[BIZTPOL] Oroszország (a Szovjetunió utódállama)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 691
9 575
113
Az orosz félnek sikerült titkos adatokat beszereznie a Krímhez közel a Fekete-tengerbe zuhant MQ-9 Reaper ("Reaper") amerikai csapásmérő és felderítő pilóta nélküli légi járműből (UAV). Azt írja róla, hogy "Szabad sajtó".(Svobodnaja Pressa)

A kiadvány szerint titkos adatokhoz jutott a KRET JSC , az FGBU és az Orosz Föderáció Védelmi Minisztériumának Repülési Erők Központi Kutatóintézete.

„E komoly szervezetek szakemberei nemcsak az APY-8 radar mikrohullámú egységeinek huzalozásának tanulmányozására, hanem működésének energetikai paramétereinek meghatározására is lehetőséget kaptak, beleértve az invertált szintetizált (ISAR) és szintetizált (SAR) is. rekesznyílás módok” – áll a kiadványban.

Ezenkívül az orosz szakemberek a kiadvány szerint ki tudták számítani az amerikai UAV radar zajállóságának és felbontásának szintjét, valamint megtanulták, hogyan határozzák meg az AN / AAS-52 hosszú fókuszú műszereinek és eszközeinek növekedését. optoelektronikai komplexum.

A Svobodnaya Pressa szerint az orosz szakemberek ismerik az MQ-9 Reaper telemetriai, kommunikációs és információcsere eszközeinek frekvenciaparamétereit, amelyek lehetővé teszik az elektronikus eszközök hatékony alkalmazását ellene.

Emlékezzünk vissza, hogy az amerikai MQ-9 Reaper március 14-én esett a Fekete-tengerbe.

Akkor csak megérte az a "veszélyesen és szakmaiatlanul" (unsafe and unprofessional) rálocsolt párszáz liter kerozin a Szu-27-esből :D
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 691
9 575
113
Levedlett Renault gyártósort használnak a Lada "új" csarnokában ahol a Granta és Vesta készül(t).
Konkrétan a Renault teljesen le akarta állítani az orosz típusok gyártását, átcímkézett Dacia-k összeszerelése zajlott volna csak a Vesta kifutása után.
Ezért olyan nehéz újraindítani a Ladák gyártósort (más típusoknál nincsenek ilyen problémák).

A Vesta eredetileg nem Togliattiban készült. Hanem Izsevszkben, az IZSAvto üzemében. Amikor kitakarodott a Renault(sajnos még 6 évig van lehetőségük visszamenni) akkor az AvtoVAZ (Lada gyár a gyengébbek kedvéért) új, 10 év után először ismét orosz származású vezérigazgatója döntött arról, hogy az IzsAvto-tól áthelyezik a Vesta gyártását Togliattiba, a Lada központi gyárába. Az IzsAvto-nál pedig alkatrészt fognak gyártani. Így fogták a komplett Vesta gyártósort, leszerelték és pár ezer km-el arréb vitték, Togliattiba, ahol újra felszerelték, beüzemelték. Közben egy rakás nyugati beszállító kivonult, ezeket orosz beszállítókkal kellett helyettesíteni. Több mint 200 alkatrész esetében váltotta orosz beszállító a nyugatit. Az ABS-t is orosz beszállító gyártja például, igaz, kínai licene alapján, ami szerintem szánalmas egy kissé, hogy Oroszország saját kútfőből meg tudja csinálni a világ legjobb katapultüléseit és a hozzá tartozó komplett vezérlőrendszert, a világ első helikopteres katapultüléseit és vezérlőrendszerét, a világ legjobb űrséta szkafandereit és vezérlőrendszerét, de az ABS a légzsák az állítólag nem megy... Véleményem szerint lustaságból, kényelemből (f@sznak fejlesszem ki, ha meg is tudom venni, á la a "f@sznak tartsak disznót ha a sonkát meg tudom venni a boltban is", a bolti és a házi sonka közti íz és egyéb különbségek részletezése most nem téma...). Ez a nagyon orosz Vesta lett a Vesta NG (Next Generation). Orosz autós oldalakat olvasva azt is láttam, hogy a szervokormányt is a kalugai AvtoElektronika cég fogja gyártani hozzá. Ami kiváló választás. Én, amikor vettem a használt Priorámat, akkor utána megnézettem egy szerelővel (sajnos a vásárláskor nem tudott ott lenni). Azt mondta, hogy a Priora szervokormánya jobb, mint a 10 milliós árkategóriájú kocsikban lévők. Akkor nem tudtam, és szerintem ő sem, hogy ki gyártotta az elektromos szervot a Priorába. Először azt hittem, hogy nyugati beszállítás (tekintve, hogy pl a Nivában ZF hidraulikus szervo van),de aztán utánajártam, és kiderült, hogy orosz gyártmány, az AvtoElkektronika cég fejlesztette és gyártja. Tehát a szervo az biztosan szuper lesz bene. Plusz pár hete volt szerencsém megnézni egy Vesta SW Cross-t. Az egész autó nagyon el lett találva. 6mm-es haspáncél, magasított felépítés, pedig az eredeti Vesta sem volt alacsony, szóval olyan "jó" pesti utakra való kocsi. Hatalmas csomagtér, és nagyon komoly felhasználóbarátság. Mint pl, hogy ha a hátsó lámpában,irányjelzőben izzót akarsz cserélni, akkor nem kell szervizbe vinned, lebontani az autó fél hátulját. Hanem kinyitod a csomagtérajtót, majd az oszlopon, a hátsó lámpa belső felén lévő kis műanyag ajtót is. Már hozzá is fértél amihez kell, és ha van nálad tartalék izzó, akkor tudod is cserélni.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 724
4 131
113
Ja, ha kamu akkor jó! Ha te állatot tartasz, nem gabonát termelsz, akkor jogos, dögöljön meg a gabonatermelő tehene is, majd a szabadpiac kiváltja őt is. Csak nehogy a végén téged is kiváltson valami ukrán import termék... Slava Ykryny!

A kamuhoz meg: én meg vagyok a polgár aki nem akar Glifoszfátot enni reggelire. Az ukrán minőségbiztosításból származó olcsó árletörő gabonát amit Afrikának kellett átengednünk, azt mondták, az éhezés ellen, aztán itt maradt. Pont mint a menekültek.
Ha fűtőértékre vetítve olcsóbb, mint a szén, akkor még eltüzelni jó lehet e nehéz időkben, amikor a puruttya ukránok emelik tranzitdíjat.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
A Vesta eredetileg nem Togliattiban készült. Hanem Izsevszkben, az IZSAvto üzemében. Amikor kitakarodott a Renault(sajnos még 6 évig van lehetőségük visszamenni) akkor az AvtoVAZ (Lada gyár a gyengébbek kedvéért) új, 10 év után először ismét orosz származású vezérigazgatója döntött arról, hogy az IzsAvto-tól áthelyezik a Vesta gyártását Togliattiba, a Lada központi gyárába. Az IzsAvto-nál pedig alkatrészt fognak gyártani. Így fogták a komplett Vesta gyártósort, leszerelték és pár ezer km-el arréb vitték, Togliattiba, ahol újra felszerelték, beüzemelték. Közben egy rakás nyugati beszállító kivonult, ezeket orosz beszállítókkal kellett helyettesíteni. Több mint 200 alkatrész esetében váltotta orosz beszállító a nyugatit. Az ABS-t is orosz beszállító gyártja például, igaz, kínai licene alapján, ami szerintem szánalmas egy kissé, hogy Oroszország saját kútfőből meg tudja csinálni a világ legjobb katapultüléseit és a hozzá tartozó komplett vezérlőrendszert, a világ első helikopteres katapultüléseit és vezérlőrendszerét, a világ legjobb űrséta szkafandereit és vezérlőrendszerét, de az ABS a légzsák az állítólag nem megy... Véleményem szerint lustaságból, kényelemből (f@sznak fejlesszem ki, ha meg is tudom venni, á la a "f@sznak tartsak disznót ha a sonkát meg tudom venni a boltban is", a bolti és a házi sonka közti íz és egyéb különbségek részletezése most nem téma...). Ez a nagyon orosz Vesta lett a Vesta NG (Next Generation). Orosz autós oldalakat olvasva azt is láttam, hogy a szervokormányt is a kalugai AvtoElektronika cég fogja gyártani hozzá. Ami kiváló választás. Én, amikor vettem a használt Priorámat, akkor utána megnézettem egy szerelővel (sajnos a vásárláskor nem tudott ott lenni). Azt mondta, hogy a Priora szervokormánya jobb, mint a 10 milliós árkategóriájú kocsikban lévők. Akkor nem tudtam, és szerintem ő sem, hogy ki gyártotta az elektromos szervot a Priorába. Először azt hittem, hogy nyugati beszállítás (tekintve, hogy pl a Nivában ZF hidraulikus szervo van),de aztán utánajártam, és kiderült, hogy orosz gyártmány, az AvtoElkektronika cég fejlesztette és gyártja. Tehát a szervo az biztosan szuper lesz bene. Plusz pár hete volt szerencsém megnézni egy Vesta SW Cross-t. Az egész autó nagyon el lett találva. 6mm-es haspáncél, magasított felépítés, pedig az eredeti Vesta sem volt alacsony, szóval olyan "jó" pesti utakra való kocsi. Hatalmas csomagtér, és nagyon komoly felhasználóbarátság. Mint pl, hogy ha a hátsó lámpában,irányjelzőben izzót akarsz cserélni, akkor nem kell szervizbe vinned, lebontani az autó fél hátulját. Hanem kinyitod a csomagtérajtót, majd az oszlopon, a hátsó lámpa belső felén lévő kis műanyag ajtót is. Már hozzá is fértél amihez kell, és ha van nálad tartalék izzó, akkor tudod is cserélni.
Kb 40 éve minden autón belülről lehet izzót cserélni.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 750
28 590
113
Golf v. Tompítot, plusz helyzetjelző izzó csere egy rémálom. Vékony kesztyű nélkül minimum megnyúzza a kézfejét az ember a csere során. De, lehet belülről cserélni az izzót. :)
Erre írtam azt még az autós topikban, hogy a kis kezű nőgyógyász sem fér be oda minden tapasztalatával, nemhogy egy buflák kezű halandó mint én :D
Véleményem szerint lustaságból, kényelemből (f@sznak fejlesszem ki, ha meg is tudom venni
Ezzel az egy mondattal konkrétan leírtad az elmúlt 30 év oroszországi iparának és gazdaságának legnagyobb problémáját. Ugyanis ahogy a Szu halálával beszabadult a nyugat és a kapitalizmus, úgy megjelent náluk ez a mindeddig kiirthatatlan attitűd, hogy minek fejlesszek, ha lehet nyugatit - illetve újabban kínait - is venni. Ezért tartott ott az orosz polgári repgépgyártás ahol és tényleg még a védelmi iparra vonatkozóan is számos kivetülése volt ennek. De ismerjük ezt a kelet-európai toxikus kapitalista típust, akinek a beruházás az snassz, cserébe a profitmaximalizálás mindenek előtt.

Na és ezen változtatott amúgy az ukrajnai háború, hogy a szankciók hatására a szovjet időkhöz hasonlóan egy részben autark fejlődést kell Oroszországnak vinnie. Amihez mellesleg minden tulajdonsága meg lenne, csak az akarat hiányzott eddig. És most is a külső körülmények adta sokk kellett, hogy ez kialakuljon
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 540
25 770
113
Amúgy ez tényleg igaz, már év elején is már csak fekete vagy fehér volt, EU-s festékre vannak beállítva a gépek, más fajtához a teljes festőgépsort cserélni kellene.
Meg a facom ! Ne mond már , hogy a festék váltás miatt teljes gépsorcsere kell ! Szvsz max csak hozzá kell igazítani. Nehezen tudom az ilyet elképzelni .

Ha volna itt valaki aki dolgozott már autógyári fényező soron az megírhatná a valót !
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Én, amikor vettem a használt Priorámat, akkor utána megnézettem egy szerelővel (sajnos a vásárláskor nem tudott ott lenni). Azt mondta, hogy a Priora szervokormánya jobb, mint a 10 milliós árkategóriájú kocsikban lévők. Akkor nem tudtam, és szerintem ő sem, hogy ki gyártotta az elektromos szervot a Priorába
Mert azt ránézésre meg lehet ám mondani :) max annyit, hogy hidraulikus, vagy elektromos, meg hogy a kormányoszlopon vagy a fogaslécen van-e (manapság az elektromos fogasléces a jóság), de ekkor még nem tudod mi a nyomatékja, a nyomatékhullámzása, mi az áramfogyasztása, van-e szoftver interfésze önvezetéshez/parkolássegítőhöz, milyen degradációja van hibára, ha pl. elmegy egy fázis az inverteren, és a steering feelt nem is említettük. Bár a 10 millás kategória ma már fapad toyota max, ezekben nincs igazán komoly szervó…
 

cinikus

Well-Known Member
2010. május 7.
2 345
4 977
113
Csak van sok autó, ahol jóval többet bontani kell hozzá.
Azzal ugyan bizony semmi gond nincs (mit számít az a plusz 10 perc), de számos autónál egy szaros izzócseréhez nem árt némi nőgyógyászati tapasztalat és ujjak, különben hozzá sem férsz a környékéhez sem. :D
Erre írtam azt még az autós topikban, hogy a kis kezű nőgyógyász sem fér be oda minden tapasztalatával, nemhogy egy buflák kezű halandó mint én :D
Ne aggódj, az "ufóujjú" (hosszú és vékony) nőgyógyászok is vért izzadnak ugyanúgy. ;)
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 664
3 516
113
Már elnézést, de nem 2022. február 24.-én kezdődött ez az egész, akkortól már csak a nagyon kemény folytatást látjuk. Ha szerinted onnantól kell mindent számolni, akkor fordítva ülsz a lovon. Az amerikai szenátor is nyíltan megmondta, hogy az előzmények után nem volt más választása az oroszoknak. Sokkal többről van szó. Nyíltan beszélnek róla a nyugati politikusok, hogy az oroszokat hogy verték át, kihasználták a jóhiszeműségüket. Már a szankciókat is kidolgozták előre, nem véletlenül.
A fegyveres konfrontáció alacsonyabb intenzitással, kisebb területen már több éve tartott. Ez lett egy sokkal nagyobb területen nagy intenzitásúvá téve. Azért vagy arrogáns többed magaddal, mert ezeket ignorálod a saját szempontod alapján. Nem csak nézni, látni is kellene.
A nyugati "álomvilág, jóléti társadalom" meg elkezdett recsegni, ropogni. A virtuális GDP-vel még kitart egy ideig a lendület, a világ nagyobbik részének a lerablását kicsit túltolták. Nagy árat fognak fizetni érte. Németországban 7% az ÁFA, nálunk 27%, ezért drágább a Lidl is nálunk. Hiába dolgozunk többet, nem ez számít, sajnos. Régebben dolgoztam Ausztriában, hiába dolgoztam minimum 2x annyit, mégis harmadát kerestem, mint az osztrák.
Amíg az EU-ban leszünk, ilyen "politikusi elittel" megáldva, nem is fog változni gyökeresen a helyzet. A látszólag szép gyümölcs belülről már rohad, rendesen. A FOS média, meg a pénzügyi elit sz@rkavarása egy darabig még eltakarhatja a valóságot, de a bili nemsokára kifog borulni.
Élvezd még ki németben a "jó világot" egy ideig, a visszaszámlálás már elkezdődött.

A jelenlegit Oroszorszég kezdte. Ahogy Krímet és KUkjrajnát is. De persze vissza lehet menni a Szu felbomlásáig, 1917ig vagy akármeddig.
---
A "NY"i jóléti társadalom az Szovjet/Orosz Sztálinista/Putyinista/fasiszta slepp szerint mindig is ropogott. Meg diszlet, meg egy lépéssre van a szakadéktól, meg...
A Német fizetések ránéztem 4-4.5* a magyarnak. Miközben a Lidl olcsobb. Ez lehet attól, hogy a magyart a magyar kormny a 27%faval lenyuzza a német a németet meg nem. Lehet így van lehet nem. De a lényegen nem változtat.
Sok ismerős, barátom dolgozik ausztriában ők nem a harmadát kapják fizuban mint az osztrák. Valami komoly gond lehetett a munkáddal, hozzálállásoddal ha téged ennyivel kevesebbre értékeltek. Svájcban van érdemi difi ott simán 20%is kevesebbet kapsz mint egy Svájci uabban a poziban. Ismerős netto 6500chfet kap míg a svájci 7500at. Illetve ennek a 80%át kapja mert abból is nagyon lazán kijön és inkább gyerekezik, túrázik, él.
A legutolsó részre megint azt tudom írni amit korábban: "A "NY"i jóléti társadalom az Szovjet/Orosz Sztálinista/Putyinista/fasiszta slepp szerint mindig is ropogott. Meg diszlet, meg egy lépéssre van a szakadéktól, meg..." Ezt hallottam, hajtogattátok mindig.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 664
3 516
113
A ruszkik drágábban kapnak szenet, acélt, kőolajat, földgázt, uránércet, villamos energiát, gabonát?
Az orosz ipar/életszínvonal vagy az európai ipar/életszínvonal zuhanhat nagyobbat?
Én úgy tudtam, hogy mindig az van nagyobb sz@rban, aki többet bukhat.

? és? Ruszkiknak az áht, meg a külkerhiány száll(t). Ha a NYat érdemben beleállna ebből simán lehet egy Afganisztán. 5-8év után orosz életszinvonal a jelenleginél durvábban leseggel, bármi szarul történik a csőd kvázi elkerülhetetlen. Igen anno is volt szenük, uránércük... nem segített. Ehez képest a "nyat" bármennyi ideig kibírja Ukrajna támogatását. Csak ahogy írtam nem 30 M1A2t kéne küldeniük hanem 300at... vagy 600at. Az armynak ha marad 2000+db bőven elég.
Ez nézőpont kérdése. Ha így veszed az EU bukhat, zuhanhat nagyobbat mert van honnan bukni. Tipikusan a német nem BMWt vesz hanem VWt. Vagy marad a BMWnél de nem 5 hanem csak 7évente cseréli. Mi gyerekek miatt kétkocsisok vagyunk az egyik 3 a másik 15éves. Gondolkodtam rajta, hogy az ugrálós 15évest cserélném egy elektromos/hibrid akármire de ugrálosnak akárhogy nézem nem szabad... így még marad pár évig az ugrálós. Elég rosszul élem meg de jajnabumm. :)
Ehez képest persze az orosz median 600eurrol csak 500ra zuhant csak 100eurt esett, kevesebbet buktak. De az a kevés sokkal kellemetlenebb mint a német 500euros.
És akkor a lényeg: Nincs recesszió az EUban. A növekedés alacsony volt 2022ben ~1.5% de ez megint egy na bumm állapot. Németek úgy hogy rengeteg tippre millió Ukrán állt németben munkába így is nagyon durva munkaerőhiányuk van. Nincs érdemi jövedelem visszaesés. Persze ez nem mondható el minden tagállamról ld MOot a 26%os inflájával idén simán rosszabbúl fogunk élni. De hát a vezetésünk mentalitása, képességei legalább annyira Oroszország mint az EU.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
A jelenlegit Oroszorszég kezdte. Ahogy Krímet és KUkjrajnát is. De persze vissza lehet menni a Szu felbomlásáig, 1917ig vagy akármeddig.
---
A "NY"i jóléti társadalom az Szovjet/Orosz Sztálinista/Putyinista/fasiszta slepp szerint mindig is ropogott. Meg diszlet, meg egy lépéssre van a szakadéktól, meg...
A Német fizetések ránéztem 4-4.5* a magyarnak. Miközben a Lidl olcsobb. Ez lehet attól, hogy a magyart a magyar kormny a 27%faval lenyuzza a német a németet meg nem. Lehet így van lehet nem. De a lényegen nem változtat.
Sok ismerős, barátom dolgozik ausztriában ők nem a harmadát kapják fizuban mint az osztrák. Valami komoly gond lehetett a munkáddal, hozzálállásoddal ha téged ennyivel kevesebbre értékeltek. Svájcban van érdemi difi ott simán 20%is kevesebbet kapsz mint egy Svájci uabban a poziban. Ismerős netto 6500chfet kap míg a svájci 7500at. Illetve ennek a 80%át kapja mert abból is nagyon lazán kijön és inkább gyerekezik, túrázik, él.
A legutolsó részre megint azt tudom írni amit korábban: "A "NY"i jóléti társadalom az Szovjet/Orosz Sztálinista/Putyinista/fasiszta slepp szerint mindig is ropogott. Meg diszlet, meg egy lépéssre van a szakadéktól, meg..." Ezt hallottam, hajtogattátok mindig.