[BIZTPOL] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 133

Guest
Jaja, kevesebb lett az adóm, végtörlesztettem nyomott áron, pedig már épp indultam volna külföldre én is (amit a cég fizetett ki, akiknél dolgozok, mert erre is volt lehetőség, és évek alatt nagyon kedvezményesen adtam vissza, win-win). A magán nyugdíj pénztárak megszüntetésének, pedig kifejezetten örültem, mert nagyon bosszantott, hogy hiába a bevezetések, a pénzem valahogy mindig eltűnik, mert mihaszna brokerek kockázatos befektetésekbe tesznek a beleszolasom nélkül.

Azt hittem kaptál folyamatosan fizetésemeléseket, de akkor csak az adódat csökkentették. Az tényleg Fidesz érdem (meg az ÁFA 27%-ra emelése is).

Biztos szuper lesz az állami nyugdíjad. :)
 

kegyetlen petymeg

Well-Known Member
2020. április 18.
1 432
9 754
113
Szerintem legyetek résen, mert ha az oroszok most hirtelen kihúzták eszt az idejemult listás témat, és tesznek róla, hogy ne keruljon le az asztalról, akkor valami roszban sántikálhatnak Mo viszonylatában. Próbálkozhatnak valami húzással beszukiteni a mozgásterét.
Nem tennék rá 100 forintot sem, hogy ezt merő jó indulatból írtad, de tény, hogy jelen helyzetben semmiféle nyilvános orosz dícséret nem hiányzik nekünk.
Sokkal jobban szeretem ha barátságtalan országnak neveznek minket.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 459
5 276
113
De egy kilépés esetén startból tudok egy orosz piacot, ahova el lehet tolni az autógyárak termékeit.
Jó vicc! Szerinted akkor a Mercedes, Audi, BMW, Opel....meddig maradnának?
Ami szart kevertünk nyugaton, simán lenyelnék azt a békát, hogy pár €milliárd bukás ellenére kivonuljanak, máshol telepedjenek le!
Szerintem vannak erre már kész tervek!
A hadiipari beruházásokra ez hatványozottan igaz!
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: Robur and vilmoci

kegyetlen petymeg

Well-Known Member
2020. április 18.
1 432
9 754
113
Trianon talán nem, de hogy ez a kormány ha nem változtat, akkor nem húzza ki a ciklus végéig, az elképzelhető. Elérkezik az a pont, amikor válaszút elé ér. Vívja tovább a nemlétező szabadságharcát a nyugat ellen, vagy végrehajt egy külpolitikai fordulatot.
Azért az elgondolkodtató, hogy senki az egész EU-ban nincs ilyen harci állapotban Brüsszel ellen, mint mi. Mondhatni senki más nincs politikailag hadban velük. Se az EU-val, sem pedig a NATO nem ellenség a többiek számára. Egész jól elvannak. Mi is ellenénk, ha nem ezt a politikát folytatnánk, ami nem vezet a végén majd semmi jóra. Nincs egyszerűen értelme ennek az egésznek így. A társadalom belefárad már a folyamatos képletes szabadságharcba.
Mi gondolkodni valónk van nekünk azon, hogy prüsszel minden eddiginél idiótább, saját magát megsemmisítő szervilis politikát folytat, ami mögé józan ésszel nem szabad beállni, mint ahogy nem is tesszük?
A többiek jól elvannak ezzel? Egészségükre. Majd mikor összecsapnak a szarhullámok a fejük fölött, talán rájönnek, hogy tévedtek.
A birkák azok akik folyton a nyájjal akarnak menni.
 

senkineksenkije

Well-Known Member
2020. november 22.
664
6 158
93
Az általad jónak vélt dolgok egy nyitott ,versenyre épülő gazdaság esetén, versenyre kényszerültek. Valamint a jó vállalkozás folyamatosan innovációra kényszerül. Amihez tőke kell.
90 után már az orosz se vette meg a magyar terméket, mert nem hozta azt a minőséget, amit a nyugati termékek hoztak, bármilyen szegmensben. Akkor ugyanis már nem cserekereskedelem volt, hanem dollárért ment minden, pro és kontra. Oroszországba is beért a kapitalizmus és a nyugati termékdömping. Az addigi tömegcuccaink eladhatatlanná váltak, gyenge minőségük folytán.
Tőke a magyar cégeknél nem volt, ezért kényszerültek rá mások bevonására, vagy adott cégek eladására.
A 80 -as években kezdtem, gépgyártás, majd 96-ban léptem az autógyártás területére. Munkakultúrális sokk volt, amikor oda kerültem. Szembesültem a régi világ miért nem ért szinte semmit gazdaságilag, technológiailag, azzal szemben ,amit sikerült megtapasztalnom, akkortól, ott. Munkakultúrában, technológiában, felhasznált anyagok minőségében, egyáltalán mindenben.
Szerencsére a társadalom döntő többsége nem a Te általad vélt állásponton van.
Hogy magyar krumplit miért nem lehet venni ? Hát ehhez nem értek, de gondolom vagy rossz volt a termés, vagy a szabad kereskedelem okán, olcsóbb a külföldi. Alma ugyan ez. A lengyel állítólag sokkal olcsóbb, de ehhez sem értek. :)
Arra sem tudok sok minden mondani, hogy még valahol a 70-es évekbeli gépek mennek. Mart az akár magánháztartás, akár egy cég gépe, inkább vall nyomorúságra, mint valami technológiai csodára.
Fuvarozásban például eléggé standard, hogy 8 évesnél idősebb kamionnal nem fuvaroznak.
A világ folyamatosan változik, emlékezni a régmúltra kell és helyes. Azonban ahhoz hasonlítani a mai történéseket, hát szerintem nem releváns dolog.
Fogaskerék van az egyik és villám a másik gyűrűmön vagyis gépész és villanyász vagyok. 14 évig dolgoztam külföldön. Valamicske rálátásom van a dolgokra.

Valóban az eladósodottság tette be a kiskaput. De, nem voltunk padlón. Padlóra tettek bennünket a dollárkölcsönökkel, aminek egy részét a "testvéri" államoknak kellett adnunk, tudtommal egyik sem fizette vissza.

Munkakultúra, technológia példásan bürokratikus a multiknál. Szinte csak sablonból szabad dolgozni a hirerarchiában feletted állót még véletlenül sem megkérdőjelezni.

Anyag minőség. A rendszer váltásig és utána is pár évig ami anyagot kaptál a szabványnak megfelelt, ellenőrizni nem kellett. A nagy csatlakozás után az egyik műhelyből jelezték, hogy baj van a francia anyaggal. Forgácsoláskor nem úgy viselkedik ahogy megszokták. Lehetetlen, ilyen nem létezik, hiszen a szállítmány többszörösen is minősítve van. Elő a hagyományos metallográfiai vizsgálatokat, kiderült hogy meg sem közelíti az előírt minőséget.

Gyárlátogatás a szentgotthárdi autógyárban. Valóban jól berendezett szerelőcsarnok. Dicsekvés, hogy ide csak min. technikusi végzettséggel lehet bejutni. Motorblokkokba gumidugó beütés, stb. Pont technikusi végzettségre van szükség. Mivel a vezetővel volt egy kis kapcsolat, kint pár szemközt elárulta, hogy azért voltak kénytelenek németből eljönni, mert ott nem találtak munkaerőt az ilyen monoton munkára, még szakképzetlent sem. Itt meg technikusok között válogathatnak.

"Arra sem tudok sok minden mondani, hogy még valahol a 70-es évekbeli gépek mennek. Mart az akár magánháztartás, akár egy cég gépe, inkább vall nyomorúságra, mint valami technológiai csodára."

Hát a Te dolgod, hogy ítéled meg, hogy melyik a jobb? A 20-30 évig működő berendezés vagy az öt évenkét kidobandó szerkezet. Angliában még 2010-ben is simán kapható volt alkatrész az 1950-ben gyártott gépekhez, Sőt kötelező volt biztosítani alkatrészeket.

Értem én, hogy divat lett a félévenkénti bejelentés, hogy milyen szuper új konstrukciójú gépet kezdtünk el gyártani és csak most és csak önnek a legjobb, ha megveszi. Közben maximum a burkolat festésének a színe lett megváltoztatva.

Gondolom, most hogy az ukrán és az orosz beszállítás megnyekkent, becsületje lesz az időtállóbb termékeknek. Amúgy meg ha Kína is behúzza a kéziféket az EU-nak reszeltek, mert a nagy zöld hiszti és a minél olcsóbban termeltetni miatt szinte az összes komolyabb gyárat áttelepítették kelet felé.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 793
31 621
113
Jó vicc! Szerinted akkor a Mercedes, Audi, BMW, Opel....meddig maradnának?
Ami szart kevertünk nyugaton, simán lenyelnék azt a békát, hogy pár €milliárd bukás ellenére kivonuljanak, máshol telepedjenek le!
Szerintem vannak erre már kész tervek!
A hadiipari beruházásokra ez hatványozottan igaz!
Elsősorban ez nem a dugipénzed, amit ide-oda utalhatsz az országok között hanem egy-egy kibaszott nagy gyár, ezeket nem lehet teleportálni. Másodsorban meg állami támogatással épültek, uh nem vinnék azokat sehova mert nem engednék.
 
T

Törölt tag 133

Guest
Most is látszik, hogy hogy tárgyal az EU és mennyi az érdekérvényesítő képesség. De egy kilépés esetén startból tudok egy orosz piacot, ahova el lehet tolni az autógyárak termékeit.
Áruld már el, hogy mi az, amit vesztenél. Lemondasz az ÁFÁ-ról, lemondasz a vámokról, befizet rengeteg pénzt, visszakapsz egy nagy lófaszt.

Az Áfáról nem mondunk le... lehet nem kellene észt osztani ha ezt se tudod...
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 263
8 482
113
Azt hittem kaptál folyamatosan fizetésemeléseket, de akkor csak az adódat csökkentették. Az tényleg Fidesz érdem (meg az ÁFA 27%-ra emelése is).

Biztos szuper lesz az állami nyugdíjad. :)
Jaja, kaptam fizetés emeleseket, de megsugom, hogy egyéb területen nem tetlenkedtem, úgyhogy gyarapodott a család rendesen az elmúlt 12 évben, ami azért jóval nagyobb összeget visz, mint az emelesek, és mégis.
 

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 760
3 195
113
Elsősorban ez nem a dugipénzed, amit ide-oda utalhatsz az országok között hanem egy-egy kibaszott nagy gyár, ezeket nem lehet teleportálni. Másodsorban meg állami támogatással épültek, uh nem vinnék azokat sehova mert nem engednék.
Persze a gyárak maradnának, de üresek lennének nagyon hamar. Fogd be a szád, ha nem értesz ahhoz amit beszélsz.
 
  • Tetszik
Reactions: Robur

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 793
31 621
113
Az Áfáról nem mondunk le...
Annyi ÁFA-csalás van az EU-s szabályok miatt és amin nem engednek változtatni, hogy kb felér mégegyszer azzal a pénzzel, amit kapnia kellene Magyaroroszágnak.

A másik, ami fájó, hogy bevezettettek egy standardizált információszolgáltatást a nagy cégeknél, aztán később a kicsiknél is be lesz szerintem, Magyarországon nem tudom hogy nevezik, de biztosan van. Románia jó kutyaként a maximális csomagot vállalta be, azaz mindent is kiadunk és nincs kibúvó. Minden adatod standard formában a könyvelési vagy ERP rendszeredből megy Brüsszelbe. Na vajon ki fogják-e adni az infót a saját cégeiknek a kliensekről, beszállítókról, árakról, termékekeről, gyártásról? Hogy szemezgessenek a belső adatokból és ha látnak egy nyereséges piaci rést, akkor a német meg a francia rá tud mozdulni.
 

Morishima

Well-Known Member
2017. július 29.
1 449
10 516
113
Amúgy kb úgy csináltok mintha az unióból való kilépés egyenlő lenne az Európából való távozással fizikálisan. Igazából ez politikai akarat kérdése hogy fájjon gazdaságilag vagy ne is nagyon érződjön. Egy kilépés esetén szinte minden gazdasági együttműködésben bent maradhatunk ha vállaljuk azt hogy ezek feltételeit teljesítjük. Amivel kapcsolatban a propaganda cirkusz megy, azok a pénzek amik azért járnának nekünk ahol nem érjük el az uniós átlagot, + a covid pénz amit ha nem vagyunk tagok megint csak el lehetne felejteni, vagy ismét csak viszonytól függően csatlakozni az uniós döntéshez mint külsős.
Egy ilyen rendezett helyzetben mi nem fizetnénk be semmit, de kapni se kapnánk, viszont a gazdaságunk továbbra is nyitva lenne oda vissza, így nem 100% veszítenénk el a pénznek hanem mennyit is? kb 30% de azt a 70% ez arra költjük amire mi akarjuk... nem lenne több lombkoronasétány a tar vágott erdőben ( faszt nem, amíg van korrupció, az meg mindig lesz a kérdés a mérete ) Amikor pedig elérjük az uniós átlag fejeltségi szintet és ha tagok lennénk befizetővé válnánk mi is létrehozzuk a magyaralapot mint a norvég és kb kész is.
Szóval igazából hogy ez gazdaságilag mennyire lenne halálos az politikai kérdés, szerintem sok szempontból jobb lenne ez a forma mindenkinek, a magyarok nem hátráltatnák az ő dolgaikat, ők nem szólnának bele a mi dolgainkba, nem lenne ennyi felesleges konfliktus és koncentrálhatnák a belső problémáinkra, kormánypárti és ellenzéki oldalról is..... nem hülye propagandanóta vinné el a közbeszédet, talán.....

Szerintem jobban mennének a dolgaink egy ilyen helyzetben mert jobban teher alatt lenne mindenki hogy valós teljesítmény kell ahhoz hogy pénz legyen.
 
T

Törölt tag 133

Guest
Elsősorban ez nem a dugipénzed, amit ide-oda utalhatsz az országok között hanem egy-egy kibaszott nagy gyár, ezeket nem lehet teleportálni. Másodsorban meg állami támogatással épültek, uh nem vinnék azokat sehova mert nem engednék.

Ezek a gyáraknak addig jó amíg benn vagyunk a vámunióban.

Ha hiányzik vmi egy futárral hipphopp küldenek ide alkatrészt és megy a termelés tovább. Ha neki kell állni vámolni, mindjárt más lesz a gyerek fekvése.
 
  • Tetszik
Reactions: honved and Robur
T

Törölt tag 133

Guest
Valahogy megoldják a kínai gyáraiknál is és az orosznál is megoldották.

Ott nyilván ez be van kalkulálva és azok arra a piacra termelnek. Ha mi kilépünk mennek ahhoz a szomszédhoz akik bennmaradnak, náluk lesz a versenyelőny.

Ha beszarik vmelyik gép nagyon nem mindegy meddig kell a pótalkatrészre várni, meddig áll a termelés.
 
  • Tetszik
Reactions: Robur
T

Törölt tag 133

Guest
Az orosz piacon nem maradt ben senki, lehetne oda termelni annyit, amennyi a csövön kifér.

Nekik jó lesz a Lada hisz az orosz ipar fantasztikus, folyamatosan azt dícsérik itt. :)

Attól h kilép Magyarország az EU-ból nem fogják tudni a németek oda eladni az itt összepakolt autókat.
 
  • Tetszik
Reactions: Robur