Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Minden államnak joga van eldönteni hogy kit enged be. És nem is köteles megindokolni, hogy miért nem léphetsz be. Ha valami nem tetszik a határőrnek, akkor hiába van vízumod, nem enged be. Csak a saját feletteseinek tartozik elszámolással. A légitársaságokkal pedig közlik a feltételeket, pont azért, hogy minél kevesebb probléma legyen.
A mostani lengyel balhé egyértelműen a Belorusz hatóságok támogatásával történik. Ha Lukasenka bármikor úgy dönt, akkor azok a migránsok, akik most a Lengyel határnál vannak, másnap már börtönben lesznek valahol az ország belsejében.
@laiki - No, részben válaszoltak is mások. Átgondoltam és nem írok most ilyen hosszan. Ami a lényeg, hogy a légiközlekedés érdek. Amennyiben úgy működnének a dolgok ahogy írtad, akkor kb. pillanat alatt szűnne meg. Nem véletlenül van nemzetközi szerződésekkel megtámogatva rendesen meg légitársaságokkal szerződve minden. No meg be is tartatva. Ugye ilyen "illegálokból betárazás" csak egyetlen esetben lehetséges: ha a fogadó fél akarja. Figyelem - nem arról írok, hogy a nép akarja vagy józan ész alapján megy a buli. Illetve természetesen ekkor a nemzetközi jogszabályok, hogy úgy fogalmazzak háttérbe szorulnak.
A között is érdemes különbséget tenni, hogy Te mint EU állampolgár két EU ország között repülőzöl - akkor persze hogy Tőled nem fog a kutya sem vízumot kérni. Egyébként halkan és zárójelben - menj át az osztrákokhoz papírok nélkül (akár kocsival). Amennyiben rendőr megfog úgy megs@ggbek@kiznak egy pillanat alatt, hogy arról koldulsz. Pedig két szomszédos EU ország, EU állampolgár és nincs "illegálkodás" ... Ami fontos - azt viszont vegyük észre, hogy egyáltalán nem mindegy a feladó ország illetve azzal milyen megállapodások vannak. Nem véletlenül vannak komoly ellenőrzések becsekkolás terén. Idegenrendészeti eljárások. Biztonságos országok esetén ez lehet gyors. Nincs papírod? Refjúdzsizol meg illegálkodsz? Mehetsz vissza azonnal. Bakker - olvassuk már el a Genfi konvenciót. Ahol "határesetes" feladó országról van szó - onnan meg vagy nincs közvetlen járat vagy komolyan ellenőriznek már a feladó oldalán. Gondolhatunk olyasmire is, mint az angol határőrök a csatorna francia oldalán, de akár olyasmire is amikor annak idején az USA nagykövetségen kádereztek le alaposan (nem az USA reptéren álltak neki ennek. Ha meg nincs papír akkor GOTO haza). A légitársaság költsége meg érdekelje a légitársaságot.
Hazai reptéren illetve légtérben te vagy a hatóság. Akár a gépet lefoglalhatod illetve a személyzet ellen is indíthatsz eljárást pl. embercsempészet ellen. Aztán nézd meg hányan akarnak pilótáskodni Nálad, ha ilyenen akarsz pénzt keresni. Nem mellesleg soha többet nem kell jönnöd az ország környékére sem. És igen - mindent Te szabsz meg. Azt is, hogy leszállhat-e vagy melyik országba menjen tovább. Mostani friss ropogós példa: Budapest-Moszkva járat. Moszkvában köd - Kijevben leszálltak. Az ottaniak megmondták, hogy ki szállhat le a gépről és ki nem (a 90% -át nem engedték be még a tranzit -ba se). Aztán akkor szállhattak fel amikor engedték - nem amikor kedvük szottyant. Aztán azt is megmondták Nekik, hogy irány Budapest. Azaz konkrét útvonalat és célt is Ők mondták meg. A légitársaság költségeire meg tojtak nagyívben. Nem tetszik a banán? Nem kell többet errefelé jönni ... Pedig nem volt semmilyen illegálkodás és mindenki papírjai rendben voltak ...
És igen, formálisan felelőssé tehető, ha illegálokat szállít. Ezzel nemzetközi szerződéseket rúg fel (!!), fogadó országgal levő közvetlen szerződést rúg fel, BTK -s cselekedet követ el ésatöbbi ésatöbbi.
Más által szóba kerültek a szerbek. Nos Velük államközi megállapodás alapján napi 60 fő illegált lehet visszatolni (2015 illetve előtte is). Ha bejön mondjuk félmillió, akkor lehet számolgatni ... Miközben a németeknél meg "Wir Schaffen Das" volt. Ezért (is) történtek azok amik. Persze az egész brigádot vissza lehetett volna tolni a szerbekhez is, mert az nem a normál ügymenet része, hogy betolnak hozzánk félmillát (ezt meg kellett volna akadályozniuk). Persze fontos a jószomszédság ...
elvileg, talán. gyakorlatan meg nem akarnak fegyeres konfliktust kirobantani,gondolomA lengyelek ezek szerint pont a határra húzták fel a kerítést?
Mert ha bentebb, mint mi, a belarusz határőrök határsértést követtek el, elvileg lőhetnénekis rájuk,
elvileg, talán. gyakorlatan meg nem akarnak fegyeres konfliktust kirobantani,gondolom
Van neki olyan erteke is, ordog tudja miert ebben szamoljak. Kobmeter vagy kilowattora a szalitott gaz mertekegysege.Na tessék ezek a szemét oroszok már megint. Nem elég, hogy elzáratják a Yamal vezetéket, de ráadásul közben még növelik is a szállított gázmennyiség volumenét rajta A német Gascade operátor adatai szerint a pénteki óránkénti 6,5 millió kWh-ról szombaton 10 millió kWh/h-ra nőtt a szállított mennyiség.
Russian gas flows via Yamal pipeline to Germany rise over the weekend
Russian gas flows towards Germany via the Yamal-Europe pipeline rose over the weekend, preliminary data from German network operator Gascade showed, with no signs of being impacted by a political standoff between Belarus and the European Union.www.reuters.com
Mielőtt még bárki belémkötne a kWh az eredeti Reuters cikkből származik
Az ukropok kolthetnek most mar az eszaki hatarukra is, nem csak a delire meg a keletire...https://rusnext.ru/news/1636902262310733
"Az Ukrán Fegyveres Erők pontosította azt a nyilatkozatot, hogy készen állnak a migránsok megsemmisítésére a határon
Az Ukrán Fegyveres Erők szárazföldi erőihez tartozó 61. független gyalogos vadászdandár (OPEBr) sajtószolgálata november 14-én a Facebookon közölte, hogy a legszigorúbb intézkedéseket fogják alkalmazni a migránsokkal szemben, ha megpróbálnak átjutni a határon. A posztot azonban később egy új, magyarázatokkal ellátott posztra cserélték.
Az Ukrán Fegyveres Erők hangsúlyozta, hogy a katonák "semmilyen módon nem fognak fegyvert használni a migránsok ellen". Szabotázsalakulatokról beszéltek.
"Különböző ellenséges felderítő csoportok migránsoknak álcázva beszivároghatnak, és a mi katonai egységünk arra hivatott, hogy felvegye a harcot ellenük" - magyarázták a határőrök.
Az ukrán fegyveres erők azon kijelentéseire reagálva, miszerint az úgynevezett migránsok és mások, akik migránsnak álcázhatják magukat, nem lépnek be Ukrán területre, mert megsemmisítik őket, Marija Zaharova, az orosz külügyminisztérium szóvivője megjegyezte, hogy az ukránoknak "meg van a kezük a megsemmisítésre".
November 12-én Denisz Monasztirszkij Ukrán belügyminiszter kijelentette, hogy az ország katonai és rendőri egységekkel fogja megerősíteni a Belorussiával közös határt. Elmondta, hogy a belügyminisztérium légiereje - 15 helikopter - szintén a határon fog tevékenykedni.
November 11-én katonai gyakorlatot indítottak Ukrajnában, amelynek célja az államhatárok védelme a migránsok esetleges beáramlása ellen, valamint más lehetséges hibrid fenyegetések elhárítása volt. A gyakorlatra a volinyi régióban kerül sor, ahol a határ felkészültségét ellenőrzik egy esetleges menekültinvázióra.
A helyzet a Lengyel-Belorus határon az elmúlt napokban komolyan kiéleződött. November 8-án egy nagyobb csoport behatolt a Belorus-Lengyel határra az erdősávban, és megpróbált az EU területére jutni. A lengyel hatóságok megtagadták a menekültek beengedését, és nagy kaliberű katonai felszereléseket vittek a határhoz."
Na most ugye ez egy olyan dolog, hogy vagy megvédik a határukat vagy nem. Ha a belarusz határőr átmegy lengyel területre határkerítést átvágni, akkor ottszeritnem lehet lövetni.
Ahogy szerintem nekünk is tovább kellett volna marasztalni a vonattal átjött horvát rendőröket.
Ezt írja a ferihegyi repülőtér honlapja:Az hogy joga van eldönteni, hogy kit enged be, még nem oldja meg a gyakorlati problémát, hogy a horda már megérkezett. Leszállt a repülőről. Ott van. Függetlenül attól, hogy jogszerű-e az ottléte.
A légitársasággal pedig csak olyan feltételeket lehet közölni ami rájuk tartozik. A célország beutazási feltételei és idegenrendészeti eljárása a célország hatóságaira tartozik. Nem lehet kiszervezni a légitársaságokhoz.
Ismét kérem, hogy támaszd alá dokumentummal az állításodat: Hozz egy szabályzatot mondjuk egy iraki, vagy török reptérről, ami szerint a repülőtér személyzete, vagy a légitársaság alkalmazottai a kiindulási reptéren vizsgálják a célországba való beutazás feltételeit és ez feltétele a gépre való felszállásnak!
Azt meg ugye te sem gondolod komolyan, hogy ezeket az embereket börtönbe fogják zárni, ahelyett hogy a lengyel határhoz vinnék? Függetlenül beutazásuk jogszerűségétől. Vajon mi börtönben zártunk 100 ezer illegális bevándorlót 2015-ben, vagy az osztrák határra vittük őket? A szerbek bebörtönözték őket, vagy a magyar határra vitték? Az osztrákok bebörtönözték őket, vagy a német határra vitték? Fehéroroszország is pontosan ugyanúgy egy tranzitország, mint az említettek, ugyanazokkal a gyakorlati problémákkal. Sőt Fehéroroszország helyzete nehezebb, mert nem tudja egy kerítéssel fizikailag megakadályozni az ismeretlen utasokkal töltött gépek leszállását (már ha nem akarja egy az egyben kitiltani a nemzetközi légiforgalmat) és nem tudja azonnal visszanyomni a bevándorlókat a küldő országba, mivel nem határos vele.
Már írtam, hogy nem akarat kérdése, hogy ha leszállt egy gép migránsokkal, akkor azok egy csettintésre eltűnjenek. Ez nem Harry Potter varázslat.
De gondold végig, hogy a gyakorlat cáfolja az elgondolásod:
Remélem nem azt feltételezed, hogy az iraki, török, stb... táborokban a fehéroroszok szervezik össze a bevándorló csoportokat, szállítják azokat a kiindulási repterekre, bérlik ki a repülőgépeket, látják el a bevándorlókat költőpénzzel, kiokítással. Mindezt csak azért, hogy saját magukat megszívassák.
- Ha a fehéroroszok akarnák ezt a balhét, de az érkezők nem tudják teljesíteni a beutazási feltételeket és ezeket a feltételeket már a kiindulási reptéren vizsgálná akár a légitársaság, akár a repülőtér alkalmazottjai, akár a kiindulási ország hatósága, akkor ezek az emberek fel sem szállhatnának a gépre. Mert remélem nem azt feltételezed, hogy a fehéroroszok kézivezérlik a külföldi légitársaságokat és döntik el, hogy az iraki, török, emirátusokbeli, vagy bármely más országbeli reptereken elvégezzék-e a feladatukat az ott dolgozók.
- Ha meg az érintettek megfelelnek a beutazási feltételeknek, akkor ugyan vajon milyen alapon küldenék vissza őket a fehéroroszok azon az 5-10, vagy akár 30 napon belül, amire lehetőségük van vízummentesen belépni?
Vannak nemzetközi egyezmények a légiközlekedésről, de ezek véletlenül sem azt mondják ki, hogy a légitársaság dolga a beutazási feltételeket vizsgálni. Nem azt mondják ki, hogy a légitársaság felelős az utasok legális, vagy illegális beutazásáért. Nem azt mondják ki, hogy a fogadó ország hatóságai korlátlanul bármire utasíthatják a gépeket. Arra is, hogy kit kell visszaszállítani, hova és kinek a költségén. Akkor is ha erre nincs szerződés és nincs megszervezett, engedélyezett visszaút.
De ha azt állítod, hogy a nemzetközi egyezmények a fentieket mondják ki, akkor kérlek idézd őket!
Más kérdés, hogy a légitársaság jogot formálhat bárminek az előzetes, nem hivatalos ellenőrzésére, ha akarja és megtagadhatja a beszállást, ha akarja. Ha egy olyan légitársaságról és olyan célállomásról van szó, amelyre a légitársaság rendszeresen üzemeltet menetrend szerinti járatokat és hosszú távon is jóban szeretne lenni a fogadó reptéren a hatóságokkal, akkor a menetrend szerinti járatokon a hagyományos becsekkolásnál akármit ellenőrizhet, COVID tesztet, testhőmérsékletet, vízumot, meghívó levelet, utasbiztosítást, kiskutya fülét is.
De egyrészt nem kötelessége ezt tenni és nem is vonható felelősségre ennek elmaradásáért. Másrészt itt hangsúlyozottan nem menetrend szerinti járatokról van szó, hagyományos becsekkolással, hanem charter gépekről, nem tartós, hosszú távra és sok járatra kiterjedő légitársaság - reptér kapcsolatról, nem nagy nevű légitársaságokról, hanem kis magáncégekről és nem EU-s kiindulási repterekről.
Mocskos szuka brit ribancoknak kell ám szítani a feszkót!http://politic.karpat.in.ua/?p=33549&lang=hu
"Nagy-Britannia akár néhány órán belül 600 elitkommandósból álló egységet dobhat át Ukrajnába az Oroszországból kiinduló támadási fenyegetés tükrében – adta hírül az rbc.ua hírportál vasárnap a The Mirror című angol lap cikkére hivatkozva.
A jelentés szerint az újság saját forrásaira hivatkozva azt írta, hogy az angol elitalakulatot figyelmeztették, miszerint néhány órán belül Ukrajnába vezényelhetik. Az erre irányuló előkészületek azt követően kezdődtek el, hogy a védelmi miniszter és a külső hírszerzési hivatal, az MI-6 vezetője kijelentette, hogy Vlagyimir Putyin orosz elnök nyilvánvaló és valós veszélyt jelent Ukrajna és a Nyugat számára.
Jelenleg egy kommandósokból, felderítőkből, katonaorvosokból, hadmérnökökből és híradósokból álló összevont egység kialakítása folyik. Az alakulatba bevonják a 16-os légi rohamdandár 400 deszantosát. A dandárral közölték, lehetséges, hogy nagyon rövid idő alatt kell harcállásaikat elfoglalniuk. Mintegy 400-600 kommandós készen áll arra, hogy bármelyik pillanatban Ukrajnába repüljön, és felkészültek arra is, hogy amennyiben a gép nem tud leszállni, akkor ejtővel deszantolják őket."
Jaja, én is hallottam, hogy a magyar külügy is arra készül, nem tartja vissza a leprás tatukat az ukrán határon. Eddig mindent megtettünk, de mivel rossz a viszony, így nem tehetünk semmit.Különben meg ki a f@szt érdekel, hogy mennyien, hogyan jutnak oda. Ami a lényeg, hogy meg lett mondva, hogy a szankciókra válaszul nem lesz tovább illegális bevándorló stop a lengyel határ felé. Tehát meg van az ok és okozat. Egy nő nem úgy védezik általában, hogy pofon vág, hanem tökön rúg. Hát ez egy tökön rúgás, fáj is az EU-nak. Moralizálni meg nem kéne. Ilyen a világ, párszor már le lett írva!
Na tessék ezek a szemét oroszok már megint. Nem elég, hogy elzáratják a Yamal vezetéket, de ráadásul közben még növelik is a szállított gázmennyiség volumenét rajta A német Gascade operátor adatai szerint a pénteki óránkénti 6,5 millió kWh-ról szombaton 10 millió kWh/h-ra nőtt a szállított mennyiség.
Russian gas flows via Yamal pipeline to Germany rise over the weekend
Russian gas flows towards Germany via the Yamal-Europe pipeline rose over the weekend, preliminary data from German network operator Gascade showed, with no signs of being impacted by a political standoff between Belarus and the European Union.www.reuters.com
Mielőtt még bárki belémkötne a kWh az eredeti Reuters cikkből származik
http://politic.karpat.in.ua/?p=33549&lang=hu
"Nagy-Britannia akár néhány órán belül 600 elitkommandósból álló egységet dobhat át Ukrajnába az Oroszországból kiinduló támadási fenyegetés tükrében – adta hírül az rbc.ua hírportál vasárnap a The Mirror című angol lap cikkére hivatkozva.
A jelentés szerint az újság saját forrásaira hivatkozva azt írta, hogy az angol elitalakulatot figyelmeztették, miszerint néhány órán belül Ukrajnába vezényelhetik. Az erre irányuló előkészületek azt követően kezdődtek el, hogy a védelmi miniszter és a külső hírszerzési hivatal, az MI-6 vezetője kijelentette, hogy Vlagyimir Putyin orosz elnök nyilvánvaló és valós veszélyt jelent Ukrajna és a Nyugat számára.
Jelenleg egy kommandósokból, felderítőkből, katonaorvosokból, hadmérnökökből és híradósokból álló összevont egység kialakítása folyik. Az alakulatba bevonják a 16-os légi rohamdandár 400 deszantosát. A dandárral közölték, lehetséges, hogy nagyon rövid idő alatt kell harcállásaikat elfoglalniuk. Mintegy 400-600 kommandós készen áll arra, hogy bármelyik pillanatban Ukrajnába repüljön, és felkészültek arra is, hogy amennyiben a gép nem tud leszállni, akkor ejtővel deszantolják őket."
Ezt írja a ferihegyi repülőtér honlapja:
"Hol ellenőrzik a vízumomat?
A vízum érvényességének ellenőrzését a légitársaság végzi a check-in pultoknál és/vagy beszállításkor. Kérjük, ellenőrizze a repülőjegy megvásárlásakor elfogadott Utazási feltételeket, mivel egyes légitársaságok esetében minden nem-EU/EGT állampolgár köteles a repülőtéri biztonsági ellenőrzés előtt a megfelelő légitársaság check-in pultjánál az úti okmányait bemutatni és a beszállókártyáját lepecsételtetni. Amennyiben a beszállókártya tetején nagybetűvel szerepel a 'VISA CHECK' felirat, akkor a vízumot a check-in pultnál ellenőriztetni kell."
Vissza az elejére
Az hogy joga van eldönteni, hogy kit enged be, még nem oldja meg a gyakorlati problémát, hogy a horda már megérkezett. Leszállt a repülőről. Ott van. Függetlenül attól, hogy jogszerű-e az ottléte.
A légitársasággal pedig csak olyan feltételeket lehet közölni ami rájuk tartozik. A célország beutazási feltételei és idegenrendészeti eljárása a célország hatóságaira tartozik. Nem lehet kiszervezni a légitársaságokhoz.
Ismét kérem, hogy támaszd alá dokumentummal az állításodat: Hozz egy szabályzatot mondjuk egy iraki, vagy török reptérről, ami szerint a repülőtér személyzete, vagy a légitársaság alkalmazottai a kiindulási reptéren vizsgálják a célországba való beutazás feltételeit és ez feltétele a gépre való felszállásnak!
Azt meg ugye te sem gondolod komolyan, hogy ezeket az embereket börtönbe fogják zárni, ahelyett hogy a lengyel határhoz vinnék? Függetlenül beutazásuk jogszerűségétől. Vajon mi börtönben zártunk 100 ezer illegális bevándorlót 2015-ben, vagy az osztrák határra vittük őket? A szerbek bebörtönözték őket, vagy a magyar határra vitték? Az osztrákok bebörtönözték őket, vagy a német határra vitték? Fehéroroszország is pontosan ugyanúgy egy tranzitország, mint az említettek, ugyanazokkal a gyakorlati problémákkal. Sőt Fehéroroszország helyzete nehezebb, mert nem tudja egy kerítéssel fizikailag megakadályozni az ismeretlen utasokkal töltött gépek leszállását (már ha nem akarja egy az egyben kitiltani a nemzetközi légiforgalmat) és nem tudja azonnal visszanyomni a bevándorlókat a küldő országba, mivel nem határos vele.
Már írtam, hogy nem akarat kérdése, hogy ha leszállt egy gép migránsokkal, akkor azok egy csettintésre eltűnjenek. Ez nem Harry Potter varázslat.
De gondold végig, hogy a gyakorlat cáfolja az elgondolásod:
Remélem nem azt feltételezed, hogy az iraki, török, stb... táborokban a fehéroroszok szervezik össze a bevándorló csoportokat, szállítják azokat a kiindulási repterekre, bérlik ki a repülőgépeket, látják el a bevándorlókat költőpénzzel, kiokítással. Mindezt csak azért, hogy saját magukat megszívassák.
- Ha a fehéroroszok akarnák ezt a balhét, de az érkezők nem tudják teljesíteni a beutazási feltételeket és ezeket a feltételeket már a kiindulási reptéren vizsgálná akár a légitársaság, akár a repülőtér alkalmazottjai, akár a kiindulási ország hatósága, akkor ezek az emberek fel sem szállhatnának a gépre. Mert remélem nem azt feltételezed, hogy a fehéroroszok kézivezérlik a külföldi légitársaságokat és döntik el, hogy az iraki, török, emirátusokbeli, vagy bármely más országbeli reptereken elvégezzék-e a feladatukat az ott dolgozók.
- Ha meg az érintettek megfelelnek a beutazási feltételeknek, akkor ugyan vajon milyen alapon küldenék vissza őket a fehéroroszok azon az 5-10, vagy akár 30 napon belül, amire lehetőségük van vízummentesen belépni?
Vannak nemzetközi egyezmények a légiközlekedésről, de ezek véletlenül sem azt mondják ki, hogy a légitársaság dolga a beutazási feltételeket vizsgálni. Nem azt mondják ki, hogy a légitársaság felelős az utasok legális, vagy illegális beutazásáért. Nem azt mondják ki, hogy a fogadó ország hatóságai korlátlanul bármire utasíthatják a gépeket. Arra is, hogy kit kell visszaszállítani, hova és kinek a költségén. Akkor is ha erre nincs szerződés és nincs megszervezett, engedélyezett visszaút.
De ha azt állítod, hogy a nemzetközi egyezmények a fentieket mondják ki, akkor kérlek idézd őket!
Más kérdés, hogy a légitársaság jogot formálhat bárminek az előzetes, nem hivatalos ellenőrzésére, ha akarja és megtagadhatja a beszállást, ha akarja. Ha egy olyan légitársaságról és olyan célállomásról van szó, amelyre a légitársaság rendszeresen üzemeltet menetrend szerinti járatokat és hosszú távon is jóban szeretne lenni a fogadó reptéren a hatóságokkal, akkor a menetrend szerinti járatokon a hagyományos becsekkolásnál akármit ellenőrizhet, COVID tesztet, testhőmérsékletet, vízumot, meghívó levelet, utasbiztosítást, kiskutya fülét is.
De egyrészt nem kötelessége ezt tenni és nem is vonható felelősségre ennek elmaradásáért. Másrészt itt hangsúlyozottan nem menetrend szerinti járatokról van szó, hagyományos becsekkolással, hanem charter gépekről, nem tartós, hosszú távra és sok járatra kiterjedő légitársaság - reptér kapcsolatról, nem nagy nevű légitársaságokról, hanem kis magáncégekről és nem EU-s kiindulási repterekről.
Magyarul ez egy lehetőség és a légitársaságra van bízva, hogy csinálja, vagy sem. Csak hagyományos becsekkolási eljárásra vonatkozik, a menetrend szerinti járatokon. Már ahol az adott légitársaság megköveteli.
De tényleg eszméletlenül érdekelne a magyarázatod arra vonatkozóan, hogy ha Libanonban, Irakban, vagy Törökországban a charter gépekre való beszállásnál az összes légitársaság mindenkitől vízumot kér Fehéroroszország felé és szerinted ezeknek a migránsoknak a fehéroroszországi beutazása vízumköteles, akkor hogy a szöszbe jutnak el ezek a migránsok Minszkig? Hogy kerülnek fel a gépekre?
Azt ne mond, hogy szerinted mindegyiknek szabályos fehérorosz vízuma van, mert nagyon csúnyán kiröhöglek!
Nem lehetőség. A légitársaság köteles ellenőrizni, hogy az utasnak rendben vannak a dokumentumai. Gyakorlatilag az első ellenőrzés ki van szervezve hozzájuk. Az általam betett szövegben csak az van feltételes módban, hogy a légitársaság mikor végzi az ellenőrzést. A check-in pultnál, vagy beszállás előtt.Magyarul ez egy lehetőség és a légitársaságra van bízva, hogy csinálja, vagy sem. Csak hagyományos becsekkolási eljárásra vonatkozik, a menetrend szerinti járatokon. Már ahol az adott légitársaság megköveteli.
De tényleg eszméletlenül érdekelne a magyarázatod arra vonatkozóan, hogy ha Libanonban, Irakban, vagy Törökországban a charter gépekre való beszállásnál az összes légitársaság mindenkitől vízumot kér Fehéroroszország felé és szerinted ezeknek a migránsoknak a fehéroroszországi beutazása vízumköteles, akkor hogy a szöszbe jutnak el ezek a migránsok Minszkig? Hogy kerülnek fel a gépekre?
Azt ne mond, hogy szerinted mindegyiknek szabályos fehérorosz vízuma van, mert nagyon csúnyán kiröhöglek!