Érdemes azért megtekinteni az üzemyanyagárakat a két országban. Pl. egy teherautóval elég szépen lehet költségeket lefaragni. Finneknél most 650 Ft a gázolaj, míg a ruszkiknál 211 Ft. Csak háromszor annyiba kerül, számold ezt ki mondjuk egy 100 kamiont foglalkoztató cégnél, amely mondjuk Finnország északi részében kivágott fákat szállította a déli részbe feldolgozásra. De csak egy átlagos finn családnál is sokat számíthatott, hogy 15-30 km távolságra utazva harmadannyiba került teletankolni az autót. Az árammal meg ugyanez. Ha nem tudnak máshonnan venni, akkor a ruszki veszt egy 5,5 milliós piacot, míg a másik országban meg nem lesz fűtés, világítás, egyebek. Vagy csak drágábban.Különösen a végső csapás tetszik: A finnek nem mehetnek át az oroszokhoz tankolni. A többi meg nagyrészt a tudomásom szerint már a háború eleje óta így van és az oroszok is szívnak vele. pl. ha nem adnak el áramot a finneknek, akkor nincs is belőle bevételük.
Gyanítom egyébként, hogy a derék finnek nem csak üzemanyagért jártak át a határmenti orosz városokba, hanem más cuccokért is.
Mind a két fél veszít persze, csak általában nem a 140 milliós ország szokott ezen nagyobbat bukni, hanem az 5,5 milliós.