[BIZTPOL] Nyugat-Európa és Észak-Európa (Európai Unió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Ramzana

Well-Known Member
2021. október 22.
4 782
26 899
113

kacsacsor

Well-Known Member
2015. március 15.
16 129
19 915
113
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 678
34 573
113
Macront egyre kevésbé tisztelik a franciák
Például egy párizsi pékség szótárbejegyzést tett a csomagolásra.

"A makaróni az egyik klasszikus francia sütemény, amely a középkori Európából származik. Őrölt mandulából, porcukorból, cukorból és tojásfehérjéből készül.

Macron Franciaország nyolcadik elnöke. Szarból van."
 

Lucullus

Well-Known Member
2022. március 13.
113
468
63
A példádban az állampolgár veszít, az állam meg nyer. Ezentúl Finnországban adózott üzemanyaggal autóznak. (és közvetetten azok is jobban járnak, akik eddig is otthon tankoltak, hiszen ők eddig is kifizették a benzinben levő adót).

Mondjuk a kamionos cégnél főleg gáz, ha a belföldi fuvart külföldön vett üzemanyaggal bonyolította. És az is gyanús, hogy ehhez extra üzemanyag tartályt kellett beépíteni, tekintve hogy Magyarországhoz képest 3,5 -ször nagyobb területű ország.

Dolgozott egy barátom Finnországban és pont akkor települt haza, amikor nálunk a rezsicsökkentés volt a sláger téma (kb. 2012 körül) . Kérdezgettem tőle hogy mi mennyibe kerül, de nagyon nem volt képben. Egyszerűen a rezsi nem volt tétel a fizetéshez képest. Jött a számla, meg sem nézték csak kifizették. :) Persze biztosan ott is van akinek ez gondot okoz.

Abszolút rossz megállapítás. Ez az összetétel hamissága típusú tévedés. Az orosz árban szerintem nagyon kevés az adó mértéke a finnéhez képest.
Azt kell belátni, hogy Finnország egy rendszer. Összességében, ha a rendszer egy része olcsóbban szerez be valamilyen erőforrást, akkor összességében az egész rendszer jobban jár. Az, hogy belül hogy osztják el ezt az előnyt, már a saját ügyük (ennek egyik eszköze pl. az adózás rendszere).

(és közvetetten azok is jobban járnak, akik eddig is otthon tankoltak, hiszen ők eddig is kifizették a benzinben levő adót).

Ez meg teljesen felelőtlen megállpítás. Az olcsóbb üzemanyag miatt olcsóbban vetnek, a búzát olcsóbban aratják, majd olcsóbban őrlik lisztté, olcsóbban viszik ki a péknek, a péktől a boltba olcsóbban jut el, az ember aki megveszi olcsóbban kocsikázik el a boltba. És ez csak egy terméklánc.

Ha többet adóznak a drágább üzemanyagár miatt, akkor csak az állam elosztó szerepe nő, és az adórendszer kedvezményezettjei járnak jól. Az egész rendszer nem.

Úgy pontos a megfogalmazás, hogy ha az idegen államnak (itt Oroszország) befizetett adó nagyobb, mint az olcsóbb üzemanyag miatt szerzett előny, akkor nem jó a deal, ha viszont ez nem így van, akkor az állam egészénel megéri az olcsóbb üzemanyagot használni.

Persze ez egy nagyon bonyolult rendszer, hiszen a Finn gazdaság - a Szovjetunió nyújtotta előnyök miatt - elég fejlett lett, így a hosszabb értékláncok miatti multiplikátor hatás jelentősebb, aminek a hatása jelentkezik a befizetett adó és a beruházások/megtakarítások oldalán is. De az olcsóbban beszerzett üzemanyag biztosan nem árt egy gazdaság egészének.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 482
4 980
113
Abszolút rossz megállapítás. Ez az összetétel hamissága típusú tévedés. Az orosz árban szerintem nagyon kevés az adó mértéke a finnéhez képest.
Azt kell belátni, hogy Finnország egy rendszer. Összességében, ha a rendszer egy része olcsóbban szerez be valamilyen erőforrást, akkor összességében az egész rendszer jobban jár. Az, hogy belül hogy osztják el ezt az előnyt, már a saját ügyük (ennek egyik eszköze pl. az adózás rendszere).



Ez meg teljesen felelőtlen megállpítás. Az olcsóbb üzemanyag miatt olcsóbban vetnek, a búzát olcsóbban aratják, majd olcsóbban őrlik lisztté, olcsóbban viszik ki a péknek, a péktől a boltba olcsóbban jut el, az ember aki megveszi olcsóbban kocsikázik el a boltba. És ez csak egy terméklánc.

Ha többet adóznak a drágább üzemanyagár miatt, akkor csak az állam elosztó szerepe nő, és az adórendszer kedvezményezettjei járnak jól. Az egész rendszer nem.

Úgy pontos a megfogalmazás, hogy ha az idegen államnak (itt Oroszország) befizetett adó nagyobb, mint az olcsóbb üzemanyag miatt szerzett előny, akkor nem jó a deal, ha viszont ez nem így van, akkor az állam egészénel megéri az olcsóbb üzemanyagot használni.

Persze ez egy nagyon bonyolult rendszer, hiszen a Finn gazdaság - a Szovjetunió nyújtotta előnyök miatt - elég fejlett lett, így a hosszabb értékláncok miatti multiplikátor hatás jelentősebb, aminek a hatása jelentkezik a befizetett adó és a beruházások/megtakarítások oldalán is. De az olcsóbban beszerzett üzemanyag biztosan nem árt egy gazdaság egészének.
Ebből a gondolkodásból az következik, hogy akkor minden amit olcsóbban meg lehet venni külföldről, azt külföldről kell megvenni. Például olcsóbb az ukrán gabona, olcsóbb a kínai autó, stb. akkor azt is vegyük meg onnan.

Elméletileg persze működne ha van olyan terméked amiben te vagy a legolcsóbb, és amit óriási mennyiségben tudsz előállítani és exportálni. De ott fog az egész megbukni, hogy a kereskedelmi partnereid meg fogják védeni a saját termelőiket, és nem fogsz bejutni a piacukra.

A mostani válságok (covid, háború) nagyon jól megmutatták, hogy alapvető termékekből bizony kell a hazai gyártás, és fenn kell tartani a termelést akkor is, ha a hazai termék drágább.
 

Lucullus

Well-Known Member
2022. március 13.
113
468
63
Ebből a gondolkodásból az következik, hogy akkor minden amit olcsóbban meg lehet venni külföldről, azt külföldről kell megvenni. Például olcsóbb az ukrán gabona, olcsóbb a kínai autó, stb. akkor azt is vegyük meg onnan.

Elméletileg persze működne ha van olyan terméked amiben te vagy a legolcsóbb, és amit óriási mennyiségben tudsz előállítani és exportálni. De ott fog az egész megbukni, hogy a kereskedelmi partnereid meg fogják védeni a saját termelőiket, és nem fogsz bejutni a piacukra.

A mostani válságok (covid, háború) nagyon jól megmutatták, hogy alapvető termékekből bizony kell a hazai gyártás, és fenn kell tartani a termelést akkor is, ha a hazai termék drágább.
Hú, itt nagy a baj. Én ezt nem írtam, ezt Te írtad, ez a Te következtetésed, amelyet Te magad cáfoltál.

Finnország tudtommal nem olajtermelő, az üzemanyagot vagy az olajat finomításra vásárolják. Nincs választás. Alapanyagot nem ternmelnek.

Amiről Te írsz, szerintem más kérdés, az a stratégiai okok miatt - akár rosszabb gazdasági feltételek miatt - fenntartandó iparágak kérdésköre.

A mostani válságok (covid, háború) nagyon jól megmutatták, hogy alapvető termékekből bizony kell a hazai gyártás, és fenn kell tartani a termelést akkor is, ha a hazai termék drágább.

Ebben viszont tökéletesen igazad van.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 678
34 573
113
A férfi láthatóan a kancellár gépkocsioszlopába hajtott– és megölelte Olaf Scholzot az aszfalton
 

kacsacsor

Well-Known Member
2015. március 15.
16 129
19 915
113
Abszolút rossz megállapítás. Ez az összetétel hamissága típusú tévedés. Az orosz árban szerintem nagyon kevés az adó mértéke a finnéhez képest.
Azt kell belátni, hogy Finnország egy rendszer. Összességében, ha a rendszer egy része olcsóbban szerez be valamilyen erőforrást, akkor összességében az egész rendszer jobban jár.
Tehát azt mondod, mindenki jobban jár azzal, he egyesek harmadannyiért tankolnak és ezzel az előnnyel kiütnek a piacról olyanokat, akiknek nincs meg ez a lehetőségük?
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 482
4 980
113
Hú, itt nagy a baj. Én ezt nem írtam, ezt Te írtad, ez a Te következtetésed, amelyet Te magad cáfoltál.

Finnország tudtommal nem olajtermelő, az üzemanyagot vagy az olajat finomításra vásárolják. Nincs választás. Alapanyagot nem ternmelnek.

Amiről Te írsz, szerintem más kérdés, az a stratégiai okok miatt - akár rosszabb gazdasági feltételek miatt - fenntartandó iparágak kérdésköre.

Ezt írtad:

"Az orosz árban szerintem nagyon kevés az adó mértéke a finnéhez képest.
Azt kell belátni, hogy Finnország egy rendszer. Összességében, ha a rendszer egy része olcsóbban szerez be valamilyen erőforrást, akkor összességében az egész rendszer jobban jár. Az, hogy belül hogy osztják el ezt az előnyt, már a saját ügyük (ennek egyik eszköze pl. az adózás rendszere)."

Még mindig nem látom, hogy miért jobb a Finn államnak az, hogy ha az állampolgárok külföldön tankolnak és ott fizetik ki az adókat. Amit írsz, az legfeljebb akkor lenne igaz, ha az oroszoknál kisker áron, adóval együtt is olcsóbb lenne az üzemanyag, mint a finneknek a nagy tételben történő beszerzés.
 
  • Vicces
Reactions: Ooorky and zeal

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Tehát azt mondod, mindenki jobban jár azzal, he egyesek harmadannyiért tankolnak és ezzel az előnnyel kiütnek a piacról olyanokat, akiknek nincs meg ez a lehetőségük?
Nem tud skálázódni az a modell, hogy a határ túloldalán tankolok, mert csak annyi naftát vehetsz olcsóbban, ami az üzemanyag tankban elfér. Így egy fél tanknyi távolságon belül tudod ezt jól kiaknázni, annál messzebb gyorsan lecseng ennek a hatása. Azokra a fuvarokra tud vastagabb marzzsal dolgozni, és ennyi.