[BIZTPOL] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 525
16 436
113
A Talgo ügyben továbbra sincs még orosz szál. Még csak az üzlet lehetősége adott.
A hosszútávú gázszerződést az EU miatt nem tudtuk a piaci árnál kedvezőbben megkötni. A várható konfliktusos problémák miatt voltunk rákényszerülve az ellátásbiztonság miatt, hogy legyen egy minimál mennyiség, amit muszáj megkapjunk.
A MOL (és ezzel az állam is) különben véresre kereste magát a konfliktus elején elérhető olcsó kőolajból.
Az élelmiszer, és feldolgozó iparunk sem bánná olyan nagyon, ha nem próbálná saját magát belefojtani a szankciókba az EU.
De akkor fordítsuk meg: Mi az amivel az ukránokkal jól járhatunk?
De azt légyszi ne hozd fel, hogy olcsón jön a zárjegy nélküli cigi, mer' az nem ér! :cool:
Ott hibázol, hogy azt hiszed ez egy "vagy kapcdoló". Te állítottad, hogy Orbán tippeket kapott, meg mekkora biznisz is nekünk Oroszország. A valóság az, hogy az egyetlen èrv aminek van alapja az a kezdeti MOL kőolaj nyerészkedése volt. -megjegyzem kanyarban sincs ahhoz kepest mennyit buktunk a háború miatt. Orbánt kifejezetten megszopatta Putyin amikor a háború előtt kint járt nála. Hetekig kussolt is Vitya mire kitalálták a békepárti kommunikációt. Ami még eszembe jut a Metrókkal is jól átbaszták Tarlósékat. Az egyetlen pozitív az egyiptomi vagon tender volt ami eszembe jut.
Ne értsd fèlre, én nem vagyok az Orosz kereskedelem ellen, csupán tovabbra sem látom, hogy nyersanyagon kívül (és ugye az is piaci) +atom olyan, hú de jó bizniszelni velük mint ahogy beállítjátok. Az Ukránoktól teljesen függetlenül. Az EU szankciók előtt is rohadt alacsony és süllyedő volt a kereskedelmi mérleg.
Ezzel szemben Németország mellett az USA az egyik legfőbb befektetési kereskedelmi partner. +mostanában Korea meg Kína.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 292
34 952
113
Az egyetlen pozitív az egyiptomi vagon tender volt ami eszembe jut.
Se mert azt egy teljesen magyar konzorcium nyerte eredetileg, csak a magyar eximbank nem adta meg nekik a hitelt helyette odaadta az oroszoknak.... :(

"A még 2013-ban előkészített egyiptomi megrendelés eredetileg egyébként még csak 700 kocsiról szólt, cserébe a Ganz-csoport felelt volna a gyártásért némi állami segítséggel és a Dunakeszi Járműjavítóval közösen, egy konzorcium tagjaként. A Ganz 2016-ban nyerte meg a tendert, de az Orbán-kormány végül kihátrált mögülük, és helyettük egy a Transmashholding részvételével felálló csoportot kezdett támogatni. Az üzlet fontosságát jelezte az is, hogy annak részleteiről Orbán Viktor és Vlagyimir Putyin orosz elnök is egyeztetett egymással. Ebben a konzrociumban a kormánysajtó eleinte még a Ganzot is felsorolta, de ők aztán szép csendben kikoptak a Transmashholding és a Dunakeszi Járműjavító mellől."

 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Orbánt kifejezetten megszopatta Putyin amikor a háború előtt kint járt nála.
Hogymi?
Hogyan sz0patta meg? Pont, hogy Orbán úgy jött haza, hogy már tudta, hogy elkerülhetetlen a háború.
Szerinted miért ment Orbán soron kívül templomba miután hazajött? Röhögni fogsz, de nem templombajáróként - ha én vagyok a miniszterelnök - én is elmegyek még gyónni is, ha meghallom, hogy olyan konfliktusba vezethetem az országot kelet és nyugat között, amiben én csak a rövidebbet húzhatom.
Vagy gazdaságilag, vagy - ami még rosszabb - katonailag...
Szerinted miért kellett gyorsan SOS megrendelést leadni a gázra a rendes hosszútávú szerződés felett?
Orbánék akkor már tisztában voltak vele hogy kurvanagy gáz lesz Európában gáz fronton. Nyilvánvaló volt, hogy az EU tovább fogja folytatni a szankciós politikát, csak még keményebben. Nekünk meg nem volt olyan kapacitásunk, hogy egy azonnali gázvezeték levágást kimozogjunk.
Akkor ott az egyetlen dolog amin egy magyar miniszterelnöknek járnia kell az agyának, az az volt hogy szinte az egész ország gázfűtésre van ráállva, és hogyan fogják megakadályozni, hogy megfagyjanak az emberek. Meg az iparunk az olcsó energiára van ráfókuszálva.
Hogyan tudta volna még Putyin jobban felkészíteni Vityát? Vagy azt gondolod, hogy bárki is megakadályozhatta volna Putyint a háborúban?
Ne legyünk már naívak!


Ami még eszembe jut a Metrókkal is jól átbaszták Tarlósékat.
Mivel b@szták át Tarlósékat?
Nyilvánvalóan nem volt elég pénz új kocsikra (62 helyett 92Mrd lett volna az új kocsis rendszer). Ehhez képest újakat szállítottak. (az külön röhej, hogy Gyurcsányék meg emiatt reklamáltak...)
Olyan ocsmány állapotban voltak a régi kocsik, hogy a vége az észtekkel is az lett volna, hogy kútba esik az egész projekt. Akkor meg lehetett
Egész biztosan alkalmatlan lett volna bármilyen másik megoldás, amit felújításnak próbálnak eladni.
Nyilván vannak hibái az egész konstrukciónak, de ugye tudjuk:
"Kis pénz, kis foci..."

Se mert azt egy teljesen magyar konzorcium nyerte eredetileg, csak a magyar eximbank nem adta meg nekik a hitelt helyette odaadta az oroszoknak.... :(

"A még 2013-ban előkészített egyiptomi megrendelés eredetileg egyébként még csak 700 kocsiról szólt, cserébe a Ganz-csoport felelt volna a gyártásért némi állami segítséggel és a Dunakeszi Járműjavítóval közösen, egy konzorcium tagjaként. A Ganz 2016-ban nyerte meg a tendert, de az Orbán-kormány végül kihátrált mögülük, és helyettük egy a Transmashholding részvételével felálló csoportot kezdett támogatni. Az üzlet fontosságát jelezte az is, hogy annak részleteiről Orbán Viktor és Vlagyimir Putyin orosz elnök is egyeztetett egymással. Ebben a konzrociumban a kormánysajtó eleinte még a Ganzot is felsorolta, de ők aztán szép csendben kikoptak a Transmashholding és a Dunakeszi Járműjavító mellől."

Ezen az ügyön már egyszer végigmentünk.
Elképesztő naivitás a nemzetközi politikában (már megint), hogy egy ilyen méretű üzletben egy magyar 3. vonalas cégnek oszthatnak lapot. Le is van írva a cikkben, hogy Putyin személyesen intézte az egészet.
De hogy egy kis segítséget adjak. Putyinra úgy kell tekinteni, és kezelni mint egy maffiafőnökre.
Lehet és muszáj (energiaügyben megkerülhetetlen) is VELE üzletet kötni, de semmiképp nem szabad az érdekei ellen fogadni. Ellenkező esetben kiesel egy ablakon, vagy odakint Egyiptomban 1-2 súlyos műszaki hiba miatt a Ganz szerelvények súlyos tömegbalesetbe keverednek. Onnantól pedig az egyiptomiak visszakövetelik a pénzüket, és lehívják az Eximbank bankgaranciáját.
Meg lehet próbálni oroszok nélkül érvényesülni, de csak olyan terepen, ahol nem válsz a versenytársukká. De még egyszerűbb, ha betársulsz melléjük inkább egy legális üzletbe.
És nem kell azért olyan nagyon messzire menni, mert azért a versenytársak már egy Budapesti metrókocsi tender esetén is megpróbálják elszabotálni az ügyet. Emlékszünk még a fakockára?
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 525
16 436
113
Hogymi?
Hogyan sz0patta meg? Pont, hogy Orbán úgy jött haza, hogy már tudta, hogy elkerülhetetlen a háború.
Szerinted miért ment Orbán soron kívül templomba miután hazajött? Röhögni fogsz, de nem templombajáróként - ha én vagyok a miniszterelnök - én is elmegyek még gyónni is, ha meghallom, hogy olyan konfliktusba vezethetem az országot kelet és nyugat között, amiben én csak a rövidebbet húzhatom.
Vagy gazdaságilag, vagy - ami még rosszabb - katonailag...
Szerinted miért kellett gyorsan SOS megrendelést leadni a gázra a rendes hosszútávú szerződés felett?
Orbánék akkor már tisztában voltak vele hogy kurvanagy gáz lesz Európában gáz fronton. Nyilvánvaló volt, hogy az EU tovább fogja folytatni a szankciós politikát, csak még keményebben. Nekünk meg nem volt olyan kapacitásunk, hogy egy azonnali gázvezeték levágást kimozogjunk.
Akkor ott az egyetlen dolog amin egy magyar miniszterelnöknek járnia kell az agyának, az az volt hogy szinte az egész ország gázfűtésre van ráállva, és hogyan fogják megakadályozni, hogy megfagyjanak az emberek. Meg az iparunk az olcsó energiára van ráfókuszálva.
Hogyan tudta volna még Putyin jobban felkészíteni Vityát? Vagy azt gondolod, hogy bárki is megakadályozhatta volna Putyint a háborúban?
Ne legyünk már naívak!
Ezt csak te képzeled, hogy Vityát bármibe is beavatták! Az külön vicces, hogy te ezt abból vezeted le, hogy mert templomba ment... De Viktor megmentett minket a fagyhaláltól! Hallelujah!


Na jó, hadjuk is. Azért még várom a szuper orosz tippeket amit Putyin osztogatott, meg szuper orosz bizniszt.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ezt csak te képzeled, hogy Vityát bármibe is beavatták! Az külön vicces, hogy te ezt abból vezeted le, hogy mert templomba ment... De Viktor megmentett minket a fagyhaláltól! Hallelujah!


Na jó, hadjuk is. Azért még várom a szuper orosz tippeket amit Putyin osztogatott, meg szuper orosz bizniszt.
Dehogy csak abból vezettem le! Szerinted miért nézett ki úgy a maratoni Putyin találkozó után/alatt mint akit éppen ördögűztek?
Szerinted mit csináltak 5 (!!!) órán keresztül, egy ilyen helyzetben? Citromtorta receptet cserélgettek?
Pedig ha valaki, akkor Orbán aztán hozzá van szokva a maratoni tárgyalásokhoz Brüsszelben.
Jelzem, hogy Orbán azonnal Brüsszelbe ment a NATO központba, a Putyinnal történ februári találkozója után. Beszámolóra. Erről maga is nyilatkozott. Már akkor figyelmeztette a Nyugat-Európai vezetőket a helyzet súlyosságára
Hogy mennyire voltak infói Putyin szándékáról?
Megintcsak az aranyvásárlási kampányt tudom, meg a gázinterkonnektor rendszer kiépítését tudom felhozni.
Mi szükség volt a déli áramlatba való beszállásba, meg a Krk szigeti terminálban a kapacitás lekötésre, ha azt hittük, hogy megúszható ez a konfliktus?
A beavatást ne úgy képzeld el, hogy lekottázza szórul szóra Orbánnak a terveit. Hanem mondjuk elejt 1-2 nagyon hasznos tippet.
Mondjuk így: " Mennyi most az arany? X dollár/uncia? Kéne venni, nem?
Ne feledjük azért csak az ellenséges NATO egyik miniszterelnökével beszélt Putyin.
Szerintem teljesen nyilvánvaló, hogy Orbánék tudták, hogy nagy balhé lesz, csak azt nem, hogy ennyire korán. Szerintem 2-3 évvel későbbre várták.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 073
113
2024. évi V. törvény az Európai Hagyományos Fegyveres Erőkről szóló Szerződés és kiegészítő dokumentumai alkalmazásának felfüggesztéséről*

1. §
Az Országgyűlés e törvénnyel felhatalmazást ad az Európai Hagyományos Fegyveres Erőkről szóló Szerződés és kiegészítő dokumentumainak együttes kihirdetéséről szóló 1999. évi VI. törvény által kihirdetett, az Európai Hagyományos Fegyveres Erőkről szóló Szerződés és kiegészítő dokumentumai alkalmazásának felfüggesztésére.

2. §
(1) Ez a törvény a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) A felfüggesztés hatálybalépésének naptári napját a külpolitikáért felelős miniszter annak ismertté válását követően a Magyar Közlönyben haladéktalanul közzétett közleményével állapítja meg.
(3) Az e törvény végrehajtásához szükséges intézkedésekről a külpolitikáért felelős miniszter gondoskodik.

Dr. Sulyok Tamás s. k.,
köztársasági elnök

Kövér László s. k.,
az Országgyűlés elnöke

* A törvényt az Országgyűlés a 2024. április 10-i ülésnapján fogadta el.


--------------------

Európai Hagyományos Fegyveres Erőkről szóló Szerződés = The Conventional Armed Forces in Europe (CFE) Treaty = CFE szerződés
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
Volt, mert övék volt a Dunakeszi JJ és most ezt használja ki a spanyol kormány meg azt, hogy az alapítványok miatt nem lehet tudni, hogy ki van az alapítvány mögött.

Azért ezt az állítást nem ártana alátámasztani, mert a DJJ nem orosz és nem is volt soha orosz többségi tulajdonban, vagy irányítás alatt. Többszörösen közvetett, kisebbségi orosz résztulajdon volt 2020 és 2022 közt. Ma már ez sincs.

Eredetileg MÁV gyár volt, majd a rendszerváltás után MÁV tulajdonú cég lett. 1996-tól a német Adtranz lett a többségi tulajdonos (65%) és a MÁV 25%-ot tartott meg, míg 10% munkavállalói résztulajdonosi programban a dolgozókhoz, vezetőkhöz került. Az Adtranzot felvásárolta a Bombardier, ami ugye kanadai. 2014-ben a magyar állam visszavásárolta a Bombardier 65%-át és a MÁV 25%-kal együtt 90%-os tulajdonos lett. 2020-ban az egyiptomi üzlet kapcsán a TMH Hungary Invest Kft-nek adták el az állami 90% tulajdoni hányadot. Ennnek tulajdonosa volt 50-50%-ban a TMH International AG (svájci bejegyzés) és a Magyar Vagon Zrt. A TMH International AG (az előbbiek alapján 90% x 50% = 45% közvetett tulajdonos) tulajdonosa a Transmashholding, ami orosz tulajdon. Tehát az orosz tulajdon átmenetileg és közvetetten is csak kisebbségi volt. A DJJ vezetői mindig is magyarok voltak, az orosz kisebbségi tulajdonos ténylegesen soha nem irányította a DJJ-t.
Megjegyzem a TMH International AG-t korábban Bombardier Transportation Transmashholding AG-nak hívták, mert a Bombardier és a Transmashholding közös vállalata és ez senkinek nem volt probléma. Mint ahogy a Transmashholdingnak volt és van közös vállalata a Knorr-Bremse-vel, az Alstommal, a Siemens-szel, az RVNL-el és másokkal is.
2022-ben az EU orosz embargózós ámokfutása miatt a TMH International AG tulajdonrészét kivásárolta magyar befektető és a DJJ 2022 óta még közvetetten is 100%-ban magyar tulajdonú, magyar irányítás alatt álló, magyar cég. Pontosan lehet tudni, hogy kik vannak mögötte és nem oroszok. Ha megnézed a tulajdonos és kapcsolt cégekben a vezetőket és azt, hogy ők még hol vezetők, akkor te magad is láthatod, milyen magyar érdekkörhöz tartozik.

A spanyol vezetés egyszerűen csak nekünk tart be egy mondvacsinált indokkal, mert a spanyol vezetésben is ott ülnek egy tengeren túli érdekkör beépített emberei, akiknek kiadták, hogy Magyarországot szívatni kell.

Se mert azt egy teljesen magyar konzorcium nyerte eredetileg, csak a magyar eximbank nem adta meg nekik a hitelt helyette odaadta az oroszoknak.... :(

"A még 2013-ban előkészített egyiptomi megrendelés eredetileg egyébként még csak 700 kocsiról szólt, cserébe a Ganz-csoport felelt volna a gyártásért némi állami segítséggel és a Dunakeszi Járműjavítóval közösen, egy konzorcium tagjaként. A Ganz 2016-ban nyerte meg a tendert, de az Orbán-kormány végül kihátrált mögülük, és helyettük egy a Transmashholding részvételével felálló csoportot kezdett támogatni. Az üzlet fontosságát jelezte az is, hogy annak részleteiről Orbán Viktor és Vlagyimir Putyin orosz elnök is egyeztetett egymással. Ebben a konzrociumban a kormánysajtó eleinte még a Ganzot is felsorolta, de ők aztán szép csendben kikoptak a Transmashholding és a Dunakeszi Járműjavító mellől."

Ez megint a FOS szokásos hazudozása. A "Ganz" és a DJJ ebben az ügyben ugyanaz. Nem két külön kapacitásról van szó. Abban a "Ganz" cégben, amiről szó van - amit eredetileg úgy hívtak, hogy Transmashholding Hungary Kft., a mai neve pedig Ganz-MaVag International Kft. és csak a neve Ganz, de a régi Ganz-MÁVAG-hoz semmi köze - nincs vagongyártó kapacitás. Csak a létszámát és az eszközállományát kell megnézni és azonnal látszik, hogy a gyártáshoz mennyi a valós hozzáadott értéke. A Ganz-MÁVAG 1988-ban csődbe ment, feldarabolták. Onnantól nincs gyártás. A széthulló Ganz egyik darabja lett a Ganz Vagon Kft., de ez már nem gyártott érdemben. 2004-ben ez a cég is felszámolás alá került. Réges régen nincs Ganz vagongyártó kapacitás. Beállhat ugyan szerződő félként, fővállalkozóként valamilyen Ganz nevű cég, de ténylegesen nem ő fog gyártani és nem helyette került be a valós gyártó kapacitással rendelkező orosz Transmashholding alvállalkozóként, hanem azért, mert a papíron létező cégek mellett kellett valódi gyár is. Az egyetlen magyar valódi gyár ebben az egyiptomi vagonbeszerzési ügyben a DJJ, de nekik ez önmagában túl nagy falat. Egyébként eddig a DJJ alapvetően nem új kocsikat gyártott, hanem főleg javított, felújított, karbantartott. Már az M3 metrókocsik felújításánál szó volt róla, hogy egy részét a DJJ fogja csinálni, az orosz gyárral közösen, de ahhoz sem volt meg a megfelelő kapacitás, pedig az csak 222 metrókocsi egy része lett volna. Az orosz céget azért vonták be, mert nekik van kapacitásuk és jó ár/érték arányban dolgoznak, olcsóbban állítják elő a megkívánt minőséget, mint bárki más. Mi meg lefölöztük az orosz gyártásról is a haszon egy részét, mert miénk a szerződés. A DJJ önmagában meg sem nyerte volna az 1300 kocsis tendert, mert ennyi vasúti kocsi töredékét sem gyártották le korábban. Az orosz fél nélkül eleve nem lett volna üzlet. Az egyiptomi félnek nem az a 680 kocsi kellett, amit a DJJ vállalt gyártani, hanem mind az 1300 és erre a DJJ nem lett volna képes. Kellett az oroszok tveri gyára is. Sőt, orosz segítség nélkül a saját 680 db-os részét sem tudta volna legyártani a DJJ, illetve még nem is gyártotta le, mert még folyamatban van.

Szintén hazugság, hogy az Exim az oroszoknak adott volna hitelt és a magyaroktól megtagadta volna. Az Exim jogszabályi korlátai miatt sem adhatott volna olyan hitelt, amiben nincs magyar szereplő, csak egy egyiptomi és egy orosz. Az Eximnek az a feladata, hogy magyar exportszerződéseket hitelezzen. Vagy úgy, hogy a magyar exportőr költségeit, forgóeszközeit, export célú beruházását hitelezi meg. Vagy úgy, hogy a külföldi vevőnek arra ad hitelt, hogy a magyar exportőr számára kifizesse a teljesítéseket. Orosz céget az Exim nem hitelezett és nem is hitelez. Az Exim által folyósított hitel a magyar szerződő félhez kerül. (Akkor is, ha nem ő az adós, hanem az egyiptomi vevő, mert ebben az esetben is az Exim úgy adja a hitelt, hogy az egyiptomi vevő helyett vagon szállításkor kifizeti a magyar "Ganz" céget (fővállalkozó), aki az egyiptomi vevővel áll szerződésben.) A magyar "Ganz" cég pedig azonnal tovább adja a pénzt a munkát ténylegesen végző DJJ-nek (alvállalkozó), különben az nem tudná miből gyártani a vagonokat.
Tessék már végig gondolni, hogy egy épp eszű bank kit hitelez! Vagy a vevőt, vagy a közvetlen gyártót és nem az alvállalkozó alvállalkozóját, holott az orosz félnek ez utóbbi volt a szerepe. De leginkább azt, aki mögé odaáll a saját állama garantőrként, mert eleve állami vállalat és ez az egyiptomi vasúttársaság (ENR). (Ezért kellett az üzlethez egy magyar-egyiptomi államközi szerződés és nem orosz-egyiptomi, vagy magyar-orosz.) Az Exim semmit nem tagadott meg a magyaroktól, mert alapból arról volt szó, hogy az adós az ENR, hiszen ő a vevő és mögötte van az egyiptomi állami garancia. A pénz annak megy, akivel az ENR szerződik. Nem az Exim döntött, hanem az ENR a tendert eredményhirdetésekor. Megjegyzem, hogy ha nincs az Exim hitel, akkor az ENR simán leszerződhetet volna a tveri orosz gyárral a teljes 1300 db-ra, mert ők gond nélkül le tudták volna gyártani. Pont ahhoz kellet az Exim hitel, hogy magyar legyen a szerződés és legyen DJJ gyártás. Egyébként az oroszokhoz hasonló alvállalkozó alvállalkozója szerepben azért még van pár más szereplő is ebben az ügyben, például dél-koreai is. Nem szokás a fővállalkozót azonosítani az alvállalkozóval, mert ilyen alapon az F-35 kínai gyártmány, hiszen van kínai alkatrésze és a Gripen amerikai, vagy angol, mert több alkatrésze onnan jön, vagy onnan származó a licenc.

Aztán jött az EU és belerondított a ventilátorba az embargós ámokfutásával. Majdnem bedőlt az égész üzlet az EU őrülete miatt, ami óriási veszteséget jelentett volna. Végül megmentették. Az oroszokat nem csak tulajdonjogilag vásárolták ki, hanem az alvállalkozó alvállalkozója szerepük is megszűnt és most már áttételesen sincsenek benne az egyiptomi vagon szerződésben. Azért lehetett ezt megcsinálni, mert 2022-re az orosz fél - akinek eleve megvolt a kapacitása - a saját részét már majdnem teljesen legyártotta. A DJJ meg - ahol meg kellett teremteni még a 680 db-hoz is a kapacitást - még eléggé le volt maradva. Amikor az oroszokat kivásárolták, akkor már javarészt csak a DJJ gyártás volt hátra. Odáig úgy ment a teljesítés, hogy ténylegesen az orosz gyártott, mi meg ráütöttük a magyar termék pecsétet és düllesztettük a mellünket, hogy szállítjuk a vasúti kocsikat. Akkor kellett összekapni magát a DJJ-nek, hogy a megrendelés hátralévő részét már ő teljesítse. A szerződést 2018-ban kötötték. A tényleges gyártás 2020-ban kezdődött. Az orosz fél 2022-ben esett ki. A DJJ meg még mindig gyártogatja a saját részét. Ennyit arról, hogy át lett játszva az oroszoknak a megrendelés. A fenét! Az oroszok nélkül esély sem lett volna a teljesítésre.

A Talgo pedig - hasonlóan a DJJ-hez - szállít vasúti kocsikat az egyiptomi vasúttársaságnak. Valószínűleg ezért került képbe, mint felvásárlási célpont számunkra. Ehhez semmi köze az oroszoknak. Mint ahogy most már a DJJ-hez sincs semmi köze az oroszoknak.

Nyugati cégek is szerettek volna egy szeletet az egyiptomi tortából, vagy megszerezni az egészet és fújnak ránk, meg az oroszokra, hogy nem nekik jutott ez a falat, mert 1300 vasúti kocsi és 1,1 milliárd EUR az azért már szép megrendelés. Bizonyos sajtótermékek pedig a nyugati érdekkört szolgálják ki a magyar szereplők kárára. Csak nem kell készpénznek venni ezeket a minimum csúsztatásokkal, vagy féligazságokkal, de leginkább hazudozással teli cikkeket.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 792
17 583
113

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 736
113
" ... nemrég még csádi oszlopok mögött bujkáló fia ..."

Akkor a fradi-újpest szintjén:

Sálálálá, ...... 444! Sálálálá, ...... 444!

Cicás Panyi aki nem cicás és pláne nem ....... propagandista, ugye ...
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 832
6 188
113
Szerintem most (is) csak a sima helyezkedést látjuk. Mindenre is nyitottnak kell mutatkozni.

A Fidesznek egy ID előretörés jelentené a legnagyobb előnyt, ott vannak a legjobb haverok (Le Pen, Wilders, Salvini, meg az AfD plusz FPÖ), csak ugye az a baj, hogy egyik sem kormányoz, így az EC-ben nem jelent egyetlen szövetségest sem.
Az ECR az ukrán kérdés miatt nem kényelmes, ezért bomlott meg a PiS viszony is, és ezért nem jutunk a Györgyivel sem előre, de itt teremhet babér, ha a háború végére pont kerül.
Végül az sem teljesen kizárható, hogy egy ECR-ID erősödés hatására az EPP is elgondolkodik egy Weber menesztésen és hajlandó visszafogadni a tékozló fideszt (ne feledjük a kereszténydemokrata tagozat még mindig ott ül), csak hogy hatalomban maradjon a jelenlegi garnitúra.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 994
31 053
113
Szerintem most (is) csak a sima helyezkedést látjuk. Mindenre is nyitottnak kell mutatkozni.

A Fidesznek egy ID előretörés jelentené a legnagyobb előnyt, ott vannak a legjobb haverok (Le Pen, Wilders, Salvini, meg az AfD plusz FPÖ), csak ugye az a baj, hogy egyik sem kormányoz, így az EC-ben nem jelent egyetlen szövetségest sem.
Az ECR az ukrán kérdés miatt nem kényelmes, ezért bomlott meg a PiS viszony is, és ezért nem jutunk a Györgyivel sem előre, de itt teremhet babér, ha a háború végére pont kerül.
Végül az sem teljesen kizárható, hogy egy ECR-ID erősödés hatására az EPP is elgondolkodik egy Weber menesztésen és hajlandó visszafogadni a tékozló fideszt (ne feledjük a kereszténydemokrata tagozat még mindig ott ül), csak hogy hatalomban maradjon a jelenlegi garnitúra.
Plusz azért Szent-Iványinál és az elemzéseinél ne feledjük, hogy egy egykori SZDSZ alapítóról és politikai kötődése kapcsán erősen atlantista irányultságú kollégáról beszélünk. És mit ad Isten hát a Trimarium is éppen egy ilyen polák-amerikai projekt, amibe már kezdettől be akarták venni Ukrajnát.

Plusz továbbra is vicces azt látni ahogy megy a mental gymnastics Ukrajna lehetséges NATO tagsága kapcsán, miközben az oroszok már a háború előtt is kb kimondták, hogy addig nem nyugszanak, míg ennek a lehetősége napirenden van. Na és megint csak, ezért nem lesz egyhamar vége ennek a háborúnak, mert az alapvető célok 2+ év után is változatlanok
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 792
17 583
113
Szerintem most (is) csak a sima helyezkedést látjuk. Mindenre is nyitottnak kell mutatkozni.

A Fidesznek egy ID előretörés jelentené a legnagyobb előnyt, ott vannak a legjobb haverok (Le Pen, Wilders, Salvini, meg az AfD plusz FPÖ), csak ugye az a baj, hogy egyik sem kormányoz, így az EC-ben nem jelent egyetlen szövetségest sem.
Az ECR az ukrán kérdés miatt nem kényelmes, ezért bomlott meg a PiS viszony is, és ezért nem jutunk a Györgyivel sem előre, de itt teremhet babér, ha a háború végére pont kerül.
Végül az sem teljesen kizárható, hogy egy ECR-ID erősödés hatására az EPP is elgondolkodik egy Weber menesztésen és hajlandó visszafogadni a tékozló fideszt (ne feledjük a kereszténydemokrata tagozat még mindig ott ül), csak hogy hatalomban maradjon a jelenlegi garnitúra.

Az ID-vel kellene összeállni, mert az lenen az önazonos - amennyiben a hatalom megtartásán kívül van bármi elv - akkor is, ha nincs közülük senki kormányon.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 343
96 717
113
Szerintem most (is) csak a sima helyezkedést látjuk. Mindenre is nyitottnak kell mutatkozni.

A Fidesznek egy ID előretörés jelentené a legnagyobb előnyt, ott vannak a legjobb haverok (Le Pen, Wilders, Salvini, meg az AfD plusz FPÖ), csak ugye az a baj, hogy egyik sem kormányoz, így az EC-ben nem jelent egyetlen szövetségest sem.
Az ECR az ukrán kérdés miatt nem kényelmes, ezért bomlott meg a PiS viszony is, és ezért nem jutunk a Györgyivel sem előre, de itt teremhet babér, ha a háború végére pont kerül.
Végül az sem teljesen kizárható, hogy egy ECR-ID erősödés hatására az EPP is elgondolkodik egy Weber menesztésen és hajlandó visszafogadni a tékozló fideszt (ne feledjük a kereszténydemokrata tagozat még mindig ott ül), csak hogy hatalomban maradjon a jelenlegi garnitúra.
Igazából ennek az ECR -IDnek külön nincs értelme.1 dologra jó, hogy a balliberális európai fősodort a hozzájuk igazodó Néppárt segítségével hatalomban tartsa. Ha Putyin háborúja nem osztja ketté az európai radikális jobboldalt, közösen a legnagyobb parlamenti frakciót adhatnák és jelölhetnék a Parlament részéről Ursula utódját. 5 éve kellett volna egyesülniük a Fidesznek meg robbantani a Néppártból közösen a szlovenekkel.

Mki eljátszotta a történelmi pillanatot és úgy néz ki az európai iranyváltás lehetősége azóta az orosz háborúk miatt elúszott.
Így továbbra is a liberális, baloldali, komcsizöld elit irányít és a Néppárt meg sodródik balra.


Trump hozhat csak új lehetőséget, egy más politikai erőtérben.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Én egyszerűen a politikusdinasztiákban és így az állami szervek felsővezetésében végbemenő generációváltásnak és a fékek nélküli hatalomgyakorlás okozta elhülyülésneknek és a valóságtól való teljes elszakadásnak tudom be a dolgot a jó magyaros Pató pál úr/jóvanazúgy mentalitással fűszerezve.
Megoldás a Meritokrácia lenne... De ezt egy évszázadok óta pártrendszeren / pártoskodáson alapuló politikai környezetbe nem merik elismerni... És inkább elhalgatják annak létezését is tanítanak sokféle államberendezkedést a meritokráciát még csak meg sem merik említeni.