Boxer (GTK/MRAV/MIV/CRV/...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
A PSZH-k a második világháborúban már a legelejétől masszívan jelen voltak, a páncélzatuk pedig majdnem mostanáig érdemben nem nőtt.
Szerinted miért?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 475
84 559
113
Hagyományosban illuzió/ballaszt, hogy téged átlyukaszt a 7.62 a BTR/M113ban, LAV/Boxeren meg csak kopog? Hagyományosban illuzió/ballaszt, hogy 14.5 átlyukaszt, BTR/M113/LAVban, Boxeren meg csak kopog? hagyományosban illuzió/ballaszt, hogy BTR/M113 esetén esélyed sincs egy RPGellen, egy LAV egy régebbi RPGt megfog, egy Boxerre meg löhetsz RPG-29el is?


Szemből 30mm-es gépágyúnek való ellenállás volt az elvárás nem 25mm-esnek(olyat az oroszok nem használnak a németek meg nem nyugati fegyverek ellen tervezték a Boxert).

A BTR-t csak nagyon közelről lövöd át puskalőszerrel akkor is csak páncéltörővel.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
A PSZH-k a második világháborúban már a legelejétől masszívan jelen voltak, a páncélzatuk pedig majdnem mostanáig érdemben nem nőtt.
Szerinted miért?

Marder azért nem frisscsirke, persze gondolom ne első verzió de első rákeresésre:
"Welded steel, protection up to 20 mm APDS DM43 from 0 m and 25 mm APDS from 200 m "

Szerintem amúgy cél, igények kérdése.

és szerinted? És akkor most mért nött meg?
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Marder azért nem frisscsirke, persze gondolom ne első verzió de első rákeresésre:

Marder gyalogsági harcjármű, más kategóriáról van szó.

Szerintem amúgy cél, igények kérdése.

és szerinted? És akkor most mért nött meg?

Abból a tényből kell kiindúlni, hogy egy hagyományos harctéren a fő fegyver a harckocsi és a harckocsiágyú. A második világháborút a tankok 20-40+ milliméteres ágyúkkal kezdték és 85, 90 milliméteresekkel fejezték be. A hidegháborúban a tendencia folytatódott: megjelentek a 100, 105, 115, 120 és 125 milliméteres harckocsiágyúk. A PSZH-k páncélzata 1 cm körül volt (főleg amerikai és német féllánctalpasok) amit még a legkorábbi harckocsiágyúk is átlőttek. A hidegháborúban a PSZH-k páncélzata megmaradt 1 centi körülinek, úgy keleten (BTR széria) mint nyugaton.
A páncélozott szállító jármű meg lényegében egy kamion ami a fronvtonalra viszi a lövészeket. De amint megérkeznek kiszállnak és gyalog folyatják útjukat és úgy is harcolnak. Soha senki nem szánta őket arra, hogy aktívan részt vegyenek a harcokban, mivel azonnal veszteséglistára lettek volna írva.
Fő szempont a páncélzattal kapcsolatba nem is annyira a kézifegyverek elleni védelem, hanem a tüzérségi repeszek elleni.
A legtöbb PSZH-nak nem is volt soha beépített fegyverzete, a szovjeteknek azért lett, mert le kellett zárni a kűzdőteret az NBC védelem miatt és akkor került rájuk az a kis torony.
Ha az ellenfél annyira legyengült, hogy már nem maradt harckocsija, akkor bekapcsolódhattak ők is a harcokba a rájuk szerelt nehézgéppuskákkal, de ezta lövészek első vonala mögül jó 2-300 méterre.
Olyan esetekben mikor az ellenfélnek csak kézifegyverei voltak akkor a desszant a harcjárműből is harcolhatott (ilyesmi főleg Vietnámban történt).
De a lényeg, hogy egy hagyományos ütközetben a PSZHk csak a frontvonal közelébe mennek majd el.
Legyen bármennyi kerámialapocska egy PSZH-n egy tank különösebb gond nélkül ki fogja tudni lőni.

Hogy miért nőtt meg most? Talán azért mert egyre többet használták őket asszimmetrikus konfliktuspkban.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Marder gyalogsági harcjármű, más kategóriáról van szó.



Abból a tényből kell kiindúlni, hogy egy hagyományos harctéren a fő fegyver a harckocsi és a harckocsiágyú. A második világháborút a tankok 20-40+ milliméteres ágyúkkal kezdték és 85, 90 milliméteresekkel fejezték be. A hidegháborúban a tendencia folytatódott: megjelentek a 100, 105, 115, 120 és 125 milliméteres harckocsiágyúk. A PSZH-k páncélzata 1 cm körül volt (főleg amerikai és német féllánctalpasok) amit még a legkorábbi harckocsiágyúk is átlőttek. A hidegháborúban a PSZH-k páncélzata megmaradt 1 centi körülinek, úgy keleten (BTR széria) mint nyugaton.
A páncélozott szállító jármű meg lényegében egy kamion ami a fronvtonalra viszi a lövészeket. De amint megérkeznek kiszállnak és gyalog folyatják útjukat és úgy is harcolnak. Soha senki nem szánta őket arra, hogy aktívan részt vegyenek a harcokban, mivel azonnal veszteséglistára lettek volna írva.
Fő szempont a páncélzattal kapcsolatba nem is annyira a kézifegyverek elleni védelem, hanem a tüzérségi repeszek elleni.
A legtöbb PSZH-nak nem is volt soha beépített fegyverzete, a szovjeteknek azért lett, mert le kellett zárni a kűzdőteret az NBC védelem miatt és akkor került rájuk az a kis torony.
Ha az ellenfél annyira legyengült, hogy már nem maradt harckocsija, akkor bekapcsolódhattak ők is a harcokba a rájuk szerelt nehézgéppuskákkal, de ezta lövészek első vonala mögül jó 2-300 méterre.
Olyan esetekben mikor az ellenfélnek csak kézifegyverei voltak akkor a desszant a harcjárműből is harcolhatott (ilyesmi főleg Vietnámban történt).
De a lényeg, hogy egy hagyományos ütközetben a PSZHk csak a frontvonal közelébe mennek majd el.
Legyen bármennyi kerámialapocska egy PSZH-n egy tank különösebb gond nélkül ki fogja tudni lőni.

Hogy miért nőtt meg most? Talán azért mert egyre többet használták őket asszimmetrikus konfliktuspkban.

Mitől lesz a Marder gyalogsági harcjármű, és mitől a 30mmes gépágyúval, Spikeal, Aktiv védelmi rendszerekkel felszerelt boxer nem?
Máshogy ha Marder/Pumaról leszedem a tornyot akkor "APC"? Ha Boxerre rárakom akkor már IFV?
Lánctalptól lesz vmi IFV? Nem hinném.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and endre

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Mitől lesz a Marder gyalogsági harcjármű, és mitől a 30mmes gépágyúval, Spikeal, Aktiv védelmi rendszerekkel felszerelt boxer nem?
Máshogy ha Marder/Pumaról leszedem a tornyot akkor "APC"? Ha Boxerre rárakom akkor már IFV?
Lánctalptól lesz vmi IFV? Nem hinném.

Ez egy mocsár és rengeteg tényező miatt relativizálható. A lényeg, hogy attól függ, hogy, hogyan használod és ki ellen.
Az M113 a nyugati világ etalon PSZH-ja, mégis Vietnámban gyalogsgi harcjárművet barkácsoltak belőle. Ez lett az ACAV változat.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
A mai APC- ennél azért sokoldalúbbak.

Naigen, de mennyire használható ki ez a sokoldalúság egy hagyományos konfliktusban?
A másik a gumikerék. A gumikerék lényegében az olcsósága miatt lett sikeres és terjedt el, de ez azért mert hatalmas akár milliós sorozott hadseregeket kellett ellátni páncélozott járművekkel. Kicsi szerződéses állományú seregek esetében nem hiszem, hogy ilyesmiken kéne spórolni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 475
84 559
113
Naigen, de mennyire használható ki ez a sokoldalúság egy hagyományos konfliktusban?
A másik a gumikerék. A gumikerék lényegében az olcsósága miatt lett sikeres és terjedt el, de ez azért mert hatalmas akár milliós sorozott hadseregeket kellett ellátni páncélozott járművekkel. Kicsi szerződéses állományú seregek esetében nem hiszem, hogy ilyesmiken kéne spórolni.
Teljesen használható.A gumikerékbek meg a lánctalpnakis vanbak előnyei.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Belső ergonómia és helykihasználás, terhelhetőség, terepjáróképesség, mind a lánctalpasnak kedvez. Ezért nem értem, hogy miért van ennyi 8X8-as fejlesztés?
 
R

rejsz felügyelő

Guest
Belső ergonómia és helykihasználás, terhelhetőség, terepjáróképesség, mind a lánctalpasnak kedvez. Ezért nem értem, hogy miért van ennyi 8X8-as fejlesztés?

A kerekes sérülésállósága szvsz jobb. Egy vagy akár két kilőtt kerékkel is mozgásképes marad, egy szakadt lánctalppal meg mozgásképtelen a jármű. Emellett olcsóbb is, ez mondjuk békeidőben számít.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
A kerekes sérülésállósága szvsz jobb. Egy vagy akár két kilőtt kerékkel is mozgásképes marad, egy szakadt lánctalppal meg mozgásképtelen a jármű. Emellett olcsóbb is, ez mondjuk békeidőben számít.

Ok, hogy olcsóbb, de pont erről beszélek, hogy ez jelenleg nem kéne olyan fontos tényező legyen.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 475
84 559
113
Belső ergonómia és helykihasználás, terhelhetőség, terepjáróképesség, mind a lánctalpasnak kedvez. Ezért nem értem, hogy miért van ennyi 8X8-as fejlesztés?


Na 'oszt a belső ergonómiának meg a helykihasználásnak ugyan mi köze van a kerékhez vagy a lánctalphoz?
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
A lánctalp sokkal kevesebb belső teret foglal mint a kerék. Azonos belső űrtartalom mellett egy kerekes jármű sokkal nagyobb lesz mint egy lánctalpas (szinte 2X akkora lesz).
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 475
84 559
113
A lánctalp sokkal kevesebb belső teret foglal mint a kerék. Azonos belső űrtartalom mellett egy kerekes jármű sokkal nagyobb lesz mint egy lánctalpas (szinte 2X akkora lesz).
Semmivel nem kisebb egy lánctalpas platform mint egy gumikerekes és belül sincs több hely(ne hogy az M113-al példálózz mert az egy ezer éves szar)...
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Talán ez a kép szemlélteti a legjobban, hogy miről beszélek
2012-11-17132819.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Meg hosszabb, ugyancsak a kerekek miatt stb. A lényeg, hogy kerekek esetében ugyanakkora belső térrel számolva egy jóval nagyobb dolgot kapunk.