K
kamm
Guest
Ez aztán nagyon durva!
A végtelenül veszélyes kínai Y-20 és IL-76 szállító gépek 111 km-re megközelítették a maláj partokat, 7-8 km magasan, még a saját utazó sebességükhöz képest is csiga lassan, 540 km/h-val sétarepülgetve, nemzetközi légtérben. Légtérsértésről persze szó sem volt és a fegyvertelen szállító gépektől várható agresszió maximuma az volt, hogy lepottyantanak pár raklapnyi ellátmányt. Még csak a malájok gazdasági érdekeit sem tudták volna megsérteni, mert 7-8 km magasról, szállító repülőgépekkel nehezen lehet halászni.
Rájuk is küldték a malájok a rettegett, szubszonikus Hawk 208-asaikat. Azért az ők is látták, hogy ezekre a célpontokra pazarlás lenne ráemelni rendes vadászgépet. Még szerencse, hogy a kínaiak türelmes népség és megvárták, hogy a maláj békegalambok komótosan eldöcögjenek odáig. Mivel a Hawk alig gyorsabb, mint az IL-76/Y-20, még udvariasan le is lassítottak, hogy esélyt adjanak a maláj légierőnek egy kis fényképezésre. Had legyen valami élménye a pilótáknak! Legalábbis erre utal a közölt sebességükön kívül az, hogy a malájok 11:53-kor látták meg a radaron a szörnyű fenyegetést, de csak 13:33-ra sikerül összehozni a randevút. Nem siették el a dolgot. Nyugodtan megebédeltek, rápihentek a várható ádáz harci bevetésre. Közben a kínaiak unatkozva várták, hogy mikor jön már a maláj Hawk géppár, hogy a rajtuk lévő összesen 4 db infravörös légiharc rakétával elrettentse a 16 fegyvertelen kínai szállító repülőgépet.
Az újságíróknak pedig ebből a kabaré történetből kellett cikket írni az újabb rettenetes kínai agresszióról. Nehéz az újságírók élete.
Legtersertesnek hivjak, raadasul 16 (!) geppel kozeledtek, nem reagalva semmire, senki nem varja meg, hogy kideruljon, baratkozni jon-e egy 16 (!) gepes kotelek avagy csak szorakozik a sok sarga torpe. Aki ezt nem erti, annak vagy lovese nincs az egesz temahoz, vagy fogyatekosan lett szagerto.