Szerintem sem az a letszuksegletuk most, hogy takarekos, klimasemleges, kis CO labnyomu motorokkal felszerelt gepeik legyenek, hanem hogy LEGYENEK gépeik. A fogyasztast meg ugyanugy lesz@rjak, mint az amcsik anno az autoiknal. El tudnak majd jutni A-bol B-be repulovel? Igen! Az hogy kormol, meg sokat fogyaszt epp senkit sem fog erdekelni. Legfeljebb, majd kapnak egy felszolitast az EU-tol, hogy hagyjanak fela kornyezetszennyezo gepeikkel, de azt meg lesesz@rjak majd...
@Allesmor Obranna : "
Gazdaságosság tekintetében kb a B767-es szintjét hozza, de még ez a mostani 400M verzió is, a PSz-90A hajtóműveivel együtt is. Illetve, nagy jóindulattal, talán a legelső A340-esekhez hasonlítható." Transzkontinentális járatokra azok is jók voltak... 350-400 utas 10000 km-re meg ezzel is eljut.
Próbáltam utánanézni, hogy amúgy mennyit fogyasztanak az orosz gépek, és van is egy
egész jó táblázat wikin, de ebben pont az Il-96 nincs benne. De ha
abból indulunk ki, hogy az A340-300-zal lesz egy szinten a 96-400M, azaz kb 7,32 kg/km-es fajlagos fogyasztása lesz, akkor ülésenkénti fogyasztásra 2,37 l/100km-re jön ki (kétosztályos konfigurációban, 386 üléssel). Az annyira azért nem rossz, a Boeing 777-300ER fogyaszt 2,9 litert 100 km-re és egy utasülésre vetítve (hasonló hatótáv és befogadóképesség). Persze itt közrejátszik a gépek kihasználtsága, stb.
Meg azért olyan hatalmas különbségek nincsenek már, itt egy ideje a reszelgetés megy - adott osztályban, adott konfigurációban a gépek fajlagos fogyasztása bőven összemérhető.
Itt, a légitársaságok szabad piacán az "nyer", aki tud olyan gépet/variánst gyártani, amellyel az adott korszak trendjét jobban tudják meglovagolni a légitársaságok, és így az utasülésre vetített üzemanyag- és karbantartási (!) költségeket minél jobban leszorítani - csakhogy az oroszoknak ez kb mindegy, nyilvánvalóan nem fog a Lufthansával meg a Qatar Airways-szel versengeni az Aeroflot.
A költségtényező nyilván számít, úgymint: adott gépen kétszer annyi hajtómű van, minden segédrendszerükkel együtt, ez jóval nagyobb karbantartási igényt hoz magával. De az oroszoknak most talán az elsődleges szempont, hogy a nagytávolságú civil repülésre legyen saját megoldásuk. Abban talán megegyezhetünk, hogy az Il-96 ezt a funkcióját ellátja.
Viszont a civil repülést illető szabályok annyiban megnehezíthetik a dolgaikat, hogy mondjuk előírnak valamilyen új kibocsátási normát, fedélzeti eszközt, akármit, amit az oroszok nem tudnak majd teljesíteni (mert mondjuk az adott eszközt olyan gyártótól lehet megvenni, vagy az auditot csak egy adott cég csinálhatja, és ezek a cégek "véletlenül" szankciós listán tartják az oroszokat).
De az nem műszaki kihívás lesz.