negyven lábas konténerrel számolva.. 28 tonna a max terhelhetőég, eccerűség kedvéért számoljunk 25 tonnával. kétmillió per huszonöt. az lenne 80 000 konténer, minimum. gyk jóval több, mert ugye,, de hannyi, akkor óránként 10 ilyen konténer átrakása... óránként ha 365 per huszonnégy a munka...Egyrészt ez messze nem Rotterdam, az 460 millió tonna évente, A triesztié 62 millió tonna évente. (210 000 kamion, tízezer vonat. Szóval a magyar a futottak még kategória, ráadásul, ha jól olvasom, vízmélység se teszi lehetővé érdemes hajók kirakodását.
""
A beruházás azonban nem hiányzott a magyar exportőröknek az index.hu szerint, mivel
a jelenlegi kikötőkben is bőven elfér a magyar áru. Iparági számítások szerint Magyarország teljes (export és import) konténerforgalma 2018-ban 308 ezer konténeregység volt, déli irányba nagyságrendileg 80-90 ezer ezer konténert exportáltak a magyar cégek.
A magyar kormány évi 78 ezer konténeres forgalomra tervezett projektje azt jelenti, hogy gyakorlatilag a teljes déli-keleti konténerexportot a saját kezébe akarja venni.
Azonban a Magyarország által megvett partszakasz 300 méter hosszú és 13 méter mély, azaz rövid és sekély, így
csak kis hajókat tud fogadni. Ez azért lényeges, mert a tengeri hajózásban is a méret a lényeg: a hajózási cégek minél nagyobb konténerszállítókat rendelnek, mert így olcsóbb az egy konténerre számított szállítási költség, és kisebb a környezetszennyezés. A magyar kormány 78 ezres kikötőjébe - kis méretének fényében -
nem lesz egyszerű rentábilisan partnert találni. Főleg, hogy pont Triesztben van a világ két legnagyobb hajózási cége, az MSC és a vele egy szövetségben lévő Maersk, amelyek értelemszerűen saját termináljukba koncentrálják a forgalmat.
A kérdések sorát csak dagasztja, hogy a kormány által az olasz államtól és két magáncégtől megvett 32 hektáros területen korábban egy olajfinomító működött. A beruházás megkezdése előtt jelentős és drága feltakarítás vár a területre, kérdés,
mire lesz elég a 100 millió euró, különösen a magyar beruházások költséghatékonyságának ismeretében. Bár Horvátországban sikerült egy nagyjából kész kikötőt felhúzni ennyiből, sajtóhírek szerint a horvátok az üzemeltetőtől további 80-90 milliós befektetést várnak.
A magyar állam 31 millió euróért megvásárol egy 32 hektáros területet a trieszti kikötőben, ahol további 100 millió eurós befektetéssel tervezi létrehozni Magyarország tengeri kijáratát, azaz egy magyar tulajdonú mélytengeri kikötőt és hozzá kapcsolódó logisztikai központot. Az index.hu azonban...
www.agrarszektor.hu