nem volt semmilyen aranyossági probléma,még egyszer ezt a dolgot Baranyi Krisztina törvényesen megtehette semmilyen javaslattételi jogot nem vett el a közgyűléstől,mivel a vészhelyzet erre lehetőséget biztosított számára,a főváros közgyülése pedig majd dönt arról,hogy elfogadja az utcanév táblák megváltoztatásáról szóló javaslatot.Addig is ha esetleg valaki úgy dönt,hogy vörös festékkel leönti ezeket a táblákat,mert úgy gondolja,hogy a te okfejtésed alapján ezek illegálisak,alaposan megfog lepődni amikor a magyar rendőrség garázdaság miatt eljárást indít ellenük.
 
W

Wilson

Guest
Ez szintén hazugság.
  1. Ez a beruházás a legnagyobb mértékben éppen a helyi érdekeket szolgálja. Még ha 100%-ban magyar állami pénzből épülne is, a kerületnek és a Fővárosnak akkor sem kerülne egy fillérjébe sem. Viszont mind maga az építési beruházás, mind mind később évtizedeken keresztül a működtetés kerületi és fővárosi GDP-t növel. Nagy számban teremt munkahelyeket. Önkormányzati adóbevételi többletet eredményez. A helyi lakosok számára bevételt, jövedelmet, gazdagodást biztosít. Még a kerület bejelentett lakosságát is növeli. Normális polgármester örömtáncot járna, ha egy ilyen hatalmas beruházás a településén valósulna meg úgy, hogy ez az önkormányzatnak semmibe sem kerül. A polgármester a kerület érdekeivel megy szembe, amikor a beruházást minden eszközzel akadályozni próbálja.
  2. A beruházásról elvi döntés van. Nincs kiviteli, de még csak engedélyezési terv sem. Nincs költségvetés. Így azt sem lehet tudni, hogy pontosan mennyibe fog kerülni. Arról meg végképp nincs konkrét döntés, vagy megállapodás, hogy ki, mennyivel és milyen formában fogja finanszírozni. Nincs megállapodás a tulajdoni hányadokról. Bármilyen százmilliárdokkal való dobálózás, vagy közpénz elherdálásának emlegetése, konkrét megtérülési számítás nélkül, sima hazugság és hangulatkeltés.
  3. Ha ugyanezt a pénzt egy kizárólag hazai erőforrásokra támaszkodó egyetem és kollégium fejlesztésre fordítanák, az lenne sokkal kisebb valószínűséggel megtérülő, fajlagosan több hazai forrásba kerülő, sokkal kevesebb hozadékkal járó beruházás. A kínaiak és Fudan részvétele ehhez képest előnyökkel jár:
  4. Egyelőre nem tudjuk, hogy ki melyik részét és pontosan milyen arányban finanszírozza a beruházásnak, de minden egyes fillér kínai pénz, kínai részvétel többletet jelent ahhoz képest, mintha 100%-ban magyar állami pénzt költenének el.
  5. Úgy tűnik, hogy arra a hányadra, amely végső soron magyar pénzből épül, kapunk kínai finanszírozást. Ugyanaz a helyzet, mint a paksi orosz hitelnél. Ezt nem kötelező igénybe venni, ha olcsóbban és jobb feltételekkel tudunk forrást szerezni. Viszont ha a külföldi partner által adandó finanszírozás a kedvezőbb, mint a hazai állampapír kibocsátás, vagy egyéb hitelfelvétel, akkor csak nyerhetünk azon, hogy van egy ilyen lehetőségünk is.
  6. Egy ilyen egyetemet és diákvárost nem csak megépíteni kell, hanem megtölteni is. A megtöltéséből jön a megtérülés. Márpedig a Fudan nagyságrenddel inkább meg tudja tölteni fizetős hallgatókkal, mint ahogy mi tudnánk. Egy világ szinten ismeretlen magyar egyetem két szép szemért nem jönnének ide a külföldi hallgatók befizetni tandíjat, kifizetni a lakhatási és megélhetési költségeiket, elkölteni a pénzüket. Ez olyan, mintha valaki építene egy szállodát, úgy hogy nem méri fel hozzá a keresletet és aztán várná, hogy maguktól megjelenjenek a vendégek. Valaki más meg ugyanezt a szállodát egy nagy nemzetközi szálloda lánccal és nagy nemzetközi utazási irodákkal együttműködésben építené, akik garantálják, hogy meg is töltik a szállodát, méghozzá jó áron. Akik átveszik a szálloda üzemeltetésének kockázatát a beruházótól. Vajon melyik lesz sikeresebb? Vajon melyik fog inkább megtérülni?
  7. A beruházásnak nem csak költsége van, hanem hozadéka is. De te ezzel semmilyen mértékben nem számolsz. Pedig az egyetem és a diákváros közvetlenül is termel bevételt és biztosít megtérülést a beruházó és üzemeltető számára tandíjak, bérleti díjak, szolgáltatások ellenértéke formájában. Már ebből önmagában is megtérülhet a beruházás. Amíg nincsenek konkrétumok, addig nem tudjuk, hogy a beruházónak/üzemeltetőnek közvetlenül meg fog-e térülni, de az biztos, hogy ha valaki most, látatlanban kijelenti, hogy nem térül meg, az hazudik.
  8. Ráadásul közvetett pénzügyi hozadéka is lesz az ország, a magyar gazdaság és költségvetés számára, a ráépülő szolgáltatásokon és termék értékesítésen keresztül. Plusz az egyetem és diákváros üzemeltetője és alkalmazottai is a magyar költségvetésnek fognak adókat, járulékokat fizetni. Ugyanúgy, ahogy bármilyen más idegenforgalmi beruházás is külföldi többlet keresletet teremt magyar árukkal és szolgáltatásokkal szemben a szálloda közvetlen bevételein túl is és a szálloda, valamint annak alkalmazottai is adókon, járulékokon keresztül költségvetési többlet bevételt generálnak. Ezért megéri akár vissza nem térítendő, csak a közvetett hatásokon keresztül megtérülő állami támogatást is adni hozzá.
  9. Továbbá van egy pénzben nehezen mérhető hozadéka is, az ide hozott többlet tudás, magas színvonalú képzés, kialakítható kapcsolatrendszer, stb.. által. Ez a beruházás részben egy humán tőke befektetés is. A Fudan pedig e téren minőségi többletet jelent.
De ezekkel az utcanevekkel az alapvető baj nem az, hogy a kiötlőjük vitatja a Fudan beruházást bármilyen szempontból. Konkrétumok alapján, értelmes vitát lehetne folytatni. De itt semmilyen konkrétumról nincs szó és semmilyen értelmes érvelésről. A kínai nemzeti önérzet egyszerű sértegetése történik. Politikai provokáció. Esztelen kapcsolat rombolás. Gyerekes gonoszkodás. Gyűlöletkeltés, uszítás, hisztéria.

Akkor térjünk ki erre a dologra is ez a beruházás semmilyen mértékben sem szolgálja a helyiek érdekeit,mivel a magyar adófizetők több száz milliárd forintjából Kínának építünk zömében kínai építőanyagból kínai munkások közreműködésével Kínának egy "méretes" egyetemet,ilyet sehol máshol nem csinál egyetlen ország sem.és nem azért mert nem ismerték fel ennek a "zseniális" ötletnek a korszakalkotó gazdasági jelentőségét.ezzel kapcsolatban javaslom olvasd el a neten megtalálható kormányzati anyagot.amit te hazugság keltésnek nevezel az benne van ebben az anyagban gondolom az általad nagyra becsült magyar kormányt tagjait köztük Palkovics Lászlót csak nem vádolod hazugságkeltéssel?

Ha már úgy döntünk,hogy ennyi pénzt költünk egy világszínvonalú egyetem létrehozására hosszútávon sokkal jobban járunk,ha ezt egy magyar egyetemre költjük mint ahogy azt a csehek illetve a lengyelek csinálják.Arról nem is beszélve,hogy ez a kínai egyetemi beruházás teljesen ledegradálja és a partvonalra teszi az erre a területre tervezett Diákváros projektet amely szintén jelentős bevételt termelt volna a kerület és a magyar költségvetés számára.
Megmondom neked őszintén én szintén nem értem,hogy te miért védesz egy ilyen formában a megvalósulásra szánt a magyar adófizetők százmilliárdjaiból Kína számára felépített és nagy részben magyar közpénzből üzemeltetett egyetemet,amibe a csillagászati tandíj miatt csak elvétve lesz magyar hallgató.

Ez a projekt ilyen feltételekkel megvalósítva számomra nettó hazaárulást jelent, mivel semmiképpen sem áll arányban a Fundan egyetem létrehozására elköltött több száz milliárdnyi magyar közpénz a várható haszonnal.Csak ismételni tudom magam ha Kína egyetemet akar építeni Magyarországon tárt karokkal várjuk,(még ingyen odaadjuk a telket is), de csak akkor ha a saját pénzéből építi meg és üzemelteti az egyetemet.
Ami pedig a nehezen mérhető hozadékot illeti, kevesebb pénzből egy olyan magyar egyetemet lehet létrehozni amely hosszabb távon ugyanazt a minőségi többletet fogja képviselni amiről te a Fundannal kapcsolatban beszélsz.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ha már úgy döntünk,hogy ennyi pénzt költünk egy világszínvonalú egyetem létrehozására hosszútávon sokkal jobban járunk,ha ezt egy magyar egyetemre költjük mint ahogy azt a csehek illetve a lengyelek csinálják. Arról nem is beszélve,hogy ez a kínai egyetemi beruházás teljesen ledegradálja és a partvonalra teszi az erre a területre tervezett Diákváros projektet amely szintén jelentős bevételt termelt volna a kerület és a magyar költségvetés számára.

Én is jobban örülnék ha az MIT vagy Oxford akarna ide jönni, de abból kell építkeznünk ami van, és a Fundan olyan presztízst és tudásanyagot tud hozni az országba amihez 150 ceu is kevés lenne.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 424
113
Csak ehhez az kellene, hogy kimaradjunk a véráldozati hőskultuszból, hogy az legyen a dicsőség, hogy a legtöbb vért a magyar baka adta az ideológiáért -vagy épp akármiért.
És az is fontos lenne, hogy az abortuszt minimum megszigorítsuk. (tanulmány, egyszerűbb táblázat)


Kicsit más és mégsem: szerintem sok százalékot lendítene az egészséges családok, egészséges(en nevelt) gyerekek arányán, ha lehetővé tennénk, hogy a csajok főiskola/egyetem megszakítása esetén később, egyszerűbben folytathassák tanulmányaikat.
Valamilyen "emlékeztető" vizsga, tantárgy/ismeret ismétlés/frissítés, hasonlók!

Sok ismerős házaspár van, akik --utólag (!)-- már fiatalabb korban vállalnának gyereket, mert valahol 35 éves kor fölött --egyénileg változó korban és mértékben-- elkezdenek nőni az utódokra veszélyes kockázatok!

Itt pár százalék, --abortusz kicsit reálisan/szigorúbban-- ott pár százalék, könnyebb/gyorsabb örökbefogadás (kicsikkel többen, jobban, egészségesebben nevelve boldogulnának), még pár százalék, reklámoknál a gyerekeket, családot mutatónak 1-2-3% adó-kedvezmény, ééééés már meg is van a Kárpát-medence!!! ;) :) :D

...maradjunk inkább a nemzeti fennmaradáshoz közelítő, egészségesebb népességszámnál!

"Cok kici, cokra med..."
 

omae

Well-Known Member
2015. július 13.
1 685
2 294
113
A hazugság akkor is hazugság marad, ha tucatszor megismétled.
  1. A kerületi polgármester vészhelyzeti felhatalmazása csak a saját kerületi közgyűlése hatáskörébe tartozó ügyekre terjed ki. A vészhelyzet arra nem hatalmazza fel a kerületet, hogy a Főváros hatáskörét bitorolja. Márpedig az utcák átnevezése a Fővárosi Közgyűlés hatáskörébe tartozik. Még maga Baranyi Krisztina is azt állítja, hogy "a vészhelyzet miatt a ferencvárosi közgyűlés jogát egy személyben gyakorolva nevezte át a szóban forgó köztereket, a döntés Budapest jóváhagyására vár". Azaz egy javaslat tételi jogot vett át a kerületi közgyűléstől, de a döntéshozatal joga őt nem illeti meg.
  2. A polgármesterek vészhelyzeti felhatalmazása nem korlátlan és öncélú. A Belügyminisztérium és a Miniszterelnökség közös állásfoglalása alapján:
  3. A felhatalmazás a vészhelyzethez (azaz a járványhoz) kapcsolódó, halasztást nem tűrő kérdésekre terjed ki, olyan helyzetben, amikor a közgyűlés összehívására nincs mód. (Szükségesség és arányosság elvét be kell tartani. A joggal való visszaélés tiltott.) Az utcák átnevezése sem a járványhoz nem kapcsolódik, sem halaszthatatlannak nem minősíthető. Szóval mind a szükségesség, mind az arányosság elvét sérti és joggal való visszaélésnek minősül.
  4. Ha a polgármester közgyűlést nem tud összehívni, de arra van lehetősége, hogy „e-mailben vagy más módon” a döntést megelőzően kikérje a képviselő-testület véleményét, akkor meg kell tennie. Márpedig a teljes képviselő-testülettel való egyeztetés nélkül nevezett át utcákat Baranyi Krisztina.
Azok az utcanév táblák jelenleg bizony illegálisak.
Te pedig egy siralmas, nevetséges, gyerekes, pitiáner, de kártékony, sértegetési, provokációs, gyűlöletkeltési és uszítási célú politikai bohócmutatványt védesz körömszakadtáig.



Ez szintén hazugság.
  1. Ez a beruházás a legnagyobb mértékben éppen a helyi érdekeket szolgálja. Még ha 100%-ban magyar állami pénzből épülne is, a kerületnek és a Fővárosnak akkor sem kerülne egy fillérjébe sem. Viszont mind maga az építési beruházás, mind mind később évtizedeken keresztül a működtetés kerületi és fővárosi GDP-t növel. Nagy számban teremt munkahelyeket. Önkormányzati adóbevételi többletet eredményez. A helyi lakosok számára bevételt, jövedelmet, gazdagodást biztosít. Még a kerület bejelentett lakosságát is növeli. Normális polgármester örömtáncot járna, ha egy ilyen hatalmas beruházás a településén valósulna meg úgy, hogy ez az önkormányzatnak semmibe sem kerül. A polgármester a kerület érdekeivel megy szembe, amikor a beruházást minden eszközzel akadályozni próbálja.
  2. A beruházásról elvi döntés van. Nincs kiviteli, de még csak engedélyezési terv sem. Nincs költségvetés. Így azt sem lehet tudni, hogy pontosan mennyibe fog kerülni. Arról meg végképp nincs konkrét döntés, vagy megállapodás, hogy ki, mennyivel és milyen formában fogja finanszírozni. Nincs megállapodás a tulajdoni hányadokról. Bármilyen százmilliárdokkal való dobálózás, vagy közpénz elherdálásának emlegetése, konkrét megtérülési számítás nélkül, sima hazugság és hangulatkeltés.
  3. Ha ugyanezt a pénzt egy kizárólag hazai erőforrásokra támaszkodó egyetem és kollégium fejlesztésre fordítanák, az lenne sokkal kisebb valószínűséggel megtérülő, fajlagosan több hazai forrásba kerülő, sokkal kevesebb hozadékkal járó beruházás. A kínaiak és Fudan részvétele ehhez képest előnyökkel jár:
  4. Egyelőre nem tudjuk, hogy ki melyik részét és pontosan milyen arányban finanszírozza a beruházásnak, de minden egyes fillér kínai pénz, kínai részvétel többletet jelent ahhoz képest, mintha 100%-ban magyar állami pénzt költenének el.
  5. Úgy tűnik, hogy arra a hányadra, amely végső soron magyar pénzből épül, kapunk kínai finanszírozást. Ugyanaz a helyzet, mint a paksi orosz hitelnél. Ezt nem kötelező igénybe venni, ha olcsóbban és jobb feltételekkel tudunk forrást szerezni. Viszont ha a külföldi partner által adandó finanszírozás a kedvezőbb, mint a hazai állampapír kibocsátás, vagy egyéb hitelfelvétel, akkor csak nyerhetünk azon, hogy van egy ilyen lehetőségünk is.
  6. Egy ilyen egyetemet és diákvárost nem csak megépíteni kell, hanem megtölteni is. A megtöltéséből jön a megtérülés. Márpedig a Fudan nagyságrenddel inkább meg tudja tölteni fizetős hallgatókkal, mint ahogy mi tudnánk. Egy világ szinten ismeretlen magyar egyetem két szép szemért nem jönnének ide a külföldi hallgatók befizetni tandíjat, kifizetni a lakhatási és megélhetési költségeiket, elkölteni a pénzüket. Ez olyan, mintha valaki építene egy szállodát, úgy hogy nem méri fel hozzá a keresletet és aztán várná, hogy maguktól megjelenjenek a vendégek. Valaki más meg ugyanezt a szállodát egy nagy nemzetközi szálloda lánccal és nagy nemzetközi utazási irodákkal együttműködésben építené, akik garantálják, hogy meg is töltik a szállodát, méghozzá jó áron. Akik átveszik a szálloda üzemeltetésének kockázatát a beruházótól. Vajon melyik lesz sikeresebb? Vajon melyik fog inkább megtérülni?
  7. A beruházásnak nem csak költsége van, hanem hozadéka is. De te ezzel semmilyen mértékben nem számolsz. Pedig az egyetem és a diákváros közvetlenül is termel bevételt és biztosít megtérülést a beruházó és üzemeltető számára tandíjak, bérleti díjak, szolgáltatások ellenértéke formájában. Már ebből önmagában is megtérülhet a beruházás. Amíg nincsenek konkrétumok, addig nem tudjuk, hogy a beruházónak/üzemeltetőnek közvetlenül meg fog-e térülni, de az biztos, hogy ha valaki most, látatlanban kijelenti, hogy nem térül meg, az hazudik.
  8. Ráadásul közvetett pénzügyi hozadéka is lesz az ország, a magyar gazdaság és költségvetés számára, a ráépülő szolgáltatásokon és termék értékesítésen keresztül. Plusz az egyetem és diákváros üzemeltetője és alkalmazottai is a magyar költségvetésnek fognak adókat, járulékokat fizetni. Ugyanúgy, ahogy bármilyen más idegenforgalmi beruházás is külföldi többlet keresletet teremt magyar árukkal és szolgáltatásokkal szemben a szálloda közvetlen bevételein túl is és a szálloda, valamint annak alkalmazottai is adókon, járulékokon keresztül költségvetési többlet bevételt generálnak. Ezért megéri akár vissza nem térítendő, csak a közvetett hatásokon keresztül megtérülő állami támogatást is adni hozzá.
  9. Továbbá van egy pénzben nehezen mérhető hozadéka is, az ide hozott többlet tudás, magas színvonalú képzés, kialakítható kapcsolatrendszer, stb.. által. Ez a beruházás részben egy humán tőke befektetés is. A Fudan pedig e téren minőségi többletet jelent.
De ezekkel az utcanevekkel az alapvető baj nem az, hogy a kiötlőjük vitatja a Fudan beruházást bármilyen szempontból. Konkrétumok alapján, értelmes vitát lehetne folytatni. De itt semmilyen konkrétumról nincs szó és semmilyen értelmes érvelésről. A kínai nemzeti önérzet egyszerű sértegetése történik. Politikai provokáció. Esztelen kapcsolat rombolás. Gyerekes gonoszkodás. Gyűlöletkeltés, uszítás, hisztéria.
Én nem értek az egyetemekhez sem a beruházásokhoz de azért pár dolog felötlött bennem és ha már úgy tűnik hogy ilyen kialakult véleményed van a dologban neked teszem fel.

Szóval nincs költségvetés ez nem e jelenti azt hogy a költségek nincsenek kőbe vésve, a már megadott 500 milliárd az csak egy jelenlegi szám ami akár tovább tud hízni mint a négyes metró? A tulajdoni hányad meghatározása megint zavarba hoz. Szóval most akkor mi a területet adjuk bérbe, vagy konkrétan miénk az egyetem? Ki lesz az üzemeltető és ki fogja a bevételeket kapni a tandíjakból például? Mekkora beleszólása lesz a magyarokat képviselő embereknek a fudan működésébe? Mi a biztosítéka annak hogy az egyetemen folyó bármilyen kutatás eredményeit megosztják velünk? A többlet tudást mi fogja megakadályozni hogy elszivárogjon innen anélkül hogy bármilyen hatással lenne? Ugye ezek az emberek nem valószínű hogy itt fognak dolgozni, mert minek tennék ha másutt több pénzt keresnek? Milyen adó kedvezményeket kap majd az egyetem vagy az ott dolgozók? Menyire lehet majd őket felelősségre vonni ha esetleg valami bűnt követnek el anélkül hogy az a Kínaiak ellenlépéseit váltaná ki? Vannak e kikötések amik biztosítják hogy a szolgáltatásokat nem fogja lefedni egy vagy több kínai cég?
 
Status
Not open for further replies.