[BIZTPOL] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 133
4 972
113
Én hülye meg már egy gépi olajteleporteren gondolkoztam. Elfelejtettem, hogy vannak ilyen magasan képzett szakembereink, mert őszintén szólva marginális volt a tanulmányaikról szóló dokumentumfilm a számomra. Hát igen, ha lépést tartanék a fejlődéssel. :D
közben rájöttem, hogy nem fog menni, mert ez mágia, ami:
R.a8b40694bda84c3c8b708624288acb69
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 985
72 909
113
közben rájöttem, hogy nem fog menni, mert ez mágia, ami:
R.a8b40694bda84c3c8b708624288acb69
Akkor kénytelenek lesznek azért a nagyon szabad 100 egységnyi felszabadult olajért gazdasági harcot vívni, ami felnyomja az árát irreálisra, mert csak úgy futnak be az olajra éhes országok egymásra licitáló ajánlatai? :D Miközben abból a pénzből a megnövekedett szállítókapacitás igényét kellene kiépíteni? Vagy nagyon gyorsan csővezetéket építeni egy rakás országon keresztül amiket szétdemokratizáltak? Mellékesen örömködünk, hogy milyen nehéz orosz-kínai viszonylatban amik szomszédok, kapacitást bővíteni (hahaha, hogy beszopták a rohatt autoriterek), akkor a valóság majd jól megbaszódik a demokráciák kedvéért és szaudiból ide sokkal egyszerűbb és gyorsabb lesz. :D M-m-muciológia. :D
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 849
47 216
113
Hogy fog idejönni az a szaudi felszabaduló olajocska és mivel? :rolleyes:
Miért?
Kínába és Indiába hogyan jutna el?
Értem a narratívaváltás kellemtlenségét, de azért tényleg nem tudunk 1 lépésnél tovább előre gondolkodni?

Hja és tessék, itt is van a "Nem tudnak többet termelni a termelők" kifogás nullázása.
Csütörtökön - várhatóan - 432.000 hordó/nappal emelik az OPEC tagok a kitermelést.

Gondolom azért akarnak ennyivel többet termelni, hogy kiöntsék a sivatagba. Mert ugye nincs amivel idehozzák... :oops:
good-idea.jpg
 
  • Vicces
Reactions: Pogány

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 985
72 909
113
Akkor kénytelenek lesznek azért a nagyon szabad 100 egységnyi felszabadult olajért gazdasági harcot vívni, ami felnyomja az árát irreálisra, mert csak úgy futnak be az olajra éhes országok egymásra licitáló ajánlatai? :D Miközben abból a pénzből a megnövekedett szállítókapacitás igényét kellene kiépíteni? Vagy nagyon gyorsan csővezetéket építeni egy rakás országon keresztül amiket szétdemokratizáltak? Mellékesen örömködünk, hogy milyen nehéz orosz-kínai viszonylatban amik szomszédok, kapacitást bővíteni (hahaha, hogy beszopták a rohatt autoriterek), akkor a valóság majd jól megbaszódik a demokráciák kedvéért és szaudiból ide sokkal egyszerűbb és gyorsabb lesz. :D M-m-muciológia. :D

Miért?
Kínába és Indiába hogyan jutna el?
Értem a narratívaváltás kellemtlenségét, de azért tényleg nem tudunk 1 lépésnél tovább előre gondolkodni?

Hja és tessék, itt is van a "Nem tudnak többet termelni a termelők" kifogás nullázása.
Csütörtökön - várhatóan - 432.000 hordó/nappal emelik az OPEC tagok a kitermelést.

Gondolom azért akarnak ennyivel többet termelni, hogy kiöntsék a sivatagba. Mert ugye nincs amivel idehozzák... :oops:
good-idea.jpg
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 328
4 537
113
Nem hiszem el, hogy ezt 1 hete kell magyarázni!
Ha Kínaiak lemondják a kapacitásokat az araboknál, akkor az ugye plusz olajként fog megjelenni a piacon.
Tehát az európai embargó miatt felszabadul 100 egység orosz olaj a piacon. A nem embargózó államok megveszik ezt az olcsó 100 egységet. De ennyit nem tudnak azonnal feldolgozni, tehát 100 egységet lemondanak az arabok drága olajából.
Akkor ugye lesz a világpiacon 100 egység, el nem adott plusz olaj, nem?!?
Ezt hívják átrendeződésnek.
A fogyasztás mennyisége és a termelés is relative fix.
Azt meg honnan vetted, hogy nem tudna nőni az olajkitermelés?
Az OPEC mesterségesen tartja alacsonyan a termelést, mivel korábban a covid miatt drasztikusan csökkentette azt.
Persze, az akkor kieső lóvét most fejik le a világról.
Most nem akarom leírni megint az egész miért baromság úgy ahogy van, az árfelhajtó hatás meg az oroszok úgy is el fogják tudni adni az olajat bla bla. De azért itt jelentősen leegyszerűsíted a problémát. Az olaj típúsa meg a finomító technológiája meghatározza a kihozatalát a feldolgozott termékeknek. A Csehek azért ragaszkodtak ahhoz, hogy nekik határon túl a MOL továbbra is szállíthasson, mert a saját finomítóikból nem tudnak elégi dízelt kihozni. Az Urali típúsú olajnak magas a dízel kihozatala. Egyébként ez az oka annak hogy a Lengyelek is bizonyos finomított termékeket az oroszoktól vesznek. Tehát ez a száz egység ide-oda pakolgatása nem áll meg. Mert az egyik olajfajtánál 100 egységből lesz 40 egység dízel a másiknál meg csak 30 egység. Szóval nem elég hogy az oroszoknál gyakorlatilag nem történik semmi csupán vevőt cserélnek, az embargózó országok viszont drágábban fogják venni az arab olajat (a hajón történő szállítás vs csövön szállítás miatt mindenképp) a végén bizonyos végtermékekből helyileg hiány fog fellépni ezzel tovább pumpálva felfele az árat. Pont az a gond, hogy egyesek végtelenül leegyszerűsítenek egy komplex problémát.
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 328
4 537
113
Miért?
Kínába és Indiába hogyan jutna el?
Értem a narratívaváltás kellemtlenségét, de azért tényleg nem tudunk 1 lépésnél tovább előre gondolkodni?

Hja és tessék, itt is van a "Nem tudnak többet termelni a termelők" kifogás nullázása.
Csütörtökön - várhatóan - 432.000 hordó/nappal emelik az OPEC tagok a kitermelést.

Gondolom azért akarnak ennyivel többet termelni, hogy kiöntsék a sivatagba. Mert ugye nincs amivel idehozzák... :oops:
A példa nem áll meg. India és Kína esdig is hajón szállított, a németek, lengyelek csehek viszont csövön vették az oroszoktól. Ez többlet szállítási igény hajón.
Idéznék a cikkből amit beraktál:
“Az OPEC+-nak nevezett csoport felé az Egyesült Államok és az európai nemzetek jelezték, hogy az alku nem elégséges az olajpiac stabilizálásához Oroszország ukrajnai inváziója idején.”

Ez nem többlet kapacitás, hanem a covid során elzárt csapok kinyitása. Ez előre meg volt beszélve és orosz részről volt 8% többlet termelés vállalva. Ezt a háború miatt nem tudják tartani szóval ezt a többletet dobnák be más országok. Ezzel csak a covid előtti termelési mennyiség áll vissza, nem többlet kapacitás kerül a rendszerbe az orosz olaj kiváltására. Persze ez oroszoknak bukta mert ez nekik garantált többlet pénz lett volna, de jelenlegi termelésükre nincs kihatással.
 
  • Tetszik
Reactions: Redgreg

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 307
16 165
113
Miért?
Kínába és Indiába hogyan jutna el?
Értem a narratívaváltás kellemtlenségét, de azért tényleg nem tudunk 1 lépésnél tovább előre gondolkodni?

Hja és tessék, itt is van a "Nem tudnak többet termelni a termelők" kifogás nullázása.
Csütörtökön - várhatóan - 432.000 hordó/nappal emelik az OPEC tagok a kitermelést.

Gondolom azért akarnak ennyivel többet termelni, hogy kiöntsék a sivatagba. Mert ugye nincs amivel idehozzák... :oops:
good-idea.jpg
Csak magyarország naponta 170-200.000 hordó olajat fogyaszt. Ha csak mi válnánk le az orosz olajról, már a fele többletet elvinnénk. Ez még mindig nem megoldás, inkább nulla.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 849
47 216
113
A példa nem áll meg. India és Kína esdig is hajón szállított, a németek, lengyelek csehek viszont csövön vették az oroszoktól. Ez többlet szállítási igény hajón.
Idéznék a cikkből amit beraktál:
“Az OPEC+-nak nevezett csoport felé az Egyesült Államok és az európai nemzetek jelezték, hogy az alku nem elégséges az olajpiac stabilizálásához Oroszország ukrajnai inváziója idején.”
Értem, tehát ha a szóban forgó "100 egység" eddig a Öbölből kijőve balra fordult, az most nem tud jobbra fordulni.
Még ha nagyobb tanker kapacitásokra is lesz szükség az ellátáshoz, akkor is fognak tudni elég olajat belelapátolni az Adria vezetékbe.
Itt a velőtrázó pánikot az okozza a fórumtársaknál, hogy:
akkor összefoglalom:
Fogalmad sincs honnan lesz olaj, de lesz, mert az eu azt mondta.
A termelők meg azt, hogy ez nem megoldható.
Akkor most mondjuk együtt áldassék az EU neve.
yhzjy.jpg
 

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 133
4 972
113
Értem, tehát ha a szóban forgó "100 egység" eddig a Öbölből kijőve balra fordult, az most nem tud jobbra fordulni.
Még ha nagyobb tanker kapacitásokra is lesz szükség az ellátáshoz, akkor is fognak tudni elég olajat belelapátolni az Adria vezetékbe.
Itt a velőtrázó pánikot az okozza a fórumtársaknál, hogy:

yhzjy.jpg
Akkor még mindig kérném tételesen a szállítási útvonalakat, forrásokat, lehetőleg a már megkötött szerződésekkel.
Addig beza:
Fogalmad sincs honnan lesz olaj, de lesz, mert az eu azt mondta.
A termelők meg azt, hogy ez nem megoldható.
Akkor most mondjuk együtt áldassék az EU neve.
 

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 133
4 972
113
Bingó! Ez nekik is gond lesz, nemcsak nekünk. Évtizedes, bejáratott kapcsolatok és ráépülő infrastruktúrák borulnak most.
Pontosan ezért nem is lesznek olyan hülyék, hogy egy döntéssel elvágják az eddigi beszerzéseiket. Szóval lesz valamennyi felszabaduló kapacitás, ami vagy elég lesz vagy nem.
De mivel ugye szerződés nincs, így nem tudjuk, hogy mennyi felszabaduló kapacitás lesz, az valóban elég lesz-e, és úgy általában semmit.
De azt biztosan.
És amikor valaki felteszi ezeket a kínos kérdéseket, hogy honnan jönnek a hasonló bullshitek, amiket pöcshuszár nyom.
Pl.: Ha kevesebb a dízel kihozatal, akkor mennyivel kell több, hogy ne legyen hiány.
Ha más a kihozatal összetétel, akkor biztos lesz-e elég nyersanyag mondjuk borotvakrémhez, lakkokhoz, ha nem, hol és milyen kapacitások növelhetők, hogy legyen.
Mert a nyersanyag még mindig nem szolgáltatás, hogy ha 20%-al drágul, akkor legfeljebb kevesebbet veszek igénybe, hanem a termelés alapja. Ha úgy jobban tetszik ez olyan mint az evés. Lehet 20%-al kevesebbet enni, de ezzel csak az éhhalált nyújtod el.
A gázra amúgy ez fokozottan igaz.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 849
47 216
113
De mivel ugye szerződés nincs, így nem tudjuk, hogy mennyi felszabaduló kapacitás lesz, az valóban elég lesz-e, és úgy általában semmit.
Nem tetszik tudni olvasni?
China imported around 13% less crude oil from Saudi Arabia in March 2022, compared to a year earlier, while its imports from Russia dropped by 14%, Reuters reported.
Crude oil arriving from Saudi Arabia totaled 6.858 million tons in March, equivalent to 1.61 million barrels per day (bbl/d), according to China’s General Administration of Customs.

In January and February 2022, imports from Saudi recorded an average of 1.81 million bbl/d, while it was 1.85 million bbl/d a year earlier.
Azaz hirtelen 1 hónapon belül csökkentettek a Saudi importból 200.000 hordó/nap-ot.
Emellett csökkentették az orosz importot a tavalyi szinthez képest kb. ugyan ennyivel. Miért? Hát azért, mert Március első hetében a WTI olaj 100 és 130USD között mozgott, majd a hónap végén is felment majdnem 120USD-re.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 774
61 193
113
Csak jussunk el végre ide, hogy az átlagembernek is rohadtul fáj, hogy a rossz oldalon, a nyugati oldalon állunk és meginduljon az a folyamat, amikor gyűlöletbe fordul ez át az EU irányába és végre létrejön a kilépés legfontosabb feltétele: az össznépi gyűlölet az EU-val szemben! Ez a legnagyobb esélyünk most, hogy kiléptessük Magyarországot, szóval bárcsak olajembargó lenne már, vagy zárnák a csapot az ukránok!
Azért azt a kilépést át kellene alaposan gondolni és nem indulatból lépni. Tisztában kellene legyünk a kilépés minden következményével. Nem vagyok biztos abban, hogy egy népszavazás kedvezően végződne kilépés ügyben
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 387
8 959
113
Nem hiszem el, hogy ezt 1 hete kell magyarázni!
Ha Kínaiak lemondják a kapacitásokat az araboknál, akkor az ugye plusz olajként fog megjelenni a piacon.
Tehát az európai embargó miatt felszabadul 100 egység orosz olaj a piacon. A nem embargózó államok megveszik ezt az olcsó 100 egységet. De ennyit nem tudnak azonnal feldolgozni, tehát 100 egységet lemondanak az arabok drága olajából.
Akkor ugye lesz a világpiacon 100 egység, el nem adott plusz olaj, nem?!?
Ezt hívják átrendeződésnek.
A fogyasztás mennyisége és a termelés is relative fix.
Azt meg honnan vetted, hogy nem tudna nőni az olajkitermelés?
Az OPEC mesterségesen tartja alacsonyan a termelést, mivel korábban a covid miatt drasztikusan csökkentette azt.
Persze, az akkor kieső lóvét most fejik le a világról.

Srácok, én értem, hogy nehéz átállni arról a narratíváról, hogy "Mindenki megdöglik orosz olaj nélküüül! Aaaa!!!"
, de ez a marhaság eléggé kontraproduktív.

Igen, költséges lesz az átállás, meg jelen van az ellátásbiztonságot veszélyeztető lehetőség, de azért nem kell világvége hangulatot generálni.


Kína és India fogyasztás is relatíve (!) fix.
Az azonnali embargo pedig olyan mennyiségű felesleget szabadít fel, amivel 1000%, hogy nem tudnak mit kezdeni. Ez 3-4-500.000 hordó/nappal még lehet, hogy elboldogulnának, de 2,6M-val biztosan nem!
Európa helyzete a világpiacon mindig biztonságban van, mert van pénze akár a 130-150USD/hordó áru olajat is megvenni.
Pont emiatt, az élelmiszerhiány is elsősorban itteni problémára vezethető vissza, de katasztrófát nem nálunk fog okozni, hanem ott, ahol nincs pénz.
A termelő/kereskedő mindig annak adja el a terméket, aki többet ad érte.

Nem hiszem el, hogy ezt 1 hete kell magyarázni!

"Az azonnali embargo pedig olyan mennyiségű felesleget szabadít fel" - bakker ez nem mennyiséget szabadít fel, hanem ennyi plussz igényt támaszt a piacon. Az orosz elég, ha kicsi fáziskéséssel megy a paic után - így drágábban tudja eladni az olaját. Ami olcsóbb lesz, mint az egyéb olaj, de drágább, mint amennyiért most adja. Európának pedig mindenképpen sokkal drágább lesz (már csak a hajós arány növekedése meg a távolság növekedése miatt is).

Írod, hogy COVID miatt csökkent a kitermelés. Igen, és a visszaemelkedés is ennek megfelelően lesz, tervezetten sok kis lépésben. Szó sincs arról, hogy EU igény nagyságú dolgot hirtelen a piacra dobnának, Sőt mindenki elmondta világosan: nincs több olaj ...

Egyébként várhatóan Kína+India+egyéb Ázsia COVID utáni felpattanása komolyabb lesz várhatóan, mint az EU -é. Valamint az arányok is mások - Nekik elegendő lenne kisebb fogyasztás emelkedés is ami masszív új igényekhez vezet.

Valamint az átállás nem pillanatszerű lesz. Azaz idővel, ahogy megyünk ki a COVID -ból egy olyan folyamat lesz, ahol Ázsia úgy fogja felszívni az orosz olajat, hogy az egyéb olaj egyre nagyobb részéről sem mond le. E miatt lesz egy új olajválságunk majd - azaz masszív áremelkedés mindenhol, de főleg az EU -ban.

Az EU -ban ugye a gáz még kérdéses, de könnyen lehet, hogy nem lesz érdemi mozgás. Dízel és LPG várhatóan nem lesz szankciózva - sőt lehet ezzel próbálnak majd meg kompenzálni a kieső kőolajat. Ez ugye az orosznak jó, mert magasabb árréssel értékesített cumók. A másik oldalról viszont egyéb szén-hidrogénekre (pl. paraffinok) masszív árfelhajtó hatással lehet. Gondoljunk bele hasonló volt az elmúlt évtizedben is amikor jónéhány ország kapott rá az olcsó muszka dízelre - ami viszont más származékok árát dobta meg (azaz túl sok ingyen ebéd eddig se volt).

Mindezek mellé az EU -nak "van pénze akár a 130-150USD/hordó áru olajat is megvenni"? Azért a Nyugat-EU gazdákat kérdezd meg előtte, mert sokan a jelenlegi energiahordozó árakat sem tudják kicsengetni még a masszív támogatások ellenére sem. Azaz az EU -ban is kevesebb lesz az élelmiszer (csak drágább, de elég) - míg máshol meg katasztrófa (ahogy írod is). Akkor az orosz élelmiszerkivitel áraira milyen hatással is lesz ez? Megint a muszka járt pórul - ja, nem. Majd lesznek szerintem nyáron ENSZ programok, ahol a gazdagabb országok dobhatják össze a lóvét pl. fél Afrikának, hogy a (némileg dráguló) muszka gabonát tömegesen megvehessék meg elhordhassák ... Természetesen itt is az EU majd a rosszabbik felén lesz a dolgoknak, mert ugye javarészt majd mi leszünk a fizető fél. Mert nekünk "van rá pénzünk" (és ezzel is támogatjuk majd a Putyini hadigépezetet) ...

Igen, ezt a "minden mindennel összefügg" dolgot az EU -ban megint nem vették számításba ...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 671
98 032
113
1 fontos megjegyzés. A Diesel behozatala Oroszországból nincs blokkolva.

Ezenfelül Nagy Márton tegnap megosztott 1 kis olajmatekot a inforádion.

7 millió hordó olaj, finomított olaj per nap jön Oroszországból Európába.
4 millió nyersolaj
3 millió finomított

Ebből a 7 millióból 5-6 millió hordót érint majd a szankció. Ez fel fogja verni a Brent árát mostani 124 dollárról.

Az urali olaj ára most is 90 dollár körül van. Emiatt az árkülönbség miatt Kína es India növelte az orosz olajbehozatalt már most is. De ez nem végtelen kapacitásbővülés. Finomitási és készletezési korlátok is vannak. De kb. 3 millió hordónyit a kieső európai 5-6 millióból még fel tudnak szívni.

Tehát lesz 2-3 millió hordó orosz olaj amit az európai szankciók miatt nem tudnak eladni. Ez feltételezhetően tovább növeli a Brent és az urali olaj közti árkülönbséget. Valószínűleg a MOL, Magyarország igy relatíve jobban jár.

Amíg az ukránok nem zárnak. Ha zárnak meg lehet próbálni hajóra tennünk az orosz olajat vagy drágább Brent olajjal pótolni.

Esetleg megindulunk a csap (Csap:)) irányába 12 Leoparddal. Jó ez röhejes...

Addig van relatív jó pozink a brüsszeli alku után, amíg jön a vezetékes orosz olaj.
 
Status
Not open for further replies.