"Mit akar mondani a költő?"Avagy: Békéscsaba-Gyula. De hát Békéscsabáig fővonal, onnan meg nem.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
"Mit akar mondani a költő?"Avagy: Békéscsaba-Gyula. De hát Békéscsabáig fővonal, onnan meg nem.
Ha a pálya és az árú rakodó infrastruktúra nincs rendben, akkor a teherszállítás sem nyereséges. Szatmár-Dézs-Déda-Brassó illetve Déda-Marosvásárhely-Kolozsvár-Nagyvárad vonalakat kellene megvenni. Azokat nyereségessé lehetne tenni. Na de a román akkor fogja eladni ezeket a magyarnak, ha lila tehenek potyognak az égből. Inkább felszámolják az említett szakaszokat, minthogy beengedjék oda a magyar befektetőket (ők is tisztában vannak ennek a stratégiai jelentőségével). Esetleg Moldáviában lenne amit keressünk (úgy is jó a viszonyunk velük) és onnan jöhetnénk Román-Moldván keresztül Erdély felé.Újat alapítani, megvenni a döglődő román teherszállítást. Nem a MÁV, hanem a TranSylBahn.
Teljes mértékben igazad van. Csak tudni kell, hogy a korszerűsítést majdnem 0-ról kellene kezdeni. A Magyar Királyi Vasutaktól örökölt infrastruktúrát alig vagy egyáltalán nem tartották karban. A keskeny nyomvonalú pályaszakaszokat - amik nagyrészt festői környezetben működtek - egy az egyben lerohasztották. Mutatóban is alig maradt valami a több száz km-ből. Fejlesztésről ne is beszéljünk. A legnagyobb román vasút "fejlesztésre" 1920-ban került sor amikor több ezer km vasút pottyant az ölükbe. Azt követően valami 150 km új pályát fektettek le országosan. Ettől függetlenül a két említett szakaszt megérné megvenni, vagy akár felesben (50+1 arányban) is beszállni a románokkal közösen. Aztán kivásárolni őket. A boltba be kellene vonni legalább az osztrákokat (nekik úgy is vannak arrafelé hagyományaik) de inkább a németeket, hogy nehogy egyet gondoljanak a románok és államosítsák a befektetéseinket.Az a bosszantó, hogy a Magyar Királyi Államvasutak már kiépített vasúthálózatáról beszélünk. Értelme a gazdasági befolyás növelése. Illetve Mo. számára fontos irány fölötti rendelkezési jogosultság. A jövőbe kell befektetni.
Ezt nem egészen tudom értelmezni.Ja, nem is azért, mert óriási kockázat lenne a románok egyben tartására, ha hirtelen magyar szervezés alatt minden jobban muzsikálna.
smároljuk le, miközben tovább basszák az erdélyi magyarokat, meg a csángókat. kkÉn vagyok a román Orbán Viktor! A román szélsőjobb vezére az Azonnalinak
A székely autonómia vörös vonal, de amúgy mindenben egyetért és nagyon együtt akar működni a magyar miniszterelnökkel, akinek politikáját példaértékűnek tartja. Interjú George Simionnal, a román politikába a tavalyi választáson gyakorlatilag a semmiből berobbant szélsőjobboldali Románok...azonnali.hu
A cég ügyvezetője, Vlad "Sabo" (akinek a veje is magyar) szerint félreértés történt...Megtiltotta a magyar beszédet járatán a Fany busztársaság sofőrje
Megtiltotta, hogy magyarul beszéljenek az általa vezetett autóbuszon a Fanny busztársaság Kolozsvár–Kisfenes (Finișel) között közlekedő járatának sofőrje – panaszolta el a Krónikának egy felháborodott magyarfenesi lakos.kronikaonline.ro
Ezt nem egészen tudom értelmezni.
Megtiltotta a magyar beszédet járatán a Fany busztársaság sofőrje
Megtiltotta, hogy magyarul beszéljenek az általa vezetett autóbuszon a Fanny busztársaság Kolozsvár–Kisfenes (Finișel) között közlekedő járatának sofőrje – panaszolta el a Krónikának egy felháborodott magyarfenesi lakos.kronikaonline.ro
És még millió példát tudnék hozni, hogy a román szemében magyarul megszólalni is bűn, nem hogy létezni. Mind1, hogy erdélyi vagy havasalföldi vagy moldvai. Ezért is tartom furcsának, mikor idevetődik a fórumra egy pár és meglepődik azon amit itt olvas… hogy hogyan gondolunk mi rájuk. Pedig tettek érte az évszázadok alatt, hogy így legyen sőt a mai napig aktívan tesznek érte. Nekem nagyapámék családját a szlovákok telepítették ki még anno Kárpátaljáról, és nekem magamnak sem jó emlékeim vannak azokról a szlovákokról akikkel összehozott a sors felvidéki tartózkodásaim során, szóval mondhatjuk hogy negatívan elfogult vagyok velük szemben, de még őket is többre tartom mint a románt. A szlovák legalább konstans utál, úgy bele a szemedbe. Szóval tudod, hogy semmi jót ne várj tőle. De a román hazudik és megjátssza magát, aztán meg hátba döf. Egyszerűen semmi tartás nincs bennük.
Olyan embert akartak a helyemre, akitől és akinek a környezetéből több esély van információhoz jutni.
Amúgy elgondolkodtató, hogy kisebbségben élő nemzetrészek komoly eredményt szinte kizárólag csak erőszakkal, olykor terrorista eszközökkel, robbantásokkal értek el, lásd a baszkokat a spanyolokkal szemben, vagy az észak-olaszországi tiroliakat.
Így már értem. Egyetértek. Semmi értelme nem lenne egy ilyen projektenek. Először is soha nem valósulhatna meg mert nem engednék magyar cégnek megvásárolni. Emlékezzetek az OTP bankvásárlási kudarcára:A linkelt cikket most nem olvasom el, de akkor az idézett egy mondatról bővebben.
Mennyire könnyítené meg a bukaresti vezetés dolgát, ha Erdély vasútját vagy főleg ha csak egy részét átvennénk a javaslat alapján, még ha csak a teherszállítás részleget is a pályafenntartással, és mondjuk 5-10 év múlva azt látná az erdélyi román, hogy profit-orientáltan is 100-szor jobb színvonalat lehet csinálni, mint amit Bukarestben ma művelnek?
Itt megint érdemes visszatekinteni, hogy honnan indult a beszélgetés és hová futott ki... Egy ottani forrás hosszan ecsetelte, hogy rohadnak a mozdonyok karbantartás hiányában, miközben gyártókapacitás is van, nem hogy szervizet ne lehetne megoldani! Jött az itteni beszélgetés, hogy fel kéne vásárolnunk, vagy legalább a profittal kecsegtető részt és megcsinálni normálisan.
Nem értem, hogy miben gátol a te előítéletességed, hogy belássuk, az országos vezetésük teljesen ellenérdekelt egy ilyen tranzakcióban. Kisebbik bajuk lenne, hogy kiszolgáltatottabbak lennének egyébként csak egy picivel stratégiailag. Igazából teljesen jól le tudnák szabályozni.
A nagyobb probléma, hogy hosszútávon meg Bukarest abszolút ellenérdekelt abban, hogy Erdélyben bármi magyar sikertörténet megvalósuljon. Egy ennyire látványos meg pláne! Elmondhatod, hogy utálják a magyarokat. És ez ténykérdés. De az erdélyi román az "óhazában maradtat" sem kedveli. Még ha nem olyan éles a szembenállásuk. De a fő ok az, hogy az erdélyi már most azt gondolja, hogy ő nyugatabbra van minden értelemben.
Szóval inkább hagynák akár azt is, hogy az egész szétrohadjon és ne is legyen, de a magyaroké nem lehet. Abszolút nincs szüksége senkinek Havasalföldön arra, hogy bármiben a magyarok megmutassák Erdélyben, hogyan kellene ezt csinálni.
Remélem így már érthető, hogy mire gondoltam. Ez az erdélyi vasút felvásárlás egy olyan terv lenne, ami szem előtt van és minél jobban csináljuk, annál inkább ellenségeket gyártunk a projektnek.
Csak találnánk olyan románt, aki vállalná a strómanságot. Ő lehetne a "románok Széchenyije". Persze magyar hátszéllel.A linkelt cikket most nem olvasom el, de akkor az idézett egy mondatról bővebben.
Mennyire könnyítené meg a bukaresti vezetés dolgát, ha Erdély vasútját vagy főleg ha csak egy részét átvennénk a javaslat alapján, még ha csak a teherszállítás részleget is a pályafenntartással, és mondjuk 5-10 év múlva azt látná az erdélyi román, hogy profit-orientáltan is 100-szor jobb színvonalat lehet csinálni, mint amit Bukarestben ma művelnek?
Itt megint érdemes visszatekinteni, hogy honnan indult a beszélgetés és hová futott ki... Egy ottani forrás hosszan ecsetelte, hogy rohadnak a mozdonyok karbantartás hiányában, miközben gyártókapacitás is van, nem hogy szervizet ne lehetne megoldani! Jött az itteni beszélgetés, hogy fel kéne vásárolnunk, vagy legalább a profittal kecsegtető részt és megcsinálni normálisan.
Nem értem, hogy miben gátol a te előítéletességed, hogy belássuk, az országos vezetésük teljesen ellenérdekelt egy ilyen tranzakcióban. Kisebbik bajuk lenne, hogy kiszolgáltatottabbak lennének egyébként csak egy picivel stratégiailag. Igazából teljesen jól le tudnák szabályozni.
A nagyobb probléma, hogy hosszútávon meg Bukarest abszolút ellenérdekelt abban, hogy Erdélyben bármi magyar sikertörténet megvalósuljon. Egy ennyire látványos meg pláne! Elmondhatod, hogy utálják a magyarokat. És ez ténykérdés. De az erdélyi román az "óhazában maradtat" sem kedveli. Még ha nem olyan éles a szembenállásuk. De a fő ok az, hogy az erdélyi már most azt gondolja, hogy ő nyugatabbra van minden értelemben.
Szóval inkább hagynák akár azt is, hogy az egész szétrohadjon és ne is legyen, de a magyaroké nem lehet. Abszolút nincs szüksége senkinek Havasalföldön arra, hogy bármiben a magyarok megmutassák Erdélyben, hogyan kellene ezt csinálni.
Remélem így már érthető, hogy mire gondoltam. Ez az erdélyi vasút felvásárlás egy olyan terv lenne, ami szem előtt van és minél jobban csináljuk, annál inkább ellenségeket gyártunk a projektnek.
Ez a lényeg, amit leírtál. Románia jelenlegi szűk látókörű elitje soha nem engedné meg, hogy Mo stratégiai ágaztaban szerephez jusson. Éppen elég baj nekik, hogy rajtunk keresztül vezet az útjuk nyugatra. És az se feledjük el, hogy tudatosan nem fejlesztették a nyugati tartományok (értsd közép és nyugat Erdély) vasút és úthálózatát, mert akadályozni kívánták, hogy a természetes gazdasági egység ami pl. Nagyvárad (de még Kolozsvár) és Mo. között van, létrejöjjön. Persze megakadályozni nem tudták, de késleltetni igen. Délen a két nagy város, Temesvár és Arad be van kötve a nyugati vérkeringésbe, de északon még minden áll. A nyugati szállítási kapcsolat kialakításának bojkotját szolgálja, hogy az Észak-Erdélyi autópályákat sem építik nyugat felé (ország közepén bohóckodnak), illetve Kolozsvárt sem akarják összekötni nyugattal két sínpáros vasúttal (csak a tavaly kezdtek neki a Nagyvárad-Kolozsvár szakasz elektromositásának).Nem akarok senkit elkeseríteni, de szerintem a Magyar Állam akkor kezdene újból vasútfejlesztésbe Erdélyben, ha az alatta lévő föld is az ő tulajdonába kerülne.
Bármennyire is érzelmileg fontos lenne és stratégiai jelentőséggel bír, pont ezek a hátrányok adják az okot, amiért a dolgot kizártnak tartom. Egy "magyar beavatkozásnak" ennél látványosabb megoldása aligha lehetséges. Rengeteg pénzt igényel és innenstől kezdve az oláhok összes igénytelensége, beleértve az elmúlt 100 év öröksége a mi fejünkre hullana, hogy "a geci magyarok sem tudnak jobbat szülni, ez is ugyan úgy rozsdásodik, meg folyik belőle az olaj" és elkerülhetetlenek az újságcikkek legalább a kezdeti időszakban, amik olcsó lehetőséget adna felkorbácsolni az érzelmeket ellenünk. Ami a röhejes, hogy nem is azért, hogy megakadályozzák az adás-vételt, hanem hogy az ellenfelek üssenek az azt aláíró román kezeken. (A szeku pedig csak azért ráerősítene erre, hogy elrettentő példával járjon elő és mert az érdekei ezt kívánják. "Hogy csökkentse az ország biztonsági kiszolgáltatottságát." Ja, nem is azért, mert óriási kockázat lenne a románok egyben tartására, ha hirtelen magyar szervezés alatt minden jobban muzsikálna. Az erdélyi román már így is elégé szereti a Kárpátok túloldalán élőket.)
Gyakorlatilag garantált lenne, hogy a segítő szándék és a jelentős költségek ellenére ott tennének keresztbe nekünk, ahol tudnának. Legkésőbb akkor, amikor az említett most ellenzéki erők hirtelen hatalomra kerülnének. De még az sem kizárt, hogy egy ilyet meglépő politikai oldal berkein belül lenne egy fordulat az ellenszelet látva. Simán rávernek törvényeket, hogy "mostantól a vasúti fuvarozóknak 100% plusz adót kell fizetni, mert meg tudjuk magyarázni".
Ha tetszik, ha nem tetszik, sokkal stabilabb megtérülést tesz lehetővé, ha helyi magyar vállalkozókat támogatunk és építkezünk. Ezek magyar közösségeknek, magyar lakta településeknek adnak jobb munkalehetőséget, illetve ha oda megy egy román dolgozni, akkor sem országos politikát csinál belőle.
Mi értelme lenne egy jól működő Erdélynek ha az nem Magyarország része? Hogy a regáti románok még többen települjenek be? Illetve akkor már ha vasúti teherszállítás, akkor érdemesebb lenne az ukrán vasút felé érdeklődni, hisz ott jön a selyemút, és akkor a vámot is mi szedjük be, azt az útvonalat nekünk fontosabb működésben tartani, kis szerencsével a lengyelek lesznek annyira hülyék hogy eldobják ezeket a lehetőségeiket és akkor felénk terelődne a forgalom még jobban. Ebben pedig mivel pénz van, ukrán támogatók is lehetnek akik mindennél jobban szeretik a pénz még a csodálatos Ukrajnánál is jobban....
Pedig Csárlsz herceg lehetne a védnöke, neki amúgyis komoly birtokai vannak Erdélyben. Azért, ha a gazdaság a magyar hátterű cégek kezében lenne Erdélyben, akkor a bukaresti politika is sakkot kapna.Mi értelme lenne egy jól működő Erdélynek ha az nem Magyarország része? Hogy a regáti románok még többen települjenek be? Illetve akkor már ha vasúti teherszállítás, akkor érdemesebb lenne az ukrán vasút felé érdeklődni, hisz ott jön a selyemút, és akkor a vámot is mi szedjük be, azt az útvonalat nekünk fontosabb működésben tartani, kis szerencsével a lengyelek lesznek annyira hülyék hogy eldobják ezeket a lehetőségeiket és akkor felénk terelődne a forgalom még jobban. Ebben pedig mivel pénz van, ukrán támogatók is lehetnek akik mindennél jobban szeretik a pénz még a csodálatos Ukrajnánál is jobban....
Az utolsó mondat a lényeg. Inkább járnának gyalog, minthogy a magyarok valami előnyhöz jussanak Romániában (és az sem számítana a nagy román SOVÉNNAK, hogy esetleg ők is előnyhöz jutnának ebből).Nem értem, hogy miben gátol a te előítéletességed, hogy belássuk, az országos vezetésük teljesen ellenérdekelt egy ilyen tranzakcióban. Kisebbik bajuk lenne, hogy kiszolgáltatottabbak lennének egyébként csak egy picivel stratégiailag. Igazából teljesen jól le tudnák szabályozni.
A nagyobb probléma, hogy hosszútávon meg Bukarest abszolút ellenérdekelt abban, hogy Erdélyben bármi magyar sikertörténet megvalósuljon. Egy ennyire látványos meg pláne!
Szóval inkább hagynák akár azt is, hogy az egész szétrohadjon és ne is legyen, de a magyaroké nem lehet. Abszolút nincs szüksége senkinek Havasalföldön arra, hogy bármiben a magyarok megmutassák Erdélyben, hogyan kellene ezt csinálni.
A SZEKU nagyon hamar kiderítené, hogy ki is áll a háttérben. Hihetetlen információs hálójuk van, amiben sajnos sok erdélyi "magyar" is benne van. Nem kell erőltetni ezt a "modernizáljuk mi magyarok a román vasúthálózat egy részlét" történetet. A miénket kell úgy megcsinálni, hogy az ide érkező románnak leessen az álla. Hogy aztán a határtól keletre mi van, az az ő bajuk. A szar infrastruktúra miatt legalább nem megy oda a befektető.Csak találnánk olyan románt, aki vállalná a strómanságot. Ő lehetne a "románok Széchenyije". Persze magyar hátszéllel.
Nem akarlak elkeseríteni, de 1920 előtt, amikor mi voltunk a terület tulajdonosai, akkor sem voltunk képesek megakadályozni, hogy a románok ne forgassák ki a magyar földbirtokosokat a javaikból. Hallottál az Albina (Méhecske) erdélyi román bankról? Na azon keresztül vásárolták fel fél Erdély földjét és iparának egy részét még 1920 előtt. Ebből tanulva, a szekú úgy figyel minden magyar megmozdulásra, mint vizsla a rekettyésre. Nem hülyék ők, tudják, hogy ha ők nekik lehetett, akkor más is megteheti, így vigyázni kell a szajréra.Pedig Csárlsz herceg lehetne a védnöke, neki amúgyis komoly birtokai vannak Erdélyben. Azért, ha a gazdaság a magyar hátterű cégek kezében lenne Erdélyben, akkor a bukaresti politika is sakkot kapna.
Ezt az a tavalyi 24.hu cikk remekül leírta: miután Románia belátta, hogy az elmaradt Regatot soha nem fogja tudni a hirtelen olebe hullott, nyugati Erdély szintjére emelni, nekiálltak inkább az utóbbit is a Regat szintjére sullyeszteni. Ez van, Románia 100 éve gyarmatként tekint Erdélyre - úgy is fogja elveszíteni, teszem hozzá.Az utolsó mondat a lényeg. Inkább járnának gyalog, minthogy a magyarok valami előnyhöz jussanak Romániában (és az sem számítana a nagy román SOVÉNNAK, hogy esetleg ők is előnyhöz jutnának ebből).