[BIZTPOL] Oroszország (a Szovjetunió utódállama)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 808
17 617
113
Nem ilyen egyszeru a tortenet. Hatarteruleten meg nincs lovoldozes semmire es senkire, amig van egy csepp magahoz valo esze is mindket oldalnak.
Adott esetben mi van ha veletlenul lelovetsz egy migrans gyereket a hatar masik oldalan? Na meg itt volt tegnap ez a halott lengyel katona is. Szoval jobb ha nincs fegyver, amugy sincs olyan helyzet hogy kene barmire is.
Meg a kinaiak meg az indiaiak is csak asokkal meg betonvasakkal verik egymast, nem lovoldoznek.

Elég egyértelmű, hogy belarusz állami támogatással ostromolják a határt. Mikor kell erőt alkalmazni ha nem ilyen helyzetben?
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 832
39 310
113

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 086
113
Mike Turner amerikai kongresszusi képviselő a Fox News-nak beszélt az amerikai katonák Ukrajna területén való jelenlétéről.

„Ukrajnában már ott vannak a a katonáink” – idézi őt a RIA Novosztyi.

Miért nincsenek orosz katonák Mexikóban és Kanadában?
 

kaktusz

Well-Known Member
2010. december 7.
1 987
5 306
113
Mike Turner amerikai kongresszusi képviselő a Fox News-nak beszélt az amerikai katonák Ukrajna területén való jelenlétéről.

„Ukrajnában már ott vannak a a katonáink” – idézi őt a RIA Novosztyi.

Miért nincsenek orosz katonák Mexikóban és Kanadában?
Mert nem hívták őket? :p :D
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
Nem lehetőség. A légitársaság köteles ellenőrizni, hogy az utasnak rendben vannak a dokumentumai. Gyakorlatilag az első ellenőrzés ki van szervezve hozzájuk. Az általam betett szövegben csak az van feltételes módban, hogy a légitársaság mikor végzi az ellenőrzést. A check-in pultnál, vagy beszállás előtt.

Biztos lehetsz benne, hogy bárhol is száll fel a gép, olyan dokumentumokkal rendelkeznek az utasok, amit a célállomáson elfogadnak. A reptéri protokolok hasonlóak minden reptéren. Ahol nem megfelelő a biztonsági ellenőrzés, onnan nem jöhet gép az EU-ba.

Látom a tények nem befolyásolják az álláspontodat. A feltett kérdésre pedig nem válaszolsz.
Ha szerinted légi úton szállított illegális bevándorló nem létezik, mert a gépre fel sem juthat, sehol a világon, akkor hogyan jutnak el ezek az emberek Minszkig?
Hogy lehetnek szerinted a fehéroroszok a hibásak, ha szerinted a légitársaság felelőssége és kötelezettsége a beutazási feltételek ellenőrzése még felszállás előtt?
Vagy ha a saját elképzelésed és a valóság közt feszülő ellentmondást úgy kívánod feloldani, hogy szerinted ezeknek az embereknek mégsem kell vízum és jogszerűen utazhatnak be Fehéroroszországba, mert minden papírjuk megvan és minden feltételet teljesítenek, akkor milyen alapon kellene a fehéroroszoknak visszadobni őket?


Tudod miért írják azt, hogy "ellenőrizze a repülőjegy megvásárlásakor elfogadott Utazási feltételeket"? Azért mert a légitársaság mondja meg az utazási feltételekben, hogy mit kér és mit nem. A légitársaság dönti el, hogy mik az ő feltételei. Nem köteles rá, hanem lehetősége van. És ezzel a lehetőséggel vagy él, vagy nem. Kizárólag a hagyományos becsekkolás esetében és kizárólag a menetrend szerinti járatain, amire a repjegyeket árulja.

De tudod mi az a charter gép? Bérlet repülő, ahol a légitársaság csak a gépet és annak személyzetét biztosítja, semmi egyebet nem tesz. Ebben az esetben a megbízó dönti el, hogy kit tesz fel a gépre és mit vizsgál. A légitársaság konkrétan az égvilágon semmit nem néz. Nem az ő dolga és felelőssége. Tovább megyek, igazából joga sincs rá, ha a szerződésben külön nem köt ki ilyesmit. Mivel charter esetén nem a légitársaság és az utas közt jön létre szerződés, hanem a megbízó és az utas közt, valamint a megbízó és a légitársaság közt. A légitársaság nem repjegyet ad el az utasoknak, hanem gépet ad bérbe a megbízónak.
Ha a megbízó az indulás előtt fél órával tesz fel egy ismeretlen személyt az utaslistára, vagy az utasoknak nincsenek papírjaik, az a megbízó lelkén szárad. Majd legfeljebb a célállomáson nem engedik ki a delikvenst a terminálból és megmondják neki, hogy menjen haza. Ez működik is, akkor ha a megbízó egy komoly utazási iroda, amely eleve átvállalja a vízum ügyintézést is, vagy ha valaki egyénileg szerez vízumot, akkor az utazási iroda a saját érdekben ellenőrzi azt. De ha a megbízó eleve csak egyirányú útban gondolkodik és eszébe sincs semmit megkövetelni... Ha a megbízót állatira nem érdekli, hogy ki fogja őt beperelni és miért, mert csak egy stróman kamu cége... Ha a megbízót nem érdekli, hogy mit szólnak a fehéroroszok, mert nem hosszú távú, barátságos együttműködésben gondolkodik... Akkor megkaptad a jelenlegi, tényszerűen fennálló helyzetet.
 
  • Vicces
Reactions: Nagy Csaba

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Látom a tények nem befolyásolják az álláspontodat. A feltett kérdésre pedig nem válaszolsz.
Ha szerinted légi úton szállított illegális bevándorló nem létezik, mert a gépre fel sem juthat, sehol a világon, akkor hogyan jutnak el ezek az emberek Minszkig?
Hogy lehetnek szerinted a fehéroroszok a hibásak, ha szerinted a légitársaság felelőssége és kötelezettsége a beutazási feltételek ellenőrzése még felszállás előtt?
Vagy ha a saját elképzelésed és a valóság közt feszülő ellentmondást úgy kívánod feloldani, hogy szerinted ezeknek az embereknek mégsem kell vízum és jogszerűen utazhatnak be Fehéroroszországba, mert minden papírjuk megvan és minden feltételet teljesítenek, akkor milyen alapon kellene a fehéroroszoknak visszadobni őket?


Tudod miért írják azt, hogy "ellenőrizze a repülőjegy megvásárlásakor elfogadott Utazási feltételeket"? Azért mert a légitársaság mondja meg az utazási feltételekben, hogy mit kér és mit nem. A légitársaság dönti el, hogy mik az ő feltételei. Nem köteles rá, hanem lehetősége van. És ezzel a lehetőséggel vagy él, vagy nem. Kizárólag a hagyományos becsekkolás esetében és kizárólag a menetrend szerinti járatain, amire a repjegyeket árulja.

De tudod mi az a charter gép? Bérlet repülő, ahol a légitársaság csak a gépet és annak személyzetét biztosítja, semmi egyebet nem tesz. Ebben az esetben a megbízó dönti el, hogy kit tesz fel a gépre és mit vizsgál. A légitársaság konkrétan az égvilágon semmit nem néz. Nem az ő dolga és felelőssége. Tovább megyek, igazából joga sincs rá, ha a szerződésben külön nem köt ki ilyesmit. Mivel charter esetén nem a légitársaság és az utas közt jön létre szerződés, hanem a megbízó és az utas közt, valamint a megbízó és a légitársaság közt. A légitársaság nem repjegyet ad el az utasoknak, hanem gépet ad bérbe a megbízónak.
Ha a megbízó az indulás előtt fél órával tesz fel egy ismeretlen személyt az utaslistára, vagy az utasoknak nincsenek papírjaik, az a megbízó lelkén szárad. Majd legfeljebb a célállomáson nem engedik ki a delikvenst a terminálból és megmondják neki, hogy menjen haza. Ez működik is, akkor ha a megbízó egy komoly utazási iroda, amely eleve átvállalja a vízum ügyintézést is, vagy ha valaki egyénileg szerez vízumot, akkor az utazási iroda a saját érdekben ellenőrzi azt. De ha a megbízó eleve csak egyirányú útban gondolkodik és eszébe sincs semmit megkövetelni... Ha a megbízót állatira nem érdekli, hogy ki fogja őt beperelni és miért, mert csak egy stróman kamu cége... Ha a megbízót nem érdekli, hogy mit szólnak a fehéroroszok, mert nem hosszú távú, barátságos együttműködésben gondolkodik... Akkor megkaptad a jelenlegi, tényszerűen fennálló helyzetet.
Ne beszélj már marhaságot.
Covid alatt a kolléganőt amerikai utazása során úgy vágták haza Frankfurtból, mint macskát, mivel az amerikába szükséges beutazási papírokból nem volt meg neki a PCR teszt. 1 hónappal korábban volt covidos, és erről vitt is papírt.
A szép az volt, hogy a Lufthansa megtérítette az útját, mert állítólag már Budapesten ezt meg kellet volna tudnia. Itthon azt mondták neki rendben lesz.
De nem is értem. Le is volt írva a beszámolóba, hogy a tepjegy mellé kaptak belorusz vízumot is....
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Mike Turner amerikai kongresszusi képviselő a Fox News-nak beszélt az amerikai katonák Ukrajna területén való jelenlétéről.

„Ukrajnában már ott vannak a a katonáink” – idézi őt a RIA Novosztyi.

Miért nincsenek orosz katonák Mexikóban és Kanadában?
Saját hülyeséguk miatt vannak ott jenki katonák. Novorussia tervet megvalósítani2014 ben és lejátszott meccs lett volna azóta. Azt hiszik hogy az oroszoknak jobb lesz/lett ?
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 579
26 507
113
"Az orosz elnök szerint a válságért a nyugati országok okolhatók. "Már elmagyaráztam, hogy miért, vannak politikai, katonai és gazdasági okai. Ők teremtettek olyan körülményeket, ahol emberek ezrei, akár százezrei hagyták el otthonukat. Most pedig keresnek valakit, akit hibáztatni kell, hogy elkerüljék a felelősséget. azért, ami történik” – hangsúlyozta Putyin."

 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 814
5 898
113
Látom a tények nem befolyásolják az álláspontodat. A feltett kérdésre pedig nem válaszolsz.
Ha szerinted légi úton szállított illegális bevándorló nem létezik, mert a gépre fel sem juthat, sehol a világon, akkor hogyan jutnak el ezek az emberek Minszkig?
Hogy lehetnek szerinted a fehéroroszok a hibásak, ha szerinted a légitársaság felelőssége és kötelezettsége a beutazási feltételek ellenőrzése még felszállás előtt?
Vagy ha a saját elképzelésed és a valóság közt feszülő ellentmondást úgy kívánod feloldani, hogy szerinted ezeknek az embereknek mégsem kell vízum és jogszerűen utazhatnak be Fehéroroszországba, mert minden papírjuk megvan és minden feltételet teljesítenek, akkor milyen alapon kellene a fehéroroszoknak visszadobni őket?


Tudod miért írják azt, hogy "ellenőrizze a repülőjegy megvásárlásakor elfogadott Utazási feltételeket"? Azért mert a légitársaság mondja meg az utazási feltételekben, hogy mit kér és mit nem. A légitársaság dönti el, hogy mik az ő feltételei. Nem köteles rá, hanem lehetősége van. És ezzel a lehetőséggel vagy él, vagy nem. Kizárólag a hagyományos becsekkolás esetében és kizárólag a menetrend szerinti járatain, amire a repjegyeket árulja.

De tudod mi az a charter gép? Bérlet repülő, ahol a légitársaság csak a gépet és annak személyzetét biztosítja, semmi egyebet nem tesz. Ebben az esetben a megbízó dönti el, hogy kit tesz fel a gépre és mit vizsgál. A légitársaság konkrétan az égvilágon semmit nem néz. Nem az ő dolga és felelőssége. Tovább megyek, igazából joga sincs rá, ha a szerződésben külön nem köt ki ilyesmit. Mivel charter esetén nem a légitársaság és az utas közt jön létre szerződés, hanem a megbízó és az utas közt, valamint a megbízó és a légitársaság közt. A légitársaság nem repjegyet ad el az utasoknak, hanem gépet ad bérbe a megbízónak.
Ha a megbízó az indulás előtt fél órával tesz fel egy ismeretlen személyt az utaslistára, vagy az utasoknak nincsenek papírjaik, az a megbízó lelkén szárad. Majd legfeljebb a célállomáson nem engedik ki a delikvenst a terminálból és megmondják neki, hogy menjen haza. Ez működik is, akkor ha a megbízó egy komoly utazási iroda, amely eleve átvállalja a vízum ügyintézést is, vagy ha valaki egyénileg szerez vízumot, akkor az utazási iroda a saját érdekben ellenőrzi azt. De ha a megbízó eleve csak egyirányú útban gondolkodik és eszébe sincs semmit megkövetelni... Ha a megbízót állatira nem érdekli, hogy ki fogja őt beperelni és miért, mert csak egy stróman kamu cége... Ha a megbízót nem érdekli, hogy mit szólnak a fehéroroszok, mert nem hosszú távú, barátságos együttműködésben gondolkodik... Akkor megkaptad a jelenlegi, tényszerűen fennálló helyzetet.
Szerintem Te nem akarod érteni. A légitársaság nem enged fel olyat a gépre, akit nem fognak beengedni a cél országban. És ez nem a légitársaság döntése, hanem kötelezettsége.

Ebből pedig egyértelműen következik, hogy a migránsok a Belorusz hatóságok tudtával és engedélyével kerültek az országba.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 579
26 507
113
"A Rosoboronexport hét partnerrel egyeztet az S-400 Triumf rakétarendszerek lehetséges szállításáról - mondta Alekszandr Mihejev Rosoboronexport főigazgató a TASS-nak vasárnap a Dubai Airshow 2021 margójára."

 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 770
113
Ez mennyiben pozitív?
Ezek a seggfej britek még képesek és kirobbantanak egy háborút a oroszokkal.
Az jó lesz nekünk szerinted? Menni akarsz megdögleni az oroszok ellen? Sok szerencsét hozzá!
Nem erre gondoltam. A brittek támogatják a katonai határvédelmet a migránsok ellen.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 770
113
Egyébként ez a kritikátlan oroszpártiság jobboldalon eléggé visszatetsző. Ha a történelmi tapasztalatokat nézzük Moszvától semmi jóra nem számíthatunk. Magyar nacionalista, patrióta, szuverenista (ez a szó már nagyon pc, de trendi és tényleg tetszik) szempontból Moszkva számomra semmivel nem különb, mint Washington vagy Brüsszel. Egy probléma, amihez alkalmazkodni kell. Ha kicsit visszaszorul az erejük és nagyobb szuverenitást nyer a Közép - Európa, a V4, Magyarország, az számunkra kedvező. Márpedig minél hátrébb szorul az orosz befolyási övezet, annál nagyobb mozgásterünk lesz. Ugyanígy tekintem brüsszeli, washingtoni irányban. Mivel ebben a V4 és Lengyelország a legfontosabb geopolitikai szövetségesünk, amíg a magyar érdekeket nem sért támogatunk kell őket. Ha kérik katonákat is kell jelképes mennyiségben küldenünk, ahogy ők a szerb határra 2015-ben.

Most Moszkvával azért tudunk pragmatikusan és sikeresen tárgyalni, mert az Unió és a NATO tagja vagyunk. Így a politikai jóindulatunk Moszkvában sokat ér. Ezt az alkupoíciót ki kell használni, fenn kell tartanunk a jó kapcsolatokat. De nem kell támogatunk, főleg nem kritikátlanul a putyini politikát. Nem kell nevetséges indokokkal mentegetni. Ezt az akciót Moszkvából szervezték, illetve kitérítették az NGO-k által Nyugatra szervezett illegális migrációt. Feltehetőleg azt szerették volna, ha Brüsszel további szanciókkal sújtja Varsót a migránsokkal szembeni embertelen bánásmód miatt. Eddig ez nem jött be, más a brüsszeli hangulat, de még fordulhat!!

Semmi közünk Lukasenkohoz és a Moszva titkosszolgálati akcióihoz. Így is kell hozzá állnunk. Mindent hazai szemszögből kell néznünk. Nem kell elfordulnunk Putyintól, de minden xara mellé sem kell odaállni, sőt ha kell, korlátozottan ellene is mehetünk. Ha nem tetszik Putyinnak, kereshet másik Unios államot, aki ennyire figyelembe veszi Moszkva szempontjait Brüsszelben. Úgysem talal, ránk van részben szorulva. Ezt nyugodtan kihasználhatjuk, de a seggébe se kell dugni az orrunk. Ti se tegyétek! o_O