[BIZTPOL] Románia

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

MZ/X

Well-Known Member
2021. május 27.
788
3 767
93

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 583
34 326
113

Csaknem nyolcmillió letelepedési kérelmet nyújtottak be a Nagy-Britanniában élő EU-állampolgárok​


"A lista élén a román állampolgárok állnak 1 712 440 letelepedési folyamodvánnyal, őket a lengyelek követik, akik közül március végéig 1 235 100-an kértek nagy-britanniai letelepedett státust."

Etdekes,hogy nem a lengyel a legtöbb.Rengetehen vannak itt( eppen angolban vagyok)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

svajcibeka

Well-Known Member
2013. február 10.
1 172
3 467
113

Csaknem nyolcmillió letelepedési kérelmet nyújtottak be a Nagy-Britanniában élő EU-állampolgárok​


"A lista élén a román állampolgárok állnak 1 712 440 letelepedési folyamodvánnyal, őket a lengyelek követik, akik közül március végéig 1 235 100-an kértek nagy-britanniai letelepedett státust."

Tölem oda mehetne az összes.... :rolleyes:
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 005
113

Csaknem nyolcmillió letelepedési kérelmet nyújtottak be a Nagy-Britanniában élő EU-állampolgárok​


"A lista élén a román állampolgárok állnak 1 712 440 letelepedési folyamodvánnyal, őket a lengyelek követik, akik közül március végéig 1 235 100-an kértek nagy-britanniai letelepedett státust."


Holy... azaz csak a briteknel KETMILLIONAL IS TOBB roman elhet osszesen? :eek:

2020-21-ben a spanyoloknal mar hivatalosan is millio felett voltak: https://www.romania-insider.com/romanians-foreign-residents-spain

Olaszoknal mennyi lehet? 1.5-2 millio?
Nemeteknel masik felmillio?

Szerintem Romania 12M sincsen ma mar, valahol 10-11 kozott lehetnek legjobb esetben.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 311
58 125
113

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 788
26 313
113
Holy... azaz csak a briteknel KETMILLIONAL IS TOBB roman elhet osszesen? :eek:

2020-21-ben a spanyoloknal mar hivatalosan is millio felett voltak: https://www.romania-insider.com/romanians-foreign-residents-spain

Olaszoknal mennyi lehet? 1.5-2 millio?
Nemeteknel masik felmillio?

Szerintem Romania 12M sincsen ma mar, valahol 10-11 kozott lehetnek legjobb esetben.
Akkor érted már miért kell nekik moldova, Erdély hivatalosan ~7 millió fő amiből ~1,5 millió magyar, ez akkor a valóságban akár 4,5 millió / 1,5 millió is lehet, így már a % arányok is máshogy állnak.
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 307
8 799
113
Akkor érted már miért kell nekik moldova, Erdély hivatalosan ~7 millió fő amiből ~1,5 millió magyar, ez akkor a valóságban akár 4,5 millió / 1,5 millió is lehet, így már a % arányok is máshogy állnak.
Mármint a szerint a román állam szerint 1,5 millió a magyar, amelyik állam mindenféle trükköt és hazugságot bevetett 10 évvel ezelőtt is, hogy a magyarok számát lehúzza, az össz számot meg valahogy felvigye 20 millió fölé, mert az kell a román népnek, na meg az EU pénzek és képviselői helyek miatt. Szóval egy csaló, hazug állam statisztikaival számolunk, de ha a teljes népességben csalnak, akkor miért ne csalnának más számban is?
 

Morishima

Well-Known Member
2017. július 29.
1 461
10 631
113
Folyamatosan csalnak a statisztikákkal ahol tudnak .... olyan ez mint a gdp... utólag 1-2 évvel korrigálnak hogy jah nem annyi volt a növekedés, aztán bázisnak felhasználják a csökkentetett, a mezőgazdaságukban is meseszámokat használnak mert ott a legkönnyebb csalni, népességbe meg egyértelműen nem jön ki a matek mert ha összetesszük a saját bevallásukat és csak az eu országait akkor látjuk mi a helyzet.... remélem megkapják az usa vízummentességet gyorsan....., viszont nem érdemes átesni a ló túloldalára a lenézésüket illetően, mert még így is képesek hozzánk közeledni, abban reménykedhetünk hogy csak addig amíg az usa tudja tolni őket és ezúttal elbasszák a diplomáciát.... de mi hamarabb fogjuk...... ők egyik napról a másikra mindig is a nyugattal álltak majd szemben.
 

Deidonicus

Well-Known Member
2021. július 2.
485
3 134
93
A román gazdaság, a román állam teljesítőképessége és egyben mozgástere mára már minimálisra csökkent, 2024 az igazság éve lesz.

Korábban az "igazság éve" titulust egy másik évszámnak adtam, de a hiper infláció és a háború elodázta, de inkább megmentette a mioritikus hazát a csődközeli állapottól amikor már nem csak néhány mutató romlása, de konkrétan az istenadta nép is meg kellett volna érezze a több évtizedes lehetetlen folyamatok következményeit.
A legszembetűnőbb az államadósság, ez mára elérte az 52,4%-ot úgy, hogy 2023-at 48,9%-al zártak, bár 2023-ban is volt hónap azon őszön amikor már 50 felett voltak. Nos a jelenleg elszálló adósság annak köszönhető, hogy az év végét - a "fontos mutatót", begyűrték olyan kis mértékre ahogy csak tudták, ami matt a január és február rekord összegű hitelfelvételekkel és az elhalasztott kifizetésekkel telt. Egyáltalán nem "normális, hogy az államadósság 3,5 %-ot ugrik 2-3 hónap alatt, ez a folyamatok mesterséges manipulálását és a természetes lefutások teljes szabályozatlanságát is jelenti egyben. Persze nem szabad felszorozni az év következő hónapjait ezzel a dinamikával és 60% feletti államadósságot vizionálni, de azt sem szabad hinni amit a miniszterelnök kijelent, hogy újra betolják 48-49-re az év végi adósságot. Az adósság ráta valahol az 52 környékén talál nyugvópontot az év során, ha a választási év túl sok osztogatással telik akkor akár 53 vagy több is lehet ez a szám. Ez egy mérsékelt emelkedést jelent, de a magasra taksált GDP növekedés mellett egyáltalán nem természetes, sokkal inkább a felélő, fenntarthatatlan és spirál szerűen gyorsuló folyamatokat vetíti előre.
Persze vannak országok ahol az egyéb mutatók például a finanszírozási képességek jobbak, Japán például hiába van kb 170%-os eladósodottságon, ott olyan magasak a lakossági megtakarítások, hogy képesek országon belül finanszírozni az államot. Lehet furcsa, de Magyarország is ebben a klubban játszik, a lakosság megtakarításai és az állam túlköltéseinek aránya a pozitív tartományban van, tehát elméletileg az országhatárokon belül vagyunk képesek tartani az adósságot (persze nincs így, de lehetne). Románia messze nincs ilyen helyzetben, a lakosság megtakarításai nagyon alacsonyak, a bankszektor eleve tőkeszegény, az ország eladósodottsága egy bizonyos szint felett csak kívülről finanszírozható és innen jönnek a további gondok, mert ugye minden mindennel összefügg.
Sokat elmélkednek az adósság szerkezetéről, amit mindig érdemes az inflációval összefüggésben vizsgálni. Az eurót használó országok adósságszerkezete az igen hosszú távú visszafizetéseket preferálja, mert az euro hitelek kamata alacsony és a hitel ellentételezését is ebben az euróban képesek beszedni. Viszont akik nem eurót használnak, azokat is csábítja az euro hitel, de az ellentételezését az inflálódó nemzeti valutában szedik be ami egyre magasabb és magasabb számlát generál. Itt már érdemesebb a rövidebb lejáratot meggondolni, mert a végére oly mérvű lesz a nemzeti valutában való eladósodottság kamat amivel nehezen áll helyt az a beszedett GDP arányos állami bevétel amit az ország az év során gyűjtöget. Nos Románia az előbbi körbe tartozik, a jövőjét feláldozza a mának, igen hosszú lejáratú hiteleket vesz fel, hogy a most realizálódó adósságvisszafizetés alacsonyabb legyen, viszont ezt élethosszig kell finanszírozza. Magyarország egyébként jelentősen kisebb átlag lejárati időkkel operál - részben a fenti megfontolásból is (biztosan). Még a román elképzeléssel sem lenne baj, ha az állam képes lenne ezeket a hiteleket a beszedett adókkal, az állami vállalatok nyereségéből finanszírozni, de Románia ezt sem tudja. Az állami vállaltok rendre nem tudnak fejleszteni, mert a kormányzat a nyereségüket már akár több évtizede elvonja - ezért kényszerül pl a gázipari óriásuk rekord magas hitelt felvenni, hogy a tengeri gázmező kitermelésének beruházását finanszírozni legyen képes - a román állam újabb és újabb hitelfelvételekkel finanszírozza a már meglévő hitelek kamatainak törlesztését is. Az ország a GDP arányos adóbevételek tekintetében EU sereghajtó, egyszerűen képtelen a kormányzat annyi adót beszedni amivel képes az államot és a fejlesztéseit finanszírozni.
Itt jön képbe a nemzetstratégia ami jelenleg semmi másra nem tud építeni mint a jelentős EU pénzek lehívására, ez a jelenleg egyetlen vízió ami mozgatja az államot. Viszont az EU pénzeknek is van ára, egyrészt feltételekhez kötik a kifizetéseket, másrész illik előfinanszírozni, harmadrészt sok esetben önrész is társul az ingyen pénzhez. Tehát ha Románia a maga vízióját, az EU pénzek minél nagyobb felhasználását erőltetni akarja akkor egyre nagyobb saját ráfordításokat is mozgatnia kell. Különösen fontos lenne, hogy ha már érkezik az ingyen pénz akkor az hamar termőre forduljon, mert különben az állam beleszorul abba az adósságcsapdába ami finanszírozhatatlanná teszi még ezt a koncepciót is. Az EU pénzek ugyanis a beruházásokért cserébe járnak ami jórészt a kivitelezők zsebét tömi és nem mindegy hogy az államnak ebből járdája, meg játszótere lesz, vagy például a gazdaságára közvetlen hatással bíró beruházásokat támogat. Nos Románia ebben is rosszul áll - az általam kitalált fogalom, az "ibériai modell" pályáját írja le, nagy és nehezen megtérülő beruházásokat támogat, pl kihasználatlan reptereket, metrót, persze a százezer más apró mellett, de például az iskolák felújítása, a hidrogén vonatok fejlesztése sem fognak bevételeket hajtani. Tehát Románia sikeresen modernizája kb 30 év késéssel a V4-ekhez képest az országot, például a mostanában beinduló autópálya beruházásokkal, de ezek közvetlen hatása a gazdaságra csak nagyon hosszú távon térül meg, a gyár az autópálya mellett ugye nem garantáltan nő ki a földből másnap, egy ipari park felnövéséhez pedig évtizedek kellenek. Mit történik tehát? Románia élteti a vállalkozásokat, ami a GDP három pilléréből az egyiket adja - nő is a gazdaság, de az állami GDP láb nem vagy alig nő, de semmiképpen nem annyira, hogy finanszírozza a fentieket. Az államnak tehát egyre kevesebb szabad elkölteni valója marad, bármilyen beruházási döntés azonnal hitelfelvételeket generál, itt utalhatunk rögtön arra, hogy a jelenleg minden híradást megtöltő katonai beruházások és haditechnikai beszerzések akár a GDP 10-15% -át is jelenthetik, ha gyorsan fejszámolunk F35-től, K9-ig, Redbactől a korvettekig - nos erre külső finanszírozást még lehet is találni, de főhet a fejük a pénzügyminisztériumban, hogy milyen nem létező bevételekből törlesztik majd a kamatokat. Nos ilyen nincs és nehezen sem lesz, pláne nem szerencsés ilyenek iránt elköteleződni egy választási évben. Egyszerűen rossz a koncepció amivel az ország operál, nem fentartható és a nagyság átkával megfűszerezett gondolkodásmód nem is engedi, hogy elismerjék a kis ország létüket ami nem képes a lengyel modellt másolni, ergo beleszorulnak a saját megalomán álmaikba egészen egy gazdasági összeomlásig, hiába a nagyságnak átka is van :) :)
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 467
5 260
113
A román gazdaság, a román állam teljesítőképessége és egyben mozgástere mára már minimálisra csökkent, 2024 az igazság éve lesz.

Korábban az "igazság éve" titulust egy másik évszámnak adtam, de a hiper infláció és a háború elodázta, de inkább megmentette a mioritikus hazát a csődközeli állapottól amikor már nem csak néhány mutató romlása, de konkrétan az istenadta nép is meg kellett volna érezze a több évtizedes lehetetlen folyamatok következményeit.
A legszembetűnőbb az államadósság, ez mára elérte az 52,4%-ot úgy, hogy 2023-at 48,9%-al zártak, bár 2023-ban is volt hónap azon őszön amikor már 50 felett voltak. Nos a jelenleg elszálló adósság annak köszönhető, hogy az év végét - a "fontos mutatót", begyűrték olyan kis mértékre ahogy csak tudták, ami matt a január és február rekord összegű hitelfelvételekkel és az elhalasztott kifizetésekkel telt. Egyáltalán nem "normális, hogy az államadósság 3,5 %-ot ugrik 2-3 hónap alatt, ez a folyamatok mesterséges manipulálását és a természetes lefutások teljes szabályozatlanságát is jelenti egyben. Persze nem szabad felszorozni az év következő hónapjait ezzel a dinamikával és 60% feletti államadósságot vizionálni, de azt sem szabad hinni amit a miniszterelnök kijelent, hogy újra betolják 48-49-re az év végi adósságot. Az adósság ráta valahol az 52 környékén talál nyugvópontot az év során, ha a választási év túl sok osztogatással telik akkor akár 53 vagy több is lehet ez a szám. Ez egy mérsékelt emelkedést jelent, de a magasra taksált GDP növekedés mellett egyáltalán nem természetes, sokkal inkább a felélő, fenntarthatatlan és spirál szerűen gyorsuló folyamatokat vetíti előre.
Persze vannak országok ahol az egyéb mutatók például a finanszírozási képességek jobbak, Japán például hiába van kb 170%-os eladósodottságon, ott olyan magasak a lakossági megtakarítások, hogy képesek országon belül finanszírozni az államot. Lehet furcsa, de Magyarország is ebben a klubban játszik, a lakosság megtakarításai és az állam túlköltéseinek aránya a pozitív tartományban van, tehát elméletileg az országhatárokon belül vagyunk képesek tartani az adósságot (persze nincs így, de lehetne). Románia messze nincs ilyen helyzetben, a lakosság megtakarításai nagyon alacsonyak, a bankszektor eleve tőkeszegény, az ország eladósodottsága egy bizonyos szint felett csak kívülről finanszírozható és innen jönnek a további gondok, mert ugye minden mindennel összefügg.
Sokat elmélkednek az adósság szerkezetéről, amit mindig érdemes az inflációval összefüggésben vizsgálni. Az eurót használó országok adósságszerkezete az igen hosszú távú visszafizetéseket preferálja, mert az euro hitelek kamata alacsony és a hitel ellentételezését is ebben az euróban képesek beszedni. Viszont akik nem eurót használnak, azokat is csábítja az euro hitel, de az ellentételezését az inflálódó nemzeti valutában szedik be ami egyre magasabb és magasabb számlát generál. Itt már érdemesebb a rövidebb lejáratot meggondolni, mert a végére oly mérvű lesz a nemzeti valutában való eladósodottság kamat amivel nehezen áll helyt az a beszedett GDP arányos állami bevétel amit az ország az év során gyűjtöget. Nos Románia az előbbi körbe tartozik, a jövőjét feláldozza a mának, igen hosszú lejáratú hiteleket vesz fel, hogy a most realizálódó adósságvisszafizetés alacsonyabb legyen, viszont ezt élethosszig kell finanszírozza. Magyarország egyébként jelentősen kisebb átlag lejárati időkkel operál - részben a fenti megfontolásból is (biztosan). Még a román elképzeléssel sem lenne baj, ha az állam képes lenne ezeket a hiteleket a beszedett adókkal, az állami vállalatok nyereségéből finanszírozni, de Románia ezt sem tudja. Az állami vállaltok rendre nem tudnak fejleszteni, mert a kormányzat a nyereségüket már akár több évtizede elvonja - ezért kényszerül pl a gázipari óriásuk rekord magas hitelt felvenni, hogy a tengeri gázmező kitermelésének beruházását finanszírozni legyen képes - a román állam újabb és újabb hitelfelvételekkel finanszírozza a már meglévő hitelek kamatainak törlesztését is. Az ország a GDP arányos adóbevételek tekintetében EU sereghajtó, egyszerűen képtelen a kormányzat annyi adót beszedni amivel képes az államot és a fejlesztéseit finanszírozni.
Itt jön képbe a nemzetstratégia ami jelenleg semmi másra nem tud építeni mint a jelentős EU pénzek lehívására, ez a jelenleg egyetlen vízió ami mozgatja az államot. Viszont az EU pénzeknek is van ára, egyrészt feltételekhez kötik a kifizetéseket, másrész illik előfinanszírozni, harmadrészt sok esetben önrész is társul az ingyen pénzhez. Tehát ha Románia a maga vízióját, az EU pénzek minél nagyobb felhasználását erőltetni akarja akkor egyre nagyobb saját ráfordításokat is mozgatnia kell. Különösen fontos lenne, hogy ha már érkezik az ingyen pénz akkor az hamar termőre forduljon, mert különben az állam beleszorul abba az adósságcsapdába ami finanszírozhatatlanná teszi még ezt a koncepciót is. Az EU pénzek ugyanis a beruházásokért cserébe járnak ami jórészt a kivitelezők zsebét tömi és nem mindegy hogy az államnak ebből járdája, meg játszótere lesz, vagy például a gazdaságára közvetlen hatással bíró beruházásokat támogat. Nos Románia ebben is rosszul áll - az általam kitalált fogalom, az "ibériai modell" pályáját írja le, nagy és nehezen megtérülő beruházásokat támogat, pl kihasználatlan reptereket, metrót, persze a százezer más apró mellett, de például az iskolák felújítása, a hidrogén vonatok fejlesztése sem fognak bevételeket hajtani. Tehát Románia sikeresen modernizája kb 30 év késéssel a V4-ekhez képest az országot, például a mostanában beinduló autópálya beruházásokkal, de ezek közvetlen hatása a gazdaságra csak nagyon hosszú távon térül meg, a gyár az autópálya mellett ugye nem garantáltan nő ki a földből másnap, egy ipari park felnövéséhez pedig évtizedek kellenek. Mit történik tehát? Románia élteti a vállalkozásokat, ami a GDP három pilléréből az egyiket adja - nő is a gazdaság, de az állami GDP láb nem vagy alig nő, de semmiképpen nem annyira, hogy finanszírozza a fentieket. Az államnak tehát egyre kevesebb szabad elkölteni valója marad, bármilyen beruházási döntés azonnal hitelfelvételeket generál, itt utalhatunk rögtön arra, hogy a jelenleg minden híradást megtöltő katonai beruházások és haditechnikai beszerzések akár a GDP 10-15% -át is jelenthetik, ha gyorsan fejszámolunk F35-től, K9-ig, Redbactől a korvettekig - nos erre külső finanszírozást még lehet is találni, de főhet a fejük a pénzügyminisztériumban, hogy milyen nem létező bevételekből törlesztik majd a kamatokat. Nos ilyen nincs és nehezen sem lesz, pláne nem szerencsés ilyenek iránt elköteleződni egy választási évben. Egyszerűen rossz a koncepció amivel az ország operál, nem fentartható és a nagyság átkával megfűszerezett gondolkodásmód nem is engedi, hogy elismerjék a kis ország létüket ami nem képes a lengyel modellt másolni, ergo beleszorulnak a saját megalomán álmaikba egészen egy gazdasági összeomlásig, hiába a nagyságnak átka is van :) :)
Abszolut igaz, plusz ehhez adjuk hozzá azt a bizonytalansagi faktort, hogy roman statisztikaban hinni csak kicsit hulyebb dolog mint a laposfoldben. Szoval mondjuk egy 8% inflacio az lehet 8.8, de 10 is. A gdp novekedes az lehet 3, 2, 1, 0 számok barmelyike. Mielott meg valaki felveti, hogy node ilyet nem lehet az EUban mert azt ellenorzik, annak felideznem a gorogoket....
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 512
24 216
113
A román hadsereg tisztjeinek majdnem a fele hiányzik egy nemrég nyilvánosságra hozott összesítés alapján.

A tiszti helyek csak 57%-a van feltöltve (legénységi állománynál az arány 75%), és a frissen végzett fiatal tisztek száma is meredeken csökken. Ennek leglátványosabb oka a pénzhiány, a fizetéseik versenyképtelenek a civil szektorral szemben (egy hadnagy pl. 230 ezer forintnyi lejt kap hónap végén). Viszont ennek orvoslása pénzbe kerülne, ezért a Hadügy talált egy egyszerűbb megoldást a problémára: a tisztképző akadémián eltörölték a felvételi eljárást.

Szóval egy dolog a harcias nyilatkozatok tömege a külpolitikában, de az ilyenekből leszűrhető, mennyire is gondolják komolyan a kardcsörtetést.

A román tisztikar viszont valószínűleg epedve várja az oroszok elleni háborút: a hadüzenet után már kezdődhetne is az átállás, mégis csak jobbak Moszkvában a fizetések :)

 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 031
15 132
113
A román hadsereg tisztjeinek majdnem a fele hiányzik egy nemrég nyilvánosságra hozott összesítés alapján.

A tiszti helyek csak 57%-a van feltöltve (legénységi állománynál az arány 75%), és a frissen végzett fiatal tisztek száma is meredeken csökken. Ennek leglátványosabb oka a pénzhiány, a fizetéseik versenyképtelenek a civil szektorral szemben (egy hadnagy pl. 230 ezer forintnyi lejt kap hónap végén). Viszont ennek orvoslása pénzbe kerülne, ezért a Hadügy talált egy egyszerűbb megoldást a problémára: a tisztképző akadémián eltörölték a felvételi eljárást.

Szóval egy dolog a harcias nyilatkozatok tömege a külpolitikában, de az ilyenekből leszűrhető, mennyire is gondolják komolyan a kardcsörtetést.

A román tisztikar viszont valószínűleg epedve várja az oroszok elleni háborút: a hadüzenet után már kezdődhetne is az átállás, mégis csak jobbak Moszkvában a fizetések :)

Nem arról volt szó eddig, hogy az állami szektor mennyire túlfizetett a versenyszférához képest?
Őszintén csodálkozom, mivel a hadsereg az egyik legnagyobbra értékelt/becsült állami intézmény oláhországban.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 472
35 584
113
Nem arról volt szó eddig, hogy az állami szektor mennyire túlfizetett a versenyszférához képest?
Őszintén csodálkozom, mivel a hadsereg az egyik legnagyobbra értékelt/becsült állami intézmény oláhországban.
Nem a hadseregbe, hanem a rendőrségen kormányhivatalokban stb van sok ember magas fizetéssel