<blockquote rel="emel"><blockquote rel="honved"><blockquote rel="Panzerfaust"><blockquote rel="blitzkrieg">
Az ilyen cegek, amik szinte csak exportra termelnek, barmilyen keveset is adoznak, sok penzt hagynak az orszagban, hisz az adon kivul rengeteg munkasnak teremtenek munkahelyet, magyar vallalatoknak adnak rendeleseket, jarulekokat fizetnek, stb.
Több ismerősön volt náluk állásinterjún , szerelők, fényezők, stb... A fizetési igény megjelölésekor - nettó 120 - csak húzták a szájukat a hr-esek.
Azóta már Angliában/Németo-ban melóznak a fenti illetők.
</blockquote>
Kizárt dolog a netto 120. Iparági bérezés van, ennél magasabban kezdődik szakmunkás területen itt.
A többi meg ennél magasabb.
Mármint az autógyártásban.
</blockquote>
Ne légy ilyen naív, elég ha azt mondja a cég, hogy futószalag mellett dolgozni nem szakmunka, hanem betanított munka (akár a Mercedesnél is), és máris annyit kínálnak amennyit nem szégyellnek. Akinek meg ez kevés, az keressen másik munkahelyet....
Nem véletlen, hogy minden legenda ellenére a kecsói bázisról kilépett repülő-műszakiak közül egy sem a Mercinél dolgozik, van annál jobban fizető hely is ilyen kvalifikáció mellett.</blockquote>
Butaságot írsz.
1996 óta dolgozom az autógyártásban.
A sorok mellé is szakképzett ember kell elsősorban, mivel a gépsorok is olyan technológiát képviselnek, ahova minden balféket nem lehet odaállítani. Ráadásul összetett a munkafolyamat, valamint állandóan tartani kell a magas minőséget, de inkább nem részletezem.
Az Opel indulásakor még munkásnak sem vettek fel először érettségi nélkülieket. Később ez változott, ahogy a Németek rájöttek a Magyar szakmunkás tökéletesen megfelel az elvárásaiknak.
A cégek figyelik egymást és nagyjából hasonlóak a bérek, adott kategóriákban.
Nem véletlen a szakképzett munkaerő hiánya már a nyugati országrészben.
</blockquote>
Nem azt írtam, hogy szakképzetlen emberek gyártják az autókat, hanem azt, hogy az alacsonyabb bérezés érdekében ezt a munkát simán betanított munkának minősíthetik (egy multi cégen belül sokmindent megtehet, magam tapasztaltam elég hosszú távon kettőnél is) - miközben ők maguk úgy válogatják meg a dolgozóikat, hogy bizonyos képzettség alatt senkit nem engednek a gyártósor közelébe.