A High-Precision Systems holding bejelentette, hogy a BMP-3 alapján létrehozott BT-3F úszó páncélozott szállító jármű állami tesztelési szakaszba lépett.
A járművet a haditengerészet partvédelmi csapatainak és a szárazföldi erők egységeinek szállítására, valamint a csapatok tűztámogatására tervezték, harci használatuk minden körülménye között.
A BT-3F 12 teljesen felszerelt ejtőernyős szállítására képes, és egy távirányítású harci modullal, géppuskával és automata gránátvetővel van felszerelve.
vk.com
Nagyon kretén módon néz ki.
Ilyen drága alvázat ilyen szinten meggányolni, arra, hogy pár embert arrébb vigyenek....
Az nem jutott eszükbe, hogy a BMP-2-es sokkal alkalmasabb APC-nek, ha leszeded róla a tornyot?

Meg abból normálisan ki is lehet szállni. Ahogyan a letárolt BMP-1-esekkel is meg lehet pontosan ugyan ezt tenni. Nem értem ehhez miért gányolnak új gyártású BMP-3 alvázakat.
Az orosz hadibloggerek ellenségesen fogadták azt a bejelentést, miszerint az új orosz BT-3F tesztelésbe kezd, és azzal vádolják a készítőit, hogy figyelmen kívül hagyják az ukrajnai háború tanulságait. „Csak másold le a Bradley-t” – sürgeti az egyik.
https://x.com/ChrisO_wiki/status/1926653447459267067
A BT-3F célja, hogy egyesítse a BMP-3 gyalogsági harcjármű jellemzőit az orosz légideszant erők által használt BMD járművek jellemzőivel. Ukrajnában azonban egyik jármű sem teljesített különösen jól, különösen drónok ellen.
Gyártói, a Rostec szerint "a BMP-3 alapján megalkotott BT-3F úszó páncélozott személyszállító az állami tesztelés szakaszába lépett.
Az eszközöknek meg kell erősíteniük a meghatározott taktikai és műszaki jellemzőket szárazföldön és vízben, különböző éghajlati övezetekben, valamint át kell menniük a helyről, mozgásban és vízen végzett tüzelési próbákon."
Ramzai orosz háborús blogger azonban megjegyzi:
"A videón látható harcjármű egyetlen jelét sem mutatja annak, hogy a légi védelmi erők tapasztalatait bármilyen módon figyelembe vették volna. Az alacsony síntalp rendkívül érzékeny a detonációra."
A tetején lévő vékony acélajtó formájú „karton” védelem, amely felfelé lendül a „drónok” felé, a csapatteret serpenyővé változtatja, amelybe gránátot dobnak [vagy] amikor egy drón nekiütközik a nyitott ajtónak, és egy serpenyővé a fedél alatt, amikor az ajtó be van zárva, ahol a csapatok szinte biztosan megsütik az ajtót, mert egy csapás.
Ami a felhajtóerőt illeti, ez az előny az UAV légi fölény korában inkább megkérdőjelezhető, mint a valós. Egy nagysebességű hajónak még van legalább némi esélye arra, hogy frontkörülmények között csapatokat helyezzen át a másik partra, de egy lassan mozgó többtonnás gép gyakorlatilag kudarcra van ítélve.
Ez egy cél! Ennek eredményeként logikus kérdés merül fel: miért van szüksége a hadseregnek egy több millió rubelt érő gépre, amely még a szolgálatba helyezés előtt reménytelenül elavulttá vált?
Valóban ennyit alkotott a hazai tervezési gondolkodás a légi védelmi erők három éves működése alatt? Vagy ez még mindig a katonai költségvetés kezelésének kérdése?
A „tartalékban lévő filológus” megkérdezi: „Ki készítette ennek az értelmetlen és könyörtelen gépnek a műszaki specifikációit?”
Emlékszem ugyanattól a Rostectől származó csodálatos üzenetre idén április 15-én.
Elvileg lehet vigyorogni azon, hogy "a következő tíz éven belül megjelenhet a gép..."
Az illuzórikus horizont összekapcsolása a valós pénzeszközök kísérleti tervezési munkára való kiaknázásával önmagában is szórakoztató.
De ez még nem minden.
Milyen gépet tud ott feltalálni a Rostec? És egy "amely egyszerre kétféle felszerelés képességeit egyesíti - egy BMD képességekkel rendelkező gyalogsági harcjármű, amelyen ejtőernyővel lehet ugrani".
Hogyan kommentálhatom ezt?
"Idézem Rodriguez elvtársat:
"Csak másold le Bradley-t, és ne baszd az agyamat! A Bradley a legjobb gyalogsági harcjármű ebben a háborúban. És kezdd el tömegesen gyártani a könnyű páncélok dinamikus védelmét! Rohadt ügyetlen. A Rostecet át kellene nevezni RosPilnek."
Igaz, hogy van egy árnyalat. A Rostec által felvázolt „horizontból” ítélve ebben a konkrét esetben nem aktuális háborúról beszélünk. Valószínűleg másról, amiben mindenképpen szükség lesz a "leszállás" lehetőségére. /vége