[BIZTPOL] Románia

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

kétkedő

Well-Known Member
2021. január 9.
2 972
17 196
113
Újat alapítani, megvenni a döglődő román teherszállítást. Nem a MÁV, hanem a TranSylBahn.
Ha a pálya és az árú rakodó infrastruktúra nincs rendben, akkor a teherszállítás sem nyereséges. Szatmár-Dézs-Déda-Brassó illetve Déda-Marosvásárhely-Kolozsvár-Nagyvárad vonalakat kellene megvenni. Azokat nyereségessé lehetne tenni. Na de a román akkor fogja eladni ezeket a magyarnak, ha lila tehenek potyognak az égből. Inkább felszámolják az említett szakaszokat, minthogy beengedjék oda a magyar befektetőket (ők is tisztában vannak ennek a stratégiai jelentőségével). Esetleg Moldáviában lenne amit keressünk (úgy is jó a viszonyunk velük) és onnan jöhetnénk Román-Moldván keresztül Erdély felé.
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55

kétkedő

Well-Known Member
2021. január 9.
2 972
17 196
113
Az a bosszantó, hogy a Magyar Királyi Államvasutak már kiépített vasúthálózatáról beszélünk. Értelme a gazdasági befolyás növelése. Illetve Mo. számára fontos irány fölötti rendelkezési jogosultság. A jövőbe kell befektetni.
Teljes mértékben igazad van. Csak tudni kell, hogy a korszerűsítést majdnem 0-ról kellene kezdeni. A Magyar Királyi Vasutaktól örökölt infrastruktúrát alig vagy egyáltalán nem tartották karban. A keskeny nyomvonalú pályaszakaszokat - amik nagyrészt festői környezetben működtek - egy az egyben lerohasztották. Mutatóban is alig maradt valami a több száz km-ből. Fejlesztésről ne is beszéljünk. A legnagyobb román vasút "fejlesztésre":rolleyes: 1920-ban került sor amikor több ezer km vasút pottyant az ölükbe. Azt követően valami 150 km új pályát fektettek le országosan. Ettől függetlenül a két említett szakaszt megérné megvenni, vagy akár felesben (50+1 arányban) is beszállni a románokkal közösen. Aztán kivásárolni őket. A boltba be kellene vonni legalább az osztrákokat (nekik úgy is vannak arrafelé hagyományaik) de inkább a németeket, hogy nehogy egyet gondoljanak a románok és államosítsák a befektetéseinket.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Nem akarok senkit elkeseríteni, de szerintem a Magyar Állam akkor kezdene újból vasútfejlesztésbe Erdélyben, ha az alatta lévő föld is az ő tulajdonába kerülne.
Bármennyire is érzelmileg fontos lenne és stratégiai jelentőséggel bír, pont ezek a hátrányok adják az okot, amiért a dolgot kizártnak tartom. Egy "magyar beavatkozásnak" ennél látványosabb megoldása aligha lehetséges. Rengeteg pénzt igényel és innenstől kezdve az oláhok összes igénytelensége, beleértve az elmúlt 100 év öröksége a mi fejünkre hullana, hogy "a geci magyarok sem tudnak jobbat szülni, ez is ugyan úgy rozsdásodik, meg folyik belőle az olaj" és elkerülhetetlenek az újságcikkek legalább a kezdeti időszakban, amik olcsó lehetőséget adna felkorbácsolni az érzelmeket ellenünk. Ami a röhejes, hogy nem is azért, hogy megakadályozzák az adás-vételt, hanem hogy az ellenfelek üssenek az azt aláíró román kezeken. (A szeku pedig csak azért ráerősítene erre, hogy elrettentő példával járjon elő és mert az érdekei ezt kívánják. "Hogy csökkentse az ország biztonsági kiszolgáltatottságát." Ja, nem is azért, mert óriási kockázat lenne a románok egyben tartására, ha hirtelen magyar szervezés alatt minden jobban muzsikálna. Az erdélyi román már így is elégé szereti a Kárpátok túloldalán élőket.)
Gyakorlatilag garantált lenne, hogy a segítő szándék és a jelentős költségek ellenére ott tennének keresztbe nekünk, ahol tudnának. Legkésőbb akkor, amikor az említett most ellenzéki erők hirtelen hatalomra kerülnének. De még az sem kizárt, hogy egy ilyet meglépő politikai oldal berkein belül lenne egy fordulat az ellenszelet látva. Simán rávernek törvényeket, hogy "mostantól a vasúti fuvarozóknak 100% plusz adót kell fizetni, mert meg tudjuk magyarázni".
Ha tetszik, ha nem tetszik, sokkal stabilabb megtérülést tesz lehetővé, ha helyi magyar vállalkozókat támogatunk és építkezünk. Ezek magyar közösségeknek, magyar lakta településeknek adnak jobb munkalehetőséget, illetve ha oda megy egy román dolgozni, akkor sem országos politikát csinál belőle.
 

Nero von Schwartz

Well-Known Member
2020. december 16.
445
1 469
93
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
Ja, nem is azért, mert óriási kockázat lenne a románok egyben tartására, ha hirtelen magyar szervezés alatt minden jobban muzsikálna.
Ezt nem egészen tudom értelmezni.


És még millió példát tudnék hozni, hogy a román szemében magyarul megszólalni is bűn, nem hogy létezni. Mind1, hogy erdélyi vagy havasalföldi vagy moldvai. Ezért is tartom furcsának, mikor idevetődik a fórumra egy pár és meglepődik azon amit itt olvas… hogy hogyan gondolunk mi rájuk. Pedig tettek érte az évszázadok alatt, hogy így legyen sőt a mai napig aktívan tesznek érte. Nekem nagyapámék családját a szlovákok telepítették ki még anno Kárpátaljáról, és nekem magamnak sem jó emlékeim vannak azokról a szlovákokról akikkel összehozott a sors felvidéki tartózkodásaim során, szóval mondhatjuk hogy negatívan elfogult vagyok velük szemben, de még őket is többre tartom mint a románt. A szlovák legalább konstans utál, úgy bele a szemedbe. Szóval tudod, hogy semmi jót ne várj tőle. De a román hazudik és megjátssza magát, aztán meg hátba döf. Egyszerűen semmi tartás nincs bennük.
 

L.O.B

Well-Known Member
2020. július 8.
2 281
8 141
113
smároljuk le, miközben tovább basszák az erdélyi magyarokat, meg a csángókat. :rolleyes: kk
pofátlan vagy megőrült?
 

Nero von Schwartz

Well-Known Member
2020. december 16.
445
1 469
93

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Ezt nem egészen tudom értelmezni.


És még millió példát tudnék hozni, hogy a román szemében magyarul megszólalni is bűn, nem hogy létezni. Mind1, hogy erdélyi vagy havasalföldi vagy moldvai. Ezért is tartom furcsának, mikor idevetődik a fórumra egy pár és meglepődik azon amit itt olvas… hogy hogyan gondolunk mi rájuk. Pedig tettek érte az évszázadok alatt, hogy így legyen sőt a mai napig aktívan tesznek érte. Nekem nagyapámék családját a szlovákok telepítették ki még anno Kárpátaljáról, és nekem magamnak sem jó emlékeim vannak azokról a szlovákokról akikkel összehozott a sors felvidéki tartózkodásaim során, szóval mondhatjuk hogy negatívan elfogult vagyok velük szemben, de még őket is többre tartom mint a románt. A szlovák legalább konstans utál, úgy bele a szemedbe. Szóval tudod, hogy semmi jót ne várj tőle. De a román hazudik és megjátssza magát, aztán meg hátba döf. Egyszerűen semmi tartás nincs bennük.

A linkelt cikket most nem olvasom el, de akkor az idézett egy mondatról bővebben.

Mennyire könnyítené meg a bukaresti vezetés dolgát, ha Erdély vasútját vagy főleg ha csak egy részét átvennénk a javaslat alapján, még ha csak a teherszállítás részleget is a pályafenntartással, és mondjuk 5-10 év múlva azt látná az erdélyi román, hogy profit-orientáltan is 100-szor jobb színvonalat lehet csinálni, mint amit Bukarestben ma művelnek?
Itt megint érdemes visszatekinteni, hogy honnan indult a beszélgetés és hová futott ki... Egy ottani forrás hosszan ecsetelte, hogy rohadnak a mozdonyok karbantartás hiányában, miközben gyártókapacitás is van, nem hogy szervizet ne lehetne megoldani! Jött az itteni beszélgetés, hogy fel kéne vásárolnunk, vagy legalább a profittal kecsegtető részt és megcsinálni normálisan.
Nem értem, hogy miben gátol a te előítéletességed, hogy belássuk, az országos vezetésük teljesen ellenérdekelt egy ilyen tranzakcióban. Kisebbik bajuk lenne, hogy kiszolgáltatottabbak lennének egyébként csak egy picivel stratégiailag. Igazából teljesen jól le tudnák szabályozni.
A nagyobb probléma, hogy hosszútávon meg Bukarest abszolút ellenérdekelt abban, hogy Erdélyben bármi magyar sikertörténet megvalósuljon. Egy ennyire látványos meg pláne! Elmondhatod, hogy utálják a magyarokat. És ez ténykérdés. De az erdélyi román az "óhazában maradtat" sem kedveli. Még ha nem olyan éles a szembenállásuk. De a fő ok az, hogy az erdélyi már most azt gondolja, hogy ő nyugatabbra van minden értelemben.

Szóval inkább hagynák akár azt is, hogy az egész szétrohadjon és ne is legyen, de a magyaroké nem lehet. Abszolút nincs szüksége senkinek Havasalföldön arra, hogy bármiben a magyarok megmutassák Erdélyben, hogyan kellene ezt csinálni.

Remélem így már érthető, hogy mire gondoltam. Ez az erdélyi vasút felvásárlás egy olyan terv lenne, ami szem előtt van és minél jobban csináljuk, annál inkább ellenségeket gyártunk a projektnek.
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos
K

kamm

Guest
Kemeny ez a Demeter: https://24.hu/belfold/2021/07/13/demeter-ervin-titokminiszter-szeku-nagyinterju/

"Egy éve „szar, szemét szekusokat” látott a Fidesz környékén Orbán egykori titokminisztere. Ma már megelégszik a mádi szőlősgazdasággal. Rendszerváltós, aktuálpolitizálós Nagyinterjú.

„Szar, szemét szekusok.” Ön minősítette így fideszes ellenfeleit a BAZ megyei kormányhivatal vezetőjeként tavaly augusztus huszadikán, az ünnepi beszédében. Azt mondta, volt egy álma, melyben egy „ellenérdekelt titkosszolgálat” próbálta önt kirúgatni, „hogy a helyemre a saját emberüket ültessék”. Tényleg ezt álmodta?

Áh, az álom csak a körítés volt. Különben nem a „fideszes ellenfeleimet” illettem ilyen jelzővel, hanem egy hálózatot, egy érdekcsoportot.

Botrányt akart, vagy csak elragadta az indulat?

Világéletemben kordában tudtam tartani az érzelmeimet, sose beszélek csúnyán, furcsállták is a kollégák, hogy kimondtam azt a szót. Mindenesetre az a „szar, szemét szekusok” teljesen tudatos volt. Ez egy alliteráció."



"Az ön helyét a 2019-es miskolci polgármester-választáson vereséget szenvedő Alakszai Zoltán vette át. Aki se nem pesti, se nem szekus, ellenben tősgyökeres miskolci.


Őt az előző, Erdélyből elszármazott polgármester, az időközben meghalt Kriza Ákos találta ki előbb jegyzőnek, aztán a saját utódjául, végül kormánymegbízottnak. Már tavaly visszahallottam, hogy Kriza Ákos a baráti körben újságolta, kormánymegbízottat csinál belőle, és amikor kérdezték, hogy „jó, jó, de mi lesz az Ervinnel?”, azt felelte, „az Ervin menjen csak nyugdíjba!”.

A kormányhivatalok vezetőit maga a miniszterelnök nevezi ki.

Valószínű, hogy Kriza Ákos meggyőzte a miniszterelnököt.

Mivel?

Túl voltam a nyugdíjkorhatáron, megfordulhatott a fejekben az utódlásom kérdése, és itt egy lehetőség kínálkozott átadni a hivatalt egy ambiciózus fiatalembernek.

Ön pár nappal a leváltása után interjút adott a Válasz Online-nak, ahol arról beszélt, hogy Kriza Ákos erdélyiekkel töltötte fel a város stratégiai pozícióit, amivel „nincsen semmi baj mindaddig, amíg ezek az emberek nem románul beszélnek egymás között, hogy azt a többiek ne értsék”. És ezt is mondta: „Teljesen biztos vagyok abban, hogy Borsod-Abaúj-Zemplén megye nem érintetlen a román hírszerzés tevékenységétől… Talán későn, de tettem megfelelő jelzéseket… Az már az arra hivatott szervek felelőssége, hogy legyintenek-e, mondván, egy sértett ember vádaskodásáról van szó, vagy pedig megteszik a szükséges lépéseket.” Vagyis kábé azt állította, hogy a román titkosszolgálat apránként átveszi az irányítást a BAZ megyei Fidesz felett.

Abban az interjúban megfontoltan, patikamérlegen kimérve fogalmaztam meg minden egyes mondatot, elmondva, amit csak lehetett.

Eltelt egy év. Vizsgálódtak az illetékesek?

Vagy vizsgálódtak, vagy nem. Nem tudok róla, hogy mit tettek az arra hivatottak, de ez egyébként akár normális is lehet.

Nem hittek önnek?

Nem tudom, hittek-e nekem. A harmincéves politikusi pályafutásom alapján mindenki el tudja dönteni, hisz-e nekem.

Látja nyomát annak, hogy a magyar állam szorongatja a BAZ-i „szar szemét szekusok” hálózatát?

Látok általános tendenciákat, ismerek korábbi műveleti értékeléseket, de az ellenérdekelt titkosszolgálatok tevékenysége, valamint az azokra adott magyar reakció nem újságinterjúkban tisztázandó.

El tudja képzelni, hogy a fideszes kormány nem indít vizsgálatot, ha egy fideszes volt titokminiszter, vagyis ön azt állítja, hogy beépült a román titkosszolgálat a BAZ-i Fideszbe?

Ilyen fontos kérdésben nincs helye képzelgéseknek.

Az ön interjúja óta nem történt személycsere. Vagyis akkor a mai napig bent van a Securitate a megyei Fideszben.

Személycsere nem történt, de az érdekcsoport, ha úgy tetszik, hálózatvezető személye meghalt.

Így még durvább az ön állítása: Miskolc fideszes expolgármestere szekus volt, és a halála után is maradtak a románoknak dolgozó ügynökök a BAZ-i Fideszben, köztük akár a kormányhivatalt továbbra is vezető Alakszai Zoltán.

Egyet bizton állíthatok: a miniszterelnök számomra ismeretlen okból mélyen bízott Kriza Ákosban, és az ő ajánlása alapján bízik most Alakszai Zoltánban is.

Ön azért volt útban a „szar, szemét szekusoknak”, mert kellett nekik a pozíció a BAZ megyei kormányhivatal élén?


Lényegében igen.

Olyan embert akartak a helyemre, akitől és akinek a környezetéből több esély van információhoz jutni.

Védtelenek vagyunk a románokkal szemben?

Véleményem szerint nem vagyunk védtelenek, de kellően védettek sem. Sajnos Trianon óta a magyar nemzet egy jelentős része a magyar államhatáron kívül él, és az utóbbi százegy év alapján egyértelmű, hogy Románia az idők végezetéig meg akarja tartani, el kívánja románosítani a magyarlakta területeit, sok mindent megtesz, hogy visszaszorítsa a magyar identitást.

Lát esélyt arra, hogy a magyarok által is lakott területeit ne az idők végezetéig tartsa meg Románia?

Nem arról beszélek, hogy foglaljuk vissza Erdélyt! De legalább a nemzeti azonosságtudatot megtartó autonómia realitás kell legyen.

Amúgy elgondolkodtató, hogy kisebbségben élő nemzetrészek komoly eredményt szinte kizárólag csak erőszakkal, olykor terrorista eszközökkel, robbantásokkal értek el, lásd a baszkokat a spanyolokkal szemben, vagy az észak-olaszországi tiroliakat.

Vagyis?

Nincs vagyis. Tény van: a magyar kisebbség sosem élt ilyen eszközökkel, és tudtommal nem is tervez ilyent, de ezért nem érheti hátrány a tagjait. De persze értem, hogy újságíróként a szenzációt keresi."
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
A linkelt cikket most nem olvasom el, de akkor az idézett egy mondatról bővebben.

Mennyire könnyítené meg a bukaresti vezetés dolgát, ha Erdély vasútját vagy főleg ha csak egy részét átvennénk a javaslat alapján, még ha csak a teherszállítás részleget is a pályafenntartással, és mondjuk 5-10 év múlva azt látná az erdélyi román, hogy profit-orientáltan is 100-szor jobb színvonalat lehet csinálni, mint amit Bukarestben ma művelnek?
Itt megint érdemes visszatekinteni, hogy honnan indult a beszélgetés és hová futott ki... Egy ottani forrás hosszan ecsetelte, hogy rohadnak a mozdonyok karbantartás hiányában, miközben gyártókapacitás is van, nem hogy szervizet ne lehetne megoldani! Jött az itteni beszélgetés, hogy fel kéne vásárolnunk, vagy legalább a profittal kecsegtető részt és megcsinálni normálisan.
Nem értem, hogy miben gátol a te előítéletességed, hogy belássuk, az országos vezetésük teljesen ellenérdekelt egy ilyen tranzakcióban. Kisebbik bajuk lenne, hogy kiszolgáltatottabbak lennének egyébként csak egy picivel stratégiailag. Igazából teljesen jól le tudnák szabályozni.
A nagyobb probléma, hogy hosszútávon meg Bukarest abszolút ellenérdekelt abban, hogy Erdélyben bármi magyar sikertörténet megvalósuljon. Egy ennyire látványos meg pláne! Elmondhatod, hogy utálják a magyarokat. És ez ténykérdés. De az erdélyi román az "óhazában maradtat" sem kedveli. Még ha nem olyan éles a szembenállásuk. De a fő ok az, hogy az erdélyi már most azt gondolja, hogy ő nyugatabbra van minden értelemben.

Szóval inkább hagynák akár azt is, hogy az egész szétrohadjon és ne is legyen, de a magyaroké nem lehet. Abszolút nincs szüksége senkinek Havasalföldön arra, hogy bármiben a magyarok megmutassák Erdélyben, hogyan kellene ezt csinálni.

Remélem így már érthető, hogy mire gondoltam. Ez az erdélyi vasút felvásárlás egy olyan terv lenne, ami szem előtt van és minél jobban csináljuk, annál inkább ellenségeket gyártunk a projektnek.
Így már értem. Egyetértek. Semmi értelme nem lenne egy ilyen projektenek. Először is soha nem valósulhatna meg mert nem engednék magyar cégnek megvásárolni. Emlékezzetek az OTP bankvásárlási kudarcára:

Gyakorlatilg egy megnyert tender, és a verseny felügylet jóváhagyása után nem engedélyezte a jegybank a vásárlást.
Előbb robbantanák fel a vasútvonalat mint, hogy lássák magyar kézben prosperálni.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 922
35 059
113
A linkelt cikket most nem olvasom el, de akkor az idézett egy mondatról bővebben.

Mennyire könnyítené meg a bukaresti vezetés dolgát, ha Erdély vasútját vagy főleg ha csak egy részét átvennénk a javaslat alapján, még ha csak a teherszállítás részleget is a pályafenntartással, és mondjuk 5-10 év múlva azt látná az erdélyi román, hogy profit-orientáltan is 100-szor jobb színvonalat lehet csinálni, mint amit Bukarestben ma művelnek?
Itt megint érdemes visszatekinteni, hogy honnan indult a beszélgetés és hová futott ki... Egy ottani forrás hosszan ecsetelte, hogy rohadnak a mozdonyok karbantartás hiányában, miközben gyártókapacitás is van, nem hogy szervizet ne lehetne megoldani! Jött az itteni beszélgetés, hogy fel kéne vásárolnunk, vagy legalább a profittal kecsegtető részt és megcsinálni normálisan.
Nem értem, hogy miben gátol a te előítéletességed, hogy belássuk, az országos vezetésük teljesen ellenérdekelt egy ilyen tranzakcióban. Kisebbik bajuk lenne, hogy kiszolgáltatottabbak lennének egyébként csak egy picivel stratégiailag. Igazából teljesen jól le tudnák szabályozni.
A nagyobb probléma, hogy hosszútávon meg Bukarest abszolút ellenérdekelt abban, hogy Erdélyben bármi magyar sikertörténet megvalósuljon. Egy ennyire látványos meg pláne! Elmondhatod, hogy utálják a magyarokat. És ez ténykérdés. De az erdélyi román az "óhazában maradtat" sem kedveli. Még ha nem olyan éles a szembenállásuk. De a fő ok az, hogy az erdélyi már most azt gondolja, hogy ő nyugatabbra van minden értelemben.

Szóval inkább hagynák akár azt is, hogy az egész szétrohadjon és ne is legyen, de a magyaroké nem lehet. Abszolút nincs szüksége senkinek Havasalföldön arra, hogy bármiben a magyarok megmutassák Erdélyben, hogyan kellene ezt csinálni.

Remélem így már érthető, hogy mire gondoltam. Ez az erdélyi vasút felvásárlás egy olyan terv lenne, ami szem előtt van és minél jobban csináljuk, annál inkább ellenségeket gyártunk a projektnek.
Csak találnánk olyan románt, aki vállalná a strómanságot. Ő lehetne a "románok Széchenyije". Persze magyar hátszéllel.
 

Morishima

Well-Known Member
2017. július 29.
1 449
10 516
113
Mi értelme lenne egy jól működő Erdélynek ha az nem Magyarország része? Hogy a regáti románok még többen települjenek be? Illetve akkor már ha vasúti teherszállítás, akkor érdemesebb lenne az ukrán vasút felé érdeklődni, hisz ott jön a selyemút, és akkor a vámot is mi szedjük be, azt az útvonalat nekünk fontosabb működésben tartani, kis szerencsével a lengyelek lesznek annyira hülyék hogy eldobják ezeket a lehetőségeiket és akkor felénk terelődne a forgalom még jobban. Ebben pedig mivel pénz van, ukrán támogatók is lehetnek akik mindennél jobban szeretik a pénz még a csodálatos Ukrajnánál is jobban....
 

kétkedő

Well-Known Member
2021. január 9.
2 972
17 196
113
Nem akarok senkit elkeseríteni, de szerintem a Magyar Állam akkor kezdene újból vasútfejlesztésbe Erdélyben, ha az alatta lévő föld is az ő tulajdonába kerülne.
Bármennyire is érzelmileg fontos lenne és stratégiai jelentőséggel bír, pont ezek a hátrányok adják az okot, amiért a dolgot kizártnak tartom. Egy "magyar beavatkozásnak" ennél látványosabb megoldása aligha lehetséges. Rengeteg pénzt igényel és innenstől kezdve az oláhok összes igénytelensége, beleértve az elmúlt 100 év öröksége a mi fejünkre hullana, hogy "a geci magyarok sem tudnak jobbat szülni, ez is ugyan úgy rozsdásodik, meg folyik belőle az olaj" és elkerülhetetlenek az újságcikkek legalább a kezdeti időszakban, amik olcsó lehetőséget adna felkorbácsolni az érzelmeket ellenünk. Ami a röhejes, hogy nem is azért, hogy megakadályozzák az adás-vételt, hanem hogy az ellenfelek üssenek az azt aláíró román kezeken. (A szeku pedig csak azért ráerősítene erre, hogy elrettentő példával járjon elő és mert az érdekei ezt kívánják. "Hogy csökkentse az ország biztonsági kiszolgáltatottságát." Ja, nem is azért, mert óriási kockázat lenne a románok egyben tartására, ha hirtelen magyar szervezés alatt minden jobban muzsikálna. Az erdélyi román már így is elégé szereti a Kárpátok túloldalán élőket.)
Gyakorlatilag garantált lenne, hogy a segítő szándék és a jelentős költségek ellenére ott tennének keresztbe nekünk, ahol tudnának. Legkésőbb akkor, amikor az említett most ellenzéki erők hirtelen hatalomra kerülnének. De még az sem kizárt, hogy egy ilyet meglépő politikai oldal berkein belül lenne egy fordulat az ellenszelet látva. Simán rávernek törvényeket, hogy "mostantól a vasúti fuvarozóknak 100% plusz adót kell fizetni, mert meg tudjuk magyarázni".
Ha tetszik, ha nem tetszik, sokkal stabilabb megtérülést tesz lehetővé, ha helyi magyar vállalkozókat támogatunk és építkezünk. Ezek magyar közösségeknek, magyar lakta településeknek adnak jobb munkalehetőséget, illetve ha oda megy egy román dolgozni, akkor sem országos politikát csinál belőle.
Ez a lényeg, amit leírtál. Románia jelenlegi szűk látókörű elitje soha nem engedné meg, hogy Mo stratégiai ágaztaban szerephez jusson. Éppen elég baj nekik, hogy rajtunk keresztül vezet az útjuk nyugatra. És az se feledjük el, hogy tudatosan nem fejlesztették a nyugati tartományok (értsd közép és nyugat Erdély) vasút és úthálózatát, mert akadályozni kívánták, hogy a természetes gazdasági egység ami pl. Nagyvárad (de még Kolozsvár) és Mo. között van, létrejöjjön. Persze megakadályozni nem tudták, de késleltetni igen. Délen a két nagy város, Temesvár és Arad be van kötve a nyugati vérkeringésbe, de északon még minden áll. A nyugati szállítási kapcsolat kialakításának bojkotját szolgálja, hogy az Észak-Erdélyi autópályákat sem építik nyugat felé (ország közepén bohóckodnak), illetve Kolozsvárt sem akarják összekötni nyugattal két sínpáros vasúttal (csak a tavaly kezdtek neki a Nagyvárad-Kolozsvár szakasz elektromositásának).
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
Mi értelme lenne egy jól működő Erdélynek ha az nem Magyarország része? Hogy a regáti románok még többen települjenek be? Illetve akkor már ha vasúti teherszállítás, akkor érdemesebb lenne az ukrán vasút felé érdeklődni, hisz ott jön a selyemút, és akkor a vámot is mi szedjük be, azt az útvonalat nekünk fontosabb működésben tartani, kis szerencsével a lengyelek lesznek annyira hülyék hogy eldobják ezeket a lehetőségeiket és akkor felénk terelődne a forgalom még jobban. Ebben pedig mivel pénz van, ukrán támogatók is lehetnek akik mindennél jobban szeretik a pénz még a csodálatos Ukrajnánál is jobban....

Ezen már dolgoznak:
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 922
35 059
113
Mi értelme lenne egy jól működő Erdélynek ha az nem Magyarország része? Hogy a regáti románok még többen települjenek be? Illetve akkor már ha vasúti teherszállítás, akkor érdemesebb lenne az ukrán vasút felé érdeklődni, hisz ott jön a selyemút, és akkor a vámot is mi szedjük be, azt az útvonalat nekünk fontosabb működésben tartani, kis szerencsével a lengyelek lesznek annyira hülyék hogy eldobják ezeket a lehetőségeiket és akkor felénk terelődne a forgalom még jobban. Ebben pedig mivel pénz van, ukrán támogatók is lehetnek akik mindennél jobban szeretik a pénz még a csodálatos Ukrajnánál is jobban....
Pedig Csárlsz herceg lehetne a védnöke, neki amúgyis komoly birtokai vannak Erdélyben. Azért, ha a gazdaság a magyar hátterű cégek kezében lenne Erdélyben, akkor a bukaresti politika is sakkot kapna.
 

kétkedő

Well-Known Member
2021. január 9.
2 972
17 196
113
Nem értem, hogy miben gátol a te előítéletességed, hogy belássuk, az országos vezetésük teljesen ellenérdekelt egy ilyen tranzakcióban. Kisebbik bajuk lenne, hogy kiszolgáltatottabbak lennének egyébként csak egy picivel stratégiailag. Igazából teljesen jól le tudnák szabályozni.
A nagyobb probléma, hogy hosszútávon meg Bukarest abszolút ellenérdekelt abban, hogy Erdélyben bármi magyar sikertörténet megvalósuljon. Egy ennyire látványos meg pláne!

Szóval inkább hagynák akár azt is, hogy az egész szétrohadjon és ne is legyen, de a magyaroké nem lehet. Abszolút nincs szüksége senkinek Havasalföldön arra, hogy bármiben a magyarok megmutassák Erdélyben, hogyan kellene ezt csinálni.
Az utolsó mondat a lényeg. Inkább járnának gyalog, minthogy a magyarok valami előnyhöz jussanak Romániában (és az sem számítana a nagy román SOVÉNNAK, hogy esetleg ők is előnyhöz jutnának ebből).
 

kétkedő

Well-Known Member
2021. január 9.
2 972
17 196
113
Csak találnánk olyan románt, aki vállalná a strómanságot. Ő lehetne a "románok Széchenyije". Persze magyar hátszéllel.
A SZEKU nagyon hamar kiderítené, hogy ki is áll a háttérben. Hihetetlen információs hálójuk van, amiben sajnos sok erdélyi "magyar" is benne van. Nem kell erőltetni ezt a "modernizáljuk mi magyarok a román vasúthálózat egy részlét" történetet. A miénket kell úgy megcsinálni, hogy az ide érkező románnak leessen az álla. Hogy aztán a határtól keletre mi van, az az ő bajuk. A szar infrastruktúra miatt legalább nem megy oda a befektető.
Nekünk a magyar lakta településéket és közösségeket kell abból a pénzből támogatni, amit a lerohadt és más tulajdonát képező vasutakra költenénk. Meg kell erősíteni ezen közösségek nemzeti öntudatát és reményt kell adni, hogy magyarként jobban fognak élni, mintha románná válnak.
Vagyis Magyarországot erősé és vonzóvá kell tenni, hogy a határon túli magyarok büszkén nézhessen fel rá, a többi utódnemzet pedig irigykedve.
Persze a rendszerváltásnak nevezett átalakulásban, a trianoni diktátumot megalkotó erők pont ezt - vagyis, hogy egy centripetális erőtér legyen Magyarország a kárpát medencében - akarták megakadályozni, illetve részben meg is tették az ország privatizációnak csúfolt lerohasztásával.
De aminek meg kell lenni, az meg lesz. Hiába ellenszenves az egész Portugál MLSZ vezetésnek, C. Ronaldot akkor sem lehetett volna örökké a kispadon tartani. A tehetség utat tőr volna magának.
Csak azt kell megnézni, hogy 1920 után (amikor mindenki arra számított, hogy megszűnik Magyarország), mennyire meg tudtunk erősödni. Szóval, először erősödjünk meg, aztán meglátjuk ki mit tart meg a lopott szajréból.
 

kétkedő

Well-Known Member
2021. január 9.
2 972
17 196
113
Pedig Csárlsz herceg lehetne a védnöke, neki amúgyis komoly birtokai vannak Erdélyben. Azért, ha a gazdaság a magyar hátterű cégek kezében lenne Erdélyben, akkor a bukaresti politika is sakkot kapna.
Nem akarlak elkeseríteni, de 1920 előtt, amikor mi voltunk a terület tulajdonosai, akkor sem voltunk képesek megakadályozni, hogy a románok ne forgassák ki a magyar földbirtokosokat a javaikból. Hallottál az Albina (Méhecske) erdélyi román bankról? Na azon keresztül vásárolták fel fél Erdély földjét és iparának egy részét még 1920 előtt. Ebből tanulva, a szekú úgy figyel minden magyar megmozdulásra, mint vizsla a rekettyésre. Nem hülyék ők, tudják, hogy ha ők nekik lehetett, akkor más is megteheti, így vigyázni kell a szajréra.
 
K

kamm

Guest
Az utolsó mondat a lényeg. Inkább járnának gyalog, minthogy a magyarok valami előnyhöz jussanak Romániában (és az sem számítana a nagy román SOVÉNNAK, hogy esetleg ők is előnyhöz jutnának ebből).
Ezt az a tavalyi 24.hu cikk remekül leírta: miután Románia belátta, hogy az elmaradt Regatot soha nem fogja tudni a hirtelen olebe hullott, nyugati Erdély szintjére emelni, nekiálltak inkább az utóbbit is a Regat szintjére sullyeszteni. Ez van, Románia 100 éve gyarmatként tekint Erdélyre - úgy is fogja elveszíteni, teszem hozzá.