[BIZTPOL] Oroszország (a Szovjetunió utódállama)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
? és? Ruszkiknak az áht, meg a külkerhiány száll(t). Ha a NYat érdemben beleállna ebből simán lehet egy Afganisztán. 5-8év után orosz életszinvonal a jelenleginél durvábban leseggel, bármi szarul történik a csőd kvázi elkerülhetetlen. Igen anno is volt szenük, uránércük... nem segített. Ehez képest a "nyat" bármennyi ideig kibírja Ukrajna támogatását. Csak ahogy írtam nem 30 M1A2t kéne küldeniük hanem 300at... vagy 600at. Az armynak ha marad 2000+db bőven elég.
Ez nézőpont kérdése. Ha így veszed az EU bukhat, zuhanhat nagyobbat mert van honnan bukni. Tipikusan a német nem BMWt vesz hanem VWt. Vagy marad a BMWnél de nem 5 hanem csak 7évente cseréli. Mi gyerekek miatt kétkocsisok vagyunk az egyik 3 a másik 15éves. Gondolkodtam rajta, hogy az ugrálós 15évest cserélném egy elektromos/hibrid akármire de ugrálosnak akárhogy nézem nem szabad... így még marad pár évig az ugrálós. Elég rosszul élem meg de jajnabumm. :)
Ehez képest persze az orosz median 600eurrol csak 500ra zuhant csak 100eurt esett, kevesebbet buktak. De az a kevés sokkal kellemetlenebb mint a német 500euros.
És akkor a lényeg: Nincs recesszió az EUban. A növekedés alacsony volt 2022ben ~1.5% de ez megint egy na bumm állapot. Németek úgy hogy rengeteg tippre millió Ukrán állt németben munkába így is nagyon durva munkaerőhiányuk van. Nincs érdemi jövedelem visszaesés. Persze ez nem mondható el minden tagállamról ld MOot a 26%os inflájával idén simán rosszabbúl fogunk élni. De hát a vezetésünk mentalitása, képességei legalább annyira Oroszország mint az EU.
Inkább mutass egy 10 éveset. Az autóipar ebből a szempontból (is) visszafejlődött sajnos.
Olyan autókat én nem látok. azokat nem hozzám hozzák.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 188
25 694
113
A jelenlegit Oroszorszég kezdte. Ahogy Krímet és KUkjrajnát is. De persze vissza lehet menni a Szu felbomlásáig, 1917ig vagy akármeddig.
---
A "NY"i jóléti társadalom az Szovjet/Orosz Sztálinista/Putyinista/fasiszta slepp szerint mindig is ropogott. Meg diszlet, meg egy lépéssre van a szakadéktól, meg...
A Német fizetések ránéztem 4-4.5* a magyarnak. Miközben a Lidl olcsobb. Ez lehet attól, hogy a magyart a magyar kormny a 27%faval lenyuzza a német a németet meg nem. Lehet így van lehet nem. De a lényegen nem változtat.
Sok ismerős, barátom dolgozik ausztriában ők nem a harmadát kapják fizuban mint az osztrák. Valami komoly gond lehetett a munkáddal, hozzálállásoddal ha téged ennyivel kevesebbre értékeltek. Svájcban van érdemi difi ott simán 20%is kevesebbet kapsz mint egy Svájci uabban a poziban. Ismerős netto 6500chfet kap míg a svájci 7500at. Illetve ennek a 80%át kapja mert abból is nagyon lazán kijön és inkább gyerekezik, túrázik, él.
A legutolsó részre megint azt tudom írni amit korábban: "A "NY"i jóléti társadalom az Szovjet/Orosz Sztálinista/Putyinista/fasiszta slepp szerint mindig is ropogott. Meg diszlet, meg egy lépéssre van a szakadéktól, meg..." Ezt hallottam, hajtogattátok mindig.
Az, hogy Te arrogánsan állsz a világhoz, a Te dolgod. Ignorálhatod a valóságot, attól az még az, ami. Nem 1917-ig kell visszamenni, pedig lehetne, csak 2013-ig, esetleg ha nagyobb léptékben nézzük, akkor 1990-ig, de ez a Te narratívádba már nem férne bel. Már megtették 1917-től a levezetést.
Már legalább 32 éve élünk már ebben a mostani posványban, szerintem semmit sem haladtunk előre. A mai magyar helyzetet a "nyugat" mellett a saját politikai "elitünknek" is köszönhetjük.
A kapitalizmusról. Recseg, ropog, de megy előre, mert még bőven van lendülete, de az egyre fogy. Gazdasági válságok, kisebb, nagyobb, folyamatosan generált háborúk, genderezés, zöööd mozgalmak, a gyarmatok, szegényebb országok kifosztásával, lenyúlásával a jólét fenttartása egyre nehezebben megy. A mostani helyzet is ennek az eredménye. Lehet itt az oroszokra sok mindent ráfogni, mint ahogyan a FOS média teszi is (Te pedig szépen szopikálod, mert beleillik a világképedbe), de előbb utóbb szembe jön majd a valóság. Élvezd ki még amíg lehet a jóléti társadalom kellemes oldalát, mert hamarosan sok minden meg fog változni. Hamarosan akasztani fogják a hóhért.
A munkámról. 2000-ben voltam kint dolgozni maszek úton a munkatársammal. Az ottani szaki fogott vissza minket, mert túlságosan jól haladtunk szerinte, hamarabb befejeztük volna be, mint tervezte. Túl dolgoztuk magunkat, a pénz meg előre lett lefikszálva, azért volt annyi. A fizettségen kívűl kaptuk a szállást, kaját, utiköltséget. A tujal hozott alkoholt is a munkához, amihez hozzá se nyúltunk, de az osztrák szaki egy hét múlva szépen rájárt. A munkánk minőségéről és a hozzáállásról csak annyit, hogy a tulaj nagyon is meg volt vele elégedve, Mo.-on is több helyen dolgoztunk neki, sőt Új-Zélandra is kimehettünk volna dolgozni. Akkor 1.000.000 Ft-nak megfelelő shillinget adott át négyszemközt minden papír nélkül, hogy hozzam haza Mo.-ra az itteni alkalmazotjának. Ennyit a hozzáállásomról. Én azért nem mennék nyugatra, mert nem csak a pénz számít, sok emberrel ellentétben. Éltem már sokkal jobb anyagi körülmények között is és tudom, hogy a visszalépés nagyon nehéz, fájdalmas. Abba a fene nagy jóléti társadalmakban majd nagyon sokan meg fogják tapasztalni, biztos vagyok benne.
Főleg az USA, most is mások nyomorúságán, tönkretételén át akarja a hatalmát megtartani bármi áron, de a játékszabályokat nem csak Ő írja egyedül. Az USA szabályain alapuló világ már csak a múlté.
Én befejeztem a veled való társalgást ezekben a dolgokban, mert teljesen felesleges folytatni. Teljesen másképpen látjuk a világot. Nem én fogok pofára esni, hanem TE. Nem Putyint akarják leváltani, hanem Scholc-t.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 647
9 211
113
Ha már itt Ladázunk bőszen. Akkor csak egy próba. Felmentem a Lada gyári honlapjára. Kiválasztottam egy 5 ajtós Nivát. Rámentem a konfigurálás részre. Eljutottam az 5. lépésig. Ez a színválasztásé.
A következő színekből tudok választani:
МАЛИНОВЫЙ "БАРОККО" (172) - МЕТАЛЛИК (málna színű "Barokko" 172-es színkódú, metálfényezéssel)
СЕРЕБРИСТО-ТЕМНО-СЕРЫЙ "БОРНЕО" (633) - МЕТАЛЛИК (ezüst szürke "borneo",633-as színkódú, metálfényezéssel)
СВЕТЛО-СЕРЕБРИСТЫЙ МЕТАЛЛ "СНЕЖНАЯ КОРОЛЕВА" (690) - МЕТАЛЛИК (világos szürke metál, "Hókirálynő",690-es színkód, metálfény)
ЗОЛОТИСТО-КОРИЧНЕВЫЙ "КОРИАНДР" (790) - МЕТАЛЛИК (arany-gesztenyebarna kevert, "Koriander",790-es színkód, metálfény)
БЕЛЫЙ "БЕЛОЕ ОБЛАКО" (240) (Fehér, "fehér felhő" 240-es színkód)
ТЕМНО-ЗЕЛЕНЫЙ "НЕССИ 2" (316) (Sötétzöld, "Nesszi 2",316-os színkód)
ЧЕРНЫЙ "ПАНТЕРА" (672) (Fekete, "Párduc", 672-es színkód)

Egyetlen különbség annyi, hogy a Fekete, a Sötétzöld és a Fehér színek ingyenesek. Ha valaki más színt választana, akkor azért 6000 rubel (kb 26000ft) felárat kell fizetnie. Megnéztem a Vesta SW-t is. Ott talán kisebb a színválaszték, mert csak 6 színt dobott fel. A fehér kivételével mindegyik feláras. A Grantánál 8 féle színből választhattam, a fekte és a fehér kivételével mindegyik feláras.
5 ajtós Niva színválasztó:
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 058
54 255
113
Ha már itt Ladázunk bőszen. Akkor csak egy próba. Felmentem a Lada gyári honlapjára. Kiválasztottam egy 5 ajtós Nivát. Rámentem a konfigurálás részre. Eljutottam az 5. lépésig. Ez a színválasztásé.
A következő színekből tudok választani:
МАЛИНОВЫЙ "БАРОККО" (172) - МЕТАЛЛИК (málna színű "Barokko" 172-es színkódú, metálfényezéssel)
СЕРЕБРИСТО-ТЕМНО-СЕРЫЙ "БОРНЕО" (633) - МЕТАЛЛИК (ezüst szürke "borneo",633-as színkódú, metálfényezéssel)
СВЕТЛО-СЕРЕБРИСТЫЙ МЕТАЛЛ "СНЕЖНАЯ КОРОЛЕВА" (690) - МЕТАЛЛИК (világos szürke metál, "Hókirálynő",690-es színkód, metálfény)
ЗОЛОТИСТО-КОРИЧНЕВЫЙ "КОРИАНДР" (790) - МЕТАЛЛИК (arany-gesztenyebarna kevert, "Koriander",790-es színkód, metálfény)
БЕЛЫЙ "БЕЛОЕ ОБЛАКО" (240) (Fehér, "fehér felhő" 240-es színkód)
ТЕМНО-ЗЕЛЕНЫЙ "НЕССИ 2" (316) (Sötétzöld, "Nesszi 2",316-os színkód)
ЧЕРНЫЙ "ПАНТЕРА" (672) (Fekete, "Párduc", 672-es színkód)

Egyetlen különbség annyi, hogy a Fekete, a Sötétzöld és a Fehér színek ingyenesek. Ha valaki más színt választana, akkor azért 6000 rubel (kb 26000ft) felárat kell fizetnie. Megnéztem a Vesta SW-t is. Ott talán kisebb a színválaszték, mert csak 6 színt dobott fel. A fehér kivételével mindegyik feláras. A Grantánál 8 féle színből választhattam, a fekte és a fehér kivételével mindegyik feláras.
5 ajtós Niva színválasztó:



Mennyi egy új níva?
Nem igazodok el az Orosz honlapon.
 

Öregtankos

Well-Known Member
2022. február 26.
6 232
42 892
113
Milyen két fajta?
N-vtelen.png
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 714
28 269
113
Milyen két fajta?
A különbség az, hogy még anno a vadkapitalizmus alatt az AvtoVAZ meg a Chevrolet csinált egy vegyesvállalatot amihez kerültek a Niva névhasználati jogok és azért lett hosszú ideig az eredeti Niva Lada 4x4-ként reklámozva (emlékszem itthon is így ment). Ebből lett egy 90-es évek szönryszülötte SUV Chevrolet Niva néven, ami lényegében egy ráncfelvarrást jelentett. Na de még asszem a háború előtt a Chevy kivonulásával az AvtoVAZ visszavásárolta a vegyesvállatot meg a Niva nevet és most azért van ez a két Niva kivitel, mert az egykori Chevy Niva is gyártásban maradt, csak kapott némi Toyotától lopott optikai tuningot
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 647
9 211
113
Mennyi egy új níva?
Nem igazodok el az Orosz honlapon.

Niva Legend 3 ajtós alapára 821 000 rubel. 11 féle színben választhatod, a festések többsége fizetős.
Niva Legend 3 ajtós Black Edition 901 000 rubeltől kapható.
Niva Legend 5 ajtós: 4 féle változat létezik:
Classic (918 000 rubeltől), Luxe (935 000-től), Urban( 989 900-tól), Black Edition (998 900-tól)
Niva Legend kisteherautó pickup: 4 féle felszereltség: 1 126 900-tól 1 325 000 rubelig.

Niva Bronto (ez egy külön üzemben készül, nem a "sima" Niva gyártósoron, hanem a Lada cég Bronto nevű leányvállalatánál, ami a páncélozott és egyéb különleges változatú Ladák gyártásra szakosodott). Ennek még a "sima" Nivánál is komolyabb terepképességei vannak, egy rakás helyen plusz megerősítések vannak rajta, más rugók, még erősebb felfüggesztés, stb.
Ebből 2 változat létezik:
Luxe (ennek az alapja a Niva Classic egy rakás megerősítéssel,emelt hasmagassággal, különleges terepgumikkal, 3 (!)differenciálzárral, ez a legkeményebb terepre készült változat 1 175 900 rubeltől)
Prestige (itt inkább a külsőségekre mennek, ez városi "terepjáró, aminek az alapja a Niva Urban 1 225 900 rubeltől kapható)
A Niva Bronto csak 3 ajtós változatban létezik.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 647
9 211
113
A különbség az, hogy még anno a vadkapitalizmus alatt az AvtoVAZ meg a Chevrolet csinált egy vegyesvállalatot amihez kerültek a Niva névhasználati jogok és azért lett hosszú ideig az eredeti Niva Lada 4x4-ként reklámozva (emlékszem itthon is így ment). Ebből lett egy 90-es évek szönryszülötte SUV Chevrolet Niva néven, ami lényegében egy ráncfelvarrást jelentett. Na de még asszem a háború előtt a Chevy kivonulásával az AvtoVAZ visszavásárolta a vegyesvállatot meg a Niva nevet és most azért van ez a két Niva kivitel, mert az egykori Chevy Niva is gyártásban maradt, csak kapott némi Toyotától lopott optikai tuningot

Ami érdekes, hogy úgy tudom, hogy a Chevrolet Niva főtervezője is ugyanaz volt, mint az eredeti Niváé. Azért kellett belevonják az oroszok a történetbe a GM-et, mert a prototípusokat el tudták ugyan készíteni saját erőből, de a típus sorozatgyártására nem volt pénzük. Az AvtoVAZ által 2123-as gyári kód alatt futtatott típus sorozatgyártására a GM adott pénzt. Ők 2006-ban megszerezték maguknak a Niva márkanév használati jogát. Így lett a Lada Nivából Chevrolet Niva. Aztán 2020-ban az AvtoVAZ visszaszerezte a Niva márkanév használati jogát(kb. a francia vezetés egyetlen tényleg hasznos lépése volt). Így aztán 2020-tól a klasszikus Niva a 2121-es modell és változataiból lett a "Lada Niva Legend" család, a korábbi Chevrolet Nivából pedig a "Lada Niva Travel".

Akit érdekel a típus:
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
Megkezdődött a Tu-214 gyártása Kazanyban.

 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 048
113
Kína közel 300-szorosára növelte az orosz platina behozatalát

A 2022-es eredmények szerint az orosz platina Kínába szállítása 33%-kal, 8,99 tonnára csökkent. A Kínába irányuló palládium és ródium orosz exportja 43%-kal, illetve 67%-kal 9,03 tonnára, illetve 0,52 tonnára nőtt.
 
  • Tetszik
Reactions: ogretankHU