[BIZTPOL] Szíriai helyzet

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

kacsacsor

Well-Known Member
2015. március 15.
16 615
22 075
113
Az USA segélyből elég sok jutott a HTS-nek, de lepapírozták, hogy nem.
DcnEtN4X4AAIsJT.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and gioo

varga dima

Well-Known Member
2011. március 3.
2 166
2 907
113
Rutin repülés, műszaki hiba, olvasom. A pilóták holtteste megvan.
A pilótákat sajnálom. Szu-30 , most ez .... is mindenhol volt lehetőség katapultálni. Nem értem, mi az oka. Parancsnokoknak nagy szerepe lehet ebben ..... vagy alap hangulatnak. Ezek szerint új vas értéke magasabb mint a pilótaé?! Itt valami el van rontva....
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 176
50 403
113
A pilótákat sajnálom. Szu-30 , most ez .... is mindenhol volt lehetőség katapultálni. Nem értem, mi az oka. Parancsnokoknak nagy szerepe lehet ebben ..... vagy alap hangulatnak. Ezek szerint új vas értéke magasabb mint a pilótaé?! Itt valami el van rontva....
Ha így van, akkor ez egyértelmű hülyeség. Viszont egy nekirepülésnél nincs idő katapultálni, ott instant crash van, nem kattintasz te ott sehova. A Szuhojnál meg lehet hogy simán csak arra volt idő hogy lakott terület felől kivigyék. Én nem tudom hogy melyiknél mi történt.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 747
66 441
113
Ka-50/Ka-52. Mind a kettőben ott van a katapult, a K-36-os módosítása, a K-37-es. Ami egyszerre a Zvezda és a Kamov közös büszkesége.
Érdekes koncepció, de még soha senki se katapultált ezekből a gépekből. Továbbmegyek, mind a két típusnál a földnekcsapódásos esetek teljes gépszemélyzet vesztéssel, illetve egy esetben (a Ka-52K legelső prototípusánál) kettős súlyos sérüléssel jártak. Úgy fest, nincs idő/magasság netán beidegződött helikopteres rutin a katapultálásra.
 

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 249
5 293
113
Ka-50/Ka-52. Mind a kettőben ott van a katapult, a K-36-os módosítása, a K-37-es. Ami egyszerre a Zvezda és a Kamov közös büszkesége.
Érdekes koncepció, de még soha senki se katapultált ezekből a gépekből. Továbbmegyek, mind a két típusnál a földnekcsapódásos esetek teljes gépszemélyzet vesztéssel, illetve egy esetben (a Ka-52K legelső prototípusánál) kettős súlyos sérüléssel jártak. Úgy fest, nincs idő/magasság netán beidegződött helikopteres rutin a katapultálásra.
Helikopterből katapultálni ugyebár elmélet. Először le kell oldani a rotort, utána lehet katapultálni. Csak ugye akkor más szabadesésben van a gép. Szóval nem olyan mint repülőből.
 

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 249
5 293
113
Ña mesélj.Hány gép hány bevetés mennyi ideje x műsz.okból lezuhanás? Hasonlítsd pl. Afganisztánnal és meg fogsz szerintem lepődni;)
Az ellenséges tűz általi veszteséghez viszonyítottam. Majdnem fele. És ha azt nézzük, hogy az ellenséges tűz általi veszteség fele, egy légibázis leágyúzása, akkor az esetszámot nézve még több.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 992
113
Az ellenséges tűz általi veszteséghez viszonyítottam. Majdnem fele. És ha azt nézzük, hogy az ellenséges tűz általi veszteség fele, egy légibázis leágyúzása, akkor az esetszámot nézve még több.

Ellenséges tüzben csak két orosz harci repülőgép szenvedett balesetet: Török F-16 aljas módon hátulról lőtte le a Szu-24M-et szír légtérben. Terroristák lelőttek egy Szu-25 SzM csatarepülőgépet. Ezenkívül müszaki hiba miatt lezuhant egy An-26 Hmejmimben, egy Szu-24M túlfutott a kifutópályán. Végül egy Szu-30SzM a tengerbe zuhant. 5 gép összesen.