[BIZTPOL] Oroszország (a Szovjetunió utódállama)

Ha már itt Ladázunk bőszen. Akkor csak egy próba. Felmentem a Lada gyári honlapjára. Kiválasztottam egy 5 ajtós Nivát. Rámentem a konfigurálás részre. Eljutottam az 5. lépésig. Ez a színválasztásé.
A következő színekből tudok választani:
МАЛИНОВЫЙ "БАРОККО" (172) - МЕТАЛЛИК (málna színű "Barokko" 172-es színkódú, metálfényezéssel)
СЕРЕБРИСТО-ТЕМНО-СЕРЫЙ "БОРНЕО" (633) - МЕТАЛЛИК (ezüst szürke "borneo",633-as színkódú, metálfényezéssel)
СВЕТЛО-СЕРЕБРИСТЫЙ МЕТАЛЛ "СНЕЖНАЯ КОРОЛЕВА" (690) - МЕТАЛЛИК (világos szürke metál, "Hókirálynő",690-es színkód, metálfény)
ЗОЛОТИСТО-КОРИЧНЕВЫЙ "КОРИАНДР" (790) - МЕТАЛЛИК (arany-gesztenyebarna kevert, "Koriander",790-es színkód, metálfény)
БЕЛЫЙ "БЕЛОЕ ОБЛАКО" (240) (Fehér, "fehér felhő" 240-es színkód)
ТЕМНО-ЗЕЛЕНЫЙ "НЕССИ 2" (316) (Sötétzöld, "Nesszi 2",316-os színkód)
ЧЕРНЫЙ "ПАНТЕРА" (672) (Fekete, "Párduc", 672-es színkód)

Egyetlen különbség annyi, hogy a Fekete, a Sötétzöld és a Fehér színek ingyenesek. Ha valaki más színt választana, akkor azért 6000 rubel (kb 26000ft) felárat kell fizetnie. Megnéztem a Vesta SW-t is. Ott talán kisebb a színválaszték, mert csak 6 színt dobott fel. A fehér kivételével mindegyik feláras. A Grantánál 8 féle színből választhattam, a fekte és a fehér kivételével mindegyik feláras.
5 ajtós Niva színválasztó:



Mennyi egy új níva?
Nem igazodok el az Orosz honlapon.
 
Milyen két fajta?
N-vtelen.png
 
Milyen két fajta?
A különbség az, hogy még anno a vadkapitalizmus alatt az AvtoVAZ meg a Chevrolet csinált egy vegyesvállalatot amihez kerültek a Niva névhasználati jogok és azért lett hosszú ideig az eredeti Niva Lada 4x4-ként reklámozva (emlékszem itthon is így ment). Ebből lett egy 90-es évek szönryszülötte SUV Chevrolet Niva néven, ami lényegében egy ráncfelvarrást jelentett. Na de még asszem a háború előtt a Chevy kivonulásával az AvtoVAZ visszavásárolta a vegyesvállatot meg a Niva nevet és most azért van ez a két Niva kivitel, mert az egykori Chevy Niva is gyártásban maradt, csak kapott némi Toyotától lopott optikai tuningot
 
Mennyi egy új níva?
Nem igazodok el az Orosz honlapon.

Niva Legend 3 ajtós alapára 821 000 rubel. 11 féle színben választhatod, a festések többsége fizetős.
Niva Legend 3 ajtós Black Edition 901 000 rubeltől kapható.
Niva Legend 5 ajtós: 4 féle változat létezik:
Classic (918 000 rubeltől), Luxe (935 000-től), Urban( 989 900-tól), Black Edition (998 900-tól)
Niva Legend kisteherautó pickup: 4 féle felszereltség: 1 126 900-tól 1 325 000 rubelig.

Niva Bronto (ez egy külön üzemben készül, nem a "sima" Niva gyártósoron, hanem a Lada cég Bronto nevű leányvállalatánál, ami a páncélozott és egyéb különleges változatú Ladák gyártásra szakosodott). Ennek még a "sima" Nivánál is komolyabb terepképességei vannak, egy rakás helyen plusz megerősítések vannak rajta, más rugók, még erősebb felfüggesztés, stb.
Ebből 2 változat létezik:
Luxe (ennek az alapja a Niva Classic egy rakás megerősítéssel,emelt hasmagassággal, különleges terepgumikkal, 3 (!)differenciálzárral, ez a legkeményebb terepre készült változat 1 175 900 rubeltől)
Prestige (itt inkább a külsőségekre mennek, ez városi "terepjáró, aminek az alapja a Niva Urban 1 225 900 rubeltől kapható)
A Niva Bronto csak 3 ajtós változatban létezik.
 
A különbség az, hogy még anno a vadkapitalizmus alatt az AvtoVAZ meg a Chevrolet csinált egy vegyesvállalatot amihez kerültek a Niva névhasználati jogok és azért lett hosszú ideig az eredeti Niva Lada 4x4-ként reklámozva (emlékszem itthon is így ment). Ebből lett egy 90-es évek szönryszülötte SUV Chevrolet Niva néven, ami lényegében egy ráncfelvarrást jelentett. Na de még asszem a háború előtt a Chevy kivonulásával az AvtoVAZ visszavásárolta a vegyesvállatot meg a Niva nevet és most azért van ez a két Niva kivitel, mert az egykori Chevy Niva is gyártásban maradt, csak kapott némi Toyotától lopott optikai tuningot

Ami érdekes, hogy úgy tudom, hogy a Chevrolet Niva főtervezője is ugyanaz volt, mint az eredeti Niváé. Azért kellett belevonják az oroszok a történetbe a GM-et, mert a prototípusokat el tudták ugyan készíteni saját erőből, de a típus sorozatgyártására nem volt pénzük. Az AvtoVAZ által 2123-as gyári kód alatt futtatott típus sorozatgyártására a GM adott pénzt. Ők 2006-ban megszerezték maguknak a Niva márkanév használati jogát. Így lett a Lada Nivából Chevrolet Niva. Aztán 2020-ban az AvtoVAZ visszaszerezte a Niva márkanév használati jogát(kb. a francia vezetés egyetlen tényleg hasznos lépése volt). Így aztán 2020-tól a klasszikus Niva a 2121-es modell és változataiból lett a "Lada Niva Legend" család, a korábbi Chevrolet Nivából pedig a "Lada Niva Travel".

Akit érdekel a típus:
 
Mariupol, 2023.04.09.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Mariupol,baloldali part
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Megkezdődött a Tu-214 gyártása Kazanyban.

 
Kína közel 300-szorosára növelte az orosz platina behozatalát

A 2022-es eredmények szerint az orosz platina Kínába szállítása 33%-kal, 8,99 tonnára csökkent. A Kínába irányuló palládium és ródium orosz exportja 43%-kal, illetve 67%-kal 9,03 tonnára, illetve 0,52 tonnára nőtt.
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
Kezd formája lenni Mariupolnak:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
(diagnosztikai buszok Tulából)

Boltok
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.