[BIZTPOL] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.
T

Törölt tag 4082

Guest
Mekkora rálátásod van a gazdaságra, hogy kijelented, hogy szétlopták az országot? Milyen tételeket tudsz felsorolni a költségvetésből, és mellé állítani az ellopott összegeket?
Lopás az is, ha a pénzt zsebrevágják, és lopás az is, ha az eszközpark újítására kiírnak egy pályázatot, és ebből a pénzből vesznek egy ugyanolyan öreg, csak valamivel nagyobb kapacitású gépet. Csak az előbbi feltűnő, az utóbbit csak úgy veszed észre, ha épp ott dolgozol.
Ahogy az is, ha hozol egy rendelkezést, hogy mostantól xy céggel kell csináltatni zzs munkát, és xy céghez nem jön ki a munkaügyi ellenőrzés, így sajnos pont nem veszik észre, hogy a túlórák nincsenek elszámolva, a kötelező munkavédelmi felszerelés nincs meg, a törvényi előírások csak ajállásként vannak kezelve. Persze hivatalosan el van számolva mondjuk munkavédelmi bakancs, csak ez a melósokhoz soha nem jut el.
Stb.
A NER ezzel játszik.
Csak ez pont az ügyeskedő, alacsony hatékonyságú rendszer fennmaradásának kedvez.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 605
97 787
113
Ha nem lett volna paksi megrendelés nem omlott volna össze a Graphisoft mivel nyugaton megvolt a piaca a szoftverének, a Soros alapítványi tagsága úgy pottyant az ölébe, hogy bizonyos dolgokban hasonlóan gondolkodik mint ők. De ha azt hiszed, hogy ő azért lett vagyonos ember mert jól feküdt a kommunistáknál meg a Soros alapítvány kuratóriumi tagsága miatt akkor teljes tévedésben vagy.
Nem gondolom ezt, mert nem ismerem reszletekben a sztorit. Mindenesetre jó kapcsolatai lehettek az átlag feletti tehetsége mellé, ha a 80as években nyugati kapcsolatai voltak, amiből megszedte magát. A Soros alapítványi kuratorium meg az ölünkbe pottyan. Jó, lehetsz naiv....
 
W

Wilson

Guest
Nem gondolom ezt, mert nem ismerem reszletekben a sztorit. Mindenesetre jó kapcsolatai lehettek az átlag feletti tehetsége mellé, ha a 80as években nyugati kapcsolatai voltak, amiből megszedte magát. A Soros alapítványi kuratorium meg az ölünkbe pottyan. Jó, lehetsz naiv....
Nézd ilyen alapon pl a NER és a Békemenet oszlopos tagját Széles Gábort is elő lehet venni hiszen ő is a 80-s években kezdte el a pályafutását.Vagy Demjánt akinek engedték, hogy összehozza annak idején a Skálát.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Látom, senki nem olvasta el a Kibulizott országot. :) És Czikétől a Rendszerváltó szabadkőműveseket? Sztem naiv, aki igazi szembenállást feltételez a politikai osztály tagjai között. A bábos teszi a dolgát, Vitéz János üti serpenyővel a csúf ördögöket, a nép meg ujjong.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ajvé, ez nem jött be:

JCCLydt.jpg
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 737
113
De most komolyan, gazdasági kérdésekben panelpuffogtatás? Kib.sznák a lengyeleket, nem működne szar sem nyugaton. Ráadásul nem is lehet kib.szni senkit!

 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 467
5 260
113
Lopás az is, ha a pénzt zsebrevágják, és lopás az is, ha az eszközpark újítására kiírnak egy pályázatot, és ebből a pénzből vesznek egy ugyanolyan öreg, csak valamivel nagyobb kapacitású gépet. Csak az előbbi feltűnő, az utóbbit csak úgy veszed észre, ha épp ott dolgozol.
Ahogy az is, ha hozol egy rendelkezést, hogy mostantól xy céggel kell csináltatni zzs munkát, és xy céghez nem jön ki a munkaügyi ellenőrzés, így sajnos pont nem veszik észre, hogy a túlórák nincsenek elszámolva, a kötelező munkavédelmi felszerelés nincs meg, a törvényi előírások csak ajállásként vannak kezelve. Persze hivatalosan el van számolva mondjuk munkavédelmi bakancs, csak ez a melósokhoz soha nem jut el.
Stb.
A NER ezzel játszik.
Csak ez pont az ügyeskedő, alacsony hatékonyságú rendszer fennmaradásának kedvez.
Értem én, hogy mit mondasz, de hozz már nekem csak egyetlen olyan esetet, amikor ez történt mondjuk a Mészáros cégeknél. Nem azt mondom, hogy nem történhetett ez, hanem , hogy mindenki mond nagyokat, de sehol egy fia bizonyíték. Valaki tegyen már ide egy fotót akkor a lyukas bakancsban lerobbant gépekkel rohangáló túlhajszolt melósról a Mészáros valamelyik cégétől. Mészáros már 2007-ben nyert út felújítással pályázatot. Tudom, hogy akkor is azorbán volt, csak akkor viszont aferi is vastagon benne kell, hogy legyen.

Az az én bajom, hogy azon kívül, hogy ezerrel nyomják egyesek, hogy "szétlopják", meg NER, meg patásorbán, még egyetlen egy esetben sem mutattak egy rohadt nyamvadt bizonyítékot. Erre mondtam múltkor, hogy könnyű bekiabálni olyanokat, hogy túlárazás, meg korrupció, meg ellopják, aztán jönnek az olyan pofára esések, mint a Lánchíd felújítás. Szóval akkor azon kívül, hogy vannak gyönyörű elméleteink arról, hogy hogyan lopják el a véres verejtékkel megkeresett pénzünket, van valami egyéb is a tarsolyban?
 
W

Wilson

Guest
Értem én, hogy mit mondasz, de hozz már nekem csak egyetlen olyan esetet, amikor ez történt mondjuk a Mészáros cégeknél. Nem azt mondom, hogy nem történhetett ez, hanem , hogy mindenki mond nagyokat, de sehol egy fia bizonyíték. Valaki tegyen már ide egy fotót akkor a lyukas bakancsban lerobbant gépekkel rohangáló túlhajszolt melósról a Mészáros valamelyik cégétől. Mészáros már 2007-ben nyert út felújítással pályázatot. Tudom, hogy akkor is azorbán volt, csak akkor viszont aferi is vastagon benne kell, hogy legyen.

Az az én bajom, hogy azon kívül, hogy ezerrel nyomják egyesek, hogy "szétlopják", meg NER, meg patásorbán, még egyetlen egy esetben sem mutattak egy rohadt nyamvadt bizonyítékot. Erre mondtam múltkor, hogy könnyű bekiabálni olyanokat, hogy túlárazás, meg korrupció, meg ellopják, aztán jönnek az olyan pofára esések, mint a Lánchíd felújítás. Szóval akkor azon kívül, hogy vannak gyönyörű elméleteink arról, hogy hogyan lopják el a véres verejtékkel megkeresett pénzünket, van valami egyéb is a tarsolyban?

"Bécsben főpályaudvar is kijött annyiból, mint amennyiért Budapesten Mészáros Lőrinc pár kilométer vasutat fejleszt​


Közlekedési szakemberek sem akartak hinni a fülüknek, amikor a Kelenföld és Ferencváros pályaudvar közötti vasúti vágányok bővítését közel 338 milliárdért nyerte el a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd Építő Zrt. A nyertes ajánlat olyannyira túlzónak tűnik, hogy egy nagyságrenddel alacsonyabb lehet a munkák valós értéke: a téma érzékenysége miatt név nélkül nyilatkozó szakértők úgy gondolták, egy ilyen munka ára valahol 30-50 milliárd forint lehet legfeljebb.

A költség nagyságrendjét jól mutatja, hogy a Portfolio.hu számításai szerint 2019-ben a teljes vasúti rendszer fenntartására 346 milliárd forintot költött a magyar állam, amiben benne volt a pályahálózat fenntartásának és fejlesztésének költsége mellett a diákok és nyugdíjasok utazási kedvezményeinek az ára, ahogy az új vonatok beszerzésének költségei is."

A részleteket megtalálod a cikkben...

 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
De most komolyan, gazdasági kérdésekben panelpuffogtatás? Kib.sznák a lengyeleket, nem működne szar sem nyugaton. Ráadásul nem is lehet kib.szni senkit!

mőködne. csak annyir kell trenniük, hogy engedéylezik a lengyelek számára a szabad munkavállalást, még egymillióan lelépnnének nyugatra. Sztem van esély arra hogy 5 éven belül nyugaton jelentősen megkönnyítik az ukránok számára is a munkavállalást, na akkor fog szopni ezerrel Lengyel és Magyarország...
 

plushun

Well-Known Member
2014. augusztus 26.
6 881
20 140
113
Sztem nem akar visszakerülni a hatalomba. Nagyon jó elemző, azon kivételek egyike, aki a saját politikai meggyőződése ellenére is tud használható, adatokkal alátámasztható politikai elemzést készíteni. Sztem ez különböztetii meg a többitöl. Veszi a fáradságot és az elemzéseihez gazdasági adatokat, társadalmi jellemzőket használ. Majd ezt összeveti a térség, Európa és a világ trendjeivel.

Viszont az a tapasztalatom, hogy 2 erőteljes becsípődését nem tudja levetkőzni, de így is messze kiemelkedik a hazai mezőnyből. Az egyik az Alkotmánybíróság über alles. Valszeg, mert a rendszer ilyennné válásában sok munkája van és az ember a gyerekeivel szemben elnéző. A másik is a rendszerváltáshoz kötődik. A nyugati kapitalizmusba vetett hit. Ez nem kritikátlan, inkább gazdasági nosztalgia a 70-es, 80-as évekből. Nem vagyunk elég termelékenyek, ezért nem tudunk magasabb jólétet megtermelni magunknak. Miközben a nyugati termelékenység egyik motorja a magasan árazott fogyasztás, ami a magas bérekből ered. Kicsit ördögi kör.. Illetve a magas nyugati ipari, béreket a nyugati cégek keletről hazaküldött magasabb profitja finanszírozza. Ez a nyugati mezőgazdasági béreken látszik. Ott a keletről hazautalt profitből finanszírozás nem ilyen erőteljes, a bérek alacsonyabbak, ezért vendégmunkásokat foglalkoztatnak szinte kizárólagosan. Plusz a nagy EU pénznyelő mezőgazdasági támogatások tartják életben.
Szerintem meg abszolút helyes a meglátása, már ami az alkotmánybíróság felsőbbségét illeti. Egy demokráciában az Alkotmánybíróság tölti be a parlament törvényhozó hatalmának norma kontrollját, és jogvégzett emberként nem is mondhat mást. Teljesen mindegy, hogy, ki van hatalmon vagy milyen politikai színezetű az éppen hatalmon lévő vezetés, vannak dolgok amiket nem lehet figyelmen kívül hagyni. Ebből fakadóan teljesen jogos az a felháborodása azzal kapcsolatosan amire az ellenzék készül.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 977
39 825
113

"Bécsben főpályaudvar is kijött annyiból, mint amennyiért Budapesten Mészáros Lőrinc pár kilométer vasutat fejleszt​


Közlekedési szakemberek sem akartak hinni a fülüknek, amikor a Kelenföld és Ferencváros pályaudvar közötti vasúti vágányok bővítését közel 338 milliárdért nyerte el a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd Építő Zrt. A nyertes ajánlat olyannyira túlzónak tűnik, hogy egy nagyságrenddel alacsonyabb lehet a munkák valós értéke: a téma érzékenysége miatt név nélkül nyilatkozó szakértők úgy gondolták, egy ilyen munka ára valahol 30-50 milliárd forint lehet legfeljebb.

A költség nagyságrendjét jól mutatja, hogy a Portfolio.hu számításai szerint 2019-ben a teljes vasúti rendszer fenntartására 346 milliárd forintot költött a magyar állam, amiben benne volt a pályahálózat fenntartásának és fejlesztésének költsége mellett a diákok és nyugdíjasok utazási kedvezményeinek az ára, ahogy az új vonatok beszerzésének költségei is."

A részleteket megtalálod a cikkben...

Mennyi ilyen többszörösen túlszámlázott melója volt ennek a csudavállalkozónak,
a zorbán strómanjának?
Milliárdos lett a kiscsillagom az állami pézbül még az eus támogatásbul. A zorbánék kübányáját mán szóba se merem hozni.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Szóval akkor azon kívül, hogy vannak gyönyörű elméleteink arról, hogy hogyan lopják el a véres verejtékkel megkeresett pénzünket, van valami egyéb is a tarsolyban?
Szted a kezembe adják a bizonyítékot? Szted leírva levélben megkapom, hogy figyi, 50 milliót nyertünk a pályázaton, de ti csak 30-ból válogassatok, mert a maradékot elszámoljuk máshogy?
Vagy jegyzéket nyújt be nekem a Vízügy, h miért volt havi 2 felülvizsgálat addig, amíg az új NER közeli vállalkozó meg nem szerezte a céget, és miért nem volt azóta egy se?
Vagy milyen bizonyítékot kérsz? Lefotózhatom az "új" gépet. Igazából remekül néz ki.

De alapvetően nem ez a fő baj, mert ez minden országban megvan. Szóval nem ettől lesz rossz a magyar gazdaság, csak ezen is szivárog el a pénz.
A fő baj az, hogy valójában tényleg "csak" ezek a lefölözések mennek, de a valódi pénztemetés ott van, hogy semmiben nem motiválja a jelenlegi rendszer a hatékonyság növelését. Így valóban 62 mrd Ftra jön ki km-enként a vasút, amin van x% "korrupciófaktor" x=német kf-al. Csak a gépesítettség, a felhasznált technika stb stb stb maradt a 90-es évek szintjén, vagy még lejjebb, miközben a munkaerő, és az alapanyagköltség elszállt.
És én nem azt várom a magyar államtól, hogy modernizálja az üzemeket. Hanem csak, annyit, hogy olyan rendszert építsen ki, ami kiszelektálja az ügyeskedőket.
MOndja azt pl.: hogy egy gépen NEM alkalmazható kevesebb ember, mint amennyi a hatékony működtetéséhez elő van írva. És máris fel kell venni a szar elavult gépparkhoz még 40 embert.
MOndja, hogy x projektre ez a reális beszerzési ár, ehhez képest max 20%-al lehet túllépni a keretet, a többit a nyertes cég saját pénzből. És máris nem lehet klampácsoló emberrel vasúti sínt építtetni Mon.
Mert ennek így semmi értelme. Ez így csak egy maxra pörgetett alacsony hatékonyságú gazdaság, és az életben nem is lesz több.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson and Wilson

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Mennyi ilyen többszörösen túlszámlázott melója volt ennek a csudavállalkozónak,
a zorbán strómanjának?
Milliárdos lett a kiscsillagom az állami pézbül még az eus támogatásbul. A zorbánék kübányáját mán szóba se merem hozni.
Fordítok magyarra: 1 m vasút, (kér darab sín, két talpfa, pár talicska bazalt, 60 millió forint:)
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 316
24 789
113
Fordítok magyarra: 1 m vasút, (kér darab sín, két talpfa, pár talicska bazalt, 60 millió forint:)
Rosszul számoltál,...nincs benne a provizióm.
Itt egy video, hogy néz ki a Déli Körvasút, javaslom az építés fázisai részt tanulmányozni. Még laikusok számára is érthető ez mekkora munka. Bár az elfogultaknak minden mindegy :)
Pontosan erről van szó. Hozzátenném, a mai épitőanyagárak és munkadijak sem a régiek már...
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 467
5 260
113

"Bécsben főpályaudvar is kijött annyiból, mint amennyiért Budapesten Mészáros Lőrinc pár kilométer vasutat fejleszt​


Közlekedési szakemberek sem akartak hinni a fülüknek, amikor a Kelenföld és Ferencváros pályaudvar közötti vasúti vágányok bővítését közel 338 milliárdért nyerte el a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd Építő Zrt. A nyertes ajánlat olyannyira túlzónak tűnik, hogy egy nagyságrenddel alacsonyabb lehet a munkák valós értéke: a téma érzékenysége miatt név nélkül nyilatkozó szakértők úgy gondolták, egy ilyen munka ára valahol 30-50 milliárd forint lehet legfeljebb.

A költség nagyságrendjét jól mutatja, hogy a Portfolio.hu számításai szerint 2019-ben a teljes vasúti rendszer fenntartására 346 milliárd forintot költött a magyar állam, amiben benne volt a pályahálózat fenntartásának és fejlesztésének költsége mellett a diákok és nyugdíjasok utazási kedvezményeinek az ára, ahogy az új vonatok beszerzésének költségei is."

A részleteket megtalálod a cikkben...

Ez pont az amiről beszéltem. Névtelen "szakértők" (aki lehet az újságíró maga is, akár) hasraütéses becslése alapján mondanak egy számot, és azt, hogy az ajánlat drága ez alapján a hasraütéses szám alapján. Majd összehasonlítják egy teljesen más példával, hogy no lám. Lehet, hogy túlárazott, de ez így komolytalan.

Ha nem érted, hogy mi a baj ezzel, akkor gondolkozz kicsit. Le kell rakni egy tételes számítást, egy komolyan vehető cégtől, vagy egy konkurens ajánlatot, és azt összehasonlítani ezzel. Vagy, utólagos audit. Aztán lehet feljelentést tenni. Az nem érv, hogy de úgyis elutasítják, mert attól még x évvel később, mondjuk egy rendszerváltás után, mondhatod, hogy én feljelentettem őket, akkor most tessék elővenni azt a feljelentést. Sőt, evvel még trükközni is lehet, lapozzátok fel az elévülést a magyar jogban.

Tudod ez olyan, mint amikor egy kilométer autópálya ennyibe, vagy annyiba kerül. Ja, ha kilométer/forint alapon összehasonlítod a kettőt akkor teljesen félre visz a dolog. Mert, kismillió különbség lehet a két építkezés közt, a talaj, a morfológia, a helyi szabványok, a dolgozók bére, stb. Ha ezeket nem veszed figyelembe, akkor jön a meglepődés amikor majd én megmutatom, hogy az nem annyi, aztán kiderül, hogy ja, drágább.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Rosszul számoltál,...nincs benne a provizióm.

Pontosan erről van szó. Hozzátenném, a mai épitőanyagárak és munkadijak sem a régiek már...
ezért javasolt körülnézni, más nem autokrata országokban mennyibe kerül egy iylen projekt.....

PLD HASONLÍTSD ÖSSZE A cSALAGÚT KÖLTSÉGEIVEL:)
 
  • Vicces
Reactions: zeal

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 467
5 260
113
Szted a kezembe adják a bizonyítékot? Szted leírva levélben megkapom, hogy figyi, 50 milliót nyertünk a pályázaton, de ti csak 30-ból válogassatok, mert a maradékot elszámoljuk máshogy?
Vagy jegyzéket nyújt be nekem a Vízügy, h miért volt havi 2 felülvizsgálat addig, amíg az új NER közeli vállalkozó meg nem szerezte a céget, és miért nem volt azóta egy se?
Vagy milyen bizonyítékot kérsz? Lefotózhatom az "új" gépet. Igazából remekül néz ki.

De alapvetően nem ez a fő baj, mert ez minden országban megvan. Szóval nem ettől lesz rossz a magyar gazdaság, csak ezen is szivárog el a pénz.
A fő baj az, hogy valójában tényleg "csak" ezek a lefölözések mennek, de a valódi pénztemetés ott van, hogy semmiben nem motiválja a jelenlegi rendszer a hatékonyság növelését. Így valóban 62 mrd Ftra jön ki km-enként a vasút, amin van x% "korrupciófaktor" x=német kf-al. Csak a gépesítettség, a felhasznált technika stb stb stb maradt a 90-es évek szintjén, vagy még lejjebb, miközben a munkaerő, és az alapanyagköltség elszállt.
És én nem azt várom a magyar államtól, hogy modernizálja az üzemeket. Hanem csak, annyit, hogy olyan rendszert építsen ki, ami kiszelektálja az ügyeskedőket.
MOndja azt pl.: hogy egy gépen NEM alkalmazható kevesebb ember, mint amennyi a hatékony működtetéséhez elő van írva. És máris fel kell venni a szar elavult gépparkhoz még 40 embert.
MOndja, hogy x projektre ez a reális beszerzési ár, ehhez képest max 20%-al lehet túllépni a keretet, a többit a nyertes cég saját pénzből. És máris nem lehet klampácsoló emberrel vasúti sínt építtetni Mon.
Mert ennek így semmi értelme. Ez így csak egy maxra pörgetett alacsony hatékonyságú gazdaság, és az életben nem is lesz több.
Már megint hasraütéssel bekiabálsz vélelmezett dolgokat. Fingunk nincs a gazdaság működéséről, de mindeki baromi okos. Én nem mondom, hogy ezt, vagy azt jól, vagy rosszul csinálják, csak azt, hogy úgy nem lehet támadni valamit, hogy VÉLELMEZÉS alapján, a fotelből bekiabálok, mindenféle hozzáértés, ismeret nélkül. Azt írod, hogy a gépesítés, stb, marad a 90-es évek szintjén. OK, akkor eredj és csinálj egy fotót róla, azt nem tudja megakadályozni. Abból ki is derülne, hogy lám igazad van. De sehol, egy sem, helyette megy a patásorbán... biztosan így van, mert mondta a feri, meg a géza is.
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 467
5 260
113
ezért javasolt körülnézni, más nem autokrata országokban mennyibe kerül egy iylen projekt.....
Na, akkor nosza kérj be egy kalkulációt, mondjuk a strabagtól... tényleg, de ne az almát a körtével, hanem erre a konkrét porjektre kérj egy ajánlatot. Ja, hogy te nem tudsz, akkor légyszives kérjen a TASZ, vagy a Helsinki, azoknak vannak jó kapcsolatai nyugaton. Adnak egy ajánlatot, erre a munkára, és lehet lobogtatni. Legalább egy becsléses ajánlatot.
 
Status
Not open for further replies.