OFF
Ilyet senki nem állított, hogy az EU nélkül a világ ura lenne Magyarország. Az viszont tény, hogy Magyarország a mezőgazdaságban igencsak versenyképes ország. Ahogyan az is, hogy a komplett magyar cukoripart az EU ölte meg, ugyanis az EU cukorkvótájának "hála" a 15 magyarországi cukorgyárból mára csak egyetlen üzemel, a kaposvári, ráadásul az is külföldi tulajdonban. A mezőgazdasági repülést egy 2011-es rendeletükkel ölték meg, mára csak mutatóban maradtak mezőgazdasági repülőgépek és helikopterek az országban a korábbiakhoz képest. Rengeteg cég szűnt meg, bár nem került tőle rögtön több ezer ember utcára, mint a cukorgyárak bezárásakor. "Környezetvédelmi okokból" csinálják ki a mezőgazdasági repülést. Az elsodródásra hivatkoznak, arra kell a hatalmas védősáv, meg arra kell az is, hogy januárban(!) ki tudd választani azt a napot, amikor júliusban rovarölőzteted a napraforgót! Olyan adminisztratív terheket dobtak a gazdálkodók nyakába, amit a legtöbben nem bírtak, és inkább megcsináltatták "hidas traktorral" (magas alvázú traktorok, akár 2m feletti alvázmagassággal,hogy a magas növénykultúrákba be lehessen menni velük). Amik ugyan valamivel olcsóbban dolgoznak, mint egy helikopter, de olyan taposási kárt csinálnak a tábla végén a visszafordulások során, amivel végeredményben a kisebb terméshozam miatt mégis szarabbul jön ki a gazda belőle anyagilag, mintha, merevszárnyú repülőgéppel, vagy helikopterrel csináltatta volna. A helikopter és a repülőgép pedig kizárólag akkor csinál taposási kárt a kezelt táblában, ha belezuhan. De az rendkívül ritka dolog. Olyanra viszont nem egyszer volt példa, hogy a dombosabb területen felboruló hidastraktor a "szokásos" taposási kárán kívül még annyit okozott, mintha beleesett volna egy mg repülőgép a táblába. Az ideges gazda, akié a traktor volt, és az azt vezető traktoros, végül rendkívüli eljárásban kapott lehetőséget a mezőgazdasági szakigazgatási hivataltól, hogy helikopterrel fejeztesse be a napraforgó vegyszerezést. Amikor a pilóta kérdezte, hogy honnan folytassa a vegyszerezést, csak annyit válaszolt neki: "simán látni fogod, ott ahol felborult az a szar, rengeteg napraforgót kitaposott, mögötte folytasd!". A traktor helyett nem vett újat, azt mondta, hogy: "amíg ő él, arra a földre hidas traktor nem megy többé". A másik dolog, hogy az elsodródásra hivatkozás is egy mese. A traktorosok 99%-a azt sem tudja, hogy mi az a szélsebesség mérő. Kimennek 60km/h-s szélbe is vegyszerezni, mert "akkor volt időm meg vegyszerem". Természetesen a világból kisodródik ilyenkor a vegyszer. A cseppnehezítőt meg az a traktoros ismeri, aki már volt kint mezőgazdasági helikoptert, repülőgépet feltölteni. Mert ott alapvető dolog, hogy minden alkalommal kevernek a vegyszerhez cseppnehezítőt is, nehogy elsodródjon. 4m/sec feletti szél esetén pedig nem is dolgoznak! Csak éppen arról van szó, hogy az EU hidas traktorokat gyárt, mg helikoptert pedig nem, így kellett valami indokot találni, az iparág ellehetetlenítésére. Most meg elkezdték nyomni a drónokat, mintha ezekkel találták volna fel a mezőgazdasági repülést, tavaly. A a drón nem repül, ott nem gond az elsodródás??!
Én még arra is emlékszem, amikor az EU azért fizetett támogatást magyar szőlősgazdáknak, hogy vágassák ki az összes szőlőjüket! Miért? Hogy utána az EU-s nyugati gazda könnyen eladhassa ide akár a szar minőségű borát is, mert ha nem lesz nem hogy jobb, de még ugyanolyan szar alternatíva sem, akkor bizony megveszik a magyarok. Most pedig az egész területalapú támogatásos rendszert akarják lenullázni, hogy továbbadják a pénzt az ukránoknak! Tényleg fantasztikusan jó az EU! A rendszerváltás után szinte minden ipari üzemet bezáratott, tönkretett az "új elit", vagy csak simán nyugati kézbe adott, hogy utána az új nyugati tulaj zárassa be, ő meg nagy pénzt tegyen utána zsebre. Aztán jött az EU, ami odabaszott a magyar mezőgazdaság több szegmensének is. De legalább "lehet cukrászdát nyitni Bécsben"...
ON