Mennyit égettek el a ruszkik az aranytartalékukból? Április elején azthiszem olyan 8% tartottak amikor stabilizálták a rubelt, de aztán mi lett? Nem nagyon voltak hírek róla pedig szerintem az aranytartalék jó indikátorra annak hogy az orosz gazdaság milyen állapotban van.
Csak a hivatalos orosz közleményéből, lehet erről tudni, de azért a szankciók elkezdtek hatni...
„Azok a szankciók, amelyeket ma bevezettek az Orosz Föderációval szemben, gyakorlatilag megtörték országunk összes logisztikáját. És kénytelenek vagyunk új logisztikai folyosókat keresni” – mondta újságíróknak az asztraháni régióban tett látogatásán.
A miniszter szerint az orosz hatóságok a felmerült problémákat az észak-déli közlekedési folyosó segítségével oldják meg, amely a Kaszpi-tengeri Volga-i Asztrahán, a Volga-Kaszpi-csatorna Olya és Mahacskala kikötőin halad keresztül. a Kaszpi-tenger.
Az Ukrajna elleni orosz háború kitörése után a világ legnagyobb konténerüzemeltetője, a Maersk bejelentette oroszországi tevékenységének megszüntetését, a FedEx és a UPS logisztikai társaságok pedig leállították az áruszállítást Oroszországba. Emellett az MSC, a Hapag-Lloyd és a Yang Ming hajótársaságok felfüggesztették az oroszországi irányú hajók lefoglalását. Ezenkívül az Európai Unió országai, az Egyesült Államok és Kanada lezárták egüket az orosz repülőgépek előtt.
Az Aeroflot a szankciók miatt hamarosan alkatrészhiánnyal néz szembe Boeing és Airbus repülőgépeihez – írja a Bloomberg.
Az IBA légiközlekedési üzleti hírszerző cég szakértői szerint az Aeroflotnak három hónapon belül meg kell kezdenie egyes repülőgépeinek alkatrészekre való szétszerelését, hogy flottáját üzemben tarthassa. A Boeing és az Airbus termékeit legalábbis a közeljövőben nem lehet orosz repülőgépekre cserélni.
A Bloomberg azt is megjegyzi, hogy a háború véget vetett a nemzetközileg díjnyertes orosz légitársaság ambiciózus terveinek, amely a világ egyik legújabb repülőgépflottájával rendelkezett. A szankciók miatt az Aeroflot nemcsak hogy elveszítette a repülőgépei alkatrészeihez való hozzáférést, hanem a külföldi útvonalhálózatának drasztikus csökkentésére is kényszerült. Az ukrajnai orosz invázió kezdetén az Aeroflot 56 országba repült – írja a Bloomberg –, május közepén pedig már csak 13-ba. A légitársaság utasforgalma jelentősen visszaesett.
"A belátható jövőben az Aeroflot nagyrészt hazai légitársaság lesz" - mondta Arnold Barnett, az MIT Sloan School of Management repülésbiztonsági szakértője.
Az Aeroflot amerikai szankciók hatálya alatt áll. Az Európai Unió Repülésbiztonsági Bizottsága
felvette az Aeroflotot és számos más orosz légitársaságot azon légitársaságok listájára, amelyek számára tilos vagy korlátozott az EU-n belüli repülés, mivel ezek a légitársaságok nem felelnek meg a nemzetközi biztonsági előírásoknak.
Ukrajna orosz inváziója után a lízingcégeket a szankciók keretében kötelezték az orosz légifuvarozókkal kötött szerződések felbontására és a repülőgépek visszaküldésére. Oroszország nem volt hajlandó eleget tenni ezeknek a követeléseknek. A szankciókat támogató országokban az orosz légitársaságok bérelt repülőgépeit letartóztatás fenyegeti.