Amúgy szerintem nagyon sok kiszerelt alkatrész ment a közel keletre és afrikába (olcsóbb volt mint újat gyártani nekik)Szerintem egyébként hasznosultak azok, csak másképp!![]()
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Amúgy szerintem nagyon sok kiszerelt alkatrész ment a közel keletre és afrikába (olcsóbb volt mint újat gyártani nekik)Szerintem egyébként hasznosultak azok, csak másképp!![]()
Amúgy szerintem nagyon sok kiszerelt alkatrész ment a közel keletre és afrikába (olcsóbb volt mint újat gyártani nekik)
4 fő az nem raj. A raj minimum 6 fő.Mert nem IFV lesz. Mondjuk bele akarsz vasalni egy 8 fős lövészrajt meg a cuccaikat úgy, hogy a gép valamennyire még élhető maradjon? Esetleg egy 4 fős rajt 2 MANPADot meg 4 darab rakétát, egy 4 fős rajt 2 ATGM indítót meg 8 darab rakétát, a tábori lelkészt, dokit meg 2 hordágyat, a drónpilótát meg a játékait, 4 bakát meg a 82 milliméteres aknavetőt lőszerrel, stb..
Nem igazán értem, hogy mi ezen olyan érthetetlen.
Mack példálózott az amikkal, ugyanezt csinálják, csak jelenleg Bradley meg M113 alapon. Miért olyan elképzelhetetlen, hogy ugyanezt meglépje valaki aki üzemelteti vagy cseréli a BMP-t?
Erről őket győzd meg, vagyis a csóró hadseregeket, ahol amúgy is üzemeltetik a BMP-ket.Mert csak ez az egy kép van igaz? Melyik képbe fér bele az, hogy a világ második legnagyobbnak kikiáltott hadserege MT-LB-ket használ IFV feladatokra?
Ki hallott már olyat, hogy a kínaiak az IFV mellett rendszerben tartanak még láncos APC-t is. Ahogyan a törökök, görögök, dél koreaiak, meg a fél közel kelet is.
Nem igazán értem, hogy egy csóró hadseregnek, aki egyébként is üzemelteti a típust miért ne lehetne opció a BMP alapján kialakított olcsó APC.
Az biztos olcsó lenne... Kb. mint Trump kéthajtóműves F-35 álma.megfordítják a küzdőteret.
Én nem akarok senkit meggyőzni. Látod, hogy nálunk sokkal komolyabb emberekben is megfogalmazódott a gondolat, hogy a BMP végtelenül elavult mint IFV, de APC formában egy olyan modernizációval, amit egy TSZ gépműhely is képes elvégezni, még lehet neki hasznos funkciója. Nem véletlenül merült ez fel olyan országokban, ahol hegyekben álltak a hidegháború után ezek a szarok.Erről őket győzd meg, vagyis a csóró hadseregeket, ahol amúgy is üzemeltetik a BMP-ket.
Ahogy látom, nem eröltetik ezt a vonalat.
UAE. Pont leszarják, hogy mennyibe kerül. Ha végül az a döntés születik, hogy saját tervezésű IFV kell, akkor beletolnak pár tízmilliárd dollárt a projektbe, összevásárolják a világ minden tájáról a szakikat aztán fejlesztenek saját gépet.Az biztos olcsó lenne... Kb. mint Trump kéthajtóműves F-35 álma.
Ok, de ne mint ötletszinten beszéljünk róla, hanem konkrétan megvalósúlt modernizált változatokról. Nincs túl sok belőlük. Nekem kettő jutott eszembe és lehet, hogy azok még az évtized végéig szolgálatban is fognak maradni, míg lassan átadják helyüket az új gépeknek.Én nem akarok senkit meggyőzni. Látod, hogy nálunk sokkal komolyabb emberekben is megfogalmazódott a gondolat, hogy a BMP végtelenül elavult mint IFV, de APC formában egy olyan modernizációval, amit egy TSZ gépműhely is képes elvégezni, még lehet neki hasznos funkciója. Nem véletlenül merült ez fel olyan országokban, ahol hegyekben álltak a hidegháború után ezek a szarok.
Most éppen Egyiptom pörög a témán, meglátjuk ennek mi lesz a sorsa.
![]()
UAE. Pont leszarják, hogy mennyibe kerül. Ha végül az a döntés születik, hogy saját tervezésű IFV kell, akkor beletolnak pár tízmilliárd dollárt a projektbe, összevásárolják a világ minden tájáról a szakikat aztán fejlesztenek saját gépet.
Ok, de ne mint ötletszinten beszéljünk róla, hanem konkrétan megvalósúlt modernizált változatokról. Nincs túl sok belőlük. Nekem kettő jutott eszembe és lehet, hogy azok még az évtized végéig szolgálatban is fognak maradni, míg lassan átadják helyüket az új gépeknek.
És erre úgy érzem, hogy az a válasz, hogy nem éri meg.
A orosz BMP-1/-2-knek van a motorról meghajtott légkondija(meglepne, de azért megkérdezem)?
A BTR-ben télen nyáron okadja a meleget az osztómű a deszant segge alatt.Nincs légkondi a BMP-ben. Meg úgy általában az orosz vasakban.
A fűtés viszont elég jó szokott lenni![]()
BMP-ből APC-t alapvetően jó ötlet, minden további nélkül, rövid időn belül megvalósítható viszont a projekt legfontosabb része az aknavédelem megoldása. Ez a BMP gyengéje. Az oroszok és az ukrik is inkább a harcjármű tetején utaznak, mert egy robbanás megöli a teljes kezszemet.A beszélgetés kiindulási alapja az oroszok APC hiánya volt, és az, hogy több ezer BMP-1/2 van náluk félre tolva a mai napig. Nekik átmenetileg ez jó megoldás lehetne.
Más országokban pedig szintén többször fölmerült ez az ötlet.
A nagy különbség az, hogy az oroszok a mai napig saját maguknak gyártják a komplett hajtásláncot, ami a legmacerásabb rész. Az összes többi, az APC-re alakítás nagyon egyszerű dolog.
Nem volt légkondijuk.Az Irakban szaladgáló magyar BTR-ekben mintha lett volna!
- Egy 20-30 LE-t egyébként az ilyen kori/technológiás, ekkora Dieseleknél "sima" adagoló-turbó feltekeréssel, lazán lehet találni.
- A korabeli gyártási tűrés(biztonsági tartalékok) miatt meg már rég lehetne rajtuk egy 20-35%-kal szélesebb lánctalp, és "Ta-raaaam": már mehetne is rá a 4-5 tonna --BDD "gombokért", vagy bármi-más?
--védelem és/vagy fegyverzet!
Ezen dolog, ilyen szintű elqúrásának --indokolatlan emberi veszteség-- komoly (társadalmi-)ára szok' lenni utólag!
Lásd a másik oldalon: Vietnám!
.
BMP-ből APC-t alapvetően jó ötlet, minden további nélkül, rövid időn belül megvalósítható viszont a projekt legfontosabb része az aknavédelem megoldása. Ez a BMP gyengéje. Az oroszok és az ukrik is inkább a harcjármű tetején utaznak, mert egy robbanás megöli a teljes kezszemet.
Az Irakban szaladgáló magyar BTR-ekben mintha lett volna!
- Egy 20-30 LE-t egyébként az ilyen kori/technológiás, ekkora Dieseleknél "sima" adagoló-turbó feltekeréssel, lazán lehet találni.
- A korabeli gyártási tűrés(biztonsági tartalékok) miatt meg már rég lehetne rajtuk egy 20-35%-kal szélesebb lánctalp, és "Ta-raaaam": már mehetne is rá a 4-5 tonna --BDD "gombokért", vagy bármi-más?
--védelem és/vagy fegyverzet!
Ezen dolog, ilyen szintű elqúrásának --indokolatlan emberi veszteség-- komoly (társadalmi-)ára szok' lenni utólag!
Lásd a másik oldalon: Vietnám!
.
Ahogy látom, rengeteg esetben a desszant a járművön utazik. Mondjuk akkor, meg minek a páncél? De ilyen esetben elég, ha megjavítják ezeket és rájuk rakják a rácsokat.A beszélgetés kiindulási alapja az oroszok APC hiánya volt, és az, hogy több ezer BMP-1/2 van náluk félre tolva a mai napig. Nekik átmenetileg ez jó megoldás lehetne.
Más országokban pedig szintén többször fölmerült ez az ötlet.
A nagy különbség az, hogy az oroszok a mai napig saját maguknak gyártják a komplett hajtásláncot, ami a legmacerásabb rész. Az összes többi, az APC-re alakítás nagyon egyszerű dolog.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..